Köszönjük feliratkozását!

Hamarosan megkapja heti webáruházas tippjeit.

10+1 tipp hogyan b?vítsük offline üzletünket online jelenléttel

Az internet térhódításának köszönhetően, az elmúlt évtizedekben kialakult egy olyan vásárlási forma, amelyet mára már természetesnek vélünk.

Az online vásárlás jóval kényelmesebb, gyorsabb és sok esetben olcsóbb a vásárló számára a klasszikus bolti vásárlással szemben.

Vásárlók véleménye alapján a legzavaróbb a klasszikus vásárlás során az, hogy nagyon nehéz összehasonlítani a terméket (71%), sokat kell várni a kasszánál (66%) illetve néha képtelenség megtalálni a kívánt terméket (65%).

A növekvő online vásárlóerő igényeinek kielégítése érdekében rengeteg webáruház jött létre, amelyek száma ma már a 2-3 milliót is eléri - Kínát nem számolva, hisz az ottani viszonteladó online kereskedők száma megközelíti a 15 milliót is!.

Napjainkban, ettől még mindig jóval több klasszikus, offline üzlet van jelen a világon, így még mindig ez az uralkodó vásárlási forma.

Azonban a drasztikus ütemben növekvő online kereskedelem mellett nem mehet el szó nélkül egy üzlettulajdonos sem hiszen, ha nem ad az online jelenlétre is, akkor előbb utóbb bezárhatja a boltot.


Ennek elkerülése érdekében mindenképpen nyitni kell a webshop készítés irányába is, amellyel a meglévő offline üzletünk bővülhet, hiszen még több emberhez jut el, mint azelőtt bármikor. 


A továbbiakban bemutatunk egy olyan listát, amelynek pontjait követve meglévő boltunknak online jelenlétet adhatunk és amellyel belépünk az internetes kereskedelem piacára is.

 

1. Válasszunk webáruház rendszert

Először válasszuk ki az igényeinkhez a leginkább passzoló webáruház rendszert. Letehetjük a voksunkat saját fejlesztéső, nyílt forráskódú és bérelhető webáruházak mellett.

Ezek összehasonlításáról rengeteg bejegyzés született az elmúlt években, amelyeket érdemes elolvasni, mielőtt döntést hoznánk.

Amennyiben ár/érték arányban a leggyorsabb és a legolcsóbb megoldást keressük, akkor a bérelhető webáruház rendszer lesz a kézenfekvő választás, hiszen néhány perc alatt egy teljes mértékben személyre szabható és kulcsrakész webáruházzal rendelkezhetünk (pl.: ShopRenter).

ShopRenter

2. Válasszunk fizetési megoldást

Ha az üzletünkbe be szeretnénk vezetni a bankkártyás vagy hitelkártyás fizetést, akkor le kell szerződnünk egy szolgáltatóval, aki ellenőrzi, illetve jóváhagyja vagy elutasítja a tranzakciókat.

Egy webáruház esetén ugyanez a folyamat. Válasszunk ki egy olyan szolgáltatót, akinek elfogadhatónak találjuk a tranzakciós díját és kössük össze a webáruházunkkal a szolgáltatását.

A bérelhető webáruházak további előnye, hogy néhány kattintással beállítható a bankkártyás fizetés, amely mellesleg a tavalyi évben a harmadik legnépszerűbb fizetési forma a webshopok körében (53%).

3. Határozzuk meg a szállítási lehetőségeket

Ha belépünk az online kereskedelem piacára akkor elengedhetetlen, hogy a bolti átvétel mellett különböző szállítási formákkal is rendelkezzünk.

Az idei Nagy Webáruház Felmérésből az is kiderült, hogy jelenleg a házhoz szállítás a vezető szállítási forma, így egy futárcéggel mindenképpen ajánlott lesz szerződést kötni.

Ezen kívül, a személyes átvétel mellett a csomagpontok is egyre nagyobb részesedéssel bírnak, ezért a házhoz szállítást követően bevezethetjük ezek használatát is.

Amennyiben csak hazai szállítást tervezünk, akkor azt a webáruház szállítási feltételeiben egyértelműen jelezzük, hogy elkerüljük az esetleges félreértéseket.

4. Hozzuk létre a kötelező dokumentumokat

Ahogy egy üzlet sem működhet alapító okirat nélkül, úgy a webáruház sem működhet általános szerződési feltételek (ÁSZF), adatvédelmi nyilatkozat és szállítási feltételek nélkül.


