Köszönjük feliratkozását!

Hamarosan megkapja heti webáruházas tippjeit.

Egy átlagos webáruházban 100 látogatóból csak 2 fog vásárolni – a maradék 98 pedig érdemi tevékenység nélkül távozik az oldalról. Többek között ez a kiábrándító statisztikai adat vezetett ahhoz, hogy Magyarországon is kezdenek egyre népszerűbbé válni a remarketing hirdetések.

A remarketing segítségével ugyanis releváns hirdetéseket jeleníthetünk meg azok számára, akik korábban már jártak a webáruházunkban – azzal a határozott céllal, hogy visszacsábítsuk őket weboldalunkra. Ma már az is lehetséges, hogy pontosan azokat termékeket mutassuk be a hirdetésben, amelyeket korábban a látogatók megtekintettek webáruházunkban.

remarketing-tippek-webaruhazak-reszere-600.jpg

A cikk rávilágít a remarketingben rejlő nagyszerű lehetőségekre, és olyan jól bevált módszereket mutat be, melyekkel minden webáruház hatékonyabbá teheti online hirdetéseit.

Miért érdemes remarketing hirdetéseket használni?

A remarketing kifizetődő marketing stratégiát biztosít a vásárlás nélkül távozó látogatók visszacsalogatása, hiszen ha a látogatók már eltöltöttek több-kevesebb időt a webáruházunkban a termékeink nézegetésével, sokkal könnyebb őket egy későbbi időpontban vásárlásra bírni, mint a teljesen új látogatókat meggyőzni.

Webáruházunk korábbi látogatói úgy formálhatók visszatérő látogatókká, ha számukra érdekes tartalmakat jelenítünk a webáruházunkon kívül – természetesen a saját termékeinkkel kapcsolatban. Így emlékeztethetjük őket a korábban megtekintett termékekre, és könnyebben elérhető, hogy visszatérjenek megvásárolni azokat.

A remarketing hirdetések bevezetése előtt a hazai kereskedők legfeljebb email marketinggel tudták elérni azokat az embereket, akik érdeklődést mutattak a cég termékei iránt. A módszer ugyan mai napig hatékonynak bizonyul, de eredményességét jelentősen rontja (pontosabban az elért személyek számát csökkenti), hogy ehhez elengedhetetlenül szükséges a felhasználók e-mail címének ismerete.

A remarketing (más szóval retargeting) megjelenésével azonban ma már nem kell ismerni a látogatók elérhetőségét ahhoz, hogy meg tudjuk szólítani mindazokat, akik korábban már meglátogatták a webáruházunkat.

A remarketing segítségével ugyanis olyan felhasználók számára jeleníthetünk meg PPC (pay-per-click, azaz kattintásalapú) hirdetéseket, akik korábban már jártak a weboldalunkon, de valamilyen oknál fogva elhagyták azt.

Remarketing 

Ma Magyarországon a Google Ads és a Facebook a két legnépszerűbb platform, amely remarketing megoldást nyújt.

Mindkét hirdetési platform lényege, hogy a rendszer ún. cookie-kat (avagy sütiket) ment a weboldalunkat meglátogató felhasználók számítógépére. Így lehet megállapítani, hogy az adott felhasználó járt-e a weboldalunkon, vagy sem. Az így felcímkézett felhasználókból egyedi célközönséget (ún. remarketinglistát) tudunk létrehozni és számukra egyedi hirdetéseket tudunk megjeleníteni.

Míg a hagyományos Facebook vagy Google Ads hirdetéseket legfeljebb demográfiai vagy geográfiai ismérvek alapján, illetve érdeklődés-alapon lehet targetálni, addig a remarketing hirdetésekkel pontosan azokra a személyekre tudunk célozni, akikről tudjuk, hogy egyszer már jártak a weboldalunkon.

Ezáltal sokkal relevánsabb üzenetet kommunikálhatunk feléjük.

Remarketing működése

Hogyan használhatja a remarketing hirdetéseket egy webáruház?

Most, hogy megismertük a remarketing alapjait, nézzük a leghatékonyabb webáruház-specifikus megoldásokat, amelyek lehetőséget nyújtanak a weboldalunkat korábban megtekintő potenciális vevők visszacsalogatására, majd vásárlókká konvertálására.

