Hogyan találjuk meg a hozzánk illő webshop motort a 3 fő kategória közül: hagyományos webshop motorok, bérelhető webáruházak és ingyenes webshopok?
Amikor webshop indításra kerül a sor, könnyű elveszni a jobbnál jobb piaci szereplők között.
Pedig minden webshop motornak megvan a maga célközönsége.
Nincs más dolgunk, mint megtalálni, hogy melyik illik hozzánk a legjobban.
Ebben nyújtunk most segítséget és kategorizálva bemutatjuk a lehetőségeket, a legjobb ingyenes webshoptól egészen a legdrágább megoldásig.
A legjobb webshop motorok
Alapvetően 3 kategóriára érdemes bontani a különféle webáruház megoldásokat a könnyebb választás érdekében:
- Hagyományos webshop motorok
- Bérelhető webáruházak
- Közösségi média webáruházak
Ez alól kivételt képeznek a saját webshopok, amelyeket teljesen egyedi igényekre szabva, külön nekünk fejlesztenek le. Ez adja a legnagyobb szabadságot, de egyben a legdrágább is.
Ma már visszaszorulóban vannak, mert a webshop motorok akkorát fejlődtek az utóbbi pár évben, hogy már nem igazán éri meg saját webshopot fejleszteni (csak az igazán nagy cégeknek, akiknek nagyon egyedi igényeik vannak).
A hátrányai közé tartozik az is, hogy az egyes funkciók lefejlesztése mind-mind pénzbe kerül, amit sok esetben egy kis vagy közepes méretű webshop nem tud kitermelni – ezért mi mindenképpen az előző 3 kategória valamelyikét ajánljuk KKV-k számára.
Hagyományos webshop motorok
A cikkben felsorolt 7 legjobb webshop motor közül 4 ide tartozik. Mindegyik egy kicsit más, ezért kicsit más célcsoportot céloz.
A 4 legnépszerűbb hagyományos webshop motor nem más, mint:
- WooCommerce
- Magento
- OpenCart
- PrestaShop
Lássuk őket egyesével.
WooCommerce
Amennyiben WordPress-t használsz, biztosan hallottál már a WooCommerce-ről. Ez a legnagyobb WordPress webshop és pontosan azért olyan népszerű, amiért a WP is: néhány kattintással és beállítással pár perc alatt egy működő webshopot kapunk.
Azonban érdemes vigyázni, mert a nem körültekintően létrehozott WP webáruház nagyon hamar belassulhat és erőforrás problémái lehetnek. Ezért nagyobb termékkínálat esetén érdemes WordPress szakember segítségét kérni a webáruház kialakításához, hogy ne ütközzünk ezekbe a problémákba, mert minden egyes betöltési másodperc rontja a konverziós arányt az oldalunkon.
Adobe Commerce (Magento)
Az Adobe Commerce (korábbi nevén Magento-ként jól ismert) webshop motor rengeteg erőforrást igényel, de nagyon kidolgozott keretrendszerrel rendelkezik.
Sajnos a kezelése elég bonyolult, éppen ezért valószínűleg fejlesztői segítségre lesz hozzá szükségünk (tehát nem lesz olcsó), viszont a széleskörű funkcionalitása miatt a piac egyik legjobbjának mondható.
Ezek miatt inkább nagyobb vállalkozások számára lehet jó döntés ezzel a motorral üzemeltetni a webáruházat.
OpenCart
Az OpenCart egy szinte teljesen testreszabható, nyílt forráskódú e-kereskedelmi platform, rengeteg szép sablonnal.
Sok plugin érkezik hozzá és ezek a bővítmények egyre könnyebbé és jobbá teszik a webáruház üzemeltetését.
Főleg akkor érdemes OpenCartot használni, amennyiben iparágunkban különösen fontos az egyediség és a testreszabhatóság.
PrestaShop
A PrestaShop nagyon hasonló az Adobe Commerce-hez és elég aktív közösséggel is rendelkezik a magyar piacon.
A kezelőfelülete elég bonyolult, de maga a webshop motor gyors és jó funkciókkal rendelkezik, viszont a kiegészítők hozzá olykor elég drágák.