Ezeket a dokumentumokat a forgalmazott termékek köre alapján érdemes erre szakosodott ügyvéddel, jogásszal létrehozatni, hogy biztosan megfeleljünk az előírásoknak.


A fent felsorolt dokumentumok mellett erősen ajánlott a Gyakran Ismételt Kérdések (Gy.I.K.) oldal létrehozása, amellyel az érdeklődőknek tudunk segíteni a legtöbbet feltett kérdések megválaszolásával.

hiw.jpg

5. Állítsuk fel a marketing stratégiánkat

Minél hamarabb elfogadjuk, annál hamarabb profitálhatunk abból, hogy stratégia nélkül egyszerően nem megy. Ha nem határozzuk meg előre, hogy kik vagyunk, mi a célunk és hogyan érjük el azt, akkor csak vaktában fogunk lövöldözni egy olyan erdőben, ahol rengeteg képzett mesterlövész van.


Sokan megijednek a stratégia szó hallatán. Nem kell félni tőle, hiszen a marketing stratégia csupán annyit foglal magába, hogy kik vagyunk, mi a célunk és hogyan érjük el azt. 


Gondoljuk át, hogy:

  • Kik vagyunk és mi a termékünk?
  • Mi a célunk?
  • Mi jellemzi a célpiacot?
  • Melyek a saját és a konkurencia erősségei és gyengeségei?
  • Hogyan és mikor lépünk a piacra?
  • Milyen csatornán keresztül és hogyan fogunk eljutni a célközönségünkhöz?
  • Mekkora büdzsé áll rendelkezésre és hogyan gazdálkodunk vele?

Nyugodtan merítsünk ötletet a meglévő üzletünkből, ahol biztosan alkalmazva vannak már különböző árazási technikák, vágykeltő termékek szemvonalban, illetve kiegészítő termékek. 


Ezek mindegyike ugyanúgy alkalmazható webáruházak esetén, némileg eltérő kontextusban.

6. Töltsük ki a Minta üzleti tervet

Természetesen, ha időnk engedi és megvan hozzá a kellő affinitásunk, akkor egyszerően csak töltsük le innen, majd töltsük ki a Minta üzleti tervet.


Minta üzleti terv

A dokumentumba vezessük fel az előző pontban létrehozott marketing stratégiánkat is, hogy egy mindenre kiterjedő üzleti tervvel rendelkezzünk.


Ne feledje, a Minta üzleti terv a jövőben egy nagyon hasznos önellenőrzési dokumentumként is használható!

7. Készítsünk jó minőségű termékfotókat

Első olvasásra nem tűnik kirívó problémának, hogy ha nem rendelkezünk nagy felbontású termékfotókkal, de a statisztikák alapján mégis ez jelenti az egyik legnagyobb problémát a vásárlók szerint. 


A lenti diagram alapján a vásárlók 62%-a azért részesíti előnyben az offline vásárlást, mert megtapinthatja és kipróbálhatja a terméket.

Miért vásárol offline üzletb?l?

Egy webáruház esetében annyit tehetünk, hogy minél jobb minőségű és részletes termékfotókat vagy termékvideókat használunk, amelyek a terméket bemutatják működés közben, ezzel helyettesítve a termék megtapintása és kipróbálása iránti vágyat.

A témáról bővebben ebben a bejegyzésünkben olvashat.

8. Írjuk meg a termékleírásokat

Tegyük fel, hogy műszaki áruházzal rendelkezik. Egy nap betér az érdeklődő és egy bizonyos terméket keres. Ön megmutatja azt, azonban nem mond róla semmit még akkor sem, ha az ügyfél külön kéri. 


Nos, pontosan ilyen egy webáruház termékleírások nélkül!

A tájékoztatás mellett más fontos célja is van a termékleírásoknak. A Google a leírásokat is figyelembe veszi, amikor a minőségük alapján rangsorolja a termékoldalakat. Nem érdemes más webáruházak leírását átmásolni, hiszen azt a keresőalgoritmus bünteti. 


És ha már írunk, akkor adjunk bele mindent! Írjunk olyan vágykeltő termékleírásokat, ami a kötelező paramétereket és funkciókat mutatja be könnyen érthető formában.

9. Tervezzünk tartalmakat

A tartalom létrehozása elsődleges fontosságú a vásárlók számára. Egy potenciális érdeklődő nem feltétlenül a termék konkrét nevére keres rá, hanem a problémára, amelyre a termék a megoldás.


