5 tipp a hatékonyabb termékbemutatásért
1. Írjon csábító termékleírásokat
A csábító és
egyértelmű termékleírás a siker egyik
legfőbb kulcsa. Ha az „ezüstszínű ház” és
a „5ms-es képfrissítés” a legizgalmasabb
része a termékleírásának, akkor
ideje másként gondolni a termékleírásokra.
A vásárlók döntései elsősorban
érzelmi alapúak, mely döntést utólag
próbálják racionalizálni. Ezért a
leírásokban rendkívül fontos, hogy egyrészt
hasson a vevők érzelmeire, másrészt adjon nekik
indokokat, miért érdemes az adott terméket
megvenni (azaz ne nekik kelljen kitalálni ezen indokokat).
A gyakorlatban ez elsősorban abból
áll, hogy ne ragaszkodjunk a „száraz” és
tényszerű leírásokhoz. Helyette ecseteljük
színes jelzőkkel a termék erősségeit,
koncentráljunk a használatából eredő
előnyöket, illetve a termék használatával
megoldható problémákat. A vevőnk szinte lássa
lelki szemeivel a terméket, ahogy a kezében fogja
(benne ül, stb.), használja, illetve előre élvezze
annak előnyét (kényelem, szépség,
megtakarított pénz, stb.). 2. Emelje ki a döntő információkatMinden terméknél vannak olyan információk, melyek a döntés szempontjából különösen lényegesek. Egy monitornál ilyen információ pl. a képmérete és képfrissítése, a nyomtatónál a nyomtatási sebesség és a használt színek száma, egy ruhánál az anyaga, mérete, stb. Ezen paramétereket semmiképp nem célszerű egy nagy, ömlesztett leírásba „elsüllyeszteni”, és a vásárlóra bízni, hogy majd kikeresi, ha akarja.
Ezen kiemelt paramétereket
célszerű külön hangsúlyozni, akár
valamilyen egyedi megoldással megjeleníteni. A lényeg,
hogy a vásárlók minél egyszerűbben
megtalálják őket, és ne kelljen egy pillanatig
se keresniük ezen adatokat. 3. Mutassa be a kevésbé fontos paramétereket is
Az emberek különbözőek,
vannak akiknek a döntéshez több információ
szükséges. Épp ezért fontos, hogy a
terméknek lehetőleg a legjelentéktelenebb paramétereit
is tüntessük fel, de persze ne hangsúlyozzuk túl
őket. Célszerű őket legalulra rakni, hogy tényleg
csak azok találkozzanak velük, akiket érdekel, de
ők viszont találják meg őket.
Továbbá célszerű
lehet ezen paramétereket táblázatos formában,
vagy felsorolásszerűen feltüntetni, ezzel is egyszerűbbé
téve a „fogyasztásukat”. Rendkívül
kellemetlen tud lenni, ha számos technikai adat „ömlesztve”,
vesszővel elválasztva van felsorolva egy szövegben. 4. Ne megvegyük, hanem kosárba rakjuk a termékeketA termékek kosárba rakásánál a gomb szövege a „kosárba rakom”, vagy ehhez hasonló legyen, és ne „megveszem”. Így ugyanis csökkenthető az elkötelezettség-érzése a műveletnek, hiszen a kosárba tevés után még meggondolhatják magukat a látogatók, míg vásárlás után általában nem. Továbbá a „megvásárlás” azt sugallja, hogy a látogató már megy is a pénztárhoz fizetni, ami lehet, hogy így is történik, de lehet, hogy még tovább vásárolgat. Miért ösztönöznénk őket az azonnali fizetésre, amikor a kosárba rakás további „shoppingolásra” bátorítja őket? 5. Mindig kerüljön a látványvonal fölé a kosárba rakás gombApró különbség, de néha jelentős eredményromlást tud jelenteni, ha a konverziót ösztönző gombok (általában kosárba rakás gomb, a fizetés megkezdése gomb, a rendelés véglegesítése gomb, stb.) a látványvonal alá kerül (azaz a látogatóknak görgetniük kell az oldalt a használatukhoz). Egyes statisztikák szerint 10, mások szerint akár jóval nagyobb százalékkal is javulhat a konverziós ráta, ha ezen konverziós eszközöket felhozzuk a látványvonal fölé. |