Köszönjük feliratkozását!

Hamarosan megkapja heti webáruházas tippjeit.

Cikksorozatunk előző részében a hatalmas fejlődést bemutató NoMoreRack webáruház sikerének titkát kerestük. Ugyanis a Nomorerack 250 százalékos növekedést ért el 2013-ban. Szép eredmény, ám van két webáruház, akik még nála is jobban teljesítettek a növekedés terén.

TheRealReal webáruház

 

A TheRealReal.com növekedése 296, 8 százalékos volt. Ezzel az eredménnyel nemcsak, hogy egy év alatt feljött az 554. helyről a 295. helyre (a Top e-kereskedők listáján), de elmondhatja magáról, hogy az leggyorsabban növekvő internetes kereskedő volt a Top 500-ban, aki csak online folytat tevékenységet, mivel a lista első helyezettje az Uniqlo egy kiskereskedelmi lánc.

A céget 2011-ben alapították. Webboltjában használt, magas minőségű luxus ruházati eszközöket és kiegészítőket, órákat és ékszereket, továbbá értékes festményeket kínál. 2012-ben 15,1 millió dollár volt az árbevétele, ezt sikerült a tavalyi évben megnégyszerezni (60 millió). A számok pedig egyértelműen egy sikertörténetről tanúskodnak, ami mögé érdemes lehet belátni.

1. Egyedi értékesítési ajánlat

Csakúgy, mint annyi ilyen történetnél itt is az ötlet, illetve annak a gyakorlatba való tökéletes átültetése az, ami elsősorban a sikerért felelős. Ha valaki nekem azt mondaná, hogy nyissunk egy használtcikk kereskedést, és ott több százezres vagy milliós értékű termékeket áruljunk, kapásból két dolog jutna eszembe.

  • Egyrészt, hogy ehhez rengeteg pénz kell, hiszen nagy értékű termékekkel kellene feltöltenünk az üzletet, ráadásul ezeknek a termékeknek az őrzése további plusz költséget jelentene.
  • Másrészt kételkednék az üzlet sikerességében is, hiszen aki Gucci táskával vagy Rolex órával járkál, arról én nem is gondolnám, hogy besétál egy használtcikk kereskedésbe vagy, hogy miután már nem használja, akkor megpróbálja azt eladni.
Persze a látszat néha csal, és szerintem a TheRealReal erre érzett rá nagyon. Hiszen attól, hogy valaki megengedhet magának luxustermékeket, attól még lehet ugyanolyan ár érzékeny, mint a szegényebb fogyasztók. Arról már nem is beszélve, hogy az emberek mindig többnek akarnak látszani, mint amik, és egy ilyen üzlet lehetőséget ad arra, hogy megvehessünk olyasmiket is, amiket újonnan nem engedhetnénk meg magunknak.  Azt meg ki tudja megítélni az ilyen jó minőségű termékeknél, hogy az nem új, hanem használt (a festményeknél meg egyenesen nem is számít). Én biztos nem tudnám, hacsak nem épp akkor sétál ki vele az illető a boltból, de ez könnyen kivédhető, ha boltunkat nem az utcán, hanem online nyitjuk meg (egyik probléma kipipálva).

A magas indulási költségek megoldására pedig egyből beugorhat az ötlet, ha elsétálunk egy autókereskedés mellett. Ennél az üzletformánál a kereskedő nem veszi meg az autót az előző tulajdonosától, hanem csak bizományba veszi, majd miután értékesítette azt, az eladási áron osztozkodnak az eladóval. A TheRealReal pontosan ezt csinálja, csak mindezt a neten, és nem autókkal, hanem luxus termékekkel.

A hidat jelenti a vevő és eladó kapcsolatában egy olyan termékkör esetén, ahol egy eladónak sokkal nehezebb megtalálni a leendő vevőt. Hiszen egyrészt a célcsoport sokkal kisebb, mint tömegtermékek esetében. Másrészt, ha sikerül találnunk is valakit aki megvenné a terméket, az minden bizonnyal kételkedni fog annak minőségében és eredetiségében, és ez az üzlet meghiúsulását fogja a legtöbb esetben jelenteni.

A kocsinkat például előbb vagy utóbb autókereskedés nélkül is el tudjuk adni, de egy 100 000 forintos márkás táskára sokkal nehezebb vevőt találni, hacsak nincs egy olyan piactér, ahol a vevőket össze tudjuk hozni az eladókkal a minőség és valódiság teljes garanciája mellett.

