Köszönjük feliratkozását!

Hamarosan megkapja heti webáruházas tippjeit.

A megfelelő webáruház megoldás kiválasztása elméletben egyszerű, mint a pofon: összegyűjtjük azon webáruház rendszereket, amelyek teljesítik az általunk támasztott követelményeket, majd ezek közül kiválasztjuk a legolcsóbbat. A gyakorlatban azonban az előbbi szinte sosem fordul elő: a piacon lévő megoldások többnyire nem megfelelő módon, vagy egyáltalán nem valósítanak meg egyes szükséges, vagy annak vélt funkciókat. Így viszont az utóbbi tétel, az ár meghatározása komoly nehézségekbe ütközik: fejlesztetünk drágán, egyedi rendszert, amely tökéletesen a mi szájízünk szerint működik, vagy igénybe veszünk egy számottevően olcsóbb, "szabványosabb" megoldást, és megelégszünk az általa nyújtott képességekkel, sokszor plusz adminisztrációs költséget vállalva, vagy lemondva egyes üzleti megoldásokról.

vesz_berel.jpg

Az elérhető rendszerek közti választás nem egyszerű feladat tehát, a stratégiánk ismerete és a részletes igénylista mellé olykor egy kis informatikai tudás is jól jön. Az első lépések megtételében viszont segíthetünk: ezen cikk célja, hogy mankót adjon az első lépésekhez, és az olvasót a számára megfelelő irányba indítsa el.

(Aki krónikus időhiányban szenved, ugorjon azonnal a 4. bekezdésre, ott fogom nagyon röviden megválaszolni a Kérdést, de érdemes maradni, hisz egy Magyarországon még nem túl elterjedt megoldást fogunk bemutatni, amely segíthet a költségek lefaragásában.)

1. Hogyan lehet saját áruházam?

Előrebocsájtom, hogy a cikk nem tárgyalja azt az esetet, amikor egy ingyenesen letölthető webáruház motort bütyköl valaki magának. Kétségtelen olcsósága mellett ezen módszernek számos hátránya van: aránytalan mértékű befektetett idő, korlátozott lehetőségek, szakmai kontroll hiánya, és, ha egyes egyedi fejlesztésekhez külső segítséget veszünk igénybe, akkor a támogatás bizonytalansága (elérhető lesz-e a programozónk kritikus időben például).

Nem foglalkozik a cikk a tárhely kérdésével sem, tehát azzal, hogy az illető a webáruház motort milyen környezetben futtatja (saját szerveren, bérelt tárhelyen, stb.). Mint azt látni fogjuk, ez a kérdés bizonyos esetekben már előre eldöntött, más esetekben pedig a tervezett terhelés és látogatószám, valamint a választott rendszer erőforrásigénye határozzák meg. Vigyázzunk persze arra, hogy a kapacitás tervezésekor a kiugró (pl. Karácsony, kampányok, stb.) és ne az átlagos látogatottságú időszakokat vegyük alapul.

Nézzük, mik a lehetőségek:

Teljesen egyedi fejlesztés: Ebben az esetben a fejlesztő cég egy hosszú tervezési szakasz folytatásaként, többnyire az alapoktól egy teljesen egyedi szoftvert fejleszt a számunkra. Manapság még a nagyobb cégek számára is egyre kevésbé ajánlható ez a technika, mivel sokkal többe kerül annál, mint amit a piacon már elérhető, "átlagos" cégek igényeire szabott megoldásokhoz képest kínál.

Kész megoldás testre szabása: egy előre megírt, akár nyílt forrású, akár pénzért megvehető szoftvert szab testre a bevezető cég az ügyfél igényeihez. Mivel a rendszer alapvető pontjai már készen vannak, ezért ez a megoldás időben és anyagilag is előnyösebb, mint az előző. Kerülhet persze ez is sokba, ha az alap rendszerhez képest sokat kell változtatni, de ha valakinek mindenképp egyedi megoldás kell, akkor ez a legelőnyösebb módszer. (Megjegyzés: ide tartozik az az eset is, amikor az alap szoftver használatáért havi vagy éves licencdíjat kell fizetni, a következő pontban nem ezt az esetet tárgyaljuk.)

2. Szoftverbérlés

Egyre elterjedtebb a szoftverek értékesítésének azon formája, amikor azokra, mint szolgáltatásokra fizetünk elő rendszeres havi, vagy éves díjjal, a szoftver maga az interneten (divatos szóval a "felhőben") üzemel, és azt egy helyi kliens, leggyakrabban egy böngésző segítségével érjük el. Direkt nem "egyre divatosabb"-at írtam, ugyanis ez a modell, a "Software as a Service"(SAAS) már régóta létezik és bevált, számos cégnek segített már a költségek lefaragásában, a szoftverportfólió és üzemeltetés egyszerűsítésében.

