2018. március. 20. |
Mint webáruház tulajdonos bizonyára sokat gondolkodott az online hirdetések alkalmazásán. Ha eddig nem tette meg mert tartott attól, hogy nem fog megtérülni a befektetett költség, akkor jó hírünk van Önnek! Tapasztalatainkat összeszedtük és létrehoztunk egy olyan AdWords stratégiát, amit bátran alkalmazhat, akár már 100.000 Ft-os büdzsével is! Természetesen, a következő instrukciók nem jelentenek minden webáruház számára egyenesen arányos növekedést. Mint minden stratégia, ez is függ a piactól, a terméktől és további körülményektől.
1. AdWords Keresési kampány - 50.000 FtMielőtt hozzálátunk az AdWords fiókunkban az első keresési kampányunk létrehozásához, érdemes egy gyors kulcsszókutatást végezni a webáruházunkban. Írja össze a forgalmazott termékeire jellemző kulcsszavakat. Gondolja végig, hogy mit írna be a keresőbe, ha a webáruházát, a termékeit vagy esetleg termékkategóriát szeretné megtalálni (pl.: búvárruha, búvárruha vásárlás, akciós búvárruha, citromsárga búvárruha). Érdemes több kollégát, barátot vagy akár családtagot bevonni a kutatásba, hiszen rendkívül eltérő eredmények születhetnek.
Ezt követően hozzáláthat a Keresési kampány beállításához. Hozzon tehát létre egy új kampányt és adja meg a kívánt beállításokat (költségkeret, célzott helyek, eszközök és nyelvek, illetve ajánlattételi stratégia). Jelen esetben érdemes a kattintások maximalizálására törekedni, hiszen a webáruházunkba érkező látogatókat újból meg fogjuk célozni!
Állítsa be, hogy milyen összeget
hajlandó fizetni egy kattintásért. Ebben segíthet az AdWords felületén belül
megtalálható Kulcsszótervező
funkció - amit ide kattintva is elérhet. A hirdetés szöveges tartalmának létrehozása során vegye figyelembe a Google irányelveit és írjon egy figyelemfelkeltő címsort és leírást. Érdemes úgy fogalmazni, hogy az a célközönségünk számára megnyerő legyen, továbbá javasoljuk, hogy egy hirdetés csoporton belül több hirdetést is hozzon létre a tesztelés érdekében. A büdzsé miatt kezdetnek 2-4 db keresési kampányt javasolunk. Egy általános kampány a webáruházra és néhány plusz kampány a fontosabb termékekre és termékkategóriákra vonatkozóan remekül tud működni. Kulcsszavak tekintetében kampányonként 6-8 kulcsszót és hirdetéscsoportonként 3 különböző hirdetésszöveget érdemes írni. Gratulálunk! Ön létrehozta első kampányát, amelyet perceken belül le is tesztelhet a megadott kulcsszavakra keresve. A kampány célja, hogy minél több kattintást eredményezzen, minél több érdeklődőt becsalogatva a webáruházába. Ne ijedjen meg, ha még nem eredményezett elegendő vásárlást a hirdetés, hiszen mindeközben folyamatosan épített a háttérben egy potenciális érdeklődőket tartalmazó adatbázist, amelyet hamarosan felhasználhat!
Fontos: A kampánybeállítás során hirdetésbővítményeket is alkalmazhat, amit erősen ajánlunk! Megadhat külön elérhetőséget vagy akár a webáruházának bizonyos oldalait, mint belső-link bővítmény. Erről bővebben tájékozódhat az AdWords oldalán. 2. AdWords Display remarketing kampány - 20.000 FtMost, hogy elkezdenek látogatók érkezni az oldalra sajnos látni fogjuk, hogy nem fog mindenki azonnal vásárolni. Azonban nem kell elkeseredni, ugyanis ez egyrészt természetes dolog (átlagosan a látogatók 98%-a nem vásárol első alkalommal), másrészt ezeket a látogatókat utólag is el tudjuk érni a Google Tartalmi hálózatán. Ennek 2 feltétele van, kell egy remarketing lista (legalább 100 főből álló), és az ezeket célzó kampányok a hozzájuk tartozó hirdetésekkel. Kezdetnek elég egy általános lista, amely az összes látogatót tartalmazza, később pedig specializálhatjuk ezeket viselkedés alapján (kosárelhagyók, pénztárelhagyók, vásárlók). Amint eléri a Keresési kampányunk a megadott célszámot – Display remarketing esetében legalább 100 aktív látogatónak kell lennie az elmúlt 30 napban, hogy megjelenjenek a hirdetések – hozza létre a következő kampányát. A Display kampány célja konkrétan az értékesítés ösztönzése lesz a webhelyen. Az előző kampányhoz hasonlóan adja meg a kampány beállításait, majd állítsa be a hirdetéscsoport célzási módját, ami jelen esetben a remarketinglistákra irányul.
