Köszönjük feliratkozását!

Hamarosan megkapja heti webáruházas tippjeit.

"Még gondolkodnom kell rajta" - ez a mondat méltán nevezhető az értékesítők egyik rémének, és bizony a webáruházaknál is igen kritikus pont. Ha a vevő nincs eléggé meggyőzve, és úgy gondolja, hogy az ajánlat még úgyis érvényes lesz később is, akkor a "majd megveszem később" elvet követve gyakran hagyja ott a webáruházat. És mit gondolsz, az esetek hány százalékában jön vissza később?

Ha a vevő nem érzi a nyomást, hogy márpedig itt és most döntenie kell, ha nincs ott a "fenyegetés", hogy ez az ajánlatod igenis elszalasztható, ha nem cselekszik gyorsan, akkor bizony vajmi kevés esélye van, hogy majd később valóban visszajön, és befejezi a vásárlást - ezért törekedned kell arra, hogy a vevő a "helyszínen" csapjon le az ajánlatodra! A következőkben mutatunk 8 módszert, amelyet a Te webáruházad is alkalmazhat a vevő sürgősség érzetének felkeltésére!


1. Határidős akciók „visszaszámlálása”
Az egyik legegyszerűbb és legkönnyebben alkalmazható módszer, ha az akcióinkat határidősre csináljuk – és ezeket a határidőket megfelelően kommunikáljuk is! Erre különösen szép megoldást láthatunk a ruelala.com -on, ahol egy időzített bomba visszaszámlálója „ketyeg” gyakorlatilag az oldal minden részén – még a kosárnál is!

ruelala_1.jpg
Ezt láthatjuk a főoldalon – kiemelt határidős akciós kategóriák –, a számláló már itt is ketyeg.

ruelala_2.jpg Ez már egy belső oldal – a kategória és a termék oldalakon az adott kategóriához illetve termékhez tartozó határidők visszaszámlálása növeli bennünk a sürgősség érzetet.

ruelala_3.jpg
De ők nem elégedtek meg ennyivel: még a kosárnál is tovább ketyeg az óra, gondolva arra, hogy még itt is meggondolhatja magát az illető!

2. Csak ma akciós!
A fenti módszernek egy speciális verziója, amikor csak 1 napig akciós valami – de az nagyon. Még a woot.com indította el ezt a trendet, és azóta számos általános illetve tematikus oldal vette át az „egy termék egy nap” akciókat. Nagy előnye, hogy ha rendszeresen alkalmazod, akkor önmagában is komoly ösztönzést jelent a látogatóknak, hogy napi szinten rendszeresen visszanézzenek hozzád valami jó akció után kutatva (vagy jó indok, hogy napi szinten küldj nekik hírlevelet :).

thebodyshop_front.jpg
A thebodyshop.com egy hatalmas főoldali bannerben hirdeti az aznapi „szuper-akciós” termékeket – megspékelve egy kis tranzakciós érték növeléssel is, hiszen hármat is kell venni a termékből az extra kedvezmények eléréséhez.

qvc_1.jpg Megcáfolva az előző állításom, a QVC még az internet megjelenése előtt elindította az egy nap egy termék akciókat – és a qvc.com oldalán igen hangsúlyosan kommunikálja ezeket azóta is -  a képen épp a termék-oldali kommunikációt láthatjuk.


3. Limitált idejű ingyenes szállítás
Amerikai webáruházaknál szintén előszeretettel használt eszköz az ingyenes szállítás rövid határidős meghirdetése – aminek előnye, hogy minden termékre „érvényes”, és nem csak 1-2 termék esetén alkalmazható. Ha épp nincs jobb ötleted akcióra, akkor időnként egy ilyet is érdemes lehet kipróbálnod!

chicos_fly_free_delivery.jpg
A chicos.com az ingyenes szállítást és annak határidejét igen hangsúlyosan „nyomatja” még a termék-oldalakon is – ezt biztosan mindenki észreveszi.

wine_2.jpg
A wine.com-nál ugyanezt a fejlécben hirdetik minden oldalon – bár igaz ez itt nem teljesen ingyenes, de az 1 cent igen közel áll hozzá...