A SAAS szolgáltatások legfontosabb jellemzői a következők:

Konfigurálás és nem egyedivé tétel: A SAAS szoftverek jellegükből adódóan alkalmatlanok arra, hogy egyedi fejlesztéseket lehessen rajtuk végezni, ugyanis minden egyes funkciót központilag kell lefejleszteni, és üzemeltetni. Éppen ezért ezen szoftverek esetén sokkal nagyobb szerepe van a beállításoknak, ez ugyanis az egyetlen módja annak, hogy a felhasználók a működést vagy megjelenést az igényeikhez igazítsák. Erre természetesen számos megoldás van, pl. a webáruház rendszereknél az egyedi template, logó vagy saját rendelés státuszok megadása, vagy mondjuk egy projekt menedzser szoftver esetén az egyedi projekt státuszok vagy akár szerepkörök meghatározása.

Funkciók gyakori módosítása, bővítése: Mivel a szoftver központilag hosztolt, és a felhasználóknak nem kell semmit telepíteniük, ezért az ilyen szoftverek esetén sokkal gyakrabban lehet a funkciókat bővíteni vagy a meglévőket javítani, akár havi, vagy heti rendszerességgel is.

Nyílt integrációs eszközök: minden üzleti szoftver esetén szükség lehet - és általában van is - arra, hogy olyan információval dolgozzon, amelynek a forrása a cégen belül, helyi adatbázisokban, tárhelyeken keletkezett és található meg. Ezt a hiányosságot a SAAS rendszerek olyan kommunikációs eszközök (protokollok, API-k, stb.) használatával küszöbölik ki, amelyek nyílt technológiára épülnek, és könnyedén összekapcsolhatóvá teszik a felhőben működő rendszert a helyi szoftverekkel. A szakirodalom ez alatt általában a szinkron, dinamikus adatkommunikációt érti, de szerintem az excel, vagy csv fájlok feldolgozásának a képessége is ide tartozik.

Kollaborációs eszközök: mióta divatba jöttek a Web2.0-ás, felhasználók által készített és megosztott tartalmakra, és a felhasználói interakcióra épülő webes szolgáltatások, a SAAS szoftverekben is egyre gyakoribbak az ilyen megoldások, pl.: tippgyűjtő oldal, ahol a szolgáltatás fejlesztéséhez lehet tippeket gyűjteni, és azokat szavaztatni a látogatókkal.


Ezt a megoldást az üzleti felhasználású szoftverek szinte minden fajtájánál alkalmazzák már, pl.: a hírlevél és marketing kommunikáció (LadyBird, MailChimp, WebGalamb), a CRM (MiniCRM, ZohoCRM), a projekt menedzsment (BaseCamp, Clarizen) vagy akár a komplett irodai programcsomagok területén (Google), de ugyanide sorolhatom az e-kereskedelmi megoldásokat is. Tipikus SAAS szolgáltató pl. a Zoho, akinek szinte minden elképzelhető üzleti vagy irodai igényre van felhőben működő megoldása.

3. A szoftverbérlés előnyei és hátrányai
Mivel kevesebben vannak, és hamar "le lehet tudni" őket, ezért a SAAS modell hátrányaival kezdem.

  • A szoftver nem lesz a miénk, bár manapság egyre inkább az információ és nem a szoftver az értékes, pont a nyílt és fejlett integrációs eszközöknek köszönhetően.
  • A rendszer nem az általunk meghatározott irányban és ütemben fejlődik, csak hatással lehetünk rá úgy, hogy annak felhasználójaként javaslatot teszünk az erre a célra meghatározott csatornán keresztül (azzal a szolgáltatóval, aki ilyet nem biztosít, szóba se álljunk).
  • A rendszerben egyes funkciók nem, vagy nem a mi elképzelésünknek megfelelően működnek. Ez így van, viszont az általam látott igénylisták számos eleme megoldható volt a rendszer keretein belül is némi kompromisszummal, vagy akár anélkül. Minnél flexibilisebb egy rendszer, annál kevesebb kompromisszumot kell kötnünk (viszont a beállítások is annál bonyolultabbak lesznek). Az egyedi igénylista átnézésekor tehát érdemes kiszűrni azokat az elemeket, amelyek nem azért kerültek be, mert a kommunikációs stratégiánkat támogatják, vagy az egyedi értékesítési folyamatunk leképezéséhez, vagy könnyítéséhez kellenek, henem mert pusztán "divatosak", vagy máshol megtetszettek.
  • A rendszer nem a mi tárhelyünkön, helyileg üzemel, így az adatainkat kénytelenek vagyunk a szolgáltató által nyújtott szolgáltatásra bízni.