A választ a TheRealReal jelenti, ami immár több mint kétmillió felhasználóval, és 10 ezer beküldővel büszkélkedhet. A vevőket az motiválja, hogy az eredeti kereskedelmi árhoz képest akár 90 százalékos kedvezménnyel hozzájuthatnak a kívánt áruhoz. Az eladók motivációja is teljesen világos. Gyorsan, és biztonságosan kaphatnak pénzt a szükségtelenné vált luxustermékeikért.

A legtöbb cikket például 72 órán belül eladják, a termékek 80 százalékát pedig már az első héten. Az eredeti tulajok ráadásul az eladási ár akár 70 százalékát is megkaphatják a webáruháztól.

Az üzleti modell működését mi sem bizonyítja jobban, hogy az eladók fele korábban soha nem adott el így terméket, mert túl nehéz volt. Ma már ők is rendszeresen küldenek be termékeket.

Az eladási folyamat a következőképpen zajlik:

A megbízó ingyenesen feladja az eladásra szánt terméket postán vagy futárszolgálat segítségével. Ha nagyvárosban él akkor a cég kínál ún. „white glove” szolgáltatást. Ilyenkor a vállalat képviselői veszik fel a terméket az eladó otthonából. Nagy hangsúlyt fektetnek a minőségre, illetve csak olyan termékeket vesznek bizományba, amelyek maximum 10 évesek vagy annál fiatalabbak, ezáltal a vásárlók viselhetik őket napjainkban is. A raktárba érkezést követően a hitelességet ellenőrző csapat minden csomagot átvizsgál, hogy a termék megfelelő minőségű-e, erről láthatunk videókat is az oldalon, ha valakit mélyebben érdekelne a téma.

Egyedi értékesítési ajánlat

A TheRealReal minden termékoldalon garantálja nekünk az áru valódiságát, és ha ez nem lenne elég, megtudhatjuk, hogy ezt hogyan érik el.

Egyedi értékesítési ajánlat

A csapat ezután kategorizálja, majd vonalkóddal látja el a termékeket, hogy azok a megfelelő megbízóhoz tartozzanak. Majd a saját stúdióban készített fényképekkel együtt feltöltik a termékeket a webáruházba.

A nagy értékű termékekkel való üzletelés növeli a nyomást a kereskedőn, akinek pontosan kell menedzselni a bejövő termékeket, hozzárendelni őket e helyes eladókhoz, és helyesen feldolgozni a rendeléseket, ezért a társaság nagy hangsúlyt fektet az áru-feldolgozási tevékenységeik tökéletesítésére. Olyan tevékenységekre, mint a készletek kezelése, karbantartása vagy a megrendelések teljesítése. Ez a komplex folyamat sikeres irányítása az, ami leginkább megkülönbözteti más kereskedőktől, akik elsősorban a webdesign-ra, navigációra vagy más vevőközpontú weboldal elemekre koncentrálnak, így a logisztika terén sokszor hibákat követnek el.

Persze ez nem jelenti azt, hogy a TheRealReal elhanyagolná a weboldallal kapcsolatos tennivalókat. Sőt, véleményünk szerint a weboldala sok tekintetben példamutató, de mielőtt végigmennénk ezeken a pontokon, nézzük meg, milyen ösztönzőket használ forgalmának fellendítésére.

2. Promóciók

Mivel a webáruház rendkívül hatékonyan ad el, ezért a forgalma nagyban múlik azon, hogy milyen mennyiségben érkeznek termékek a webáruház raktárába. Ezért, hogy ösztönözze a termékküldést azoknál, akik még azelőtt sohasem tettek ilyet, 50 dollár értékű ajándékutalványt ad a Neiman Marcus luxuscikk webáruházba.

Ez két szempontból is ügyes megoldás. Egyrészt az először küldőknek szól, akikből később könnyen válhat állandó eladó. Másrészt egy versenytárs webáruházába szól az ajándékutalvány.

Ez elsőre furcsának tűnhet, de ha jobban belegondolunk, ez jobban motiválhatja azokat az eladókat, akik azért adják el használt holmijukat, hogy vegyenek egy újat, akkor már lehet benne ráció. Hiszen miért akarna valaki a használt helyett egy másik használtat? Továbbá ha belegondolunk a Neiman Marcus nemcsak versenytárs, hanem egy szövetséges is (potenciális keresztmarketing partner), mivel az itt vásárolt új termékek, később a TheRealReal kínálatában is landolhatnak.


