Köszönjük feliratkozását!

Hamarosan megkapja heti webáruházas tippjeit.

Biztos elfordult már Önnel is, ha használja a Google ingyenes elemző szoftverét, hogy törölni szeretett volna egy tranzakciót az Analytics-ből. Például mikor egy vásárlója törölte vagy nem vette át a megrendelését, vagy csak tesztelte a webáruházát, és leadott egy próbarendelést.

Ilyenkor ez a tranzakció a hozzá tartózó értékesítési adatokkal együtt ugyanúgy bekerült a Google Analytics jelentéseibe, mint bármilyen más normál megrendelés. Ez azért jelent problémát, mert ekkor az e-kereskedelmi eredmények nem lesznek teljesen pontosak.

Hogyan töröljük vagy módosítsuk az e-kereskedelmi tranzakciókat Google Analytics-ben?

Szerencsére törölhetjük az összes teszt / törölt / nem teljesített megrendelést a jelentésekből, de arra is van lehetőségünk, hogy módosítsuk azokat. A legjobb hír pedig, hogy ehhez nem lesz szükség fejlesztő segítségére, mindössze csak követnünk kell a következő lépéseket.

1. lépés

Először is ellenőrizzük le, hogy rendelkezünk-e szerkesztői jogosultsággal az adott Google Analytics fiókban. Ezt az Adminisztrálás/Tulajdon oszlopának Felhasználókezelés pontjában tehetjük meg.

2. lépés

Jegyezzük fel annak a tranzakciónak az azonosítóját, amelyet törölni szeretnénk. A tranzakció azonosítót a Konverziók> Elektronikus kereskedelem> Tranzakciók pontjában találjuk meg.

Tranzakciók

3. lépés

Látogassuk meg a Google Analytics Hit Builder elnevezésű alkalmazását a következő webcímen: https://ga-dev-tools.appspot.com/hit-builder/. Első ránézésre rémisztő lehet, amit itt látunk, de az eszköz használata sokkal egyszerűbb, mint gondolnánk.

4. lépés

Kattintsunk a „Click here to authorize” linkre:

Hit Builder

Megjegyzés: ha már be vagyunk jelentkezve a Google fiókunkba, akkor ez a lépés nem szükséges.

5. lépés

Jelentkezzünk be a Google fiókunkba, most már használhatjuk a Hit Builder-t.

6. lépés

Hozzuk létre a következő tranzakciós "Hit"-et a Hit Builder-rel:

v=1 (alapértelmezetten meg van adva)
&t=transaction (válasszuk ki a „transaction” a „Hit” típust a legördülő listából)
&tid=UA-XXXXXXXX-Y (itt adjuk meg a követési azonosítónkat)
&cid=XXXXXXXX (ügyfél azonosító, amelyet elkészíthetünk egy véletlengenerátorral, vagy kitalálhatunk bármilyen karaktersorozatot)

&ti=XXXX (ezzel adjuk meg a korábban feljegyzett tranzakció azonosítóját)
&tr=-XXX.XX (itt adjuk meg az adott tranzakcióból származó bevételünket negatív előjellel)
&ts=-XX.XX (ezzel adjuk meg az adott tranzakciókra vonatkozó szállítási költséget negatív előjellel, ennek megadása nem kötelező)
&tt=-XX.XX (itt adjuk meg az adott tranzakcióra vonatkozó adó összegét negatív előjellel, ennek megadása ugyancsak opcionális)
&cu=XXX (itt adjuk meg a pénznemünket)

Nézzünk meg egy konkrét példát. Tegyük fel, hogy leadtunk egy tesztrendelést, amely a következő paraméterekkel rendelkezik:

  • Tranzakció azonosító: TESZT3571
  • Rendelés értéke: 10 000 Ft
  • Szállítási költség: 990 Ft
  • Adó: 2700 Ft
  • Google Analytics követési azonosító: UA-12345-1
Ha törölni szeretnénk ezt a tesztrendelést az elektronikus kereskedelem jelentésekből, hozzunk létre egy hasonló tranzakciót a Hit Builder-rel.

v=1 (verzió)
&t=transaction („Hit” típusa)
&tid=UA-12345-1 (követési azonosító)
&cid= 9d916aea-a5c3-4dab-88a5-4f37be2dcfdc (ügyfél azonosító)

&ti= TESZT3571 (tranzakció azonosító)
&tr=-1000 (bevétel negatív előjellel)
&ts=-990 (szállítási költség negatív előjellel)
&tt=-2700 (adóérték negatív előjellel)
&cu=HUF (valutakód)

Így fog kinézni ez a tranzakciós "Hit" a Hit Builder-ben:

Tranzakció paraméterei

7. lépés

Kattintsunk a „Validate hit” gombra, hogy validáljuk a „Hit”-et:

Hit validálása

Amint rákattintottunk a gombra, látnunk kell egy „Hit is valid!” üzenetet:

Hit is valid

8. lépés

Kattintsunk a „Send hit to Google Analytics” gombra, hogy beküldjük azt a GA-nak.

