Integráció külső rendszerekkel
|
Real-time rendszerek | Szinkronizált rendszerek | |
Kommunikáció | Valós időben történik | Adott fix időközönként |
Előnye | Mindig naprakész adatok megjelenítése | Egyszerűbben és olcsóbban kivitelezhető megoldás |
Hátránya a vevő szemszögéből | Normál forgalomnál nincs, magas forgalom esetében belassíthatja a rendszer működését | Elavult adatok megjelenítése, de melyekből származó problémák minimálisra csökkenthetőek |
Hátránya az eladó szemszögéből | Nincs, teljesen automatizálható | Nincs, teljesen automatizálható |
Költsége | Magasabb kezdeti beruházás, és általában magasabb folyamatos költség | Általában alacsonyabb kezdeti beruházás, és gyakorlatilag nulla folyamatos költség |
Fel vannak-e rá készülve az ügyviteli szoftver gyártók? | Nincsenek | Általában igen, legalább manuális szinten |
Szükséges-e fizikailag egy helyen lennie a webáruháznak és a külső rendszernek. | Igen | Nem |
Automatizáltság foka
Az integrált rendszerek másik csoportosítása az automatizáltság foka alapján történik. Ez alapján megkülönböztetünk manuális, félautomata és automata rendszereket.
Manuálisnak nevezzük azt a megoldást, amikor a külső rendszer alapvetően nincs felkészülve semmilyen külső kommunikációra, de lehet bele adatokat importálni, illetve belőle adatokat kiexportálni. Ilyenkor lehetséges az, hogy pl. a benne tárolt cikktörzs adatait kiexportáljuk egy fájlba (mely jellemzően CVS (formázatlan szöveges fájl), XLS (Excel) vagy XML formátumú szokott lenni), és ezt a fájlt egy-az-egyben beimportáljuk a webáruházba. Ilyenkor általában mi (a webáruház fejlesztők) alkalmazkodunk a külső szoftverhez, és az azok által meghatározott fájlformátumot és szerkezetet használjuk. Hátránya, hogy így minden frissítés igényel egy kis manuális munkát is (ami jó esetben csak egy pár kattintás), előnye viszont, hogy erre gyakorlatilag minden ügyviteli szoftver fel van készülve, így az ő részükről nem igényel plusz fejlesztést (ami általában elég költséges dolog). Ezt szolgálják a Megrendelések exportálása és Vevőadatok exportálása moduljaink , illetve az Excel importálás és karbantartás moduljaink.
Félautomatának nevezzük az olyan rendszereket, melyek alapvetően képesek egymással kommunikálni, de ezt csak szigorúan emberi parancsra teszik. Ilyenek gyakran például a számlázó programok, melyekben egy gomb lenyomásával le lehet tölteni a friss megrendeléseket, majd egy másik gomb megnyomásával számlát lehet belőlük készíteni. Alapvetően nem sok hátrányuk van a teljesen automata rendszerekhez képes, inkább biztonságtechnikai okokból használjuk őket (vagy azért, hogy ne kelljen fix IP címet rendelni a külső rendszerhez).
Automata egy rendszer, ha az semmilyen emberi beavatkozást nem igényel a hétköznapi használathoz, csak ha módosítani akarjuk a működését. A real-time rendszerek mind automaták, a szinkronizált rendszerek esetében fordulhat elő a manuális vagy félautomata működés. Alapvetően célszerű automatára csinálni pl. a termékek és készlet adatok frissítését, és minden olyasmit, ami egyébként sem igényelne emberi beavatkozást (szemben pl. a számlázással, melynél úgyis fizikailag is bele kell tenni a csomagba/borítékba a számlát, így egy plusz gomb megnyomása igazán nem oszt-szoroz).
Ha szeretné kideríteni, hogy az Ön által jelenleg használt ügyviteli
szoftverrel milyen integrációs megoldások lehetségesek, akkor írjon nekünk, és egy kollégánk felveszi Önnel a kapcsolatot!