Így nevezze el a termékeket, hogy a Google imádja őket!
Gyakori hiba keresőoptimalizáció során, hogy csak pár főbb kulcsszóra koncentrálunk (amire tudatosan keresőoptimalizáljuk a főoldalt vagy 1-2 kategóriaoldalt), és figyelmen kívül hagyjuk a rengeteg termék- és kategória oldalt, melyek – egy jó webáruház rendszerben – automatikusan keresőoptimalizáltak lesznek, ha okosan nevezzük el termékeinket! A következőkben bemutatjuk, hogyan érdemes elnevezni a termékeket, hogy igazi Google-csemege válhasson belőlük! 1. Olyan szavakat használjunk, amiket a vevők is használnak Ha a vevő arra keres, hogy „notebook”, akkor a termékeket ne „laptop”-nak nevezzük el. Ha a vevő arra keres, hogy „kék”, akkor a terméknévben ne „türkiz” legyen. Ennek előnye egyértelmű: semmi értelme jó helyen szerepelni olyan szavakra, amikre a vevők nem keresnek. 2. Kategória kifejezések szerepeltetése a terméknévben Gyakori hiba, hogy a termékeinknek adunk valamilyen fantázianevet, pl. „Summer Dream”, amiből egyrészt nem derül ki, hogy mi az, másrészt a vevők jó eséllyel nem arra fognak keresni. Célszerű mögé írni, hogy „Summer Dream női ruha”. Ennek egy olyan előnyös bónuszhozadéka is van, hogy a belső linkekben is jóval többször fog így szerepelni a „női ruha” kulcsszó, így az adott áruházat (vagy legalábbis kategória oldalt) is erősíteni fogja ezekre a kulcsszavakra! Ráadásul a kategória oldalunkon is többször fog szerepelni a kategória legfontosabb kulcsszava (a termékek listázása miatt), így kulcsszósűrűséget tekintve is csak nyerhetünk a dolgon. 3. Gyártó szerepeltetése a terméknévben Ha a gyártó (a brand) ismert, akkor szintén érdemes szerepeltetni a keresésben. Tehát pl. a „EF-552PB-1A4” nevű órát érdemes „Casio Edifice EF-552PB-1A4”-ként elnevezni, vagy az előző pont alapján még inkább „Casio Edifice EF-552PB-1A4 férfi óra”-nak. 4. Cikkszám, gyártói cikkszám szerepeltetése a terméknévben Az előző példából kiindulva: az, hogy „Casio Edifice férfi óra” önmagában kevés lenne, és ez inkább egy kategória oldalnak felelne meg, mint optimalizációs kifejezés. Célszerű hát azt a cikkszámot vagy kulcsszót is beletenni, amire a vevők keresnek, amikor ezt az adott terméket keresik (érdemes ellenőrizni, hogy a piacunkon szoktak-e cikkszámra keresni a vevők). Összegezve a dolgot azt mindenképpen érdemes megvizsgálnunk, hogy a piacunkon mire (és legfőképpen hogyan) keresnek az emberek. Nem szabad pusztán a saját keresési szokásainkat alapul venni a termékek elnevezésénél!
A keresési szokások megismeréséhez nem árt meglátogatni az alábbi oldalt: https://adwords.google.com/o/KeywordTool Itt ugyanis kaphatunk egy becslést arra vonatkozóan, hogy a megadott kulcsszavakra havi szinten mekkora számú keresés történik. Reméljük tetszett Önnek a cikk, amennyiben kérdése van kérjük ossza meg velünk!
|