Összes cikk
Nem igen élt még olyan ember a Földön, aki úgy indította volna el webáruházát (vagy bármely új üzletét), hogy utólag visszagondolva minden hibátlan lett volna. Legjobb igyekezünk ellenére is követünk el hibákat, de érdemes megtenni mindent, hogy ezek számát csökkentsük.
Cikkünkben felsoroljuk azt a 3 fő hibát, amit tapasztalatunk szerint a legtöbb webáruház indításakor elkövetnek, és adunk rá egy javaslatot, hogy hogyan lehet ezeket a hibákat elkerülni!
Egy új webshop készítésekor vélhetően mindenki abban bízik, hogy az áruház "befut", és egy igazi "pénztermelő gépezet" lesz belőle - vagyis több pénzt fog hozni, mint amibe az üzemeltetése kerül. Viszont nagyon nem mindegy, hogy ez mennyi ideig tart - és tapasztalataink szerint sokan itt irreális elvárásokkal indulnak neki egy új webáruháznak. Cikkünkben azt próbáljuk tisztázni, hogy mi számít egy reális célkitűzésnek új webshopunk indításakor.
Az ember nagyon vizuális alkat. Gyakran „hisszük, amit látunk”; ez is jól mutatja, hogy mennyire nagyon támaszkodunk a látásunkra. Jobban, mint bármelyik más érzékszervünkre.
Ma már számos lehetőség kínálkozik egy webáruház
indítására. Egyáltalán nem kötelező egyedileg elkészíttetni egy webáruházat sok
százezer (vagy millió) forintért, helyette rendkívül költséghatékony, bérelhető
megoldások is rendelkezésre állnak egy kereskedő számára.
De mitől függ, hogy
melyik az optimális megoldás? Ezt a kérdést járjuk körbe a cikkünkben!
Ha webáruházunk van, akkor hajlamosak vagyunk azt gondolni, hogy csak az online marketing trükkjeit lehet és kell használnunk. A valóság azonban épp az ellenkezője. Már az online világ népszerűsége előtt is létezett számtalan módszer arra, hogy a termékeinket megismertessük a reménybeli vásárlóinkkal.
Hogyan vállalkozzunk sikeresen az Interneten? Összefoglaltuk azokat a legfőbb hibákat, melyek bármilyen webáruházat sikertelenségre ítélhetnek függetlenül attól, hogy éppen milyen termékeket kínálnak a látogatóik számára.
Azt mondják, hogy a külcsín legalább annyira fontos, mint a belbecs. Egy webáruház megjelenése, elrendezése legalább annyira meghatározza, mennyien vásárolnak nálunk, mint az, hogy hogyan működik. Sőt…
A látogató az oldalnak sokkal hamarabb látja a küllemét, és az elrendezettségét, mint azt, hogy van-e benne szűrési rendszer, vagy, hogy jó-e a kategória elrendezés, netán megnyerőek-e a termékleírások. Így elengedhetetlen, hogy az áruház megjelenésével is foglalkozzunk.
Mindig egy érdekes kérdés, hogy mitől fognak a vevők vásárolni egy webáruházban. De még tanulságosabb megvizsgálni, hogy miért NEM vásárolnak végül, melyek azok a legfőbb tényezők, melyek megakadályozzák őket a vásárlásban.
Bármilyen termékek is sorakozzanak webáruházunk virtuális polcain, egy dolog mindig fontos lesz a számunkra: a vevő. Az alábbi cikkben pár olyan módszert szeretnénk bemutatni, amely nem túl bonyolult, nem is túl időigényes, mégis nagyban növelheti a vásárlók elégedettségét.
Ha csak egy terméket árulunk, viszonylag könnyű helyzetben vagyunk – egyértelmű, hogy miről kell meggyőznünk a látogatókat. Egészen más a helyzet egy webáruházban, ahol sok, akár több ezer terméket is árulhatunk. Ilyenkor a siker egyik kulcsa az, hogy mennyire tudja a vásárló megtalálni a számára optimális termékeket.
A következőkben bemutatjuk azt a 3 egyszerű lépést, amit bármilyen webáruház alkalmazhat a nyitást megelőzően, és segítségével már az indulás napján hatalmas bevételeket könyvelhet el.
Egy webáruház legnagyobb hátránya az, hogy vásárlóinkkal nem találkozunk ténylegesen szemtől-szembe. Ez mindkét oldal helyzetét megnehezíti, de szerencsére a web számtalan lehetőséget biztosít számunkra, hogy ezt bőségesen ellensúlyozzuk.