1. Vásárlás nélkül távozó látogatók visszafordítása

A remarketing alapvető funkciója, hogy visszaterelje a vásárlás nélkül távozó látogatókat a weboldalunkra. Nézzünk néhány hasznos beállítást – kifejezetten webáruházakra szabva: 

  • Célozzunk a termékkategóriák megtekintőire: Hozzunk létre remarketinglistát az egyes termékkategóriák azon megtekintőiből, akik nem vásároltak semmit. Nekik hirdessük azt a termékkategóriát, amelyet korábban már láttak.

  • Kínáljunk ingyenes szállítást: Nagyon sok látogató esetében a magas szállítási költségek akadályozzák meg a vásárlást. Mivel a termékoldalak látogatói már egy bizonyos érdeklődést mutatnak a termékeink iránt, érdemes lehet megfontolni az ingyenes szállítás felajánlását számukra. Ha remarketingben ajánljuk ezt a kedvezményt, akkor garantáltan csak az általunk választott oldalak egykori látogatóinak kell elengedni a szállítani díjat.

  • Akcióvadászok célzása: Azon látogatók számára, akik egy adott promóció oldalát látták korábban, érdemes lehet remarketing hirdetésben újra felhívni a figyelmüket a kedvezményes ajánlatra - kvázi emlékeztetni őket a promócióra.

Íme egy érdekes példa a Nordstrom.com-tól. Ez a cég nemcsak a megtekintett termékekre emlékeztet remarketing hirdetésében, hanem ingyenes szállítást is biztosít a weboldalát korábban megtekintők számára.

Remarketing példa ingyenes szállítás

2. Vásárlók célzása X nappal később

Különösen napi fogyasztási cikkek, és más olyan termékek esetén javasolt megcélozni a vásárlókat, ahol magas az újravásárlás esélye. Gondoljuk át, hogy a vásárlást követően kb. mennyi idő múlva esedékes az újravásárlás, és hozzunk létre ún. termékelhasználódáson alapuló listákat. Pl. ha egy termék 30 nap alatt fogy el, akkor hozzunk létre 2 célközönséget:

  • Egy olyat, amely az elmúlt 30 napban vásárló látogatókat tartalmazza, 
  • és egy másikat, amely az elmúlt 60 napban vásárló látogatókat gyűjti össze.

Vonjuk ki a nagyobbik célcsoportból a kisebbet, és máris tudunk célozni azokra, akiknek feltehetőleg elfogyott a termékük, és ideje lenne újra vásárolni belőle. 

(Megjegyzés: ha szeretne további remarketing tippeket kapni, jöjjön el szemináriumunkra!)

Webáruház Marketing Szeminárium

3. VIP kedvezmények hirdetése meglévő vásárlóknak

Visszatérő látogatókká konvertálhatjuk meglévő vásárlóinkat, ha exkluzív kedvezményeket, VIP szolgáltatásokat kínálunk számukra (pl. kupon meglévő vásárlóknak, törzsvásárlói kedvezmény, korábban megvásárolt termékekhez kapcsolódó termékek hirdetése, stb.)

Hozzunk létre egy vagy több remarketinglistát a meglévő vásárlókból, majd állítsunk be hirdetéseket, amelyek kizárólag nekik jelennek meg. 

Az alábbiak láthatjuk, hogy az UNI KEY Health csomagajánlatot hirdet korábbi vásárlói számára. 15% kedvezményt biztosít két termék vásárlása esetén kizárólag azoknak, akik korábban már vásároltak vásároltak valamit. 

VIP kedvezmények hirdetése meglévő vásárlóknak

4. Kosárelhagyás visszafordítása

Hatékonyan csökkenthetjük webáruházunk kosárelhagyási rátáját, ha megjelenítünk egy emlékeztető hirdetést azoknak, akik beletettek valamit a kosarukba, de fizetés nélkül elhagyták az oldalt.

Egyszerűen hozzunk létre egy célközönséget azokból a látogatókból, akik jártak a pénztár oldalon, de nem vásároltak, és állítsunk be nekik egy emlékeztető hirdetést.