A Display hirdetés egy vizuális hirdetés forma, ami többféle lehet. Rendszerint a képes és az adaptív típust alkalmazzuk. A képes hirdetés alapja értelemszerűen egy a Google feltételeihez szabott, előre megszerkesztett kép a hozzá tartozó – és a képen lévő – szöveges tartalommal. Az adaptív hirdetés pedig a méretét automatikusan változtató, személyre szabható hirdetés, amely ugyanúgy rendelkezik szöveges és némi képi tartalommal, ami feltölthető, de akár a webáruházból is automatikusan beolvastatható. Indítsa el a Display remarketing kampányt, amely az elindítást követően minden olyan felhasználónak meg fog jelenni, akik kapcsolatba léptek a Keresési kampányának köszönhetően a webáruházával. 100 érdeklődőből átlagosan 1-2 lesz vásárló. A Display remarketing kampány célja, hogy a többi 98-99 érdeklődőt újra a webáruházába vezérelje, hiszen ők még mindig a potenciális célközönségét jelentik a termékeinek. Gondoljon csak bele, hányszor jött valami közbe, ami miatt meg kellett szakítani a vásárlását? Ugyanez érvényes az Ön célközönségére is! 3. AdWords Dinamikus remarketing kampány - 30.000 FtA kampány elindításához szüksége lesz egy adatbázisra, amely tartalmazza a termékeinek minden fontos jellemzőjét (név, ár, kép, egyedi azonosító stb..). Ezek az adatok fognak átkerülni az adatbázisából a hirdetéseibe. Legegyszerűbben a Google Merchant Center-ben lehetne ezt elvégezni, azonban ez még nem elérhető Magyarországon, így kérjük, kattintson ide és alkalmazza a cikkben leírtakat.
Adja hozzá webáruháza minden oldalához az AdWords dinamikus remarketingcímkét egyéni paraméterekkel. A címke fogja hozzáadni a webhelye látogatóit a remarketinglistához, majd társítja őket a megtekintett termékekkel. Hozzon létre dinamikus hirdetéseket a Hirdetési galériában, amelyek megjelenítik az érdeklődők számára a konkrét terméket, amellyel webáruházában találkoztak. A dinamikus remarketing kampány még specializáltabban és személyre szabottan működik, mint egy normál Display remarketing kampány. Kiszűri, hogy az érdeklődő pontosan melyik terméket rakta kosárba a webáruházában vásárlás nélkül, majd ugyanazt a terméket fogja megjeleníteni neki. A statisztikák szerint ez a legeredményesebben működő kampánytípus, amit a B2C webáruházak előszeretettel alkalmaznak. + 1 TartalommarketingA büdzsé ugyan elfogyott, de ez nem zárja ki a tartalommarketing lehetőségét. Sőt, az első AdWords kampány beállítását követően már hozzá is láthat a cikkíráshoz. A folyamatos és releváns tartalom bevonzza a közönséget, így erősítheti organikus forgalmát és az érdeklődőben keltett bizalmat, ráadásul még SEO szempontból is hasznos. Mindezek mellett, minden plusz forrásból érkező látogató bővíti a listánkat és minél nagyobb a remarketinglistánk, annál eredményesebbek lesznek a kampányaink.
Ha tetszett a cikkünk, nem ért egyet vele vagy megcsinálta már és vannak tapasztalatok, akkor kérjük ossza meg velünk a hozzászólások között, ahol igyekszünk mihamarabb válaszolni a feltett kérdésekre! Sok sikert kívánunk! További hasznos cikkek Google AdWords témakörben: Hogyan hirdessünk sikeresen AdWords-ben webshopot? - Haladó szint Hogyan növeljük ShopRenter-es webáruházunk forgalmát dinamikus remarketinggel Google AdWords-ben? |
Tudunk valamiben segíteni? Milyen hibát ír ki?
"A(z) Google Ads-címke „elem azonosítója” értékei nem egyeznek a feedben lévő „elem azonosítója” értékekkel"
"A(z) Google Analytics címkét az elmúlt 24 órában nem volt aktív" - > ennél később összekapcsoltam a GAnalytics-szal, lehet annak kell egy kis idő.
valamint a shoprenteres feed feltöltése után egyes termékeket elfogadtak, másokat elutasítottak a következő megjegyzéssel:
"Céllal kapcsolatos egyezési probléma"
Az új adwords kódot használod vagy a régit?
így a SR felületéről töltöttem le/ majd fel.
Sztem az újat. Hogyan ismerem fel, melyiket használom?