4 hatásos ajánlat-típus hírlevél olvasóknak
Hogyan érjük el, hogy a kiküldött hírleveleink ne olvasatlanul, vagy a "Törölt levelek" mappában landoljon? Bemutatjuk a 4 leghatékonyabban alkalmazható ajánlat típust, amit egy webáruház ki tud küldeni a hírlevél olvasói számára! 1. ajánlat típus: Az exkluzív akcióA hírlevélre való feliratkoztatásra egy remek ösztönző lehet, ha olyan speciális ajánlatokat ígérünk, melyeket csak a hírlevél olvasóink kapnak meg. Ezzel a "csak neked" szóló ajánlatokkal a vásárlókban a különlegesség érzetét keltjük, és jobban reagálnak rá, mint a mindenkinek szóló ajánlatokra. Példa 1: A Barnes & Noble rendszeresen küld speciális, csak hírleveleseinek szóló, és ráadásul rövid határidős hírleveleket.
Példa 2: Az Overstock.com ezt úgy alkalmazza, hogy MINDEN hírlevelében van egy pár speciális, nagyon rövid határidős, exkluzív ajánlat, függetlenül attól, hogy a hírlevél maga miről szól. 2. ajánlat típus: Az alkalmi akcióA második remek ötlet a valamely alkalomhoz kötött akció, amiből számos lehetőség van. A piros betűs ünnepeken túl a kisebb, kevésbé híres alkalmakat is elő lehet venni, hogy az alkalmukból akciót küldjünk. Persze a legjobb, ha az adott alkalom olyan, hogy olyankor még ajándékozni is szokás!Példa: A Disney.com remekül alkalmazza ezt a módszert, és rendkívül jól összeállított ajánlatokat küld minden fontosabb "ajándékozós" ünnep előtt, sőt néha még azon túl is (pl. "Father's day"-re is kaptam egy jó ajánlat-csomagot).
3. ajánlat típus: Az egyedi tulajdonság alapúA fentieknél még hatékonyabb tud lenni egy ajánlat, ha az adott ajánlat "rólam" szól, azaz valami miatt érzem, hogy ezt nem kaphatta mindenki, csak egy szűkebb csoport – ez ugyanis az exkluzivitást még magasabb szintre emeli. Angol nyelvterületen szűkebbek a lehetőségek, mint nálunk, ott ugyanis nincs névnapja az embereknek – a keresztnév pedig egy olyan adat, amit mindenki megad magáról! Remek ötlet minden névnap előtt egy értesítőt küldeni, és a névnapja alkalmából egy speciális ajánlatban részesíteni őt! Példa: Az Ae.com a Paypallal fizető vásárlóknak küldött ki legutóbb egy hírlevelet, ami ugyan kevésbé "testreszabott", mint egy névnap, de azért kevésbé általános, mint a "hagyományos" hírlevelek.
4. ajánlat típus: A személyre-szabottÉs végül elérkeztünk a valószínűleg leghatékonyabb ajánlat típushoz, mely mindenkinek pont azt mondja, amit hallani szeretne, mindenkinek olyan termékeket ajánl, melyek pont az ő preferenciáinak felelnek meg. Az ilyen emaileket nem lehet manuálisan küldeni, ezekhez rendszer kell, ami nem egyszerű, de ha egyszer összeáll, akkor egy rendkívül hatékony "fegyver" lehet a kezünkben. Példa: Az Amazon.com mestere az ilyen ajánlatoknak, a több milliós (!) könyvkínálatából mindig sikerül kiválogatnia azt a párat, ami engem leginkább érdekel. Ezt nem véletlenül teszi, hanem megnézni, hogy eddig miket vásároltam (hogyan viselkedem), összehasonlítja más hasonló vásárlók vásárlásaival (viselkedésével), és ez alapján rendkívül hatékonyan meg tudja jósolni, hogy milyen termékek fognak engem érdekelni. A példánkban például a legújabb üzleti könyvekből javasol a számomra.
|