Promóciók

Természetesen nemcsak az eladásra, de a vételre is erős ösztönzői vannak. Regisztráció után küld egy üdvözlő e-mailt, amelyben egy kuponkód található, amit az első vásárlás során használhatunk fel. A levélben találunk még közösségi ikonokat, linkeket a mobilalkalmazás letöltéséhez, a kategóriákhoz és a főoldalhoz.

Promóciók

A hírlevél feliratkozás automatikusan megtörténik a regisztrációval, és így az weboldalon nem is találunk erre lehetőséget. Leiratkozni a szokásos módon lehet. Hozzátesszük, hacsak valaki nem gyakori vásárló, akkor minden bizonnyal ezt meg is fogja tenni, ugyanis rengeteg hírlevelet küldenek, amely már szerintünk is túl sok :). A regisztráció óta eltelt 14 nap alatt 35 levelet kaptunk, minden nap jött minimum egy, de volt olyan nap mikor három is.

A gyakori vásárlóknak lett kitalálva a prémium tagság vásárlása is, amelynek az a legnagyobb előnye, hogy előfizetés esetén 24 órával korábban fogjuk látni a termékeket, mint az átlag felhasználók. Két csomag közül választhatunk, amelyet ha megvásárolunk a fentebb említetten kívül további email értesítéseket, csak „First Look” tagoknak szóló akciókat és a drágább csomag választása esetén 2 napos szállítást kapunk.

Promóciók

Az időszakos árkedvezménnyel sok oldal szokott élni, ez a webáruház sem kivétel ez alól. Kommunikálási módnak viszont már egy ritkább megoldást választott. A felsősávban egy minden oldalon megjelenő fekete sávban láthatjuk a kuponkódot a lejárati idővel együtt.

Promóciók


3. Egyszerű design, könnyű navigáció


A TheRealReal színösszeállítása végtelenül egyszerű. A fehér fekete klasszikus kombinációja, kontraszt színként a pirosat használva. A design ennek ellenére nem kelt az emberben hiányérzetet, minőséget sugall magából, így az tökéletesen illik a termékkörhöz.

Köszönhetően az egyszerű felépítésnek az oldalon gyorsan lehet böngészni. Mikor megérkezünk az oldalra, egy felugró ablak köszönt, amit nem tudunk bezárni, mivel a böngészés bejelentkezéshez kötött. Regisztrálni egy e-mail címmel és egy jelszóval lehet, vagy választhatjuk a Facebook-os módot is.

Egyszerű design, könnyű navigáció

Eddig még nem szóltunk róla, de a TheRealReal is a „flash seller” eladási technikát használja termékei értékesítésére. Ennek lényege, hogy termékei elérhetőségét határidőhöz köti. Az egy kategóriába lévő termékek határideje ugyanakkor jár le, és naponta indulnak az új kategóriák. Ez a módszer a leghatékonyabb a sürgősség érzet keltésében, amely aztán a növekvő konverziók számában mutatkozik meg.

A termékek 4 főkategóriába vannak sorolva, legördülő menükben látjuk az aznap induló alkategóriákat, és már itt jelzik nekünk a hamarosan induló eladásokat is.

Egyszerű design, könnyű navigáció

Mivel az alkategóriák elnevezéseiből nem feltétlenül derül ki, hogy milyen termékkört takar, így ha az egeret a kategória nevére mozgatjuk, egy megjelenő kép megmutatja nekünk, milyen termékekkel találkozhatunk, ha azt a menüpontot választjuk.

Egyszerű design, könnyű navigáció

A főoldal a következőképp épül fel. Az oldalon jól látható módon 3 kategóriát emel ki (egyet nagyobb, kettőt kisebb méretben).

Egyszerű design, könnyű navigáció

Majd lefelé görgetéssel a kiemelt kategóriákat 3 időpont szerint csoportosítja. Mikor a képek fölé visszük az egeret, megmutatja nekünk, hogy mikor ér véget vagy indul az adott eladás. Először az aznap indult kategóriákat látjuk.

Egyszerű design, könnyű navigáció

Majd a hamarosan véget érő eladások jönnek.

