Látogatóból vásárlót: virtuális eladók tesztje
Online videók hatékonyságának tesztelése a látogatók vevőkké konvertálásában. Hogyan tudunk hatékony "virtuális eladókat" alkalmazni a látogatók vásárlásra való ösztönzésére és így a bevételek növelésére, azaz egy remek módszer arra, hogy hogyan is csináljunk a látogatókból vásárlókat. Ha létezik olyan dolog, amit minden elektronikus reklám kampány célul tűzhet ki, akkor az a látogatóknak a hűséges vevőkké való konvertálása. Egy sikeres "V2C" kampány egyszerre több féle eszközt alkalmaz. Egy figyelemfelkeltő és meggyőző reklám elhelyezése jó kiinduló pont a látogatók elcsábítására. Ez arra jó, hogy a felhasználókat az oldalhoz vonza, de milyen technikákkal lehet az érdeklődésüket felkelteni és vásárlásra ösztönözni őket? Tegyük fel, hogy számtalan óra eltöltésével a legújabb módszereket alkalmazva elkészítettük a tökéletes reklámot. Pénzt és időt nem kímélve megterveztük a marketingkampányunkat. Izgatottan figyeljük a eredményeket, várjuk, hogy valaki rákattintson a reklámunkra vagy valamilyen más úton eljusson az oldalunkra. Ekkor adatik meg a lehetőségünk rá, hogy látogatót meggyőzzük: velünk érdemes üzletet kötni. Mit csináljunk? Vegyünk egy átlagos offline (nem internetes) vásárlást például. Az ember elmegy a legközelebbi bevásárlóközpontba, parkolóhelyet keres, majd végre bejut a boltba, hogy vegyen magának egy inget. Ha tudja pontosan, hogy mit akar venni és tudja, hogy hol, akkor a vásárlás elég egyértelmű. Azonban ha nem biztos benne, hogy mit szeretne és segítségre van szüksége, akkor olyan boltba fog menni, ahol hozzáértő eladók fogják segíteni a vásárlásban. Vegyünk például egy diszkont áruházat, ahol rendkívül kedvező áron kínálják a ruhákat. Azonban egy ilyen helyen a vásárló nem várhatja el, hogy valaki odamenjen hozzá és segítse kiválasztani a neki megfelelő ruhát, magára van utalva. Ha tud egyedül választani, akkor megveszi az árut, de ha nem tud, akkor sem segít neki senki. Ezzel szemben egy elegáns üzletben teljesen más tapasztalható. Az ajtóban már köszöntik a vásárlót, kellemes zene megy a háttérben, és egy eladó siet egyből a segítségére. Könnyű és élvezetes módja ez a vásárlásnak. Az eladó végig ott van, hogy segítsen és elirányítsa a vevőt olyan termékekhez amelyek érdekelhetik. Mialatt a különféle termékeket végig nézik, a vevő és eladó között egy kapcsolat alakul ki, az eladó megismeri a vásárló ízlését, igényeit. Hasonló esetekben nekem szinte lelkiismeretfurdalásom van ha nem veszek semmit. Tovább lépve az on-line világba, mostanra az ecommerce oldalak virtuális eladókat alkalmaznak, hogy hasonló körülményeket teremtsenek meg a vásárláshoz. Amikor valaki megérkezik a honlaphoz, a legfrissebb újításoknak köszönhetően egy virtuális eladó segítségével üdvözölhetjük és elvezethetjük a megfelelő részhez. Folyamatos stream videókkal (olyan videók, melyeket nem kell külön letölteni, hanem az oldal betöltődésekor automatikusan betöltődnek és lejátszódnak), amelyek a honlap tetején minden tartalom felett találhatóak, megragadhatjuk a látogatók érdeklődését. Oda vezethetjük a látogatót ahova szeretnénk vagy akár kiemelhetjük vele a speciális termékeket. A IMediaConnection letesztelte két igen népszerű internetes e-kereskedelmi portál esetében a stream videók hatékonyságát: 1. Tanulmány: DiscoveryStore.com Stream videó alkalmazására jó példa a DiscoveryStory.com álltal alkalmazott Anyák napi kampány során használt A/B teszt volt (azaz volt egy A változat videó nélkül, és egy B változat videóval). A virtuális szóvívő nem egy ismert színész volt, hanem egy átlagos nő, aki beleillett a Discovery Store „hétköznapi anya” vásárlóközönségébe. A videót arra használták, hogy népszerűsítsék és kiemeljék az anyáknapi ajandékokat a kínálatukból. Azon látogatók közül akik látták a videót 48% végig is nézte és 7% tovább is ment a videó által kijelölt oldalra. Az eladások 78%-al magasabbak voltak azoknál, akik a videóra rákattintottak mint azoknál akik nem. Továbbá az összeladások 38%-al voltak magasabbak a virtuális eladóval mint nélküle. A látogatók örömmel fogadták, hogy valaki üdvözli őket az oldalon és irányítja őket a virtuális vásárlás folyamatában. Az Anyák Napi teszt eredményei elég meggyőzőek voltak, hogy Apák Napjára hasonló kampányt használjanak azzal a különbséggel, hogy ezúttal a virtuális eladó férfi volt, és ezúttal már nem is tesztként futtatták, hanem egyből az egész odalon alkalmazták. Ezzel a megoldással a DiscoveryStore.com a videóra 600%-os megtérülést ért el (ROI). 2. Tanulmány: HowStuffWorks.com Itt van egy újabb példa rá, hogy a virtuális eladók milyen segítséggel vannak a látogatók vezetésében. Ennek az esettanulmánynak az alanya, a jól ismert információs oldal a HowStuffWorks.com. HowStuffWorks az új e-kereskedelmi portáljának népszerűsítésénél, a StuffGuide.com-nál, egy élvonalbeli technikát akart alkalmazni. Végül a stream videó mellett döntöttek, ami akkor jelent meg, amikor a felhasználó HowStuffWorks.com-on rákeresett a digitális kamerákra. A videó tájékoztatta a látogatót arról, hogy rákattintva több információt találhat a termékekről és még egy vásárlási összehasonlító segédeszköz is rendelkezésére áll. Az első három hétben a click-through rate-nek (azaz a reklámra való kattintások mennyiségének) 10%-os növekedését észlelték.
Ami a fentiekből kiderült az az, hogy egy valós személy alkalmazása a felhasználók köszöntésére és irányítására egyértelműen pozitív hatással van a vásárlók számának növelésére. |