Drasztikus bevétel növelés nem drasztikus lépésekkel, avagy a „10% stratégia”
„Vegyél be egy káposztaleves kapszulát minden nap, és 3 hónap alatt legalább 15 kilót fogsz fogyni” – így hangzik egy tipikus üzenet egy tipikus fogyasztószerről. Akik tisztában vannak a testünk működésével (vagy akik már kipróbálták az egyik ilyen terméket), azok pontosan tudják, hogy ezek az ígéretek teljesen alaptalanok, és a valóságban ennél sokkal bonyolultabb lefogyni. A fogyasztó- és egyéb „csodaszerek” piaca azért működik, mert rengetegen keresik a könnyebb utat – a módot, amivel munka és izzadság nélkül lehet eredményt elérni – bármennyire is azt súgják az ösztöneink, hogy ilyen nem létezik. A webáruházaknál is hasonló trendet tapasztalunk: sokan várják a csodaszert, amivel egy csapásra megoldódnak a problémák, és elkezdenek dőlni az új vevők. Keresik a „titkot”, amitől a konkurens áruházaknak annyival jobban megy. 1. A titok, ami nem titok
A 10% stratégia lényege, hogy folyamatosan, napról napra, hónapról hónapra törekedni kell arra, hogy a webáruházunk minden fontos területen fejlődjön egy keveset – akár csak 10%-t. Konkrétan tegyük fel, hogy az áruházunk a következő fejlődésen megy keresztül egy adott időszak alatt:
Ezek mindegyike egy apróbb növekedés volt – de így összességében már 50%-al növeltük a bevételünket! Persze ezt a 10%-os növekedést sem mindig egyszerű elérni, és az esetek többségében nem egyértelmű, hogy mi az az eszköz, amivel ezt el tudjuk érni. Erre a megoldás a folyamatos kísérletezés: kipróbálni minél több módszert és ötletet, és habár ezek jó része valószínűleg nem fog sok eredményt hozni, egy kis részük viszont duplán is beváltja a hozzáfűzött reményeket. Ahogy a mondás is tartja: „a marketing 50%-a pénz és időpocséklás, csak nem tudjuk, hogy melyik fele” – ezért gyakran ki kell próbálni a teljes 100%-t. A következőkben igyekszünk pár ötletet adni, hogy mivel lehet 10%-os növekedést elérni az egyes területeken:
2. Ötletek hogyan növeljük 10%-al a látogatóink számát:
|