Válságkezelés webáruházaknak - 5 gyors tipp
A gazdasági válság bizony a webáruházakra sincs jó hatással, az egyre növekvő versenyben egyre csökkenő kereslettel kell megbirkózni. Mit érdemes ilyenkor máshogy csinálnunk, ha nem csak túl szeretnénk élni a nehéz időket, de megerősödve szeretnénk kijönni belőle?
1. Becsüljük meg jobban a vevőketRégi marketinges alapigazság, hogy egy meglévő vevőt sokkal egyszerűbb és főleg olcsóbb vásárlásra ösztönözni, mint egy új vevőt. Ennek különösen nagy szerepe van válságos időkben, amikor az egyre növekvő vevő-megszerzési költségekre egyre csökkenő profit jut. Érdemes tehát a vevőinket „kincsnek” tekinteni, kiemelten megbecsülni, és minden lehetséges módszerrel ösztönözni a visszatérő vásárlásokat, és egy hűséges, visszatérő törzsvásárlói réteget kiépíteni (ami majd a „nem-válságos” időkben is jól fog jönni)! 2. Legyünk tisztában a „marketing-matekkal”Amikor fellendülés van, és „dől a pénz”, akkor megtehetjük, hogy szórjuk a pénzt, és mindenféle imázsreklámokat, illetve egyéb, nem mérhető hatékonyságú kiadásokat eszközölünk. Ha viszont szűkebb a keret, akkor becsüljünk meg jobban a marketing-büdzsét, és legyünk pontosan tisztában minden egyes marketingre elköltött forint megtérülésével! Azaz pontosan tudnunk kell, hogy az egyes marketing eszközök használatával:
3. Koncentráljunk jobban az online marketing eszközökreWolf Gábor marketing blogjában olvashattunk egy remek elemzést arról, hogy a termékünkön lévő profit alapján milyen marketing eszközök valók nekünk. Ha kevesebb mint 100%, akkor egyértelműen az online marketing eszközöket javasolja. Ami viszont a mi szempontunkból fontos, hogy az online marketing eszközök használatával sokkal magasabb megtérülés, és sokkal alacsonyabb egy vevőre jutó költség érhető el, mint az egyéb offline eszközökkel. Így lehet bármilyen jó a termékkörünk és erős a helyzetünk a piacunkon, az online marketing eszközökben rejlő lehetőségek kihasználásával még hatékonyabbá tehetőek. 4. Használjuk ki a felszabaduló marketing-réseket
A válság egyik – számunkra pozitív – mellékhatása, hogy a cégek
többsége „megvágja” a marketing büdzsét (ami egy hatalmas hiba, olyan,
mint levágni az aranytojást tojó tyúkot). Ezáltal csökken a kereslet
marketing-lehetőségek iránt, a legtöbb médiumon ezért egyre olcsóbban
lehet hirdetni. 5. Fejlesszük az áruházunkat
Ha az áruházunk nem elég hatékony, akkor hiába hozzuk a sok látogatót
(akár egyre olcsóbban), egy vevő megszerzésének költsége még mindig
magasabb, mint aki drágábban szerez ugyan látogatót, de az áruháza
hatékonyabban konvertálja őket vevővé. Azonban nem szabad elfelejtenünk, hogy a válság másoknak is ugyanúgy válság. Tehát egy ilyen időszak nagyon jó lehetőségeket rejt magában, hogy megelőzzük a konkurenciát, illetve, hogy piacvezető pozícióba kerüljünk. A cégek nagy része ugyanis egy rosszabb időszakban automatikusan a költségek csökkentésében gondolkozik. Ez pedig az előbbiekben már láthattuk, hogy nem mindig az egyetlen megoldás. |