A RedBalloon is hasonlóképpen cselekedett, amikor egy Facebook remarketing hirdetésben emlékeztette kosárelhagyóit, hogy valamit a kosárban felejtettek. Emellett 15%-os kupont kínál számukra, ha meghatározott összeg felett vásárolnak.

Remarketing példa - kosárelhagyás

5. Kiegészítő termékek promóciója

Szintén kiváló lehetőséget nyújt az újravásárlások elősegítésére, ha kiegészítő termékeket kínálunk meglévő vásárlók számára. 

Hozzunk létre egyedi célközönséget azon látogatókból, akik megvásárolták X terméket, majd hirdessünk nekik Y terméket, mint kiegészítő terméket.

6. Állítsunk be dinamikus remarketing hirdetéseket

A dinamikus remarketing használatával tökéletesen releváns és személyre szabott remarketing hirdetéseket lehet megjeleníteni a weboldalunk korábbi látogatói számára. Lehetőségünk nyílik ugyanis olyan dinamikus hirdetések megjelenítésére, amelyek pontosan azokat termékeket és szolgáltatásokat mutatják be, amelyeket korábban a látogatók megtekintettek weboldalunkon. 

A módszer hatékonysága abban rejlik, hogy nem kell termékenként külön hirdetést létrehozni. Egyetlen hirdetés beállítására van szükség, amelyben a megfelelő termékadatok dinamikusan változnak – attól függően, hogy mely termékeket tekintette meg az adott felhasználó.

Dinamikus remarketing 

Íme egy szép példa a dinamikus remarketing hirdetésre. A ModCloth hirdetésében mindig az a termék van kiemelve, amelyet az adott felhasználó korábban megtekintett. A hirdetésben bemutatott termék tehát felhasználónként dinamikusan változik.

Dinamikus remarketing példa

Bővebben a dinamikus remarketingről: Dinamikus hirdetések beállítása lépésről-lépésre

További tippek a remarketinghez

A megfelelő beállítások elvégzése a remarketing alapfeltétele. Most nézzünk néhány eljárást, amellyel hatékonyabbá tehetjük meglévő hirdetéseinket – optimalizálva ezzel a remarketingbe fektetett pénzt és energiát.

1. Ne hirdessük túl sokáig ugyanazt

Minél kisebb a célcsoportunk, adott időintervallumon belül annál többször jelenik meg egy felhasználó számára ugyanaz a hirdetés. Egy idő után ez idegesítővé, bosszantóvá válik – amellett, hogy bizonyos idő elteltével a felhasználók közömbössé válnak a már jól ismert hirdetéssel szemben, ezért gyakorlatilag pénzkidobás túl sokáig futtatni őket.

2. A remarketinglista tagsági időtartama és a gyakoriságkorlát beállítása

Jelentős hatással van a remarketing hirdetések konverziós rátájára az, hogy meddig szerepel egy látogató a remarketing listán, illetve, hogy milyen gyakran jelenítünk meg hirdetéseket számára. Gondoljuk át, hogy a látogatást követően meddig (hány napig) érdemes remarketing hirdetést megjeleníteni a potenciális vevőink számára úgy, hogy a haszon mellett a hirdetés nem válik a látogatók számára bosszantóvá. 

Célközönség létrehozása - Facebook 

Sokkal inkább felhasználóbarát lehet a hirdetésünk, ha beállítjuk, hogy – naponta, hetente vagy havonta – legfeljebb hányszor jelenjen meg a hirdetés egy adott látogató számára.

3. Töltsünk fel saját listát

Mind a Facebook, mind a Google Ads rendszerében lehetőség van saját ügyféllistára célozni e-mail cím lista feltöltésével. 

Remarketing ügyféllista feltöltése - Facebook, Google Ads  

Ez azért is nagyon hatékony hirdetési forma, mert aki egyszer megadta nekünk az email címét (akár hírlevél feliratkozással, akár vásárlás végett), magasabb szintű elköteleződést mutat, mint egy „egyszerű” látogató. Tehát ők nagyobb eséllyel vehetők rá arra, hogy újra visszatérjenek a weboldalunkra, és vásároljanak.

Továbbá hiba lenne azt feltételezni, hogy az összes hírlevél feliratkozónk szerepel a remarketing listánkon, ezért is éri meg legalább egyszer kipróbálni ezt az eszközt, és megjeleníteni számukra egy speciális ajánlatot.