9. lépés

Néhány perccel/órával később ellenőrizzük le a Tranzakciók jelentést és keressünk rá a teszt rendelésünkre. Ha mindent jól csináltunk, akkor már nem kellene, hogy ott legyen a tranzakciók között.

 

Használjuk a fenti módszert, ha törölni szeretnénk bármilyen tranzakciót a Google Analytics-ből. Ha a törölni kívánt tranzakció bevétele már tartalmazza az adót és a szállítása költséget, vagy valamilyen okból nem terhelik ilyen költségek, akkor a Hit Builder-ben nem kell ezeket az adatokat megadnunk.

Tranzakció módosítása

Amikor csak módosítani szeretnénk a tranzakció részleteit, példádul hozzáadni plusz szállítási és adó összegeket egy adott tranzakcióhoz, akkor ezt a fent leírtak szerint tehetjük meg, annyi kivételel, hogy a negatív előjelet elhagyjuk:

v=1 (verzió)
&t=transaction („Hit” típus)
&tid=UA-12345-2 (követési azonosító)
&cid= 9d916aea-a5c3-4dab-88a5-4f37be2dcfdc (ügyfél azonosító)

&ti=12345678 (tranzakció azonosító)
&ts=500 (adjuk meg a plusz szállítási költséget)
&tt=135 (adjuk meg a plusz adó összegét)
&cu=HUF (pénznem kódja)

A fenti példában hozzáadtunk egy 500 forint szállítási költséget és egy 135 forint adóösszeget a tranzakcióhoz, amelynek azonosítója „12345678”.

Ugyanakkor a Hit Builder-t rendkívül óvatosan kell használnunk, mivel könnyen torzíthatjuk az e-kereskedelmi adatokat, ha nem kezeljük biztos kézzel.

Fontos még megjegyeznünk, hogy az alkalmazást nemcsak tranzakciók törlésére vagy módosítására használhatjuk, hanem más típusú „Hit”-ek (például oldalmegtekintés) esetén is használható.

Emellett meg kell még említenünk, hogy ma már a Továbbfejlesztett E-kereskedelmi modul lehetőséget ad a „Visszatérítések” mérésére. Ezt abban az esetben használhatjuk, ha a megrendeléseink egy része utólag törlendő vagy az összeg egy része visszatérítendő. Ebben az esetben az Analytics-beli számaink is korrigálódnak a visszatérítésnek megfelelően. Ugyanakkor a modul bekapcsolásához mindenképpen fejlesztői segítségre van szükségünk.

 

Kérdése vagy véleménye van a cikkel vagy a Google Analytics használatával kapcsolatban? Kérjük, írja meg nekünk a hozzászólások között!

#
Péter
Hiánypótló cikk, köszönjük!
Köszönjük a cikket és a tippet, ki is próbáltuk a hit-tet. :)

Hiába írtuk be a tranzakcióazono sítót és követtük a leírást, végeredményként nem nullázódott ki a korábbi (2014--es) tranzakció, hanem a javítás napjával (2016.07.18.) létrehozott egy mínuszos tételt az adott tranzakcióazono sítóval, persze termékek nélkül. Úgyhogy most már két nap/hónap/év adat torzultak jelentősen. :(((

A kérdés, hogy a tranzakció napját nem lehet/kell megadni vmely paraméterként? Más nem találkozott ilyen hibajelenséggel ?

Üdv,
Zoli
u.i.: Amúgy az egész onnan indult ki, hogy a shoprenter egy konverziós hiba miatt az euro eladáshoz anno 42000 Ft helyett 42000 Eurot küldött el. :(
Kedves Zoltán!

Ha az ID-ét és a valutát jól adta meg, működnie kell.

Itt talál további paramétereket, amelyek megadhatóak: developers.google.com/.../...
Kipróbáltam és rendben működik!
Közben tovább vizsgáltam, jól írta az Ócsai Zoltán, a vizsgált időszaktól függ az eredmény. Ha mondjuk januárban létrejön egy 10000 forintos vásárlás, és ezt februárban töröljük, akkor a január-február időszakra az adott tranzakciónak 0 forint lesz az értéke, de csak januárt vizsgálva 10000 forint, csak februárt vizsgálva -10000 forint lesz az értéke. Tehát a bejegyzésben vázolt módszer többet árt mint használ. Egyedül akkor van értelme csinálni ha ugyanazon a napon tudjuk törölni a tranzakciót mint amikor létrejött.
Vagy ha hosszabb távon vizsgáljuk az eredményeket.
Csak ügyesen kell választani a kezdő és végdátumot. Mondjuk ha egy excelben nyilvántartjuk akkor elvileg megoldható. Bár tényleg praktikusabb lenne ha dátumhoz lehetne kötni a módosítást. Na hátha a google-nél is utánajárnak ennek. :)
Kérjük írd be a képen látható kódot
Biztonsági kód Új kódot kérek
Szeretnék e-mail értesítést kapni az új hozzászólásokról!
Ha szeretnél további webáruházas tippeket, iratkozz fel heti értesítőnkre!
Van már webáruházad?