Bérelhető webáruházak
Az egyedi fejlesztésű és a hagyományos webshop motorokhoz képest hatalmas előnye a bérelhető webshopoknak, hogy szinte mindent kézhez kapunk egy kedvező havidíjért cserébe és nem nekünk kell foglalkozni vele:
- Fejlesztést
- Hostingot
- Integrációt szinte mindenhez (számlázóprogram, logisztikai program, stb.)
Bérelhető webáruház rendszereken belül a két legjobb a Shopify és a Shoprenter.
Shopify
A Shopify egy remek bérelhető webáruház, melyet nemzetközi szinten is rengeteg nagyobb cég használ.
Viszont ennek sajnos ára van: a Shopify saját fizetési rendszert használ, és minden egyes tranzakcióból jutalékokat kér (jellemzően 2-3%-ot). Ezt érdemes kiszámolni egy többmilliós forgalmú webshop esetében, és látjuk, hogy sajnos nem magyar pénztárcához találták ki.
Ezzel a problémával találkozott Ördög Nóra és Nánási Pál is, amikor webáruházukat először a Shopify rendszerében hozták létre. Hallgasd meg a történetüket itt:
Shoprenter
A Shoprenter ezzel szemben jóval olcsóbb, de funkcióban nagyon megközelíti a Shopify-t, a magyar piacon pedig a legnépszerűbb bérelhető webshop motor.
Egyik nagy előnye, hogy rengeteg alkalmazás és integráció érhető el a rendszerben, így a magyarok által használt programok és szolgáltatások szinte mindegyikével kompatibilis.
A 14 napos próbaidőszak alatt teljesen ingyenesen lehet kipróbálni a Shoprentert. A saját webshopodat ide kattintva hozhatod létre.
Közösségi média webáruházak
Az e-kereskedelem már a közösségi média platformokon is fellelhető. Hatalmas potenciállal rendelkeznek az ilyen felületek, hiszen például a Facebookot is több milliárd ember használja.
Ez kétségkívül a legjobb ingyenes webáruház megoldássá teszi a Facebookot.
Viszont vannak ennek is hátrányai:
Egy más szervezet kezében van a webáruházunk, aki bármikor változtatásokat hozhat és ez ellen semmit sem tehetünk. Gondoljunk csak a Facebook agresszív változtatásaira az elmúlt időben, amivel 5 év alatt szinte lenullázta a Facebook oldalak organikus elérését.
Emellett teljesen máshogy működik, mint a többi webáruház megoldás, teljesen más stratégia és marketing szükséges hozzá.
Csak annak ajánljuk, aki semmiképpen sem akar egy saját webáruházba fektetni, sokkal inkább hobbiként szeretné eladni a saját termékeit.
Összefoglalás
Rég elmúltak azok az idők, amikor az embereknek gondot okozott, hogyan is adhatnák el a termékeiket online.
Az elmúlt 10 évben hatalmas változáson ment keresztül az e-kereskedelem és ma már minden igényt kielégítő a választék a webshop motor és webshop bérlés piacon.
Végezetül egy listával szeretnénk segíteni a döntés meghozatalában.
Ezeket kell megfontolnunk, mielőtt letesszük a voksunkat valamelyik webshop motor mellett:
- Mennyire gyors?
- Mennyit tud, milyen funkciókkal rendelkezik?
- Mennyire egyszerű a használata?
- Mekkora erőforrást igényel?
- Kevés termékhez vagy sok termékhez jobb inkább?
- Mennyire támogatja a marketinget (főleg a SEO-t)?
- Egynyelvű vagy többnyelvű?
- Milyen pénznemeket kezel?
- Milyen fizetési és szállítási lehetőségeket integrálhatunk?
- Mennyibe kerül?
Amennyiben megválaszoljuk ezeket a kérdéseket, a 7 webshop motor közül biztosan meg fogjuk találni a saját igényeinkhez legközelebb állót.
Ha bérelhető webáruház rendszer mellett tennéd le a voksod, ne habozz! Próbáld ki most a Shoprentert, Magyarország vezető bérelhető webáruház rendszerét 14 napig ingyen!
A cikket rendszeresen frissítjük.