9 ok, amiért a vevők hajlandóak többet költeni webáruházunkban
Manapság sokan az elhúzódó válságot teszik felelőssé azért, mert kevesebb a bevételük, és amiért "mindenki csak az olcsó termékeket keresi". Ezért részben valóban a válság a felelős, viszont ez ellen lehet tenni. Ha az emberek indokoltnak tartják a magasabb árat, például egy magasabb szolgáltatási színvonalért, akkor ki is fogják fizetni azt. Az utóbbi időben megfigyelhető, hogy az emberek némileg talán óvatosabban költenek, illetve nem szeretnek "feleslegesen" költeni. Éppen ezért érdemes felhívni a figyelmüket arra, hogy például egy jobb minőségű termék hosszú távon olcsóbb, mint a feleannyiba kerülő, silány minőségű változata. Emellett számos tanulmány bizonyította már, hogy nem csupán az ár az egyedüli tényező egy vásárlási döntés meghozatalakor. Az Inc cikke alapján összeírtunk 9 lehetséges esetet, amikor a vásárlók igenis hajlandóak többet áldozni egy termékért vagy szolgáltatásért. 1. Ha könnyebb megvásárolni Ha lerövidítjük a vásárlási procedúrát a webáruházban, vagyis a látogatók sokkal egyszerűbben meg tudják rendelni a termékeket, akkor értelemszerűen több vásárlónk is lesz. Lehet, hogy eddig is szerettek volna már nálunk vásárolni, de a körülményes vásárlási folyamat megnehezítette a dolgukat. Érdemes megnézni ezt a folyamatot, és egyszerűsíteni rajta ha szükséges. 2. Azonnali házhozszállítás Mindig lesznek olyan felhasználók, akiknek azonnal szükségük lesz a megrendelt termékre (elég csak a közelgő karácsonyi időszakra gondolni). Ők valószínűleg hajlandóak a magasabb szállítási költségeket is kifizetni, ha rövidebb idő alatt kiszállítjuk nekik a termékeket. Nem mindenki fogja igényelni ezt a magasabb összegű kézbesítést, viszont akinek fontos a gyorsaság, az hajlandó lesz kifizetni az extra felárat. 3. A „must have” kategória Egy olyan termék, amelyik magas birtoklási vágyat generál, érthető módon magasabb áron is értékesíthető. Ha termékeinknek van ilyen tulajdonsága, akkor azt megfelelő kommunikációval ki kell emelnünk, így magasabb áron kerülhetnek ki a polcokra. Ha ezt jól alkalmazzuk, akkor az áremelkedés hatására a kereslet a termék iránt nem csökkenni, hanem növekedni fog. 4. Luxus termékek Az embereknek szükségük van luxus termékekre, ezáltal emelkedhetnek ki a tömegből. Itt nem csak a luxusautóra, ékszerre kell gondolni, hanem olyan prémium árú és ehhez kapcsolódó prémium minőségű termékre, amit nem vesz meg egy átlag felhasználó. Ez lehet bármi, egy kiemelkedő tudású szerszámtól kezdve egy szoftverig minden. Nézzünk szét a webáruházban, kutakodjunk az interneten és építsünk be egy, vagy akár több olyan terméket a kínálatba, amely minden szempontból a kategóriájának a legjobbja. Nem mindenki akarja majd ezt megvásárolni, de lesz egy réteg, akinek pont arra lesz szüksége. 5. Alacsonyabb fenntartási költség Ha van két hasonló tudású termék, de az egyiknek olcsóbb a fenntartási költsége, akkor a magasabb ár ellenére is inkább az „olcsóbbat” fogják választani. Természetesen ehhez is szükséges egy jó kommunikációs stratégia, mivel sokan szeretnek csak az árcédula alapján dönteni. Ilyen termékre lehet némileg extrém példa egy átlagos benzinmotoros és egy hibrid meghajtású terepjáró. Az utóbbi valószínűleg magasabb költséget jelent, de ez a plusz a jövőben bőven megtérül. 6. Barátságos ügyfélszolgálat Ha vállalkozásunk jól működő ügyfélszolgálattal rendelkezik, és a vonal másik végén a személyzet hozzáértő és kedves, azt a vásárlók hűséggel jutalmazzák majd. Nem szabad engedni, hogy egy rosszul felépített ügyfélszolgálat elűzze a vásárlókat. 7. Árkülönbség Ha az ügyfeleink mindent rendben találnak a webáruházban, akkor egy elfogadható mértékű árkülönbség nem fogja eltántorítani a vásárlókat. Vagyis nem fognak átmenni a "szomszédba" egy csekély összegért cserébe. Ez persze nem azt jelenti, hogy bátran lehet emelni az árakat, de a megfelelő plusz dolgokért, hajlandóak többet fizetni. 8. Az ügyfeleink kedvelnek bennünket Az ügyfeleink is emberek, és általában szeretnek emberekkel kapcsolatba lépni és tőlük vásárolni, nem egy géptől. Ezt végrehajtani egy webáruháznál kicsit körülményes, de törekedni kell arra, hogy minél több emberi kontaktust alakítsunk ki az ügyfeleinkkel. Jelenjünk meg az arcunkkal, képünkkel a webáruházban, néha hívjuk fel mi személyesen az ügyfeleket, építsünk ki velük egy közvetlenebb üzleti kapcsolatot, de érdemes az automatikus visszaigazoló e-mailt is megszemélyesíteni. 9. Gyors és megbízható növekedés Ha valamelyik ügyfelünk nagyon gyorsan nő, akkor az egyes dolgokra vélhetően már nem tud akkora figyelmet fordítani mint tette azt korábban. Ez azt jelenti, hogy ha sikerült még a kezdeti időkben kiépíteni a bizalmat ezzel az ügyféllel szemben, akkor a későbbiekben nem fog arra időt és energiát pazarolni, hogy találjon egy, a miénknél jobb ajánlatot. Összefoglalás Igenis lehetséges felülkerekedni az árversenyen, de ahhoz többet is kell nyújtani, mivel érthetően a semmiért nem fog senki többet kifizetni. Viszont itt sem szabad megállni, mivel lehet, hogy nekünk van a legjobb ügyfélszolgálatunk, vagy a legjobb garanciánk, ha arról senki sem tud, akkor senki sem fog hozzánk jönni, illetve nem fognak magasabb árat kifizetni semmiért, mert nem fogják megérteni a különbség okát. Ezért egy jól felépített marketing és kommunikációs stratégiát kell kialakítani, melynek segítségével ezeket az előnyöket eljuttathatjuk a célcsoportunknak.
|