2010. május. 07. |
||||||||||||||||||||||||||||
"Még gondolkodnom kell rajta" - ez a mondat méltán nevezhető az értékesítők egyik rémének, és bizony a webáruházaknál is igen kritikus pont. Ha a vevő nincs eléggé meggyőzve, és úgy gondolja, hogy az ajánlat még úgyis érvényes lesz később is, akkor a "majd megveszem később" elvet követve gyakran hagyja ott a webáruházat. És mit gondolsz, az esetek hány százalékában jön vissza később? Ha a vevő nem érzi a nyomást, hogy márpedig itt és most döntenie kell, ha nincs ott a "fenyegetés", hogy ez az ajánlatod igenis elszalasztható, ha nem cselekszik gyorsan, akkor bizony vajmi kevés esélye van, hogy majd később valóban visszajön, és befejezi a vásárlást - ezért törekedned kell arra, hogy a vevő a "helyszínen" csapjon le az ajánlatodra! A következőkben mutatunk 8 módszert, amelyet a Te webáruházad is alkalmazhat a vevő sürgősség érzetének felkeltésére! 1. Határidős akciók „visszaszámlálása” Az egyik legegyszerűbb és legkönnyebben alkalmazható módszer, ha az akcióinkat határidősre csináljuk – és ezeket a határidőket megfelelően kommunikáljuk is! Erre különösen szép megoldást láthatunk a ruelala.com -on, ahol egy időzített bomba visszaszámlálója „ketyeg” gyakorlatilag az oldal minden részén – még a kosárnál is!
2. Csak ma akciós! A fenti módszernek egy speciális verziója, amikor csak 1 napig akciós valami – de az nagyon. Még a woot.com indította el ezt a trendet, és azóta számos általános illetve tematikus oldal vette át az „egy termék egy nap” akciókat. Nagy előnye, hogy ha rendszeresen alkalmazod, akkor önmagában is komoly ösztönzést jelent a látogatóknak, hogy napi szinten rendszeresen visszanézzenek hozzád valami jó akció után kutatva (vagy jó indok, hogy napi szinten küldj nekik hírlevelet :).
3. Limitált idejű ingyenes szállítás Amerikai webáruházaknál szintén előszeretettel használt eszköz az ingyenes szállítás rövid határidős meghirdetése – aminek előnye, hogy minden termékre „érvényes”, és nem csak 1-2 termék esetén alkalmazható. Ha épp nincs jobb ötleted akcióra, akkor időnként egy ilyet is érdemes lehet kipróbálnod!
4. Időben érkezzen házhoz! Az ünnepek – legyen szó karácsonyról, húsvétról, anyák napjáról vagy Valentin napról – mindig szuper lehetőséget biztosítanak a vevők „noszogatására”.
Ha eddig nem alkalmaztad ezeket a módszereket, hát itt az ideje elkezdeni. Ha pedig kevesled az ünnepeket, akkor javaslom, gyárts magadnak párat! 5. Limitált mennyiségek Ha abban a szerencsés helyzetben vagy, hogy a termékeid többsége igen limitált mennyiséggel rendelkezik, akkor nincs más dolgod, mint ezt harsognod teli tüdőből – úristen, már csak egyetlen darab van belőle! Igen ám, de mi van akkor, ha a termékeid azért nem ennyire limitáltak – szerencsére ilyenkor is van lehetőség némi nyomást gyakorolni a vevőkre.
6. Elfogyott termékek kommunikálása Ha rendszeresen tartasz határidős akciókat, melyekből ráadásul csak limitált mennyiség van, akkor erősen javasolt dolog a kifogyott termékeket is fent hagyni, és megmutatni a látogatóknak – mutatva, hogy látod, így jártál, legközelebb érdemes jobban sietned!
7. Hűha, nem árt sietni, mások is vannak még itt... Ha limitált mennyiséged vannak a termékekből, akkor a leginkább nyomást gyakorló tudat a vevőidre az, ha tudják, hogy mások is pályáznak az adott termékre – és minél többen vannak, minél kisebb a készlet, annál nagyobb a veszélyérzet!
8. Kosárból törlődő termékek A végére hagytam egy különleges megoldást, amelyet bármely webáruház alkalmazhat, és nem igazán esik egyik eddigi kategóriába, de mégis hatékony módszer lehet, hogy a látogatókat ösztönözze a vásárlás azonnali befejezésére.
|
nfh.hu/.../...