A szoftverbérlésnek viszont számos előnye is van, amelyek a mérleg nyelvét a másik oldalra billenthetik, és ezt szinte minden olyan esetben meg is teszik, amikor nem elengedhetetlen az egyedi megoldások lefejlesztése. Melyek ezek?

  • OLCSÓ. Mivel a szolgáltatónak az egy áruházra jutó humán erőforrás és bekerülési költsége jóval alacsonyabb, mint az egyedi igényre szabott megoldások esetén, ezért a hosztolt megoldás nagyságrendekkel kedvezőbb áron értékesíthető. Mivel a szolgáltatás igénybevételéhez csak a bérleti díjat kell kifizetni, és nincs szükség nagy összegű előleg kifizetésére, ezért a belépési költség is sokkal alacsonyabb.
  • Gyorsan és MAGÁTÓL fejlődik. Mint fentebb már írtam, a rendszer központilag fejlesztett, így sokkal gyorsabban és gyakrabban lehet benne új funkciókat beüzemelni, új képességkkel ellátni, mint ha azt minden ügyfélnél egyedileg be kellene üzemelni. Ennek megfelelően - a szolgáltató fejlesztési ciklusaitól függően - havonta, vagy akár hetente automatikusan fejlődik a rendszerünk ANÉLKÜL, hogy mi ezért akár egy forintot is külön kifizetnénk.
  • Terméktámogatás. Ha egyedi megoldás fejlesztésével bízunk meg egy céget, akkor a megoldás támogatása csak addig tart, amíg azért a támogatásért fizetünk. SAAS esetén viszont a terméktámogatás alapból jár, nincs külön díjazása.
  • Dokumentáció. Mivel a rendszer minden eleme központi felépítésű, sokkal gazdagabb dokumentáció (leírások, vagy akár oktatóvideók, stb.) érhető el hozzá, mintha a fejlesztő cég egyedi megoldások sokaságával aprózná el az erőforrásait.
  • Konfigurálható és integrálható. Mivel a rendszeren belül nincs lehetőség egyedi fejlesztések implementálására, ezért sok beállítási lehetőség van, a rendszer működését vagy kinézetét képesek vagyunk saját igényeinknek megfelelően beállítani. Utóbbihoz a szolgáltató általában számos előre elkészített sablont kínál teljesen ingyen, ha a rendszer jellege azt megkívánja, így egy saját logó feltöltésével elintézhetjük a design kialakítását is.
  • Gyorsan beüzemelhető. Egyedi fejlesztés esetén hónapokat is igénybe vehet, míg a rendszer a rendelkezésünkre áll. SAAS megoldás esetén viszont azonnal megkezdhetjük a rendszer használatát.
  • A rendszer nem a mi tárhelyünkön, helyileg üzemel, így megspóroljuk a szerverbérlés vagy üzemeltetés költségeit is.


4. Kinek éri meg bérelhető webáruház megoldást választani?
Az eddigiek inkább általános információk voltak a SAAS megoldásokra vonatkozóan (ha nem a bevezetőből jöttél, akkor most tudod, mit írtam az előbb), de természetesen a bérelhető webáruház szolgáltatásokra is ugyanezek vonatkoznak. Tehát: annak éri meg az egyedi megoldás fejlesztése helyett bérelhető webáruházat igényelni, akinek úgymond "szokásos" webáruházra van szüksége (nincs mindenképpen szükség egy egyedi értékesítési folyamat implementálására), mivel az értékesítési modellje nem tér el jelentősen az árupiac többi szereplőjétől.

Ha ez a feltétel teljesül, akkor érdemes szétnézni a piacon lévő bérelhető webáruház megoldások között, és felmérni, hogy az igényeinket mely termék elégíti ki leginkább. Súgok: teljes mértékben általában egyik sem fogja, kompromisszumot kell majd kötnünk. Ennek a kompromisszumnak számszerűsíthető értéke van, amely egyenlő az egyedi fejlesztésű bolt árához képest fennálló költségmegtakarítás és a hiányzó funkciókból eredő bevételkiesés (nem mindig van) különbségével. Ha ez az érték nagyobb, mint 0, egyértelműen a bérlős webshop a nyerő. Ez általában olyan esetekben áll fent, amikor a vásárlók száma még kevés, de ha az előbb említett különbség eléri a 0-t, érdemes egy egyedi igényekhez igazodó webshop fejlesztésébe fogni.

(Valamint - felteszem - akkor is jó, ha valaki a meglévő boltja mellé akar egy szűkebb termékkörre specializálódott "alboltot" nyitni, ami jót tesz a SEO-nak és az alhonlap által közvetített üzenetnek például...)

5. Mire figyeljünk bérelhető webáruház rendszerünk kiválasztásakor?

Legyen minél nagyobb funkcionalitású! Lásd az előző, 4-es pont.

