A webáruházak 4 leggyakoribb hibája
Itt egy lista a leggyakoribb hibákról, melyek rövid úton sikertelenségre ítélhetik webáruházát. 1. Egy komolytalan weboldal. Ha az online boltja úgy néz ki mintha csak sebtében lett volna össze dobva, ha azt sugallja, hogy az eladó sem veszi komolyan az üzletét, akkor a vevők máshol fognak vásárolni. A weboldala biztosítja a fő kapcsolatot Ön és vevőközönsége közt, s mint ilyennek profizmust kell sugallnia, hiszen ez garantálja, hogy az ügyfelek is éppoly komolyan vegyék üzletét. Mutassa meg vevőinek, hogy Ön igenis komolyan gondolja a boltját, Önnél bátran vásárolhatnak, és ne ítélje online üzletét már a weboldalával alapból kudarcra. 2. Gyenge marketing. Sokan azt tartják, az ügyfelek majd véletlenül be fognak esni hozzájuk. De mivel milliónyi hasonló weboldal versenyez egy korlátozott számú közönségért (és a számuk egyre nő), ez egyre kevésbé valószínű. Ha nem hirdeti online üzletét alacsonyak az esélyei a vevőközönség hatásos becsalogatására. A jó hír viszont az, hogy nincs szüksége költséges megoldásokra üzletének hatékony hírdetésére. Célzott internetes újságok, portálok, apróhirdetések és kulcsszavak nagyon költség-hatékony módját képezik azon üzletfelek elérésére melyek eleve érdekeltek lehetnek a szolgáltatásaiban. 3. Gyenge vevőszolgálat. Ha nem tudja megtartani a jelenlegi ügyfeleit felejtse el az újakat. A szó gyorsan száll az Interneten, s elég lehet akár egyetlen elégedetlen vevő hogy ez egy a cége bukásához vezető lavinát indítson. Ez azon boltokra is vonatkozik melyek nem teszik ki elég látványosan az elérhetőségeiket. A vevők számára ez annak az érzését keltheti, hogy szükség esetén nincsen kihez fordulniuk, s ez eladáscsökkenésekhez vezethet. De nincs feltétlenül szükség 24 órás telefonos ügyeletre, gyakran elég lehet egy e-mail cím és egy pár szó a várható válaszidőről (amit viszont be is kell tartani). 4. Egy elavult weboldal. Ha már több hónapja nem frissitette az oldalát, úgy könnyen egy halott cég érzését keltheti. Hacsak egy kicsit is felújitja a terméklistáját, vagy egy kevés információt ad hozzá, vagy néhol átszerkeszti az oldalát, már az elég ahhoz, hogy a vendégek lássák, törődik az oldalával és van érdeke az üzletében. Kevés lehangolóbb dolog van, mint a „Híreink” menüpont alatt egy évvel ezelőtti híreket látni. Ez az 4 hiba jelentheti a különbséget siker és bukás között. Csak mert elkészült a weboldala még nincs vége a munkának. Az online bolt ugyanúgy munkát és odafigyelést igényel, mint egy sarki közért. Ha elhanyagolja az üzletét, nem lesz hiány a vevőközönsége elcsábításában érdekelt konkurenciában. |