Köszönjük feliratkozását!

Hamarosan megkapja heti webáruházas tippjeit.

Biztos elfordult már Önnel is, ha használja a Google ingyenes elemző szoftverét, hogy törölni szeretett volna egy tranzakciót az Analytics-ből. Például mikor egy vásárlója törölte vagy nem vette át a megrendelését, vagy csak tesztelte a webáruházát, és leadott egy próbarendelést.

Ilyenkor ez a tranzakció a hozzá tartózó értékesítési adatokkal együtt ugyanúgy bekerült a Google Analytics jelentéseibe, mint bármilyen más normál megrendelés. Ez azért jelent problémát, mert ekkor az e-kereskedelmi eredmények nem lesznek teljesen pontosak.

Hogyan töröljük vagy módosítsuk az e-kereskedelmi tranzakciókat Google Analytics-ben?

Szerencsére törölhetjük az összes teszt / törölt / nem teljesített megrendelést a jelentésekből, de arra is van lehetőségünk, hogy módosítsuk azokat. A legjobb hír pedig, hogy ehhez nem lesz szükség fejlesztő segítségére, mindössze csak követnünk kell a következő lépéseket.

A termékajánló rendszerek mára már majd minden online webáruház alapkellékei, ami nem csoda, hiszen okosan használva hatalmas mértékben képesek növelni a bevételt és a konverziós arányokat, valamint a felhasználói élményre is számottevő pozitív hatással vannak.

18 termékajánlási technika a jobb felhasználói élményért és a nagyobb bevételekért

Az alábbiakban megkísérlem összefoglalni, hogy milyen ajánlási technikák léteznek, illetve hogyan és milyen helyzetben használhatóak optimálisan. 

Egy webáruház tulajdonosának napi/heti szinten kell olyan döntéseket meghoznia, amelyek hatással lehetnek webáruháza hosszútávú jövőjére. Az ilyen döntéseknél azt tanácsoljuk, hogy próbáljunk meg inkább az adatokra támaszkodni, és elkerülni a megérzéseket.

Adatokból viszont egy átlagos webshopnál is rengeteg van, ezért nem mindegy, mit is vizsgálunk meg egy-egy ilyen döntés meghozatalakor. Sokan talán ezért is ódzkodnak a Google ingyenes analitikai szoftverének használatától, a Google Analytics-től, mert első ránézésre a rengeteg nézet és menüpont kissé ijesztő lehet. Pedig ha jobban megismerjük, máris egy rakás hasznos tippel szolgál nekünk, hogyan javíthatunk webáruházunk hatékonyságán.

10 alapvető mutató, amit minden webáruház tulajdonosnak követnie kellene a Google Analytics-ben

Cikkünkkel szeretnénk megmutatni 10 hasznos, Analytics-ből kinyerhető kulcsadatot (úgynevezett KPI-t), amelyeket szerintünk egy webáruház tulajdonosnak érdemes megvizsgálnia napi, heti, havi szinten.

Cikkünk első részében már összefoglaltunk négy olyan előadást, amelyek a március végén megrendezett első magyar Ecommerce Expo-n hangzottak el. Ez volt az első olyan KKV esemény, ahol az e-kereskedelmi piac összes szereplője képviseltette magát, mindezt ráadásul az ilyen rendezvényeken megszokott nagyobb résztvevői létszám mellett.

Ecommerce Expo 2016

A visszajelzések alapján bátran kijelenthetjük, hogy rengeteg magas színvonalú és hasznos előadás hangzott el aznap. Kétrészes cikkünkben szeretnénk egy tömör összefoglalót nyújtani a legérdekesebb előadásokról. Most jöjjön négy másik előadás összefoglalója.

Ha szeretne további webáruházas tippeket, iratkozzon fel heti értesítőnkre!
Van már webáruháza?