Legyen ingyenes kipróbálási lehetőség! Amelyik bérelhető rendszert nem lehet automatizáltan kipróbálni (anélkül, hogy a szolgáltatótól valakinek előzetesen be kelljen állítani valamit), az nem lehet komoly SAAS szolgáltatás.

Legyen hozzá aktív ügyfélszolgálat és oktatás! Az ilyen rendszereknél kiemelten fontos, hogy jól megismerjük a rendszert, mert így lehet belőlük igazán kihozni a maximumot.

Legyen lehetőség a továbbfejlődésre! Ha eljön az idő, legyen továbbfejleszthető, tehát legyen meg az a lehetőség, hogy megvegyük a motort, és arra egy számunkra szükséges egyedi funkciókkal bíró webáruházat fejlesszünk. Így ugyanis az átállás költsége jelentősen lecsökken majd, mikor a 4. pontban tárgyalt váltásnak eljön az ideje.

Legyen megbízható! A rendelkezésre állása legyen legalább 99,9%-os, és lehetőleg ne egy pár fős cég legyen mögötte, mert az ilyen rendszerek egyrészt nagyon lassan fejlődnek (nincs kapacitás a fejlesztésre), másrészt probléma esetén sem biztos, hogy van, aki megfelelően képes vele foglalkozni.

 

JAVASLATUNK

Érdemes kipróbálnod a ShopRenter webáruház rendszert, melyről úgy véljük, hogy kielégíti a fenti követelményeket.

 

6. Mit hagytam ki?
Javaslatok, ötletek, helyreigazítások?

#
Ilyés Zoltán
Azért van egy harmadik megoldás is...
Közepes informatikai és kezdő webszerkesztői tudásommal létrehoztam egy olyan webáruházat, amely mindent tud, amit tudnia kell, néhány hónap alatt napi 150-200 egyedi látogatót hoz és a megrendelési görbe is szépen felfele mutat a nyári uborkaszezon ellenére. A SEO-optimalizálásra alaposan odafigyelve sok termék első oldalon landol a kereséseknél.
Ja, és az ára... 3.600 ft. Ennyi a domain-név bérlés két évre. A többi ingyen van: open source webáruház motor + sok-sok munka.
Van tehát ingyenes alternatíva is, és talán nem is a legrosszabb.
Három esetben nem alkalmazható ez a módszer:
1. Kényelmesek vagyunk. OK, de akkor sok pénz kell.
2. Nincs időnk.
3. Hiányzik a megfelelő minimális hozzáértés. Amikor hozzáfogtam a webáruház szerkesztéshez, nulla tudásom volt ilyen téren, két-három hónap kellett ahhoz, hogy egy adott webáruház-motor működését megértsem. De a 0 forintos beruházás megéri: az interneten minden adott teljesen ingyen: személyre szabható komplett webáruház és a működtetéséhez szükséges tudás!
Bonyolultnak tűnik, de nem az! Csak rá kell szánni néhány hetet és az eredmény fantasztikus.
Nincs: egyszeri díj, havidíj, semmilyen díj.
Van : saját webáruház saját szerveren és a jól végzett személyes munka gyümölcsének kimondhatatlan élvezete.
#
Ilyés Zoltán
A korrektség nevében elfelejtettem egy költséget: egy jobb tárhely éves díja kb. 20.000 ft. Léteznek ingyenes tárhelyek is, de azért megbízhatóbb és gyorsabb egy fizetős.
Kedves Zoltán!

Úgy gondolom, hogy némileg tévedésben vagy, amikor azt mondod, hogy van egy ingyenes alternatíva. Lehet, hogy lényegében neked semmibe sem kerül feltelepíteni egy ingyenes szoftver, behangolni, vásárolni hozzá modulokat stb stb, de egyetlen egy dolgot felejtesz el, hogy a Te saját munkád is költség. Mert ameddig a saját áruházadon dolgozol, addig mással nem tudsz foglalkozni, tehát van egy jelentős mennyiségű kiesett bevétel. Így amikor arról beszélsz, hogy egy áruházat ingyen hozol létre, akkor az ebben a formában nem igaz. Mert lehet, hogy neked semmibe sem került (mert láthatóan nem költöttél rá pénzt), ugyanakkor ha ezen idő alatt valami máson dolgoztál volna, akkor onnan kerestél volna X Ft-ot.
A Te "Ingyenes" áruházad így jelen esetben X Ft-ba került. X Forint helyére nyugodtan helyettesítsd be azt az összeget amennyit keresel. Lehet, hogy a te óradíjad kevesebb, mint mondjuk egy webfejlesztőnek , így úgy érzed, hogy még mindig mennyit spóroltál azzal, hogy saját áruházat készítettél, DE egy webfejlesztő valószínűleg 3-4-szer olyan gyorsan képen dolgozni, mint Te mert egész nap ezzel foglalkozik és megvan a kellő tapasztalata hozzá.
Ha pedig így nézzük a költségeket, akkor sok esetben kijön az, hogy pontosan ugyanannyiba, vagy még többe is került az "ingyenes" áruház!!

