Terjed a mobilos vásárlás
Az okostelefonok terjedésével már egyre többen használják telefonjukat internetezésre, s így vásárlásra is. A felmérések alapján mi magyarok már másfél milliós órát, vidéki nyaralót és drága festményt is vettünk már mobilról. A Vatera és a Teszvesz.hu, mint a hazai legnagyobb aukciós portálok, mobilra optimalizált felületén már több mint százezer termék talált gazdára.
Az Egyesült Államokban tavaly 91 százalékkal nőtt a mobiltelefonokon keresztüli
vásárlás. Az allegroup.hu Kft. (többek között a Vatera és Teszvesz.hu oldalak
tulajdonosa) hazai platformjain arányaiban hasonló mértékű növekedés várható a
mobilon keresztüli vásárlásban.
Csupor Erik, az allegroup.hu Kft. ügyvezetőjének nyilatkozata alapján a különböző mobileszközökről történő vásárlások volumene a tavalyi pénzügyi évünk végére meghaladta a teljes átmenő forgalom másfél százalékát. Ez az arány idén elérheti akár a 4 százalékot is, 2 év múlva pedig cél a 10 százalékos mobilról érkező átmenő forgalom elérése. Az m-kereskedelem, hazai szinten még nagyon gyerek cipőben jár, mondhatni „várja a hódítókat", ennek oka, hogy kicsik vagyunk, valamint nem sokan szeretnék digitálisan láthatóvá tenni pénzüket. Ennek ellenére az allegroup.hu Kft. platformjain az m-kereskedelmi forgalom idén megötszöröződött, a tavalyi év azonos időszakához (július-szeptember) képest. Az ezeken a csatornákon keresztül eladott termékek száma 2010 vége óta elérte a százezres nagyságrendet. A vásárlási trendek már itt is jól látszódnak: ruhát, műszaki cikket, számítástechnikai terméket, sportcikket veszünk a legszívesebben telefonon keresztül. Az allegroup.hu Kft. oldalain csak idén nyáron több mint 20 ezer termék talált gazdára ilyen formában. A belső felmérések szerint az iPhone-osok általában drágább termékeket tesznek a virtuális kosárba, az androidosok viszont többször használják az e-vásárlás új módját. A nyári időszakban a mobilplatformok hatalmas slágere volt a fényképezőgép és kamera, sokan kattintottak mobilkészülékeiken drágább órákért is. A „klasszikus" netes termékek mellett kiugróan nagy volt a kereslet a különleges tárgyak iránt; az elmúlt hónapokban a Vatera mobil applikációján keresztül kelt el Land Rover típusú terepjáró 750 ezerért, Rolex óra másfél millió forintért, vagy épp egy IV. Károly-kori emlékérme fél millió forintért. A mobilra optimalizált oldalak és mobil applikációk sorába szeptember közepén egy újabb e-kereskedelmi szereplő, a Grando.hu is csatlakozott. Magyarország legújabb online bevásárlóközpontjában 21 kategória mentén, egymillió termékből válogathatnak a netes-mobilos felhasználók. „A lendületes trend már itt is jól látszik: kevesebb, mint két hét alatt hárommillió forint átmenő forgalmat mértünk mobilon keresztül. Érdekes tény, hogy az átlagos vásárlási érték meghaladta a 16 ezer forintot, amely másfélszer annyi, mint a Grando.hu-n mért érték" - tette hozzá Orova Balázs, a Grando.hu-t is üzemeltető allegroup.hu Kft. b2c üzletág-igazgatója. Amennyiben van véleményed a témában szívesen várjuk hozzászólásodat! |