Köszönjük feliratkozását!

Hamarosan megkapja heti webáruházas tippjeit.

Egy webáruház hatékonyságát döntően befolyásolja az a "képessége", hogy mennyire tudja azonnali vásárlásra ösztönözni a látogatóit.

5modszer630.png

Cikkünkben bemutatásra kerülnek azok a leggyakoribb módszerek, amelyek segítségével elérhetjük, hogy vevőink sürgősnek érezzék a kiválasztott termék megvételét. Így lehetőleg a vásárlás már az áru kiválasztása után rögtön megtörténik.

De miért is fontos ez?

A válasz az internetes és a hagyományos vásárlási szokások különbözőségében keresendő. Mikor elindulunk otthonról vásárolni, már azzal, hogy kilépünk otthonról, bizonyos fokig elkötelezzük magunkat amellett, hogy venni is fogunk valamit. Hiszen, ha üres kézzel térnénk haza, úgy érezhetnénk, hogy csak az időnket pazaroltuk.

Ellenben mikor otthonunkban ülve egy webáruházba „térünk be”, a vásárlással töltött idő lényegesen lerövidül. Ennek következtében a nézelődés befejezése nem okoz bennünk disszonanciát, így aztán nem is törekszünk arra, hogy mindenképpen vegyünk valamit csak azért, hogy csökkentsük ezt a belső feszültséget. Ellenben gondolkodhatunk a következőképp: „most kinéztem, holnap megveszem, hisz úgyse kerül semmibe” (értsd plusz időráfordításba).

Csakhogy az esetek döntő többségében ez az egynapos gondolkodási idő is elég ahhoz, hogy a vevő ne térjen vissza az előző nap kiválasztott terméket megvenni. Ezért különösen fontos, hogy a termék kiválasztása és megvétele közötti időtartam a lehető legrövidebb legyen és ezt úgy érhetjük el, ha a vevőben felkeltjük a sürgősség érzetét, azaz, hogy úgy érezze, most kell megvennie az árut, mert holnap már lehet nem vagy nem ilyen feltételek mellett lesz rá lehetősége.

Nézzük meg milyen módszerek állnak rendelkezésünkre célunk eléréséhez.
 

1) Időszakos akciós ajánlatok

A legegyszerűbb és legelterjedtebb módja a sürgősség érzet felkeltésének, ha érzékeltetjük a vásárlóval, hogy egy adott termék csak egy bizonyos ideig akciós. Ennek több módja is létezik. Kevésbé elterjedt, de annál hatásosabb lehet az, ha a termékoldalon egy számláló segítségével tüntetjük fel, hogy az áru még meddig akciós.

5-modszer-dhgate.png Forrás: DhGate.com

Egyszerűbb, bár kevésbé jelent nyomást a vevőre, ha csak azt tüntetjük fel, hogy melyik időszakban él az akciós ár.

5-modszer-ekszeraruhaz-1.png Forrás: Ekszeraruhaz.hu

Harmadik lehetőségként nem időintervallumot határozzunk meg arra, hogy valószínűleg korlátozott ideig élhetünk az akcióval, hanem feltüntetjük, hogy az adott termék csak addig lesz az akciós áron elérhető, amíg a készletünk tart.

Időszakos akciós ajánlatok Forrás: Shopforweddings.com

Persze az időintervallum és az „amíg a készlet tart” technikák kombinálhatók is. Erre látunk példát a Curver.hu-n. 

curver-2.jpg

 A termékek listázása során, egyedi badge-el is jelezhetjük, hogy az adott termékből már csak pár darab rendelhető. A Kvelli.hu előszeretettel használja ezt a megoldást az akciós termékek esetében!

kvelli-1.jpg

 

Megjegyezzük, hogy az időszakosság nemcsak termékakciókra vonatkozhat, hanem olyan ajánlatokra is, mint például az ingyenes házhozszállítás. Itt a hangsúly azon van, hogy az ajánlatunk csak egy meghatározott ideig ilyen kedvező, így a vevőnek sietnie kell, mert lehet „már nem lesz holnap.” Továbbá, nemcsak a termékoldalon van lehetőségünk feltüntetni, hogy a termék csak limitált ideig akciós, ezt megtehetjük a kosár oldalon is.

Sürgősség érzet keltése a checkout folyamán Forrás: Altrec.com

 

2) „Vigyázat, készleteink végesek!”

Ha webáruházunk kínálatában vannak olyan termékek, melyekből készleteink alacsonyak, érdemes feltüntetnünk ezt mindenhol, ahol ennek értelme van. Legideálisabb erre a termékoldal, illetve a kosár. A megfogalmazás itt is sokféle lehet. Lehetünk kevésbé konkrétak, ilyenkor csak azt hangsúlyozzuk, hogy a cikkből alacsony mennyiség áll rendelkezésünkre.

Készlet információ hangsúlyozása Forrás: Beautyencounter.com

Ennek egy speciális esete, mikor alapból limitált mennyiséget kaptunk az áruból, ezt is érdemes feltüntetni.

Készlet információ hangsúlyozása Forrás: Franklinplanner.com

Hatásosabb lehet, ha konkrétan feltüntetjük, hogy hány darab van még a termékből raktáron.

Készlet információ hangsúlyozása
Forrás: Ozbo.com

 

És talán már mondani se kell, hogy amikor kiemeljük, hogy már csak egy utolsó darab van belőle, az hathat a legjobban a vásárlási szándékra.

5-modszer-katusbody.png

Forrás: KatusBody.hu

Ezeket az alacsony készletfigyelmeztetéseket ugyancsak érdemes a kosár oldalán is elhelyezni.