4. Időben érkezzen házhoz!

Az ünnepek – legyen szó karácsonyról, húsvétról, anyák napjáról vagy Valentin napról – mindig szuper lehetőséget biztosítanak a vevők „noszogatására”.

proflowers_1.jpg
A proflowers.com mint sok minden mást, ezt is mintaszerűen kommunikálja – hivatalosan is ez az utolsó lehetőség, hogy rendelj!!

art_flypage.gif Az art.com ugyanezt minden termék-oldalon is hirdeti – ha meg szeretnéd kapni még időben a dolgot, akkor már csak 2 napod van rendelni!

Ha eddig nem alkalmaztad ezeket a módszereket, hát itt az ideje elkezdeni. Ha pedig kevesled az ünnepeket, akkor javaslom, gyárts magadnak párat!

5. Limitált mennyiségek
Ha abban a szerencsés helyzetben vagy, hogy a termékeid többsége igen limitált mennyiséggel rendelkezik, akkor nincs más dolgod, mint ezt harsognod teli tüdőből – úristen, már csak egyetlen darab van belőle! Igen ám, de mi van akkor, ha a termékeid azért nem ennyire limitáltak – szerencsére ilyenkor is van lehetőség némi nyomást gyakorolni a vevőkre.

booking_2.jpg
A booking.com ugyan nem hagyományos termékeket árul, hanem szállodai szobákat, de azokat annál hatékonyabban – siess, már csak 3 darab van belőle! Persze ha jobban megnézzük, akkor kiderül, hogy van azért több is, csak egy picit drágább áron – de a nyomásgyakorló célját teljes mértékben eléri!

overstock_1.jpg
Az overstock.com egy hagyományos webáruház, annak minden jellemzőjével – és bizony az alacsony raktárkészletet mind a termék-oldalon hangsúlyosan hirdeti (nagy a kifogyás veszélye!), mind a kosárnál: a termékeink nagy részéből kevés van raktáron!

6. Elfogyott termékek kommunikálása
Ha rendszeresen tartasz határidős akciókat, melyekből ráadásul csak limitált mennyiség van, akkor erősen javasolt dolog a kifogyott termékeket is fent hagyni, és megmutatni a látogatóknak – mutatva, hogy látod, így jártál, legközelebb érdemes jobban sietned!

ruelala_4.jpg
A ruelala.com ezt szuperül csinálja, a kifogyott termékek rendkívül látványosan vannak jelezve – ezzel alapozva meg a KÖVETKEZŐ határidős akció sikerét.

7. Hűha, nem árt sietni, mások is vannak még itt...
Ha limitált mennyiséged vannak a termékekből, akkor a leginkább nyomást gyakorló tudat a vevőidre az, ha tudják, hogy mások is pályáznak az adott termékre – és minél többen vannak, minél kisebb a készlet, annál nagyobb a veszélyérzet!

booking_1.jpg
A booking.com módszerét bármely webáruház könnyedén lemásolhatja: gyakorlatilag egy termék oldalra való belépés után pár másodperccel feldob egy kis ablakot, mutatva, hogy hányan vannak még, akik az adott hotelszobát böngészik (plusz, hogy mikor "vettek" utoljára az adott termékből! Ha neked kevesebb a látogatód, akkor az is elégséges lehet, hogy az elmúlt 1 napban hányan nézték meg mondjuk az adott terméket – és tuti jobban fog „izgulni” a vevő, ha vágyik a termékre!

8. Kosárból törlődő termékek
A végére hagytam egy különleges megoldást, amelyet bármely webáruház alkalmazhat, és nem igazán esik egyik eddigi kategóriába, de mégis hatékony módszer lehet, hogy a látogatókat ösztönözze a vásárlás azonnali befejezésére.

beyondtherack_1.jpg A beyondtherack.com kosara különleges: ha kosárba teszünk egy terméket, egyből elindul egy visszaszámláló, mely mutatja, hogy mikor fog az első termék „kikerülni” a kosárból, ha nem sietsz! Ennek kicsit olyan jellege van, mint amikor egy ruhaboltban félreraknak nekünk egy terméket, de csak korlátozott időre – mely szintén egy igen komoly nyomást képes a vevőkre gyakorolni.
Mindenki figyelmébe ajánlom az alábbi törvényt a fenti példák kiegészítéséeké nt. Ha témának valaki utánanéz, akkor példák számát szerintem biztosan csökkenteni kell. Sztm kevesen vannak, akik arra piacra akarnak betörni :) (A példák döntően onnét származnak)

nfh.hu/.../...
#
Gremsperger Katalin
Kedves WebShop Experts,

Szuper jó a cikk, de szerintem a legjobb példákat a licitáló oldalakon találhatjuk, amikről ti nem igazán szóltatok, pl. a 10forintert.hu.

