13 ok, amiért 2013-ban is megéri hírlevelet küldeni
A közösségi média árnyékában egyre inkább úgy tűnik, hogy az e-mailek szépen lassan kiszorulnak a cégek marketing eszközeinek palettájáról. Lehet, hogy az e-mail nem trendi, de olcsó, könnyű mérni az eredményességét, jól lehet célozni vele, és a nap végén mindig szállítja az eredményeket. Emellett pedig ott tudunk vele maradni az ügyfeleink fejében. Szeretnénk egy kicsit kampányolni a hírlevelek mellett, ezért íme 13 érv arra, hogy miért éri meg idén is hírleveleket küldeni: 1) Gyakorlatilag még mindig jobb átkattintási rátát lehet vele elérni, mint a legtöbb marketing eszközzel. Egy amerikai, hírlevelek küldésével foglalkozó cég tanulmánya szerint az átlagos átkattintási ráta 3,1% volt 2012-ben. Tehát ha van egy 10000-es listánk és nekik küldünk egy levelet, abból 1500-an nyitják meg a levelünket, és nagyságrendileg 300-an kattintanak rá a promóciónkra. 2) Könnyű listát építeni. A weboldalunkon lévő feliratkozási lehetőséggel, illetve a közösségi média segítségével folyamatosan építhetjük hírlevél adatbázisunkat. Ráadásul a leiratkozások száma még mindig alacsonynak mondható, így nagy valószínűséggel a listánk folyamatosan nőni fog majd. 3) Hasznos tartalmat küldhetünk a vásárlóinknak. Ne csupán ajánlatokkal bombázzuk őket! Írjunk a cégünkről, a trendekről, vagy az új termékekről. Egy e-mailben jóval nagyobb szöveget tudunk elküldeni, mint a Facebook poszt vagy a Twitter esetén - ezt használjuk ki! 4) A jól felépített listánk segítségével szegmentált levelet küldhetünk az olvasóinknak. Azzal, hogy több adatot kérünk el a feliratkozáskor (persze csak óvatosan, mert a túlzásba vitt form a hatékonyság rovására mehet), illetve, hogy megadjuk a feliratkozóknak a lehetőséget, hogy ők maguk válasszák ki, milyen típusú e-mailt szeretnének kapni, nagymértékben javíthatunk leveleink eredményességén. Íme egy Amazon.com-os példa amely mesterien szegmentált. Ebben a hírlevélben ugyanis csak azok a termékek jelennek meg, amelyet a fogyasztó korábban vásárolt, vagy megnézett. 5) A legtöbb kereskedő állítása szerint az e-mail esetén a konverziós ráta magasabb, mint a többi eszköz esetén.Tehát a legtöbb vásárlás hírlevelek után valósul meg. 6) Az e-mailekkel könnyen lehet A/B teszteket végrehajtani. Például válasszunk le a listánkból két kisebb csoportot, melyek lehetőleg azonos tulajdonsággal rendelkezzenek, majd teszteljük őket különböző levél szöveggel és ajánlatokkal. Az eredmény tükrében pedig lehet a jobban teljesítő e-mailt a teljes listának küldeni. 7) E-mailt küldeni olcsó. Akár ezzel is kezdhettük volna a felsorolást, azonban tudjuk, hogy nem szabad csupán az ár alapján megítélni egy marketing eszközt. Viszont ha az eredményességet is vizsgáljuk, bizton állíthatjuk, hogy a hírlevelek a legjobb online marketing eszközök közé tartoznak. 8) Jól alkalmazkodik az okostelefonokhoz. Még ha nem is rendelkezünk mobilra optimalizált webáruházzal, egy mobilra alkalmas megjelenést a legtöbb hírlevélküldő szoftverrel el tudunk érni. Ez pedig manapság egyre fontosabb. 9) Növeli az elkötelezettséget és a vásárlói hűséget. Ajánljunk fel különleges kedvezményeket leveleinkben! Vagy az is elég lehet, ha pusztán a szemük előtt vagyunk a rendszeres leveleinknek köszönhetően, így emlékezni fognak ránk amikor majd vásárlási döntés elé kerülnek. 10) Az e-mailek könnyen testreszabhatóak. Kézenfekvőnek tűnhet, pedig ez is nagy előny. A legtöbb hírlevélküldő szoftverben már léteznek beépített sablonok, illetve mi is könnyedén készíthetünk egyet, ezáltal az adott termékhez/ajánlathoz alakíthatjuk e-mailünk megjelenését. 11) Egyszerűen és gyorsan lehet e-mailt küldeni. Üzenetet megír -> listát kiválaszt -> és már küld is. Aztán csak várni kell, hogy a megnövekedjen webáruházunk látogatóinak száma. Nincs szükség hosszas tervezésre, mint pár marketing eszköz esetén. 12) Könnyen mérhető, ami az online marketing eszközöknél szintén nagyon fontos. A legtöbb szoftver segítségével (vagy pusztán egy Google Analytics cimkézéssel) könnyedén megtudhatjuk, hogy mennyien nyitották meg levelünket és navigáltak oldalunkra (vagy akár vásároltak). 13) Nincs mit utókövetnünk. Ha üzenetet küldünk a Twitter-en, Google Plus-on vagy a Facebook-on, rá leszünk kényszerülve, hogy kövessük az arra érkező hozzászólásokat. Egy e-mail esetén ilyen dolgunk nincs. +1) Jól használható hosszú távon. Csupán egyszer kell rászánnunk magunkat, hogy elkészítsünk egy autoresponder sorozatot, amelyet felhasználhatunk a feliratkozást követő pár nap kommunikációjához. Ezáltal rengeteg időt spórolhatunk meg magunknak. Az előbbiek ismeretében nem véletlen ha azt gondoljuk, hogy az e-mail a mai napig ott van a leghatékonyabb online marketing eszközök között, továbbra sem szabad leírni. Ez persze nem jelenti azt, hogy ne próbáljunk ki mást, csupán érdemes átgondolni, hogy megfelelően építjük-e hírlevél feliratkozóink adatbázisát vagy megfelelő-e a velük folytatott kommunikációnk. Amennyiben úgy érzi kihagytunk valamit, vagy egyéb észrevétele van kérjük szóljon hozzá cikkünkhöz! |