Legtöbbször a termékképek, és jó kategóriarendszer kialakítással szoktak példálózni, ám ezeken túl is sok lehetőség áll előttünk.
Az előző cikkünkben a vevőszolgálatról kaphattunk egy általános képet. Mivel az internet meghatározó részévé vált az életünknek, mind az üzleti, mint a magánéletben egyaránt, ezért a vevőszolgálati rendszer online környezetben való átültetése is előtérbe került. Egyre fontosabbá válik az idő előre haladtával.
Marketing anyagok százai terjesztik az igét, hogy mennyivel egyszerűbb és olcsóbb egy vevőt újbóli vásárlásra bírni, mint az első vásárlásra rávenni. A hűséges, lojális törzsvásárló réteg kialakítása igen magas megtérülést biztosít, és fontosabb, mint valaha.
Ha valaki online értékesítéssel foglalkozik, akkor naponta akár több tucat csomagot is küldhet. Ezekre a dobozokra általában csak mint egy hordozóeszköz tekintünk, ami eljuttatja a megrendelt terméket a webshop raktárából a megrendelő otthonába, remélhetőleg sérülésmentesen. Ez a csomagolás egyik megdönthetetlen előnye, viszont ha már küldünk valamit, ami kifejezetten az ügyfelünknek szól, akkor használjuk marketing célokra is. Szinte nulla költséggel tudunk neki küldeni valamilyen direkt marketing eszközt.
Lehet bármilyen jó a
webáruházunk, a szolgáltatásunk vagy
bármilyen szuperek a termékeink, ha a vevők nem hiszik
ezt el nekünk. A bizalom megteremtése alapvető feltétele
minden további akciónak.
Avagy hogyan nyit az e-kereskedelem Ön számára olyan lehetőségeket, melyek az előző évezredben még elképzelhetetlenek voltak.
Pillanatok kérdése és a karácsonyi roham véget ér és egy nyugodtabb időszak veszi kezdetét. Ahogy a mostani időszak utolsó 1-2 hetéről írtunk egy cikket, úgy megtesszük ezt a hamarosan következő néhány héttel kapcsolatban is.
Megmutatjuk, hogy karácsony után hogyan lehet életet lehelni az e-kereskedelembe. Mikor kezdjünk bele, milyen stratégiákat válasszunk és milyen vonal mentén haladjunk az év ezen nyugodtabbnak tűnő szakában.
Ismerje meg Ön is az egyik leghatékonyabb vírusmarketing eszközt, mely nem hiányozhat egyetlen webáruház látogatószerző palettájából sem.
Hamarosan véget ér a 2013-as karácsonyi vásárlási roham. Ilyenkor nagyobb a vásárlási kedv és sokan az utolsó pillanatra hagyják az ajándékok beszerzését, így ebben az időszakban könnyebben meg lehet fogni a vásárlókat.
Hogy minél magasabb bevételt tudjunk elérni, érdemes kicsit gyakrabban kommunikálnunk. Az alábbi cikkben összegyűjtöttük azokat a hírlevél témákat, amikkel növelhetjük év végi bevételeinket, sőt megágyazhatunk a jövő év első negyedévének is.
A látogatottság növelés se nem drága, se nem bonyolult, csak ismernünk kell a működését! Sorozatunk e részében bemutatom a leghatékonyabb módszereket, melyekkel egy átlagos, korlátozott költségvetéssel rendelkező vállalkozás is látogatók százait, sőt ezreit vonzhatja webáruházára.
Ahogy bárki számára elérhetővé vált egy webáruház indítása, egyre többen vágnak bele egy bolt elindításába – gyakran olyanok is, akik nem rendelkeznek hatalmas tőkével vagy üzleti tapasztalattal. Nincs sok milliós marketing büdzséjük, nincs sokfős gárda, aki profi módon tudná kiszolgálni a vevőket, és nincs ott már 10 éve a webáruházuk a keresőkben.
Természetes, hogy számos hátrányt kell leküzdeniük, de ez valóban azt jelenti, hogy ők nem lehetnek sikeresek?
Kendőzetlenül az e-kereskedelem költségeiről! Sorozatunk első részében megvizsgáljuk, hogy mennyi pénzünkbe kerül (akár közvetve is) egy vevő megszerzése, és hogyan lehet ezt az összeget csökkenteni?
