E-kereskedelmi trendek és változások 2014-ben
Mikor máskor volna aktuálisabb előretekinteni 2014-be, mint 2013 utolsó napjaiban. Igyekeztünk összegyűjteni a legfontosabb trendeket és változásokat, amik 2014-ben várhatóak - remélve, hogy ezzel segítünk időben felkészülni a változásokra.
A mobil fontosságáról eddig is sokat hallhattunk, de talán most 2014-ben jön el először az az idő, mikor kimondhatjuk: komoly versenyhátrányban lesz az, akinek a webáruháza nem optimalizált mobilra. Az Ön weboldalára érkező mobilos felhasználók (az össz-látogatók 20-30 százaléka) hozzá lesznek már szokva a mobilra optimalizált felületekhez, és bizony komoly csalódást kell leküzdeniük, ha végülis mégis vásárolnak egy nem mobilra optimalizált webáruházban.
A mobilokra jellemző extra kicsi felületek mellett egyre gyakoribbak az extra nagy felületek is, pl. 2048 x 1536-os felbontással, illetve a tabletek 1920x1200-as felbontással. Ezen felületeknél pedig az lesz lassan a kellemetlen, ha "csak" egy normál képernyőre van optimalizálva az oldalunk. Mi hát a megoldás? A reszponzív design, mely alkalmazkodik a változó képernyő felbontásokhoz! Még csak az első fecskék jelentek meg 2013-ban, de egyre több webáruháznál várható a legalább részlegesen reszponzív designra való áttérés.
Amerikában már újra "trendi" a popup, persze nem a régi, "bosszantó" fajta. Az új verziók már intelligensek: csak akkor jönnek fel, annak, és olyan tartalommal, amikor arra szükség van, ezáltal segítik elő a magasabb konverziót. És emellett persze keresőbarátak, blokkolhatatlanok, és szépek - az oldal szerver okos részeiként működnek, és nem egy zavaró külső betolakodóként. Magyarországon is elérhető lesz hamarosan egy költséghatékony megoldás, érdemes rá feliratkozni: www.optimonk.com A vevő ma már nem menekülhet - ha egyszer ellátogatott a webáruházunkba, akkor el tudjuk őt érni újra és újra. A remarketing már 2013-ban is bekerült a haladóbb marketingesek arzenáljába, de 2014-ben jó eséllyel az "átlagos" kereskedők is elkezdik használni. 5. Új fizetési és szállítási módok
Számos új funkció, fizetési és szállítási megoldás várható 2014-ben. Közéjük sorolható Magyarország egyik legnagyobb bankja által támogatott mobil fizetési megoldás (a neve egyelőre titkos), továbbá a német Sofort AG (mely piacvezető Németországban és Ausztriában az azonnali átutalások területén), vagy a WEBOX, mely a csomagszállítási piacon ígér jelentős változást. A vevőorientált szemlélet nem új, Amerikában sok éve erről lehet hallani. Ugyanakkor most már hazánkban is mindenfelé azt látjuk, hogy egyre jobban meg kell dolgozni az új vevőkért, és egyre jobban értékelik a kereskedők az egyszer megszerzett vevőt - és nem csak az azonnali profitot lájták benne. 2014-ben várhatóan terjedni fognak a vevők megtartását elősegítő módszerek, mint a hűségpont rendszerek, illetve még nagyobb szerepet fog kapni a közösség építés. 7. Újabb feltörekvő közösségi oldalak Ha közösségi oldalról beszélünk mindenki egyből a Facebookra asszociál. Ám nem szabad csupán ezt az egy oldalt szem előtt tartani. Előbb vagy utóbb vélhetően hazánkba is begyűrűzik majd a külföldön már rendkívül népszerű Instagram, illetve Pinterest is. De egy olyan izgalmas alkalmazás is feltűnt idén, mint a Snapchat, melynek segítségével olyan képeket továbbíthatunk az ismerőseinknek, amelyek csupán pár másodpercig maradnak láthatóak. Az élelmes kereskedők pedig egyből lecsaptak erre a lehetőségre, és a kuponok egy újfajta felhasználása terjedt el az alkalmazás segítségével. Végezetül nem szabad megfeledkezni a Google+ -ról sem, mely ugyan nem számít újdonságnak, ám az új SEO szempontok miatt egyre inkább felértékelődik a szerepe. 2014-ben már nem lesz elég csupán "jelen lenni" a közösségi médiában. A marketinges költségvetésünk egyre nagyobb részét kell majd arra fordítanunk, hogy folyamatosan aktívak lehessünk ezeken az oldalakon. 8. Túllépni a hagyományos SEO keretein
A Google folyamatosan változik, havonta hozza ki az új eszközöket és algoritmusokat, melyek felboríthatják a korábbi rangsort. Egyre többen felismerik, hogy a mai Google-t egyre nehezebb "trükkökkel" megetetni. Nem elég beállítani az oldal tartalmát, és felvenni párszáz linket - ma már ennél több kell. Régi mondás, hogy a tartalom a király, de sose volt igazabb, mint ma: adjunk minél több minőségi tartalmat a vevőknek, és ezt a Google is értékelni fogja. TIPP: Ha eddig nem volt blogunk, érdemes most már tényleg elkezdeni... |