Hogy ha létrehozunk olyan releváns tartalmat, amely a célközönségünk számára egy gyakran visszatérő problémára ad választ, akkor jó eséllyel ez a bejegyzés vásárlókat fog generálni számunkra. 


Ha nem rendelkezünk írói vénával, akkor mindezt akár egy videó formájában is létrehozhatjuk, amit feltölthetünk a saját blogunkra, a közösségi oldalunk profiljára vagy valamelyik videómegosztó portálra is.

A lényeg, hogy a célközönségünk számára hasznos legyen és megtalálják a tartalmat. Ne féljünk a ráfordított időtő, hiszen meg fog térülni többszörösen is!

A SzerszamKell.hu webáruház többek között a poszívó választásban segíti a látogatóit.

Szerszamkell.hu Blog bejegyzés

10. Használjuk ki az offline üzletünk erejét

Offline üzlet tulajdonosként hátrányban vagyunk az online piacon azokkal szemben, akik már rendelkeznek webáruházzal. Azonban ennek a fordítottja is igaz, hiszen tetemes előnyben vagyunk azokkal szemben, akik csak online üzlettel rendelkeznek és fizikai boltot szeretnének nyitni. 


Használjuk ki, hogy lépéselőnyben vagyunk és találjunk ki olyan promóciós kampányokat, amely az újdonsült webáruházunk és a fizikai boltunk forgalmát is növeli! 


Adjunk kedvezményt azokra az online rendelésekre, amelyeket személyesen vesznek át vagy adjuk teljes áron, de ajánljunk fel egy alacsony értékő kiegészítő terméket ajándékba. 


Az offline üzletünkben történő vásárlásokhoz pedig helyszínen adhatunk kuponkódokat, amelyet a következő vásárlás során beválthat a vásárló a webáruházunkban. Rengeteg lehetőség áll előttünk, éljünk hát velük!

Starbucks

+1. Bővítés, kiszervezés

Egy bolt üzemeltetőjeként szinte mindennel foglalkoznunk kell, legyen az értékesítés, beszerzés, raktározás, ügyfélszolgálat és így tovább.


Teljes mértékben érhető, hogy ha csupán néhány órája marad naponta, amit hajlandó a webáruházra szánni. 


Ha már lefektette az alapokat és van egy biztos elképzelése a webáruház jövőjéről, akkor eljött az idő egy olyan munkatárs alkalmazására, aki kizárólag a webáruház üzemeltetéséért fog felelni. 


Ha túl nagy feladatot jelentene ez egy embernek, akkor részfeladatokra bontva alkalmazzunk szabadúszó munkavállalókat, úgynevezett outsourcing oldalakon keresztül (Freelancer.hu, UpWork.com), akik projekt vagy órabér alapon fizetve végzik el számunkra a tartalomgyártást, közösségi oldal menedzselését, ügyfélszolgálatot vagy akár a grafikai munkákat.

Tekintsünk erre úgy, mintha egy új külsős taggal bővülne a csapat, azonban a felvételével, betanításával, a technikai feltételek biztosításával és a munkakörnyezet kialakításával már nem kell foglalkozunk, hiszen otthonról, a saját számítógépén keresztül végzi el a kiosztott feladatokat.

Összegzés

A fenti listát tekintve kijelenthetjük, hogy ha még nem vagyunk jártasak az elektronikus kereskedelemben, akkor sem kell tartanunk tőle. 


Offline üzlet tulajdonosként sokkal könnyebben fogunk tudni boldogulni az online világban, hiszen már rendelkezünk olyan gyakorlati tapasztalattal, amelyet a webáruház alapjainak lefektetését követően át tudunk ültetni az online piactérre is.


Használjuk ki a versenyelőnyünket és a lista alapján bővítsük offline vállalkozásunkat online jelenléttel is, hogy üzletünk még több emberhez eljusson és még sikeresebb lehessen!


Amennyiben a bejegyzés elnyerte a tetszését és alkalmazni fogja a fenti checklistet vagy a Minta üzleti tervet, akkor kérjük ossza tovább a bejegyzést és írja meg a véleményét! Ha kérdése merülne fel a leírtakkal kapcsolatban, akkor tegye fel hozzászólásként és igyekszünk mihamarabb megválaszolni!

hiw.jpg

Kérjük írd be a képen látható kódot
Biztonsági kód Új kódot kérek
Szeretnék e-mail értesítést kapni az új hozzászólásokról!
Ha szeretnél további webáruházas tippeket, iratkozz fel heti értesítőnkre!
Van már webáruházad?