Az online vásárlási döntések meghozatala egy nagyon összetett dolog és általában apróságokon múlik, hogy valaki vásárol vagy sem. Ezek a szempontok ugyanúgy jelen vannak a fizikai boltokban is, viszont ott a személyes kapcsolat megléte miatt sokkal könnyebb korrigálni az egyes folyamatokon, akár személyre szabottan is.
Sajnos ez egy webáruház esetében nem áll rendelkezésünkre, viszont van más, amit használhatunk, még pedig a statisztikai adatokat, megfigyeléseket a vásárlási szokásokról, amely sokszor meghökkentő.
Miért vonatkoznak más szabályok a webáruházakra, mint az egyéb weboldalakra, és hogyan tehetjük a keresőoptimalizációt hatákonnyá és automatizáltá?
Hogyan lett a G'Roby a legsikeresebb magyar élelmiszer webáruház, avagy interjú Nagy Sándorral, a G'Roby NetShop Kft. ügyvezető igazgatójával.
Nagyforgalmú webáruház egy szűk célpiac igényeire, avagy hogyan pozícionáljunk hatékonyan! Interjú Gál Tamással, a PDAMánia webshop alapítójával és vezetőjével.
Gyakorlati tanácsok, hogy oldala ne pusztán "szép" legyen, de ténylegesen használható is.
Manapság sokan az elhúzódó válságot teszik felelőssé azért, mert kevesebb a bevételük, és amiért "mindenki csak az olcsó termékeket keresi". Ezért részben valóban a válság a felelős, viszont ez ellen lehet tenni. Ha az emberek indokoltnak tartják a magasabb árat, például egy magasabb szolgáltatási színvonalért, akkor ki is fogják fizetni azt.
Gyakorlati tanácsok, hogy oldala ne pusztán "szép" legyen, de ténylegesen használható is.
Gyakorlati tanácsok, hogy oldala ne pusztán "szép" legyen, de ténylegesen használható is.
Itt van az ősz, itt van újra! Ezzel a jeligével most egy nagyon aktuális témát veszünk újra elő, avagy mikor kezdődik az internetes ünnepi szezon, amikor is egy átlagos e-kereskedő az éves forgalmának akár felét is realizálhatja.
Cikkünkben röviden átvesszük, hogy mi az amit már most érdemes megtennünk azért, hogy a legfontosabb hetekben, hónapokban ne szalasszuk el a kínálkozó lehetőségeket!
3,271 marketing szakember véleménye a keresőmarketinghez kapcsolódó kiadásokokról, valamint az egyes módszerek eredményességéről.
Már nyilván mindenki agyában ott élnek az alábbi mondatok: "Az ügyfél az első!", "Az ügyfélnek mindig igaza van!". Az ügyfelek elégedettsége alapjaiban határozza meg cégünk jövőjét, ugyanis az ő lojalitásuk jelentik cégünk stabil lábait. Elégedett ügyfeleket magunkénak tudni nem egyszerű feladat, az ügyfélkapcsolatos kollégákra pedig ebből a szempontból az átlagnál sokszor nagyobb felelősség hárul.
Hiába a megfelelő tartalom, ha nem tudjuk azt megfelelően prezentálni. Íme a 8 leggyakrabban elkövetett hiba egy értékesítő oldal esetében.
„Vegyél be egy káposztaleves kapszulát minden nap, és 3 hónap alatt legalább 15 kilót fogsz fogyni” – így hangzik egy tipikus üzenet egy tipikus fogyasztószerről.Akik tisztában vannak a testünk működésével (vagy akik már kipróbálták az egyik ilyen terméket), azok pontosan tudják, hogy ezek az ígéretek teljesen alaptalanok, és a valóságban ennél sokkal bonyolultabb lefogyni.
A fogyasztó- és egyéb „csodaszerek” piaca azért működik, mert rengetegen keresik a könnyebb utat – a módot, amivel munka és izzadság nélkül lehet eredményt elérni – bármennyire is azt súgják az ösztöneink, hogy ilyen nem létezik.
Idén sem úsztuk meg áprilisi tréfák nélkül, sőt szerintünk még a korábbinál is több cég kísérletezett ötletekkel. Április elseje jó lehetőség lehet arra, hogy kicsit eltérőbb legyen a kommunikációnk, kicsit viccessebbek legyünk, és mélyítsük a vevőinkkel a kapcsolatot – és jó esetben még vírusmarketing értéke is lehet a dolognak (ha kellően eredeti az ötlet).