Üdv,
Horváth Ernő
#
Ilyés Zoltán
Kedves Ernő!

Részben természetesen igazad van. De figyelembe véve, hogy legtöbbször este, de főleg hétvégén dolgoztam, nem nagyon szakítottam időt más üzleti tevékenység róvására. Ami meg felbecsülhetetl en: néhány hónap alatt olyan tudásra tettem szert, amely birtokában az esetleges következő webáruház fejlesztések anyagi költsége egyenlő a nullával. A ráfordított idő pedig logaritmikusan lecsökken a kellő tudás elsajátításával arányosan.
Fizetős modult még egyet sem vettem, az ingyenesen elérhetők - legalábbis egyelőre - megfelelnek minden igénynek. Ha meg idővel valamely fizetős modul nélkülözhetetle nné válna, néhány tíz euroval megoldható.
Ha belegondolunk, hogy (online) életem végéig az egyetlen webáruházra fordított költségem a domain-név és tárhely díjai lesznek, szerintem hosszú távra ennél ideálisabb megoldás nem létezik. Két hónapnyi megfeszített munkával rengeteg pénzt meg lehet spórolni. Ha bármit kell változtatni - új termék, képcsere, akciók, ...akármi, pillanatok alatt megoldható, nem kell szakembernek ezért is külön fizetni.
Ha most egy másik webáruházra lenne szükségem, három nap alatt tökéletesen működöképes lenne, feltöltött termékekkel. Szó szerint.
A költsége pedig semmit sem változna: 0 forint.
Kell ennél jobb?
#
Greek Man
Három éve használom; TÖKÉLETES!

Minden, amit egy webáruháznak tudnia kell onnantól, hogy kattint a Vevő, odáig, hogy kezébe adja a futár a terméket:

***

Nem ingyenes (kipróbálható), de általában ami Magyarisztánban INGYENES, az olyan is. Az ára pillanatok alatt megtérül!

Szerkesztők által módosítva.
Greek Man,

Ha három éve használsz egy bérelhető webáruházat akkor ott valami probléma van.
Olyan nincsen, hogy egy profitábilis vállalkozás három év alatt nem nő ki egy bérelhető rendszert, legalábbis ez az én véleményem.

Üdv,
Horváth Ernő
#
Greek Man
Igazad van, a végcél valóban a saját rendszer létrehozása, de..

Egy kezdő vállalkozásnak teher lenne szó szerint milliós webshopban gondolkodnia. Fontos szempont az IDŐ is. Amíg egy személyreszabot t rendszert leprogramoznak, nem csak rengeteg pénz, de hosszadalmas eljárás is.
Ahogyan a számlázóprogram okkal is az a gond, hogy hiába tud mindent, neked biztos hiányzik belőle valami. Az újabb modulok fejlesztése pedig nem kevés költséggel jár.
Összegezve: Egy olyan rendszerrel, mint az ***, 1-2 év alatt rengeteget időt és pénzt lehet megtakarítani.
De egy próbát megér, mert rengeteg hasznos funkcióval bír, amit itt leírni hosszadalmas lenne!

Szerkesztők által módosítva.
#
Ilyés Zoltán
Greek Man!

Valóban nem költséges egy Unas-rendszer működtetése, felettébb kínos azonban, hogy a domain-név az "unas"-tag hozzáadásával arról árulkodik, hogy a webáruház üzemeltetőjének annyi pénze sincs, hogy egy rendes domain-nevet vásároljon. Ez amatörizmus, amit kellőképp meg is "büntet" a potenciális vásárló. Tapasztalatból tudom, azért tértem át én is normális domain-névre.
Olvasd át az első hozzászólásokat .
#
Greek Man
Nem értek egyet, mert a kimutatásaink alapján nem szólt bele a forgalomba, hogy www.***.cégnév.hu-ról www.cégnév.hu lettünk.
A vevőt elsősorban egy érdekelte: AZ ALACSONY ÁR!
Hiába voltak saját domain-nel csilivili webshopok, mégis a mi *** webshopunkban landoltak a vevők, mert vezető pozícióban voltunk/vagyunk az árainkkal.
Persze, idővel mi is váltottunk, de ismétlem, forgalomban nem mutatkozik.. esztétikailag szebb..