Egyszerű design, könnyű navigáció

Harmadikként a hamarosan induló eladásokat mutatja. Ennek célja a vágykeltés.

Egyszerű design, könnyű navigáció

Legvégül egy minden oldalon jelenlévő sáv jön, ahol 4 információs ablakban a prémium tagság, a bizományba adás, a saját ajándékutalvány promotálása és az elérhetőségek találhatóak.

Egyszerű design, könnyű navigáció

A négy alkategória oldal is a fenti logika alapján épül fel, ami szerintünk egy remek megoldás arra, hogy a felhasználó gyorsan el tudjon igazodni az oldalon.

Egyszerű design, könnyű navigáció

A kategóriaoldalakon is megmaradunk a letisztult, könnyen átlátható megoldásoknál. Minden egyes kategóriában kapunk egy vágykeltő kategória leírást, illetve piros színnel kiemelve az eladások lejártáig hátralévő időt.

Egyszerű design, könnyű navigáció

Szűrhetjük a terméklistát, és megjeleníthetjük az összes terméket egy oldalon.

Egyszerű design, könnyű navigáció

A termékoldal is igényességet áraszt magából. Emellett az átláthatóság, a legfontosabb információk és elemek görgetés nélküli megjelenítése igen tetszetős. Láthatjuk azt is, hogy milyen szinten hasonlítanak egymásra két különböző típusú termék esetén is az oldalak.

Egyszerű design, könnyű navigáció


Egyszerű design, könnyű navigáció

És természetesen nem hiányozhatnak a termékleírások sem.

Egyszerű design, könnyű navigáció


4. Felhasználóbarát megoldások

De még mielőtt belealudnánk itt az egyszerűségbe, nézzük meg a TheRealReal izgalmasabb, a felhasználói élmény javítását célzó megoldásait. Az oldalon találunk egy márkatelefonkönyv elnevezésű pontot, ahova az oldalon esetlegesen előforduló márkákat találjuk ábécé sorrendben. A márkanévre való kattintással kilistázza nekünk a boltban jelenleg kapható ilyen márkájú termékeket.

Felhasználóbarát megoldások

Mikor a kosárba teszünk egy terméket, az le lesz foglalva számunkra egy bizonyos ideig. Ilyenkor a többi felhasználó számára a kategóriaoldalon egy foglalást jelző címke jelenik meg a termékképen, míg a termékoldalon a kosárhoz adás gomb helyén jelenik meg ugyanez.

Felhasználóbarát megoldások

A foglalás hátralévő idejét nemcsak a kosárban, de a mini kosárban is láthatjuk.

Felhasználóbarát megoldások

Ugyanezt a technikát használják a már eladott termékek esetén is. Ne feledjük továbbá, hogy a már eladott termékek kislistázása és egy „eladva” címkével való ellátása amellett, hogy egy fontos készletinformáció, más szempontból is hasznos lehet. Az „erről most lemaradtál, legközelebb jobban siess” egy bevált módszere a sürgősség érzet felkeltésének. Ennél a címkénél még megjelenik egy várólistához adás gomb is.

Felhasználóbarát megoldások

Ha hozzáadjuk a terméket a várólistánkhoz, egy felugró ablak értesít bennünket arról, hogy a rendszer levelet küld az e-mail címünkre, amint ismét elérhető lesz a termék.

Felhasználóbarát megoldások

A webáruház mint már említettük saját stúdiójában készíti a képeit, melyből nemcsak elegendő mennyiséget töltenek fel, de azok kiváló minőségűek is. Ráadásul kétféleképpen is megnézhetjük a képeket. Egyrészt a kép fölött megjelenő kiemelő négyzet segítségével.

Felhasználóbarát megoldások

Másrészt a nagyítás gombra kattintva.

Felhasználóbarát megoldások

Ruházati üzletként nem feledkeznek meg a mérettáblázatról sem, és kapunk egy női és férfi mérésmagyarázót is.

Felhasználóbarát megoldások

Az elállás feltételeiről (a webáruházakban sajnos ritkán látott módon) jól látható helyen nyilatkozik. Nem csupán a segítség menüpontban, hanem világosan feltüntetve, hogy mely termékeket nem lehet már visszaküldeni.

