Miért hagyják félbe a vevők a vásárlást, avagy a kosárelhagyás csökkentése
A webáruházunkban megkezdett vásárlásoknak akár 75 százalékát is félbehagyják a vevők, ezzel alaposan lecsökkentve a konverziós rátánkat. Miért csinálják ezt, és mit tehetünk ellene? A legtöbb e-kereskedő számára ismert, hogy a siker érdekében látogatókat kell vonzania webáruházára, majd ezen vásárlókat rá kell bírni a vásárlásra. Gyakran már azt sem olyan egyszerű elérni, hogy egy látogató a kosarába tegyen termékeket, és ezzel a folyamat még nem is ért véget. Sajnos a vásárlók „megpakolt” kosárral is képesek szó nélkül elmenni áruházunkból. Statisztikák szerint a kosárelhagyások valahol 50-75 százalék között mozognak, azaz a megkezdett online vásárlások ennyi százaléka szakad meg idő előtt. Tehát a látogatók már a kosárba tették a termékeket, elindulnak a kasszához készen a vásárlásra, és ekkor történik valami, ami miatt meggondolják magukat. Milyen okai lehetnek ennek? Mivel ezzel minimum megfeleződik a tényleges megrendelések száma, ezért minden e-kereskedőnek elemi érdeke, hogy kiderítse ezen okokat, és megtegyen mindent az elkerülésük érdekében. A Global Millennia Marketing 2006-os felmérésében 833 kosár-elhagyó vásárlótól kérdezte meg, hogy miért nem fejezte be végül a vásárlást. A válaszok alapján a 15 leggyakoribb indok a következő volt:
Mint látható, az elkerülhetetlen tényezőkön kívül (későbbre halasztotta avagy túl sokba kerültek a termékek) a tényezők többsége olyan, amin igenis lehet javítani, hiszen elsősorban a webáruház struktúrájával és logikájával állnak összefüggésben. Ezen problémák mindegyikére létezik már manapság megoldás, mely megoldások többsége részben az üzleti folyamatok finomítását igénylik, másrészt kifinomultabb (Web 2.0-s) informatikai megoldások alkalmazását. Ez bonyolultabbnak hangzik, mint amilyen ténylegesen, de e cikksorozat következő részében a gyakorlatban is bemutatom ezen megoldásokat. A következő részben megvizsgáljuk tehát, hogy milyen módszerekkel lehet a kocsi elhagyásokat csökkenteni, hogyan bírhatjuk rá a vásárlókat a megkezdett vásárlás befejezésére, és végül hogyan bírhatjuk rá utólag a vásárlás befejezésére azon vásárlókat, melyek valamilyen elkerülhetetlen oknál fogva hagyták abba félúton a vásárlás folyamatát. |