Készlet információ hangsúlyozása

Forrás: Franklinplanner.com

Készlet információ hangsúlyozása

Forrás: Sparkfun.com

 

Készlet információ hangsúlyozása
Forrás: Swimoutlet.com

 

3) „Lefoglaltad, de nem örökre”

A fentiek során már láttuk, hogy a kosárban is érdemes mindent bevetnünk a sürgősség érzet felkeltésére. Ilyen módszer lehet az, ha a kosárba rakott terméket csak korlátozott ideig foglaljuk le a vevőnek és ezt a tudomására is hozzuk.

Erre láttunk jó példát a Hautelook.com webáruházban, ahol a termékek mellett egy számláló van elhelyezve, amely 15 perctől számol vissza, azt jelezve, ennyi időnk van arra, hogy az áru biztosan a miénk legyen.

5modszer-hautelook1.png

Az előző technikát használja a Coffeeforless.com is, azzal a kiegészítéssel, hogy miután a kosárba tettünk egy terméket, a legfelső sávban megjelenik egy számláló, ami mutatja, hogy hány percig van lefoglalva számunkra a kosár tartalma. A számláló újraindul, mikor másik termékre navigálunk.

Termék lefoglalása

4) Felugró ablakok

A popup-jainkat is használhatjuk a sürgősség érzet növelésére. Ezek sokfélék lehetnek attól függően, hogy mikor célszerű egy ajánlattal megbombázni az oldalunkon böngésző felhasználót. A Partysuppliesdelivered.com kezdőoldalán egy popup köszönti az első vásárlókat, amely egy 24 óráig tartó ajánlatot tartalmaz.

Felugró ablakok

A Mmawarehouse.com -on nem sokkal azután, hogy egy terméket a kosárba helyeztünk egyszer csak felugrik egy ablak, ami jelzi, hogyha mostantól 15 percen belül befejezzük a rendelést, akkor kapunk 10% kedvezményt a kuponkód beírásával.

5modszer-mmawarehouse.png

Ha a fenti módszerek ellenére a vásárló mégis úgy érzi, hogy bezárja az oldalunkat (és vagy visszajön, vagy nem) mintegy utolsó szalmaszálként egy popup segítségével még visszacsábíthatjuk őt. Mint ahogy azt az Tok-shop.hu oldalon láthatjuk, mikor el akarjuk hagyni a pénztárat. Felugrik egy ablak, ami felajánl nekünk 5% értékű kedvezményt.

5modszer-tokshop.png

(Megjegyzés: ha egy olyan popup technológiát keress, amellyel megcélozhatja a látogatóit különböző szempontok alapján, akkor mi az OptiMonkot ajánljuk, próbálja ki most 14 napig ingyen!)

OptiMonk

5) Szállítási garancia

Ünnepek közeledtével nemcsak a vásárlási kedv növekszik meg, hanem a vevőinknek az irányú elvárása is, hogy a megrendelt termék időben érkezzen meg. Ha a termékoldalon feltüntetjük a várható szállítás időpontját (és ezt garantáljuk), azzal nemcsak vevőinket nyugtatjuk meg, de egyben nyomást is helyezünk rájuk. Ekkor saját szemükkel látják azt, hogy nem halogathatják sokáig a megrendelést, hacsak nem szeretnék 27-én átadni a karácsonyi ajándékokat. A Bluenile.com -on is erre látunk példát.

Szállítási garancia

Persze, nem kell csak az ünnepekhez igazítanunk ezeket a szállítási garanciákat. Sokszor már az is elég nyomást jelenthet, ha azt garantáljuk, hogy mai megrendelés esetén holnap már kézhez is veheti a terméket, de találkozhatunk olyan oldallal is, amely még az aznapi szállítást is garantálni tudja, ha az árut egy megadott időpont előtt rendeljük meg.

5-modszer-extremeaudio.png Forrás: ExtremeAudio.hu

Szállítási garancia Forrás: Shoebuy.com

A fentiekből láthatjuk, hogy eszközök széles tárháza áll rendelkezésünkre ahhoz, hogy bevetve őket növeljük eladásainkat.

Persze azt is tudjuk, hogy vannak olyan Labor olvasók, akiknek a cikkben taglalt módszerek nem jelentettek újdonságot, de akiknek mégis, azoknak reméljük segítséget nyújtottunk ahhoz, hogy megtalálják a saját webáruházukhoz legjobban illő megoldásokat.

Ha esetleg kihagytunk valami fontosat, nyugodtan várjuk az észrevételeket a hozzászólások között!

Be lehet beállítani ilyen funkciókat a mi shoprenter-es áruházainkban?
Nicolette: egy részét igen, egy részét hamarosan, egy része pedig még csak a fejlesztési várólistán van :)

A konkrétumokkal kérlek írj a ShopRenteres ügyfélszolgálat nak!

Üdv,
Csaba
#
Lali
Az Időszakos akciós ajánlat nálam bevált, egy próbát mindenkinek megérne.
Sziasztok!
Megtudnád irni,hogy a silver csomagban milyen vásárlást sürgető módszerek érhetők el ?Illetve hogyan tudjuk beállítani.
Köszönettel:Eri ka
#
Szávai Norbert
Kedves Bránné!

1. Akciós ár végének kijelzése termékoldalon. Ezt be lehet állítani a Megjelenítési beállításokban.
2. Utolsó X darab raktáron szöveg megjelenítése. Szintén megjelenítési beállítások
3. Popup, mint a cikkben. Általános beállítások/Belépés és hirdetés fül.
4. Szállítási idő kijelzése. Szállítási idő menüpont.
Kérjük írd be a képen látható kódot
Biztonsági kód Új kódot kérek
Szeretnék e-mail értesítést kapni az új hozzászólásokról!
Ha szeretnél további webáruházas tippeket, iratkozz fel heti értesítőnkre!
Van már webáruházad?