4. Készítsünk hasonmás célközönséget

A remarketinglistáinkba tartozó felhasználókról mind a Google, mind a Facebook rengeteg további információt és összefüggést képes felfedezni. Ezek alapján mindkét rendszer képes meghatározni életkor, nem, érdeklődési kör és egyéb (nem csak) demográfiai adatok alapján az adott remarketinglista „profilját”.

E profil alapján hasonló célközönségeket tudunk létrehozni, melybe csak olyan felhasználók kerülnek be, akik nem szerepelnek a referencia remarketing listán, de hozzájuk nagyon hasonló tulajdonságokkal rendelkeznek. 

Természetesen a hasonló célközönségek számára is tudunk hirdetéseket beállítani, így olyan potenciális vásárlókat is elérhetünk, akik még nem jártak ugyan az oldalunkon, de feltehetőleg érdekelné őket a webáruházunk. 

5. Tegyünk termékfotót a hirdetésbe

A statisztikai adatok azt mutatják, hogy a képekkel ellátott remarketing hirdetések konverziós rátája és megtérülési mutatója magasabb a képet nem tartalmazó szöveges hirdetések ugyanezen mutatóinál.

Ezért ügyeljünk arra, hogy amikor egy adott terméket, vagy termékkategóriát hirdetünk, mindig legyen a hirdetésben 1-1 impozáns termékfotó, amelyet látva a látogató azonnal ismerősnek vélheti a hirdetett terméket.

Íme egy példa az Amazon.com-tól, amely megjeleníti a termékfotót a remarketing hirdetéseiben. Ráadásul kedvezményt is kommunikál.

Remarketing példa - Termékfotó

6. Módosítsuk az alapértelmezett CPC ajánlatot

Olyan szegmensek esetén, ahol nagyobb esélyünk van a konverzióra, érdemes nagyobb ajánlatot tenni, míg a kevésbé ígéretes szegmensek esetén csökkentsük a CPC ajánlatot. Nézzünk néhány gyakorlati példát:

  • Növeljük a CPC ajánlatot a kosárelhagyók esetében: A Baymard kutatása szerint az online bevásárlókosarak 67,45%-a válik elhagyottá. Ez azt jelenti, hogy 100 olyan látogatóból, aki tesz valamit a kosarába, közel 70 nem fejezi be a vásárlást. A kosárelhagyásnak számos oka lehet, de egy dolog biztos: ezek a látogatók sokkal elkötelezettebbek, egy átlagos, megoldást kereső látogató. Mivel ők egyszer már majdnem megvásárolták a szóban forgó terméket, ezért sokkal nagyobb az esély arra, hogy egy remarketing hirdetést látva visszatérjenek az elhagyott kosarukhoz, és megvegyék a terméket. Ezért mindenképp érdemes a kosárelhagyókat külön szegmensként kezelni, és rájuk vonatkozóan magasabb CPC ajánlatot tenni.
  • Csökkentsük a CPC ajánlatot azok esetében, akik nem tekintettek meg egy terméket sem: A weboldalunk látogatói közül azok a legkevésbé elkötelezett felhasználók, akik egyetlen terméket sem tekintettek meg. Mondhatjuk, hogy remarketing szempontjából ők a legkevésbé értékesek a számunkra, hiszen egy konkrét termék helyett csak egy sokkal kevésbé releváns, általános hirdetést tudunk megjeleníteni a számukra. Ettől függetlenül érdemes remarketinggel megcélozni őket, de ne tegyünk túl magas ajánlatot erre a szegmensre.
  • Igazítsuk az ajánlattételt a látogatók jellemzőihez (pl. nem, kor, ország, stb.): Ez hasznos lehet például az esetben, ha a látogatók túlnyomó többsége pl. 25 és 35 év közötti – ekkor érdemes kor alapján szegmentálni a látogatókat és magasabb ajánlatot tenni a 25-35 éves korosztályra. 

