Egyre több webkosarat tol a magyar
Néhány nappal ezelőtt a GKIeNet egy újabb kutatás eredményét tette közzé weboldalán, melyből világosan látszik, hogy az internetes kereskedelemben mennyire nagy növekedés következett be 2011-ben. Ennek az alapját az jelenti, hogy a kedvezőtlen gazdasági helyzet következtében nőtt a vásárlók árérzékenysége és ebből kifolyólag egyre inkább előtérbe került az internetes vásárlás. Első körben érdemes megvizsgálni, hogy milyen változások voltak 2011-ben a hazai kiskereskedelem egészét (online és offline piacot) nézve. A GKIeNet arról ad helyzetjelentést, hogy:
Forrás: GKIeNET mérés (2012.05.23. Egyre több webkosarat tol a magyar)
Hogy mit is mutat ezzel szemben az internetes kereskedelem? "A hazai internetes kiskereskedelem viszont továbbra is dinamikus bővülést mutat. Az internetet az internetezők döntő hányada (csaknem 80%-a) használja már vásárlás előtti tájékozódásra, és évről-évre nő a tranzakciót elektronikus úton elindítók száma is. 2011 végén az elmúlt egy évben online vásárlók száma 1,4 millió fő volt, ami a 14 év feletti internetezők megközelítőleg 35%-a." A fogyasztóknak tehát megéri online vásárolni:
Fontos szempont továbbá, hogy amennyiben a kereskedők előrejelzése teljesül, az internes kereskedelem súlya a hazai kiskereskedelemben tovább fog nőni, és 2012-re a jelenlegi 2,4%-ról akár 2,9-3%-ra is növekedhet, ami forintban kifejezve 175-180 milliárdos online forgalmat jelentene.
Forrás: GKIeNET mérés (2012.05.23. Egyre több webkosarat tol a magyar)
Mik a magyar internetes kereskedelemre érvényes trendek?
A rendelkezésre álló adatokból továbbá kiderül, hogy "egy online vásárlás átlagos értéke 2011-ben 7000 Ft volt", továbbá a magyar fogyasztók többségének körében folyamatosan növekszik a személyes átvétel aránya. "Ennek köszönhetően az elmúlt két évben igen sikeresek lettek az ún. Pick Pack Pontok, amelyek jelenleg az ország 87 településén nyújtanak átvételi lehetőséget." Fontos adat még, hogy egyre inkább megbízunk a bankkártyás fizetésben is, melynek az aránya évről-évre folyamatosan nő, azonban a legtöbbet használt fizetési mód továbbra is az utánvét, azaz akkor szeretünk fizetni, ha már láttuk is, hogy mit vásároltunk. Összefoglalásképpen tehát elmondható, hogy a hazai internetes kereskedelem továbbra is fellendülőben van és a 2011-es adatokat látva egyre jobban megéri az online értékesítésbe belevágni. Amennyiben kérdése, észrevétele van a cikkel kapcsolatban kérjük ossza meg velünk! Az eredeti kutatás eredményeiről itt olvashatnak. |