Szerkesztők által módosítva.
GREEK MAN:
1. Hasznos lenne, ha a régi és az új boltot is megnézhetnénk, hogy pontosan lássuk az álláspontodat.
2. Váltottál? Amikor ment az előző boltod is? Miért? Hogyan vitted át az előző - ezek szerint jól bejáratott - ALdomainedet egy egyedi webshopba forgalomvesztés nélkül? Vagy van egy régi bérlős és egy új bolt is? akkor viszont lásd 1. pont, jó lenne konkrétumokat látni.
Greek Man,

Az alacsony ár nem stratégia. Nem akarok ebbe a vitába belemenni, hogy miért jó/nem jó. Nagyon sok okot tudok mondani, ami miatt nem jó, ha azt tudjátok csak a hajó orrára tűzni, hogy alacsonyak az árak, mert az egészen egyszerűen addig működik, ameddig ez igaz. Onnantól kezdve, hogy másnak is alacsony áron árul eltűnik a versenyelőny, és eltűnik a vevőkör.

Üdv,
Horváth Ernő
Ilyés Zoltán:

Ezért jó, ha a bérelt webáruház rendszer képes saját domainnel is üzemelni (pl. a mi rendszerünk, a ShopRenter is ilyen, www.shoprenter.hu ), és ezt ki is hagytam a cikkből, köszönöm, hogy emlékeztettetek . Egy olcsón regisztráltatha tó domain valóban sokat segít a cégünk megítélésén, és ha azt a bérelt webáruházunkhoz is be tudjuk üzemelni, az nyerő szituáció.

..legalábbis az első években, mert később, amikor a vállalkozásunk elkezd működni, már érdemes valamilyen egyedi megoldásra váltani (ebben veled értek egyet).

Viszont véleményem szerint ekkor már gazdaságosabb a webáruház fejlesztésével és karbantartásáva l kapcsolatos feladatokat kiszervezni: ha a tulaj - a webáruház "lelke" - ebbe öli az idejét, ott már gond van. Neki ekkor már stratégiai és kereskedelmi feladatokat kell végeznie, nem pedig a webáruházat bütykölnie, az ő ideje ennél többet kell, hogy érjen (ebben Ernővel értek egyet).
GREEK MAN hozzászólásaiba n változásokat hajtottam végre, mivel úgy ítéltem meg, hogy a konkurencia közvetlen reklámja túl van azon a határon, amit szerkesztőként a blogba beengedek, és mert fenntartások nélkül elfogadnám ugyanezt, ha a konkurencia felületén kezdeném el reklámozni a saját rendszeremet.

Ha rosszul ítéltem meg a helyzetet, akkor GREEK MANtől, ha ez a cselekedet és hozzáállás bárkik gyomrát felkavarná, akkor tőlük kérek utólag elnézést, a helyzet mindazonáltal változatlan, és a hasonló tartalmú kommentekkel ugyanígy fogok és fogunk eljárni.

(Ernő hozzászólásait ezzel együtt köszönettel fogadom és a blogját is mindenkinek ajánlom, az egyik legjobb magyar forrás a témában.)
#
Ilyés Zoltán
Kedves Ádám!

Mivel ebben a vad (online) világban piszkosul követem a konkurenciát, a Shoprenter-rendszert is elég alaposan elemeztem. Be kell vallanom, hogy egészen használható kis rendszernek tűnik, letisztult, de célratörő felülettel, sok-sok hasznos funkcióval, ami a mai webshopoknál nélkülözhetetle n. SEO-szempontból is egészen jól teljesít, látszik, hogy profik csinálták.
Ha valaki nem mer belevágni egy ingyenes és szabadon konfigurálható, de bizonyos tudásszintet követelő webshop beüzemeltetéséb e, a Shoprenter véleményem szerint egy egészen jó megoldás annak, aki hajlandó havi szinten bérleti díjat fizetni egy kész áruházért.
#
Greek Man
Remek! Ha valamiről nyíltan elmondod a véleményed, ami egyébként pozitív, akkor ellenérvek és tények hiányában, marad a jó öreg CENZÚRA.
Még véletlen sem merült fel kérdés, hogy mitől jobb az általam javasolt, mint jelen oldalon említett. Én egyszerűen a tapasztalataima t szerettem volna megosztani anélkül, hogy bárkiben is féltékenységet, vagy kisebbségi érzetet keltenék. Úgy látszik nem sikerült..

Nos, akkor jöjjenek a válaszok, mielőtt elbúcsúzok ettől az oldaltól:

1. Hasznos lenne, ha a régi és az új boltot is megnézhetnénk, hogy pontosan lássuk az álláspontodat.

GreekMan: Webshopban piacvezetők lettünk 3 év alatt, ennek ellenére nem keltek itt reklámot. Mi megoldottuk, hogyan legyünk sikeresek, amelyhez az előzőekben említett U*** is nagy mértékben hozzájárult.