És véleményem szerint egy vatera.hu jellegű oldal tudna a legtöbbet profitálni ezekből a példákból, illetve egy olyan oldal, ami tipikusan csak 1-2 darabos, limitált darabszámú termékeket árul, bár biztos nem ártanak egy egyszerű webáruháznak sem.

Üdv
Gremsperger Katalin
#
Kassai Gábor
Nagyon jó lett ez a bejegyzés. Rendkívül hasznos.
Üdv!
Atisp: Köszönjük a kiegészítést! A dokumentum mindenképp hasznos, és a felvetés is megfontolandó. A bejegyzésben szereplő eszközök közül - ahogy nézem - a booking.com példája és talán a kosárból törlődő termékek lehetnek ilyen szempontból aggályosak, ha szigorúan nézzük.
Alkalmazásuk az esetleges jogi kockázatok figyelembevétel természetesen továbbra is lehetséges: egy ügyvédtől hallottam nemrég a Webshop Akadémián, hogy a vak szabálykövetés helyett inkább a büntetések mértékét érdemes mérlegelni, és aszerint dönteni. Ha valami miatt kirónak ránk egy pár tízezer forintos büntetést, de a fejlesztési költséggel együtt is százezres nagyságrendű hasznunk volt belőle, akkor... a továbbiakat mindenkinek a belátására bízom.
(Természetesen távol álljon tőlem, hogy bárkit is törvényszegésre buzdítsak.)
Gremsperger Katalin: Ennek legfőbb oka, hogy a mi elsődleges profilunk a webáruház. Ebben élünk, ezzel foglalkozunk. Az aukciós portálok egy más téma, amelyet nem igazán követünk figyelemmel. lehet, hogy kellene, de egyelőre ez a helyzet - nekünk sincs végtelen időnk sajnos :)
Limitált példányszámú termékből azért elég sokfélét lehet a neten árulni a kézműipari termékektől kezdve a konfekcióig, szerintem jópár helyen alkalmazhatók ezek a példák.

Kassai Gábor: csaba nevében is köszönöm! :)
Valóban hasznos tanácsok webáruházak számára.

Katalinnak: az aukciós oldalaknak legalább annyi hátránya van, mint amennyi előnye. A termékeket a felhasználók töltik fel, akik vajmi keveset foglalkoznak általában a részletes bemutatásukkal. Említhetnénk az itt olvasott szállítást és napi akciót is, amire szintén vajmi kevés ráhatás van.
Lényeg az, hogy azok egy teljesen más kategóriába sorolandók, itt pedig webshopok számára adnak tanácsokat. :)
#
Zsolt
Nagyon jó a bejegyzés.
Ilyen információt sokan, sok helyen fizetős infotermékbe tették volna bele, Ön meg ingyen osztogatja... :)
Azonnal a "Kedvencek" közé tettem a lapot.... :)
Vincze Ádám: Sajnos az nem egészen egyértelmű, hogy a bünti tízezer Ft nagyságrendű lesz vagy milliós tétel. Tehát nincsenek konkrét számok, mint pl. a gyorshajtásnál, hogyha 130 helyett 157 -tel megy, akkor mondjuk yx Ft lesz bünti, ha meg 200-al, akkor meg zx. Emellett érdemes ügyvédet fogadni+a cégnél is foglalkozni kell valakinek. Így a költség+idő azért jelentős lehet. Van egy csomó eszköz, ami ilyen szempontból teljesen ok a fenti példákon kívül is. S a fenti példák legalább fele szerintem is az. 1-2 viszont biztosan necces. A felesleges kockázatokat értelmetlen bevállalni, ha van teljesen tiszta, ugyanolyan eredményt elérő eszköz is.
#
missparker
Felhasználóként a hajam tépném, ha folyamatosan ürülne a kosaram. Képzelj el egy online antikváriumot, ahol nézelődsz a könyvek közt, majd nagy nehezen rátalálsz arra, ami kell, de a következőre már nincs esélyed, mert haladni kell. Ez öngól az áruháznak, hiszen így egy termékkel elszaladok, és többet nem is akarom ezt a stresszt, tehát vissza sem jövök. Ha hagynának nézelődni, akkor meg lehet, hogy 20 könyvet vennék.
#
Viski Róbert
Idézet - missparker:
Hozzászólásával ellentétben...

