Tippek a gyors és költséghatékony termékfeltöltéshez
Hisszük: nem létezhet sikeres webáruház minőségi termékadatbázis nélkül. Minőségi fotók, vágykeltő termékleírás, részletes termékparaméterek - minél több az információ egy termékhez, annál jobb. Ugyanakkor minél több termékkel gazdálkodunk, és minél alaposabbak vagyunk, annál több időt vesz ez igénybe, és emiatt rendkívül fontos, hogy ahol csak lehet, ott spóroljunk a költségekkel!
1. Ki végezze?
3. Admin felület Minden modern webáruház rendszernek van egy adminsztrációs felülete, ahol manuálisan, informatikai háttér nélkül is lehet a termékadatbázist menedzselni, új termékeket feltölteni, a meglévőket módosítani. Webáruház rendszerenként eltérő, hogy mennyire bonyolult ez a feltöltés, ugyanakkor bátran kimondhatjuk, hogy minden esetben ez a legdrágább módja a feltöltésnek - egy webes felület szinte minden esetben lassú és körülményes. Így ezt a megoldást leginkább csak akkor javasoljuk, ha a termékek száma maximum a párszázas mennyiségi kategóriában mozog - e fölött már javasolt valamilyen "haladóbb" feltöltési technika, lásd a következő két pont. 4. Excel fájl A jobb webáruház rendszerek lehetőséget biztosítanak a tömeges termékfeltöltésre is, ami általában Excel (vagy néha szöveges CSV) fájlokon keresztül történik. Amennyiben nulláról kell felépíteni a termékadatbázist, akkor véleményünk szerint ez a legköltséghatékonyabb verzió, semmibe nem lehet gyorsabban dolgozni, mint egy Excel fájlba. Csak kiexportáljuk az alap excelt a webáruházból, odaadjuk a feltöltőnek, hogy tessék, ebben a struktúrában kell tölteni, ő feltölti, majd a kész Excelt csak beimportáljuk a webáruházba. A képek kezelését is rendkívül gyorsítja, ugyanis ilyenkor nem kell egyesével feltölteni a képeket a webáruházba, helyette csak tömegesen, egyszerre feltöltjük őket, és az Excel fájlban csak a termékképek nevei szerepelnek - és a rendszer automatikusan végzi a képek termékekhez rendelését. Erről bővebb információ itt található! 5. Meglévő rendszerrel integráció Aki már régebb óta kereskedik, annak gyakran van egy meglévő ügyviteli rendszere, ahol a termékadatokat tárolja és kezeli. Jogos igény, hogy ezeket lehetőleg ne kelljen külön menedzselni a webáruházban is, helyette, ha már itt megvannak, akkor kerüljenek át innen automatikusan a webáruházba is. Ehhez mindössze a meglévő ügyviteli rendszert és a webáruházat kell összekötni egymással (szaknyelven "integrálni"), ami egy fejlesztői feladat. Ha valamelyik rendszernek (az ügyvitelinek vagy a webáruháznak) van már egy kész megoldása az integrációra (ezt hívjuk API-nak), akkor általában a másik rendszer szokott hozzá "alkalmazkodni", és ott szükséges a fejlesztés. Persze ilyenkor is gyakran előfordul, hogy a meglévő termékadatbázis azért nem tartalmaz minden adatot, ami egy webáruházba szükséges lehet. Ilyenkor döntés kérdése, hogy az ügyviteli rendszert bővítjük-e ki a plusz adatokkal, és töltjük fel, vagy az adatok egy része jön az ügyviteli rendszerből, a másik részét pedig Excel fálj segítségével menedzseljük - ez is egy járható út. 6. Összefoglalás Összességében elmondható, hogy mindenképp érdemes törekedni arra, hogy egy gyors és költséghatékony termékfeltöltési módot válasszunk ki. Ennek nem csak az elején lesz nagy jelentősége, mikor a kezdeti termékadatbázist feltöltjük, de hosszú távon is, a rendszeres, napi, heti, havi szintű termékfrissítések során! Amennyiben Önnek is van véleménye a termékfeltöltéssel kapcsolatban kérjük ossza meg velünk! |