2. Váltottál? Amikor ment az előző boltod is? Miért? Hogyan vitted át az előző - ezek szerint jól bejáratott - ALdomainedet egy egyedi webshopba forgalomvesztés nélkül? Vagy van egy régi bérlős és egy új bolt is? akkor viszont lásd 1. pont, jó lenne konkrétumokat látni.

GreekMan: Egyszerű technikai kérdés. Mint már említettem, csak a domain változott. A bent lévő megrendelőket értesítettük az új linkről, kb. 2 nap alatt minden a helyére állt. És mivel jók az áraink, a vevőink továbbra is hálásan látogatnak, nem panaszkodunk.. már nemzetközi vevőink is vannak a shopban, nem csak a magyarnak fontos az "ócószág"..

Mondhattok bármit.. PÉNZ BESZÉL! A többi meg a sallang.

További sok sikert!

GreekMan
#
Ilyés Zoltán
GreekMan
Szó sincs irigységről, csak kissé zavaró, ha láthatóan tólbuzgón dicsérjük a saját lovunkat anélkül, hogy a másikét ismernők.
Egyetlen kérdés: mit forgalmaztok a webshopban? Ha egyedi és ritka termékeket, akkor a világ legprimitívebb webshopja is megteszi. Akkor mutatkozik meg a webshop igazi ereje, ha olyan piacra próbálsz betörni, ahol igencsak éles a konkurencia. Nem mindegy. Én például műholvételtechn ikai termékeket forgalmazok és bizony jó vastag madzaggal kell felkötnöm a gatyám.
#
Greek Man
Tévedés, vagy félreértés! Szó sincs a "saját lovunkról", hisz pont arról van szó, hogy "bérelünk", tehát még nem saját fejlesztésű webshop, de már saját domain-nel. De elvitt minket a sikerig és én ezt kívántam hangsúlyozni a korábbiakban. Épp ezért felesleges elárulnom, hogy mi a webshopunk, hisz az U*** "adja alá a lovat".

"Akkor mutatkozik meg a webshop igazi ereje, ha olyan piacra próbálsz betörni, ahol igencsak éles a konkurencia." - az Informatika és Szórakoztató elektronika piacán van talán a legélesebb konkurrencia. Rengeteg cég foga törik bele az éles versenyhelyzetb e. Kaptam én már "számonkérő" telefont nagy multitól, mert nagyságrendekke l olcsóbbak voltunk náluk. Szóval, mint mondottam volt: PÉNZ BESZÉL!

Apropo multik!
Lehet nektek a legjobb webshopotok.. sokkal nagyobb kárt okoznak a multik, mint egy rossz webshop.
Egy történet, amely általános érvényű:
Vevő bemegy a multihoz megnézni a megvásárolandó TV-t. Mondjuk a TV a multinál 200.000Ft. Kikérdezi az eladót, kipróbálja a készüléket, majd megkérdezi jogosan:
- Önöknél ez a TV 200.000Ft. Hogy lehet az, hogy a webshopban 150.000Ft?
Mire az eladó:
- Uram! A webshopokban bontott, hibás, javított TV-ket árulnak, nem adnak garanciát és számlát sem!
Szerencsére a Vevő nem hülye, és felhív a webshopban, ahol azonnal megnyugtatom, hogy kizárólag gyári bontatlan, vadonatúj, garanciával és ÁFÁS számlával rendelkező termékeket árulunk.

Magyarisztán, 2011
Illyés Zoltán

Geek Man: Senki nem akarja, akarta elvitatni az erényeidet, én pl. látatlanban úgy látom, hogy a siker ebben az esetben nagyrészt rajtad múlott. A "Weblap" mezőben történő linkmegosztás pedig mindenki előtt nyitva áll.

Illyés Zoltán: Köszönjük a dícsérő szavakat, de mi azért próbáljuk felismerni a saját hibáinkat, és még jobbá tenni a rendszert. Remélem, sikerülni fog, mint ahogy neked is a saját vállalásod!
#
Sport Bolt
Értem én, hogy mindenki a saját cégét védi a konkurenciától, de ha valaki kommentelhető blogot üzemeltet ne a saját szájíze szerinti cenzúrázza a bejegyzéseket, hiszen így az egész épp a lényegét veszti el.

> látatlanban úgy látom, hogy a siker ebben ez esetben rajtad múlott.
Ha valaki U*** (az újabb méltatlan cenzúra elkerülése érdekében nevezzük így) rendszert használ az saját magának köszönheti a sikert nem a rendszernek, aki pedig shoprentert az a rendszernek? Azért ez eléggé álságos. Sajnos számomra itt vesztette el a hitelét a szerző...
#
Laczházi Géza
Korábban Ernő ezt írta:
"Ha három éve használsz egy bérelhető webáruházat akkor ott valami probléma van."

