Köszönjük feliratkozását!

Hamarosan megkapja heti webáruházas tippjeit.

Az e-mail marketing – bár sokan a halálát predesztinálják, és nagyon helyesen új utakat keresnek – él és virul. Igaz ugyan, hogy a sok hírlevél vagy más marketingüzenet rendre a törölt levelek közt vagy a spamszűrő poklában végzi, létezik, és elérhető az a réteg, aki felkapja a fejét egy jól megválasztott levélcímre, vagy a számára releváns információt és ajánlatokat e-mail hírlevelek segítségével szerzi be, tehát nyitott.

email-marketing_edited.jpg

 

Ennél is kifinomultabb, és a magyarországon a legtöbb helyen még kiaknázatlan lehetőséget tartogatnak a különféle perszonalizált ajánlatok, valamint a már feladott rendelésekkel kapcsolatos utóértékesítés. Az előbbi esetben a regisztrált felhasználó, vagy hírlevél feliratkozó adatai alapján külön neki küldünk személyre szabott ajánlatokat, a második esetben pedig olyan emberhez szólunk, aki már vásárolt nálunk. Ezen üzenetek pedig természetükből adódóan sokkal könnyebben átmennek a címzett rostáján, mintha csak az ajánlatainkkal akarnánk vaktában lövöldözni Teljes képet nem adunk – talán nem is adhatunk – ezekről a módszerekről, olyannyira szerteágazóak, de a következő példákat továbbgondolva, vagy akár egy az egyben alkalmazva is szép eredményeket érhetünk el.

A leírás nem tud vágyat kelteni egy termék iránt. Egyedül arra képes, hogy az emberek millióinak szíve mélyén rejlő reményt, álmokat, félelmeket és vágyakat egy konkrét termékre vetítse ki. A termékleírás írójának ez a feladata - nem érzelmeket kiváltani, hanem irányítani és fókuszálni azokat.

termek_info_1.jpg

 

A legutóbb már egy kicsit vágykeltettünk, most folyatatjuk ezt a tendenciát, csak épp a termékleírásokkal. Megpróbáltunk összeszedni néhány tudnivalót, trükköt, amelyekkel javítható termékleírásaink hatékonysága - és melyekkel a webáruházunk ténylegesen "eladja" a termékeket a vevőknek, nem csupán felkínálja megvételre.

A szociális háló és a közösségi oldalak kitalálásakor véleményem szerint az alkotók a hordákban vadászó farkasokat vehették alapul. Így juthatott eszükbe, hogy ha ez a tulajdonság igaz az állatokra, valószínűsíthetően igaz volt az előemberre is, ennek folytán pedig minden bizonnyal működni fog a modern homo-sapiens esetében is. Az ember – állítólag – alapvetően közösségi darwini faj, ergo szüksége van más emberi lényekre boldogságának kiteljesüléséhez, ráadásul, mint tudjuk, a 21. század hajnalán már erősen a számítógép és az internet előtt SZOCIALIZÁLÓDIK. És kérem alássan, ez itt a kulcsszó: a szocializálódás. Cikkemben az e-kereskedelem és a közösségi média kapcsolatát igyekszem minél szélesebb körben feltárni!

evolution.jpg
És Isten megteremté a számítógépet.
regisztracio_1.jpg

Regisztráció – ez a szó egyre inkább negatív hangzású a sokat internetezők körében, akik unják már a sok-sok regisztrációt. Pedig a legtöbb esetben sajnos szükség van rá, és a webshopok sem nélkülözhetik – emiatt pedig fontos, hogy minél inkább felhasználóbarát legyen ez a regisztráció. Előbb - utóbb megfogalmazódik a kérdés, hogy mi is történjen pontosan a regisztráció során, milyen adatokat kellene bekérni, azokat hogyan, stb. Általánosságban elmondható, hogy nincs kettő egyforma regisztrációs űrlap és nincs általánosan tökéletesnek kikiáltott regisztráció. A regisztrációk egyik fajtája, megfelelő formában és mennyiségben kéri be az adatokat a látogatótól és a másik fajta, ami valamit rosszul csinál. A lényeg, hogy tudd és értsd, mit miért szeretnél megtudni a vásárlódról, ne csak kérdezgess, „mert más is így csinálja”.

A cikkben összeszedtem általános tanácsokat, próbálom leírni, miről szólnak a leggyakoribb regisztrációs mezők, és kitértem az olyan dolgokra, amiket jobb, ha kerülsz.

Ha szeretnél további webáruházas tippeket, iratkozz fel heti értesítőnkre!
Van már webáruházad?