Szuper jó a cikk, de szerintem a legjobb példákat a licitáló oldalakon találhatjuk, amikről ti nem igazán szóltatok, pl. a 10forintert.hu.
És véleményem szerint egy vatera.hu jellegű oldal tudna a legtöbbet profitálni ezekből a példákból, illetve egy olyan oldal, ami tipikusan csak 1-2 darabos, limitált darabszámú termékeket árul, bár biztos nem ártanak egy egyszerű webáruháznak sem.
Üdv
Gremsperger Katalin
Üdv!
Alkalmazásuk az esetleges jogi kockázatok figyelembevétel természetesen továbbra is lehetséges: egy ügyvédtől hallottam nemrég a Webshop Akadémián, hogy a vak szabálykövetés helyett inkább a büntetések mértékét érdemes mérlegelni, és aszerint dönteni. Ha valami miatt kirónak ránk egy pár tízezer forintos büntetést, de a fejlesztési költséggel együtt is százezres nagyságrendű hasznunk volt belőle, akkor... a továbbiakat mindenkinek a belátására bízom.
(Természetesen távol álljon tőlem, hogy bárkit is törvényszegésre buzdítsak.)
Limitált példányszámú termékből azért elég sokfélét lehet a neten árulni a kézműipari termékektől kezdve a konfekcióig, szerintem jópár helyen alkalmazhatók ezek a példák.
Kassai Gábor: csaba nevében is köszönöm! :)
Katalinnak: az aukciós oldalaknak legalább annyi hátránya van, mint amennyi előnye. A termékeket a felhasználók töltik fel, akik vajmi keveset foglalkoznak általában a részletes bemutatásukkal. Említhetnénk az itt olvasott szállítást és napi akciót is, amire szintén vajmi kevés ráhatás van.
Lényeg az, hogy azok egy teljesen más kategóriába sorolandók, itt pedig webshopok számára adnak tanácsokat. :)
Ilyen információt sokan, sok helyen fizetős infotermékbe tették volna bele, Ön meg ingyen osztogatja... :)
Azonnal a "Kedvencek" közé tettem a lapot.... :)
szerintem a kosár visszaszámláló nagyon jó kis ösztönző hatással lehet, főleg, ha társítjuk azt egy "jelenleg 8 látogató érdeklődik a termék iránt" vagy "8 érdeklődő látogatóból 2 a kosarába helyezte a terméket" és ha egy-két- vagy utolsó darabos termékről van szó akkor a userek többsége azon lesz, hogy mihamarabb megvegye.
Persze ezt is mérni kéné valahogy, de szerintem az ilyen esetek többségében hamarabb megvalósul a vásárlás, mint egyéb esetekben, ahol van idő gondolkodni.
missparker: ez természetesen ízlés dolga, és nem mindenkinek szimpatikusak az ilyen megoldások. Puding próbája az evés, igazából meg kell nézni, hogy mi a több: az az 1-2 vásárló, akit esetleg ez annyira zavar, hogy nem vásárol miatta (bár szerintem ilyen elég kevés lesz), vagy az a plusz, amit jelent esetleg a többi vásárló "ösztönzésében".
A vitákat el lehetett volna kerülni, ha ti is magyar webáruház példákat vesztek elő. Jó lenne látni az általatok készített webáruházakból is egy-egy követendő példát. Azokban biztosan nem találna kivetni valót senki.
Sajnos a magyar webáruházak még nem annyira kifinomultak, hogy ilyen jellegű példaként fel lehessen őket hozni (ez az én véleményem persze).
Sok esetben azonban azért nincsenek ilyen jellegű megoldások bennük, mert az ügyfél nem kéri. "Mi, webáruház készítők" hiába ajánlunk fel nagyon sok konverzió fokozó megoldást a többségét pusztán mert pár tízezer forintos pénzügyi befektetés lenne lesöprik az asztalról.
Nagyjából ugyanúgy ahogyan az indulás után ajánlott marketing költségeket is. És ezt nem azért mondom, mert én negatívan állok hozzá, hanem sajnos tapasztalat.
Én úgy érzem, hogy inkább ezért nincsen igazán jó, sok hazai példa.
A licitáló oldalak már így is nagyot profitálnak. Inkább a webáruházaknak kellene közelebb kerülni az ő profitjukhoz.