Milyen az igazán ütős termékoldal?
Aki webáruházakkal foglalkozik, az általában tudja, hogy a webáruházban szereplő termékek bemutatása milyen fontos a konverzió szempontjából. Mivel a termékek bemutatása a termékoldalon történik, ezért bátran mondhatjuk, hogy a termékoldalak hatékony kialakítása az egyik legfontosabb eleme egy jó webáruháznak. A cikk apropóját az adta, hogy a minap megjelent egy igen jó infografika a hatékony termékoldalak elemeiről - íme! Kezdjük először a cikkből kiemelt infografikával:
Mint látható 21 fő pontot határoz meg, mint egy hatékony termékoldal elemei - ezek olyannyira egybecsengenek az általunk évek óta hirdetett vevőközpontú webáruház szisztéma elveivel, és persze magával az ergonómiai gyakorlati tanácsokkal, hogy akár mi is csinálhattuk volna ezt az infografikát: 1. Magas minőségű termékfotók: A webáruházban a vizuális információk szerepe különösen felértékelődik, hiszen nincs lehetőség egyéb érzékszervi (tapintás, szaglás, stb.) információ begyűjtésére. Sok-sok bizonyíték van rá, hogy a minőségi termékfotók szerepe óriási! 2. Kedvezmények kiemelt kommunikációja: Az akciókat mindig érdemes kiemelten kommunikálni, az eredeti árral (lehúzva), a kedvezmény mértékével (százalékosan vagy összegben) együtt! 3. Termék nagyítási funkció: Értelemszerű, hogy a termékképet lehessen nagyítani. Mivel manapság ez olyan egyértelmű, ezért nem is feltétlenül szükséges a nagyítás ikon! 4. Több termékkép egy termékhez: Minél több irányból tudjuk bemutatni a termékeket, annál jobb - a többlet információ csak hasznunkra lehet! 5. Termék videók: A termék videók a vizuális információknak egy még magasabb szintjét képviselik, akárcsak a 360 fokos termékfotók, melyek elterjedése a közeljövőben várható! 6. Felhasználóbarát navigáció: A usability szempontból hatékony navigáció nem csak a termékoldalon, de a webáruház minden pontján fontos! 7. Egyértelmű "akcióra hívás": A kosárba rakás gomb legyen hangsúlyos, kontrasztos és figyelemfelhívó - és lehetőleg a látványvonal fölött! 8. Termékkereső funkció: Egy hatékony szabadszavas termékkereső minden webáruház kötelező eleme! 9. Ütős termékleírás: A termékleírás a termékképek mellett a másik kulcsfontosságú tényező - az információ hatalom. Bizonyos termékeknél a paraméterek táblázatos bemutatása is fontos lehet, minél több az információ, annál jobb! 10. Ingyenes szállítás: Ha ingyenesen szállítunk házhoz, akkor ezt mindenképp érdemes kommunikálni. Ha csak bizonyos értékhatár fölött, akkor pedig azt - ne csak a pénztárnál derüljön ki a vevő számára a dolog! 11. Jól olvasható betűtípusok: A jól olvasható tipográfia sokat javít az oldal használhatóságán és a vásárlói élményen - használjunk talpatlan, webes fontokat (Arial, Verdana, Tahoma)! 12. Előnyök kiemelése: Amit minimálisan javasolnánk, hogy minden termékhez legyen legalább egy 1 mondatos vágykeltő bemutató, hogy miért érdemes az adott terméket megvenni (és ezt érdemes az értékesítőkkel és az ügyfélszolgálattal is betaníttatni)! 13. Ajánljunk termék testreszabási lehetőséget: Ha lehetőség van rá, akkor biztosítsunk a termékeinkhez testreszabási lehetőséget (pl. feliratozás)! 14. Vevői vélemények: Más vásárlók véleménye mindig is nagyon sokat számított a vásárlási döntésben, ezért érdemes azokat megjeleníteni (akkor is, ha nem csak pozitív véleményekről van szó)! 15. Ajánljunk hasonló termékeket: Ha az adott termék valamilyen oknál fogva nem tökéletes a vásárló számára, akkor kínáljunk neki továbbhaladási lehetőséget, ahol a legjobb eséllyel fogja megtalálni a számításait! 16. Közösségi média megosztás: Biztosítsunk lehetőséget a termékeink közösségi oldalakon történő egyszerű megosztására - ezzel remek vírusmarketing lehetőséget biztosíthatunk az áruházunknak! 17. Elküldöm egy ismerősömnek lehetőség: A közösségi média megosztás "oldschool" verziója, de legalább úgy működik a mai napig is - érdemes használni! 18. Élő chat lehetőség: Ha a felhasználó elbizonytalanodik, akkor vagy telefonál (1%), vagy otthagyja a webáruházat (99%). Ezen utóbbi réteg egy részének a "megmentésére" lehet hasznos az élő online chat. 19. Garancia kommunikációja: Rendkívül komoly bizalomépítő elem a garancia, és annak a kommunikációja. Mivel amúgy is törvényi kötelezettsége minden e-kereskedőnek a 8 napos elállási jog biztosítása, miért ne kovácsolnánk ebből némi hasznot! 20. Bizalomépítő elemek: Érdemes kitenni bármilyen egyéb bizalomépítő elem, ami a felhasználó számára sugallja az oldal, a szolgáltatások és a termékek minőségét! 21. Felesleges elemek eltávolítása: És a végére: ami nem kapcsolódik az adott termékhez, azt érdemes eltávolítani, ne fogja a helyet, és ne vigye el a figyelmet a termékekről! Reméljük tetszett a cikk! Amennyiben szeretne hozzászólni, vagy kérdése van ne habozzon, írja meg nekünk! |