Összegyűjtöttük a szerintünk legjobb ötleteket, melyek szerintünk alkalmazhatóak lennének egy webáruház számára, és melyek még relatíve egyszerűen meg is valósíthatóak (általában csak egy jó grafikus kell hozzájuk, meg persze egy jó ötlet).
Minden webáruház általános jellemzője, hogy napi sok száz vagy ezer látogatóból alig páran vásárolnak, és a látogatók többsége vásárlás nélkül hagyja el a webáruházat. Ki ne szeretné megtudni, hogy ezen vevők végül miért nem vásároltak? Ha megtudjuk az okokat, lehetőségünk lesz kijavítani őket, és talán „megmenteni” a nem vásárló látogatók egy részét!
Lássuk azt a 5 eszközt, melyek segítenek kideríteni ezen „nemvásárlások” okait:
Mindenki szeretne jobb vevőket, akik imádják amit csinálunk, akik hajlandók fizetni, nem alkudoznak, nem mennek át a konkurenciához, és nincs velük baj (nem telefonálnak be napi tízszer valamilyen egyszerű kérdéssel, amire a weboldalon is megtalálhatnák a választ).
A következőkben mutatunk 5 módszert, melyekkel drasztikusan javíthatjuk az „álom vevő arányunkat”!
A közösségi média árnyékában egyre inkább úgy tűnik, hogy az e-mailek szépen lassan kiszorulnak a cégek marketing eszközeinek palettájáról. Lehet, hogy az e-mail nem trendi, de olcsó, könnyű mérni az eredményességét, jól lehet célozni vele, és a nap végén mindig szállítja az eredményeket. Emellett pedig ott tudunk vele maradni az ügyfeleink fejében.
Bárki, aki régebb óta foglalkozik az e-kereskedelemmel szembesült azzal a problémával, amikor le kell cserélni egy webáruházat. Rosszabb esetben maga a domain is változik, jobb esetben "csak" a webshop motor és a design, legjobb esetben csak a design. Minél több minden változik, annál nagyobb a veszélye, hogy valamiről elfelejtkezünk, és ilyenkor több év kemény munkája veszhet kárba - cikkünk ennek megelőzésében próbál segíteni!
Az interneten rendkívül gyorsan változnak a dolgok, és bizony az egyik nap még "fullmodern" webáruházunk a másik napra könnyen elavulttá válhat. Ugyanakkor tévhit, hogy mindenáron redesign-olni kell egy áruházat, csak azért, mert már több, mint egy éves a designja. A vevők általában nem szeretik a változást, így jobb, ha nyomós érvünk van a váltásra. Lássuk mi lehet az a 6 fő ok, ami indokolhat egy redesign-t!
Itt az ünnepi szezon, és vele együtt egy igen izgalmas időszak az e-kereskedők számára! Jó esetben az éves forgalom nagy része most fog "lecsapódni" - ha erre megfelelően fel vagyunk készülve. Ahogy közeledünk a Karácsonyhoz, úgy lesz egyre nagyobb jelentősége a bizalomnak - hogy a potenciális vásárlóink tudják, hogy egy jó csapattól, jó termékeket fognak időben megkapni. Íme 5 tipp, hogy hogyan érjük ezt el!
Van néhány egyszerű, ám de annál hatékonyabb tippünk, melyet egy újonnan indult webáruház esetén érdemes fontolóra venni. Ezekről előljáróban pedig annyit, hogy egytől egyig mindnek bizonyítottan profitnövelő hatása van.
Hogyan érjük el, hogy a kiküldött hírleveleink ne olvasatlanul, vagy a "Törölt levelek" mappában landoljon? Bemutatjuk a 4 leghatékonyabban alkalmazható ajánlat típust, amit egy webáruház ki tud küldeni a hírlevél olvasói számára!
Biztosan mindenki hallotta már a következő szólást: "Sok kicsi sokra megy!" Ez pláne igaz online értékesítés esetében is. Cikkünkből megtudhatjuk, hogy hogyan is érvényesül ez a szinergia hatás a long tail marketingben.
Terjedjen vírusként webáruházának a híre! A vírusmarketing sikerének titka: a vevők maguktól terjesztik, ingyenes és csak egy jó ötlet kell hozzá.
Fürdőruha, sífelszerelés, klíma – mi a közös ezekben? Egyetlen dolog mindenképp: szezonális termékekről van szó. Az idény jellegű árucikkeket, szolgáltatásokat kínáló e-kereskedők, internetes vállalkozások megrendeléseik tetemes részét kizárólag az év egy bizonyos szakaszában tudják lebonyolítani. Hogyan tudunk ilyenkor nem csak talpon maradni, de még tovább növekedni is?
