Temesvári konferencia - Beszámoló az 1. nap eseményeiről
Túl vagyunk a temesvári elektronikus kereskedelemmel foglalkozó konferenciájának, az eComTim 2012-nek az első napján, és mivel meglehetősen kevés hazánkfiával találkoztam a rendezvényen, ezért úgy gondoltam megosztom a többiekkel az itt hallott és tanult dolgokat - vagy legalábbis a lényeget, ami megragadt bennem. Egy kivétellel az összes előadást sikerült meghallgatnom, és hát azt kell mondjam, hogy volt bőven színvonalas és tartalmas előadás is, de volt tiszta önpromó is, kvázi bemutatkozó előadásások, tipikusan a fő szponzoroktól (mondjuk ez nem nagy meglepetés, ez általában máshol is így szokott lenni).Mivek így este, “frissiben” írom le az élményeimet, ezért tartalmilag vagy formailag előfordulhatnak gyengébb részek, ugyanis koránt sem vagyok túl “friss”. A napi program sem volt épp pihentető, de leginkább az utazás viselt meg - távolról sem volt az a sétagalopp, mint terveztem. Ugyanis ahhoz képest, hogy Debrecen alig 270 kilométerre van Temesvártól, egy bő 5 óra volt a út, köszönhetően a sok helyen igen havas aszfaltnak, és az utazást igen kellemetlenné tevő sűrű ködnek. De még így sem jártam úgy, mint a résztvevők közül nemkevesen, akik nem tudtak eljönni a Romániában tapasztalt hatalmas havazásoknak köszönhetően... Na de szerencsére megérkeztem hajnali 3 körül Temesvárra (ami helyi idő szerint sajnos már 4 óra volt), és magyar idő szerint 7-kor már kelhettem is fel. És még így is lekéstem az első előadást, ami a “How to migrate a business from offline in online” címet viselte, és szerintem biztos érdekes lett volna... Na sebaj, a többi előadást már sikerült végighallgatni, úgyhogy a következőkben igyekszem röviden összefoglalni az egyes előadásokból a bennem megmaradt lényeget: 1. panel: Vásárlás a social média korában Ezen blokk legérdekesebb előadói Sean Singleton és Costin Radu volt, akik mindketten már számos sikeres Social Media kampányt vezettek le - szerte a világon. Az első megállapításuk az volt, hogy a social networkökkel ma már az internet-használó népesség 82%-a elérhető, és hogy Mark Zuckerberg szerint a “a jövő a social commerce”-é. De ahogy a szavaikból kiderült, a social commerce-t elég tágan értemezik. Sean Singleton szerint a következő trendek várhatóak a következő években:
Singleton mesélt egy remek sztorit ezzel kapcsolatosan: készítettek valahol Angliában egy felmérést, ahol megkérdeztek embereket, hogy ha választaniuk kellene aközött, hogy vagy levágják a mutatóujjukat, vagy 2 évre teljes mértékben mellőzni kellene a mobiltelefonjukat és az internetet, akkor melyiket választanák - és az emberek többsége inkább a mutatóujját áldoztva volna be :). A valóságtartalma szerintem a sztorinak megkérdőjelezhető, de a konklúzió azért mégis ijesztő - egyre nagyobb mértékben függünk a mobilunktól és az internettől.
És végül még mondott is pár tippet, amit érdemes megfogadnia annak, aki a social médiában akar boldogulni:
No hát úgy vélem, hogy ez egy igen jó kis előadás volt, sőt talán a legjobb a nap folyamán. De azért az őt követő Costin Radu is igen sok hasznos tanácsot adott, lássuk:
Ezen felül a következő "Top X" tippet adta a social media jelenlétünkhöz:
|