Összegzés

Láthatjuk, hogy a remarketing elképesztő erőt adhat egy webáruház népszerűsítéséhez. Nemcsak azért, mert újra kapcsolatba léphetünk a korábbi látogatókkal, hanem azért is, mert pontosan azt tudjuk számukra kínálni, ami igazán érdekli őket: pontosan azokra a termékekre vagy termékkategóriákra hívhatjuk fel a figyelmüket, amelyeket korábban megtekintettek.

Azonban a „hamar munka ritkán jó” – tartja a közmondás, ami fokozottan igaz lehet a remarketing esetében is. A hirdetések beállítása ugyanis némi élőkészületet, illetve rendszeres optimalizálást igényel, de a befektetett munka ígéretes megtérüléssel kecsegtet.

Bízunk benne, hogy cikkünkkel sikerült egy kis inspirációt nyújtani ahhoz, hogy jobban és hatékonyabban kihasználhassák a remarketingben rejlő lehetőséget.

(Megjegyzés: ha szeretne további remarketing tippeket kapni, jöjjön el szemináriumunkra!)

Webáruház Marketing Szeminárium

#
Ádám
Köszi, hogy nem kínaiul írtátok le azt, amit magyarul is le lehet.
Sziasztok, lenne egy problémám remarketinggel kapcsolatosan:
Egy videókampányt indítottam azzal a céllal, hogy remaketing listát építek és találkozzanak a rendezvényünkke l. Majd ezt követte volna egy remarketing kampány, amivel a videó megtekintőket célzom.
Viszont az a helyzet, hogy nincs remarketing lista sehol, pedig automatán kellett vna létrehoznia a fb-nak.

A kampányban mindegyik hirdetéscsoport bőven 1000 megtekintés felett van (+ utólag át lett állítva, hogy csak 2 bejegyzést hirdetek mind a 17 hirdetéssel). Idő megint csak nem lehet kérdéses, mert egy hete fut a kampány.

Van tippetek, hogy mi lehet a probléma?
#
Pál Judit
Kedves Laci,

Legjobb tudomásom szerint egyéni célközönséget 3 módon lehet létrehozni:
- ügyféllista alapján (pl. email cím segítségével)
- weboldal-megtekintések alapján
- alkalmazástevék enység alapján (pl. mobil app-ban végrehajtott tevékenység alapján)

Egyedi célzásokat is el mehet menteni, és ebből egyéni célközönséget létrehozni, illetve a meglévő célközönségekbő l lehet hasonmás célközönségeket létrehozni.

Javaslom, hogy a videó linkeljen át az oldaladra, és akkor már fel tudod címkézni az átkattintókat, és tudsz nekik remarketingben hirdetni.

Üdv,
Judit
Hogyan, mikor frissül a hasonmás célcsoport?

A facebook szerint: "A hasonmás célközönség frissítését úgy tudod ellenőrizni, hogy megnyitod a Célközönség-kezelő oldalt, és megnézed az Elérhetőség oszlopban szereplő dátumot"

Ez jó lenne, de az Elérhetőség oszlopban egyik hasonmás célközönségnél sincs dátum, csak a "Kész" szöveg. Lehet, hogy egyik sem frissült még?
#
Pál Judit
Kedves Lóránt,

A hasonmás célközönségek - az URL alapú egyéni célközönségekhe z hasonlóan - automatikusan frissülnek.

A "Kész" státusz is azt jelzi, hogy minden rendben a célközönséggel. (Például a hasonmás célközönség létrehozása után rendszerint jelzi a Facebook egy piros figyelmeztetéss el, hogy még nem készült el a célközönség, azaz még nem tartalmaz a célzáshoz elegendő felhasználót.)

Ha például email cím listát töltünk fel, és ezen email címekből készítünk egyéni célközönséget, akkor az "Elérhetőség" oszlopban kiírja a Facebook az utolsó frissítés dátumát (ami alapesetben megegyezik a létrehozás dátumával). Ez a fajta egyéni célközönség sosem fog frissülni automatikusan, nekünk kell új listát feltöltetünk, ha frissíteni szeretnénk.

Üdv,
Judit
Kérjük írd be a képen látható kódot
Biztonsági kód Új kódot kérek
Szeretnék e-mail értesítést kapni az új hozzászólásokról!
Ha szeretnél további webáruházas tippeket, iratkozz fel heti értesítőnkre!
Van már webáruházad?