szerintem a kosár visszaszámláló nagyon jó kis ösztönző hatással lehet, főleg, ha társítjuk azt egy "jelenleg 8 látogató érdeklődik a termék iránt" vagy "8 érdeklődő látogatóból 2 a kosarába helyezte a terméket" és ha egy-két- vagy utolsó darabos termékről van szó akkor a userek többsége azon lesz, hogy mihamarabb megvegye.

Persze ezt is mérni kéné valahogy, de szerintem az ilyen esetek többségében hamarabb megvalósul a vásárlás, mint egyéb esetekben, ahol van idő gondolkodni.
Atisp: teljesen igazad van, a jogszabályoknak meg kell felelni, és ha olyasmit tervezünk, ami esetleg kérdéses, akkor érdemes lehet egyeztetni ügyvéddel is. Az itt alkalmazott megoldások amúgy sem hiszem, hogy egy-az egyben sok helyen felhasználhatóa k, viszont remélem, hogy legalább "ihletadóként" szolgáltak.

missparker: ez természetesen ízlés dolga, és nem mindenkinek szimpatikusak az ilyen megoldások. Puding próbája az evés, igazából meg kell nézni, hogy mi a több: az az 1-2 vásárló, akit esetleg ez annyira zavar, hogy nem vásárol miatta (bár szerintem ilyen elég kevés lesz), vagy az a plusz, amit jelent esetleg a többi vásárló "ösztönzésében".
Összességében nagyon jók a példák.
A vitákat el lehetett volna kerülni, ha ti is magyar webáruház példákat vesztek elő. Jó lenne látni az általatok készített webáruházakból is egy-egy követendő példát. Azokban biztosan nem találna kivetni valót senki.
Idézet - Gróf Ákos:
Összességében nagyon jók a példák.
A vitákat el lehetett volna kerülni, ha ti is magyar webáruház példákat vesztek elő. Jó lenne látni az általatok készített webáruházakból is egy-egy követendő példát. Azokban biztosan nem találna kivetni valót senki.


Sajnos a magyar webáruházak még nem annyira kifinomultak, hogy ilyen jellegű példaként fel lehessen őket hozni (ez az én véleményem persze).

Sok esetben azonban azért nincsenek ilyen jellegű megoldások bennük, mert az ügyfél nem kéri. "Mi, webáruház készítők" hiába ajánlunk fel nagyon sok konverzió fokozó megoldást a többségét pusztán mert pár tízezer forintos pénzügyi befektetés lenne lesöprik az asztalról.

Nagyjából ugyanúgy ahogyan az indulás után ajánlott marketing költségeket is. És ezt nem azért mondom, mert én negatívan állok hozzá, hanem sajnos tapasztalat.

Én úgy érzem, hogy inkább ezért nincsen igazán jó, sok hazai példa.
Kedves Katalin!

A licitáló oldalak már így is nagyot profitálnak. Inkább a webáruházaknak kellene közelebb kerülni az ő profitjukhoz.
Nagyon klassz, hasznos cikk. Néhányat kipróbálok a saját webáruházamban, s ha engeditek, a tapasztalatokka l visszatérek.
@Andrea: Sőt, még meg is köszönnénk!
Kérjük írd be a képen látható kódot
Biztonsági kód Új kódot kérek
Szeretnék e-mail értesítést kapni az új hozzászólásokról!
Ha szeretnél további webáruházas tippeket, iratkozz fel heti értesítőnkre!
Van már webáruházad?