Felhasználóbarát megoldások


5. Közösségépítés és a személytelenség csökkentése

Egy webáruháznak, amely hasonlatos egy piactérhez (bár itt csak közvetett kapcsolat van az eladók és a vevők között), különösen fontos a közösségi terekre való odafigyelés. Már a kategóriaoldalon megoszthatjuk a termékeket, és a termékoldalon is a kosárhoz adás gomb közelében vannak elhelyezve az ikonok.

Közösségépítés és a személytelenség csökkentése


Közösségépítés és a személytelenség csökkentése

A közösségépítés legerősebb formája, ha saját blogot csinálunk, amelyre rendszeres időközönként rakunk ki tartalmakat, többnyire az oldalunkkal, termékeinkkel kapcsolatban. A TheRealReal a Tumblr-t használja ehhez, amely egy mikroblogok írására alkalmas felület.

Közösségépítés és a személytelenség csökkentése

Hiába hozzunk létre közösségi felületeket, ha a felhasználók nem érzik azt, hogy oldalunk mögött hús vér emberek vannak, akik ugyanolyanok, mint ők, és akikkel megoszthatják problémáikat tudván azt, hogy nemcsak egy géphez beszélnek. Ezért a „Rólunk” menüpontban képpel együtt írnak csapatunk legfontosabb tagjairól.

Közösségépítés és a személytelenség csökkentése

Közösségépítés és a személytelenség csökkentése

Ha növeljük oldalunk személyességét, azzal növeljük a belé vetett bizalmat is. Továbbá az sem árt, ha nem csak mi mondjuk magunkról, hogy megbízható, hiteles partnerek vagyunk, de ezt mások is megteszik. A felhasználói vélemények segítik a hitelesség növelését, de még ennél is inkább segítik, ha tőlünk teljesen független harmadik fél teszi ezt. Ezért ha írnak rólunk a hírportálok, azt büszkén mutassuk, ahogy a TheRealReal is teszi.

Közösségépítés és a személytelenség csökkentése

Összegezve a leírtakat jól látható, hogy a TheRealReal sikerét nem a puszta véletlennek köszönheti. A nagy kedvezménnyel árult luxustermékeit a határidős eladási technikával értékesíti, mindezt egy olyan felületen, melyet a mai trendeknek megfelelően alakítottak ki.

A letisztult, átlátható felület megkönnyíti a felhasználók dolgát. Ugyanakkor mégsem ez a fő erőssége, hanem az a tevékenységmenedzsment, amit annak érdekében folytat, hogy egy nem könnyen értékesíthető termékkör beszerzését és eladását gyorsan és hatékonyan meg tudja szervezni.

Végezetül, ha kérdése vagy észrevétele merül fel a cikk kapcsán, akkor ne habozzon nekünk feltenni azt!
#
Szabó Norbert
Nem semmi árban vannak ebben a webshopban termékek, szinte hihetetlen, hogy valakik ennyit költenek ilyesmikre.

Az ötlet és a megvalósítás is tetszik, szerintem itthon sajnos nem lenne piaca ennek.

A hírlevelezés az tényleg egy kicsit túl nyomulós. Még nem is találkoztam ilyennel,de én se bírnám az biztos, ha valaki ennyit küldene.
Azt kell mondanom hogy ráléptem az elemzett webáruház oldalára és mit látok?!
Konkrétan semmit. Legalábbis addig míg nem regisztrálok vagy lépek be facebook-ommal.
Ez belőlem 5 másodperc alatt kiváltotta a becsukom az oldalt, mert nem érdekel. Ki nem állhatom, ha ennyire erőltetnek valamit.
Szerintem piciny országunkban ez bukó üzleti terv.
#
Szabó Norbert
Igen, de lehet anno ez az oldal se így kezdte.

És ha már olyan jól megy, hogy megteheted, akkor csak nyersz a kötelező regisztrációval .

Egyébként az ilyen típusú oldalak általában regisztrációhoz kötöttek, legalábbis külföldön.
Fogalmam sincs, hogy itthon működne-e, de az biztos, hogy az ötlet és a megvalósítás kiváló! Az a sok pici trükk, amit alkalmaztak... nagyon profik! Inspiráló írás volt, köszönöm!
Kérjük írd be a képen látható kódot
Biztonsági kód Új kódot kérek
Szeretnék e-mail értesítést kapni az új hozzászólásokról!
Ha szeretnél további webáruházas tippeket, iratkozz fel heti értesítőnkre!
Van már webáruházad?