Ez szerintem butaság.
Manapság hódítanak a bérelhető szoftverek, megvásárolható szoftverekről is térnek át bérelhetőre többek között pontosan a cikkben is említett előnyök miatt (állandó fejlődés, alacsony ár, stb...). Ha van egy bérelhető áruházam, teljesen egyedi kinézettel, saját domainnel, ami folyamatosan fejlődik és komoly profitot termel, akkor minek is térjek át százezrekért egy egyedi fejlesztésűre, ami 1-2 éven belül elavul?
Idézet - Laczházi Géza:
Ez szerintem butaság.
Manapság hódítanak a bérelhető szoftverek, megvásárolható szoftverekről is térnek át bérelhetőre többek között pontosan a cikkben is említett előnyök miatt (állandó fejlődés, alacsony ár, stb...). Ha van egy bérelhető áruházam, teljesen egyedi kinézettel, saját domainnel, ami folyamatosan fejlődik és komoly profitot termel, akkor minek is térjek át százezrekért egy egyedi fejlesztésűre, ami 1-2 éven belül elavul?


Kedves Géza!

Azt hiszem, hogy egy kis tévedésben vagy. Az, hogy manapság mindenki tér át bérelhető megoldásokra így ebben a formában nem igaz. A nagyobb magyar webáruházak egyik sem bérelhető motoron alapul, nagyon sok egyedi és saját fejlesztés, pontosan azért mert egy bérelhető megoldás soha nem lesz annyira testreszabva amennyire szeretnéd.
Gondolok itt pl. Bookline, Libri, Edigital, Mall.hu, Markabolt.hu, vagy hogy említsek ezen cég által létrehozott webáruházak közül, pl. Ruhafalva, az egyik legnagyobb ruhás webshop.

Nem tudom, például, hogy nálatok milyen arányú a konverzió az oldalon és mondjuk mennyit nyernétek azzal, ha a konverziós arány mondjuk 20%-kal növekedne. Tudtok-e a mostani motorra A/B teszteket végezni, esetleg lehetőségetek van-e arra, hogy átalakítsátok a vásárlási folyamatot annak megfelelően, hogy ez a konverzió növekedés elérhető legyen. Van-e arra lehetőségetek, hogy 7-10-14 nappal a vásárlás után felhívjátok a figyelmet arra, hogy értékelje a vevő a terméket az oldalon, esetleg van-e olyan rendszer amelyik ugyanezt megteszi 2-3 nap alatt az elhagyott kosarakkal...

Azért mondom, hogy három év után ideje lenne váltani, mert elképzelhető, hogy a 20%-os többlet forgalomból szépen kijön a több százezres egyedi webáruház (ami amúgy leginkább milliós tétel mint százezres, már ha valóban korrekt áruházat szeretnél).
Mert a bérelhető megoldásoknál egy biztos, hogy nem fognak olyat neked külön lefejleszteni amely a többiek közül legalább 10%-nak nem kell...

Az egyedi webáuház nem egyenlő azzal, hogy egy cég által által fejlesztett rendszer, egyedi webáruházat lehet csinálni Joomla, OsCommerce vagy Magento alapon is, ezeket a rendszerek a állandóan fejlesztik és általában fél évente lehet frissíteni a te áruházadat, ezáltal 1-2 év múlva sem lesz elavult, ilyen módon ez sem állja meg a helyét, hogy elavult lesz. Igen, valószínűleg drágább fejleszteni mint egy bérelhető rendszert, de nem célszerű onnan kiindulni, hogy mennyi a kiadás vele, sokkal inkább azt kell nézni, hogy mennyi kiadás mögött mekkora az elvárható profit növekedés.

Szerintem te ezzel nem számolsz.

Üdv,
Horváth Ernő
Laczházi Géza: Ebben a logikában nem találok hibát, csupán annyi a megjegyzésem, hogy egy bérelhető rendszerben egyedi értékesítési mechanizmusok nem valósíthatók meg, csak olyanok, amelyeket egy egyedi rendszer biztosít.

------------------------------------------------------------

Sport Bolt:

"Ha valaki U*** (az újabb méltatlan cenzúra elkerülése érdekében nevezzük így) rendszert használ az saját magának köszönheti a sikert nem a rendszernek, aki pedig shoprentert az a rendszernek?"

Önmagában egyik rendszer sem garantál sikert, és visszaolvasva sem látom, hogy ilyesmit írtam volna.
Kérjük írd be a képen látható kódot
Biztonsági kód Új kódot kérek
Szeretnék e-mail értesítést kapni az új hozzászólásokról!
Ha szeretnél további webáruházas tippeket, iratkozz fel heti értesítőnkre!
Van már webáruházad?