7 megdöbbentő statisztika az online vásárlási szokásokról
A frissített tartalomért kattints ide.
Az online vásárlási döntések meghozatala egy nagyon összetett dolog és általában apróságokon múlik, hogy valaki vásárol vagy sem. Ezek ugyanúgy jelen vannak a fizikai boltokban is, viszont ott a személyes kapcsolat megléte miatt sokkal könnyebb korrigálni az egyes folyamatokon, akár személyre szabottan is. Sajnos ez egy webáruház esetében nem áll rendelkezésünkre, viszont van más, amit használhatunk, még pedig a statisztikai adatokat, megfigyeléseket a vásárlási szokásokról, amely sokszor meghökkentő. Vágjunk is bele, kezdjük első körben azzal, amivel a látogató egyből szembe találja magát, amikor meglátogatja a webáruházunkat. #1 Tény - Ha az oldal betöltése tovább tart 3 másodpercnél, akkor a látogatók 57%-a egyből elkattint. Ezen látogatók 80%-a pedig sosem fogja újra meglátogatni a webáruházunkat. A fenti kijelentések elég lehangolóak és egyben motiválnak is bennünket, hogy egy gyorsabb oldalt hozzunk össze. Sajnos a látogatók nem szeretnek várni, körülöttünk minden felgyorsult, ezzel mindenkinek lépést kell tartania. Nincs más választásunk, le kell csökkenteni az oldal betöltési sebességét, így kétszer több látogatót kaphatunk, ami természetesen kétszeres konverziót is eredményezhet. Az optimalizálási folyamat során meg kell vizsgálnunk, hogy mit tölt be az oldal és ebből a listából a felesleges dolgokat ki kell húzni. Biztosan találunk olyan elemet, ami még régebben került bele az áruház kódjába, mára viszont túl sok jelentősége nincs, de mégis benne maradt. Emellett érdemes megvizsgálni a grafikai elemeket, különösen a képeket. Az tény, hogy minél nagyobb a képfile mérete, annál szebb, viszont annál lassabban lehet betölteni egy oldalt, így érdemes kisebb felbontású képeket használni azokon a helyeken, ahol nem egetrengetően fontos a minőség. Ezek azok a lépések, amiket mi magunk is el tudunk végezni és általuk jó eredményeket érhetünk el. Plusz érdemes megnézni a Google Analytics statisztikáit is, ugyanis a nemrégiben beintegrált PageSpeed eszközzel alaposan kielemezhetjük oldalaink teljesítményét. #2 Tény - A látogatók 92,6%-ának a legnagyobb befolyásoló szempont a design az online vásárlás során. Ha a látogatóink megvárták az oldal betöltődését, akkor eléjük tárul az oldalunk. Mint ahogy az fentebb is látszik, jelentős szerepe van a kinézetnek abban, hogy az adott felhasználó vásárol vagy sem. Igyekezzünk egy letisztult, egységes arculatot kialakítani. Lehetőségünk van tesztelni webáruházunkat, így könnyedén megvizsgálhatjuk, hogy egy kis változtatás milyen hatással van a konverzióra. Érdemes folyamatosan fejleszteni az oldalt és monitorozni, hogy mi az ami működik. Sajnos ez nem egy olyan dolog, amit egyszer kell csak megcsinálni. Ez egy folyamatos munka, mivel a felhasználói szokások, ízlések is folyamatosan változnak. A legegyszerűbb és legkényelmesebb megoldás egy bérelhető webáruház üzemeltetése, ahol a szakértői csapat és az automatikus frissítések biztosítják, hogy webáruházunk mindig naprakész legyen. #3 Tény - 90 másodperc alatt eldönti a felhasználó, hogy az adott terméket megvásárolja-e vagy sem. Igaz itt egy kicsit több időnk van meggyőzni a vásárlót, mint az oldalbetöltés esetén, ám ez a 90 másodperc sem egy túl hosszú idő, ezért minden információnak könnyen elérhetőnek és könnyen érthetőnek kell lennie. Ha valamit külön értelmezni, vagy keresgélni kell, az túl sok időt vesz igénybe, így egyre távolabb kerülünk attól, hogy megszülessen a tranzakció. #4 Tény - Adott termékről több fotó, több beállításban 58%-kal növeli az eladást. Vagyis az előzőek mellett még tökéletes termékfotókra is szükségünk van, lehetőség szerint többre, több beállításból, akár használat közben is. #5 Tény - Az érdeklődők 31%-a vásárol a termékvideók hatására. Ha van lehetőségünk videók készítésére, akkor a fenti statisztikai adat könnyedén meggyőzhet bennünket abban, hogy érdemes ezzel a bemutatási formával is foglalkoznunk. Egy videó segítségével sokkal könnyebben tudjuk prezentálni a terméket, mivel a kép mellett a szöveges információt is átadhatjuk. #6 Tény - A látogatók 67%-a nézi meg a vásárlói véleményeket vásárlás előtt annak érdekében, hogy megbízhat-e a webáruházban. Természetesen minél részletesebben ki kell fejteni a termék információkat, ezzel is segítve azt, hogy megfelelő képet kapjon a vásárló és így ne érje meglepetés, amikor kibontja a csomagot. Viszont írhatunk akármilyen részletes leírást, nem lesz annyira hatásos, mint az, amit a termék vásárlói írnak magáról a termékről. Egyszerűen nekik jobban elhiszik, hogy az adott dolog valóban tudja azt, amit mi leírtunk a képek alá. Ezért érdemes visszajelzéseket gyűjteni az ügyfeleinktől és ezeket megjeleníteni a termék- és kategóriaoldalakon. Ugyanez igaz a webáruházunkra is. Ha pozitív visszajelzések jelennek meg az oldalunkról, vállalkozásunkról, akkor sokkal jobban megbíznak bennünk, aminek az eredménye az lesz, hogy inkább nálunk vásárolnak. Ezek az ajánlások, leírások születhetnek önmaguktól is, viszont mi magunk is kérhetjük vásárlóinkat arra, hogy írják meg a véleményüket. Ha megteremtjük a környezetet az írásra, akkor könnyebben kapunk visszajelzést, könnyebben tudjuk kontrollálni a folyamatokat és egyből tudunk is reagálni azokra. #7 Tény: A kosárelhagyások átlagos mértéke 67,4% Ez egy nagyon kellemetlen része az online kereskedelemnek. Valaki telepakolja a kosarát és a végén valamilyen oknál fogva mégsem vásárolja meg a termékeket. Ha már egyszer belerakta a kosarába, akkor hozott egy döntést, hogy szüksége van az adott termékre, de valamilyen tényező miatt meggondolta magát. Ha ezt a visszalépést ki tudjuk küszöbölni, akkor könnyedén növelhetjük a konverziónkat. Íme a legfőbb szempontok, melyek a kosárelhagyásokért felelősek:
Összegzés Számtalan adat, statisztika létezik még a vásárlási szokásokkal kapcsolatban. Ehhez a cikkhez ebből az infógrafikából merítettük az ihletet. Végezetül fontosnak tartjuk megemlíteni a mérés fontosságát. A fenti százalékok webáruházanként eltérőek lehetnek. Ahhoz pedig, hogy növelhessük a konverzióink számát az elsődleges lépés azt meghatározni, hogy jelenleg hány látogatót veszítünk a webáruházunk esetleges hiányosságai miatt. Jó fejlesztést és még jobb konverziókat kívánunk! |