Elégedetlen webáruházának hatékonyságával? Szeretné tudni hogy teheti hatékonyabbá? Cikkünkben összefoglaljuk, hogyan lehet egy webáruház hatékonyságát nagymértékben megnövelni szisztematikus és következetes lépéseken keresztül.
Hogyan tud Ön másokkal úgy együttműködni rendkívül egyszerűen, hogy azzal mindketten jól járjanak? És milyen hatalmas lehetőségeket rejt egy stratégiai együttműködés? Sőt, hogyan lehet egy webáruházba látogatók ezreit vonzani nulla költséggel?
Cikksorozatunkban a legelterjedtebb online marketing eszközöket mutatjuk be, azok minden előnyével és hátrányával egyetemben.
Mutatunk 5 egyszerű módszert az ajánlatunk hatékonyságának a növelésére, mellyel akár 100-200 százalékkal is nőhet a termék oldalunk hatékonysága!
Jók a termékei, jó az áruháza, mégsem vásárolnak? Marketinghez értők tudják, hogy nem elég jónak lenni, annak is kell látszani! Most megmutatjuk, hogyan teheti kínálatát igazán vonzóvá, és érhet el magasabb konverziót...
Az áruházunk oldalai tele vannak információval, hogyan érhetjük el, hogy azokat el is olvassa valaki, avagy hogyan tudjuk tudatosan befolyásolni a látogatók viselkedését?
A webáruházunkban megkezdett vásárlásoknak akár 75 százalékát is félbehagyják a vevők, ezzel alaposan lecsökkentve a konverziós rátánkat. Miért csinálják ezt, és mit tehetünk ellene?
Mi a kulcsa az eredményes internetes vevőszerzésnek? Hol hibázik a legtöbb webáruház? Az általunk bemutatott stratégia segítségével minden egyes marketingre fordított forint garantáltan megtérül!
A gazdasági válság bizony a webáruházakra sincs jó hatással, az egyre növekvő versenyben egyre csökkenő kereslettel kell megbirkózni. Mit érdemes ilyenkor máshogy csinálnunk, ha nem csak túl szeretnénk élni a nehéz időket, de megerősödve szeretnénk kijönni belőle?
Aki nem készíti fel webáruházát az ünnepekre, komoly bevételektől eshet el. Cikkünkben tíz egyszerűen alkalmazható tippet olvashat, melyek segítségével egy jóval sikeresebb Karácsonyt ünnepelhet!
Hogyan lehet egyszerűen megnövelni az átlagos vásárlás értékét? És hogyan érvényesítsünk magasabb profitot árainkban anélkül, hogy ez a forgalom csökkenéséhez vezetne?
Duplázza meg a webáruházában történő eladások számát! Cikkünkben 5 ingyenes, hatékony és azonnal alkalmazható módszert olvashat a webáruházán történő éladások számának növelésére.
Mitől lesz egy webáruház látogatott? Alapvető ismeretek webáruház tulajdonosoknak oldaluk forgalmának növeléséhez.
Itt egy lista a leggyakoribb hibákról, melyek rövid úton sikertelenségre ítélhetik webáruházát.
Milyen hatása van az ingyenes házhozszállítás bevezetésének, avagy mennyire érdemes azt hangsúlyozni?
Hogyan sokszorozzuk meg az oldalunkra érkező látogatók közül a ténylegesen vásárlók arányát? Melyek a leggyakoribb hibák és hogyan kerüljük el őket?
Cikksorozatunkban a legelterjedtebb online marketing eszközöket mutatjuk be, azok minden előnyével és hátrányával egyetemben.
Praktikus trükkök, melyeket az egyik legnagyobb internetes játékbolt használ eladásai növelésére.
A logisztika fontosságáról az elektronikus kereskedelemben.
Cikksorozatunkban a legelterjedtebb online marketing eszközöket mutatjuk be, azok minden előnyével és hátrányával egyetemben.
Avagy miért ne dobjon ki feleslegesen százezreket bannerekre és hozzá hasonló online marketing megoldásokra.
Cikksorozatunkban a legelterjedtebb online marketing eszközöket mutatjuk be, azok minden előnyével és hátrányával egyetemben.
Online videók hatékonyságának tesztelése a látogatók vevőkké konvertálásában.