5 fontos e-mail, amit még karácsony előtt érdemes kiküldeni
Hamarosan véget ér a 2013-as karácsonyi vásárlási roham. Ilyenkor nagyobb a vásárlási kedv és sokan az utolsó pillanatra hagyják az ajándékok beszerzését, így ebben az időszakban könnyebben meg lehet fogni a vásárlókat. Hogy minél magasabb bevételt tudjunk elérni, érdemes kicsit gyakrabban kommunikálnunk. Az alábbi cikkben összegyűjtöttük azokat a hírlevél témákat, amelyekkel növelni lehet az év végi bevételeket, sőt megágyazhatunk a jövő év első negyedévének is. 1. levél tárgysora: Az idén utoljára: ingyenes kiszállítás! Talán a legfontosabb szempont egy online vásárlónak a szállítási díj, minél alacsonyabb, annál jobb, ha pedig ingyenes, akkor az a lehető legjobb. Érdemes ezt figyelembe véve kiküldeni egy levelet és felhívni benne az érdeklődők figyelmét az ingyenes kiszállítási napra (free shipping day), ami 2013-ban december 18-ra esik. Lehetőleg még ma küldjünk ki egy levelet, ami „megágyaz” a szerdai eseménynek. Nem kell túl hosszúnak lennie, nem érdemes benne másról írni. Viszont lehet benne csak aznapra érvényes akció, vagy akár egy konkrét karácsonyi ajándékcsomag. 2. levél tárgysora: Ingyenes kiszállítás, csak MA! Egy eseményre 1 levéllel nem lehet elég jól felhívni a figyelmet, ami azt jelenti, hogy érdemes december 18-án reggel kiküldeni még egy levelet, melyben emlékeztetjük a feliratkozóinkat, hogy az idei évben utoljára ezen a napon tudnak szállítási költségek nélkül vásárolni. Ebben az esetben is hasonló a helyzet, mint az első levélnél. Rövid legyen és tömör, a fókusz csak ezen az egy dolgon legyen. 3. levél tárgysora: Megvan minden ajándék? Rendeljen még ma és biztosan ott lesz a fa alatt 24-én! Sajnos sokan kiszaladnak az időből, mert halogatják a vásárlást. Küldjünk ki egy levelet, amiben felhívjuk a figyelmüket, hogy webáruházunk meddig vesz fel olyan rendelést, ami biztosan meg is érkezik karácsonyra. Ezáltal sokukat vásárlásra tudunk bírni. Ebben a levélben is elég pár sorban felhívni a figyelmüket az utolsó esélyre. Sőt akár kétszer is ki lehet küldeni ugyanazt a levelet minimális változtatással, így jobban tudatosulhat az időpont. Nincs meghatározott dátum, attól függ, hogy milyen csomagküldő céget választottunk, érdemes náluk érdeklődni, hogy mit tudnak biztosan bevállalni és ez alapján kiválasztani a nekünk legmegfelelőbb dátumot. 4. levél tárgysora: Januárban sem állunk le, egy kis előzetes az újdonságainkból. Ahogy a tárgysor is mutatja, itt már kicsit a jövő évre koncentrálunk. Figyelembe kell venni hogy, a nagy karácsony előtti roham, teljesen eltűnik majd januárra. Viszont ilyenkor még nagyobb a vásárlási hajlandóság, ha most kínálunk fel valamilyen terméket, akkor nagyobb a valószínűsége, hogy meg is vásárolják majd azt. Érdemes néhány szóban a jövő évi terveinkről írni és az új termékekről. Feltehetőleg a konkurenciánk még a saját raktárkészletét akarja kisöpörni, vagyis sok újdonságot nem fog kínálni. Így egy januártól kapható újdonság jó fogadtatásban részesülhet. Másik nagy előnye ennek a fajta bemutatónak, hogy nem kell ár-akciózni, nem kell senki alá ajánlanunk, mivel az új terméknek új ára is van. 5. levél tárgysora: Kellemes karácsonyt kívánunk! Ez a levél teljesen sales mentes, ez valóban csak az ünnepről szóljon és arról, hogy megköszönjük a vásárlóinknak a bizalmat. Ha készítettünk valamilyen érdekes anyagot (infografikát, videót, stb.), akkor azt is be lehet linkelni, ami plusz forgalmat generál az oldalunkra, sőt megosztások révén, új látogatókat és jövőbeni vásárlókat is szerezhetünk. Vagyis ennek a levélnek nem a direkt eladás a feladata, inkább hosszabb távon érdemes gondolkozni. Az új látogatók gyűjtése, akikből vásárló lesz, vagy a vevői lojalitás növelése, amivel felépíthetünk egy kiszámíthatóbb bevételi struktúrát. Összegzés A karácsonyi vásárlási időszak végén is érdemes e-maileket küldeni, mert nagyon sok 'last minute' vásárlót szerezhetünk, ami megnövelheti a bevételeinket. Érdemes ezeknek a leveleknek egy kis támogatást adni. Ha olyan témában küldünk ki, ami nem csak a feliratkozóknak szól, akkor azt még meg lehet támogatni PPC hirdetéssel, facebook posztokkal és blogbejegyzésekkel is.
A levelek kiküldésének lehetséges dátumai: 1. levél: 2013. december 16. 2. levél: 2013. december 18. 3. levél: 2013. december 19-20. 4. levél: 2013. december 21. 5. levél: 2013. december 24.
|