Köszönjük feliratkozását!

Hamarosan megkapja heti webáruházas tippjeit.

Számtalan bejegyzés született a témában az interneten, azonban nekem nem igazán segített egyik sem abban, hogy egy egyértelmű döntést tudjak hozni arról, hogy melyik webshop rendszert válasszam.

Ezért tűztem ki célul, hogy írjak egy olyan cikket, hogy ha valaki csak egyetlen cikket akar elolvasni a témában, akkor ez legyen az.

Pontosan ezért próbáltam amennyire csak lehet függetlenül, emberi nyelven bemutatni és összehasonlítani 3 webshop rendszert, amit használtam / használok a mai napig.

woocommerce-shopify-shoprenter-osszehasonlitas.png

A frissített tartalom ezen a linken érhető el.

 

Ki vagyok én? Miért érdemes elfogadni a tanácsaimat?

Webshop Suli mentorként és gyakorló webshop tulajdonosként jó rálátásom van a webshop rendszerek előnyeire és hátrányaira. Van gyakorlati tapasztalatom WooCommerce, Shopify és ShopRenteres webshopokat illetően is.

Miről lesz szó a cikkben?

  1. Az első részben bemutatásra kerül a 3 webshop rendszer: a WooCommerce, a Shopify és a ShopRenter, illetve a tipikus felhasználóik, hogy nyilvánvalóvá váljon, hogy kik és miért választják a szoftvereket.
  2. Ezt követően táblázatos formában összehasonlítom a funkciókat.
  3. Majd mutatok 3, konkrét webshopot is, hogy lássa, mit is lehet kihozni az egyes webshop rendszerekből pár hónap alatt. 

Viszont még mielőtt belekezdünk, menjünk vissza 10-15 évet az időben. 

Webshopot indítani ekkor úgy lehetett, hogy kifizet az ember 3-5 M Ft-ot egy webes ügynökségnek, akik 1-3 hónapos fejlesztést követően átadják a webáruházat.

Rendszerint kapott egy csúnya, funkcióiban hiányos monstrumot, ami minden héten összeomlott, ezért hétről hétre ki kellett fizetni a programozó webshop üzemeltetési díját.

2019-ben fényévekkel jobb helyzetben van az, aki webshop indításra adja a fejét, azonban még így is rengeteg kérdés merülhet fel:

  • Melyik webshop rendszer passzol a leginkább az iparágunkhoz?
  • Melyiknek milyen költségei, előnyei és hátrányai vannak?
  • Melyik működik jól együtt a boltunkkal és a raktárkészlet kezelőnkkel?
  • Mennyire bonyolult a használatuk? Elboldogul vele a 40 éves Terike a boltban pár nap betanítás után vagy hónapok kérdése lesz a betanulás?

Webshop rendszerek és tipikus felhasználóik rövid bemutatása

Melyiknél ismer magára?

Ebben a részben igyekszem gyorsan megértetni azt, hogy kik és miért választják az adott webshop rendszert.

WordPress + WooCommerce

Ingyenes weboldal és webshop készítő szoftverek, amit egy tárhelyre kell feltelepíteni.

Kik használják?

  1. 1 személyes mikro vállalkozások nagyon kis büdzsével (30-50.000 Ft) és tipikusan 1-2-3 termékkel. Ők kínkeserves tanulási folyamatban kitanulják a webfejlesztés csínját bínját és kb. 1 év után eljutnak oda, hogy tudják, hová kell nyúlni, ha valami probléma van a webshoppal (pl.: leáll ok nélkül). Számukra a legnagyobb probléma az szokott lenni, hogy a webshop építése és karbantartása rengeteg időt elvisz.
  2. 2-4 fős kisvállalkozások e-kereskedelmi tapasztalat nélkül és kis büdzsével (300-500.000 Ft/év). Nekik általában egy minimális e-kereskedelmi tapasztalattal rendelkező webshop kivitelező készíti el a webshopot és a webshop költségének a 90%-a az ő munkadíja. Bármi probléma van a webshoppal (mindig van), a kivitelezőt kell keresni, ezért a jobb kivitelezők már egy havi üzemeltetési díjat is el szoktak kérni.
  3. Profi webesek, akik webshopot indítanak. Ők több évig használták a rendszert alkalmazottként vagy készítettek ilyen rendszert másoknak, tehát kívülről ismerik a rendszert. Az ismert tanácsadók nagy része így indult.
  4. Marketing kivitelezők / tanácsadók. Ők nem terméket árulnak, hanem a tudásukat vagy magukat. Ezért nem webshopot akarnak, hanem sokkal inkább értékesítési tölcsért egy zárt oktatási felülettel. Ez az irány azonban nem webshopoknak való.

Előnyök: 

  • Nagyon rugalmas, lehet akár pizza rendelésre is használni. 
  • Sok külsős cég fejleszt hozzá bővítményeket (ezek közül az igazán jók fizetősek), amikkel könnyen és gyorsan lehet új funkciókkal gazdagítani a webshopot.

Hátrányok: 

  • Az alaprendszer nagyon keveset tud. Pl.: keresőoptimalizáláshoz is külön bővítményt kell feltelepíteni és/vagy megvásárolni.
  • Nem stabil: a külső bővítmények rendszeresen “összevesznek” és lelassítják a webshopot.
  • Biztonsági problémák: a WordPress a legnépszerűbb weboldalkészítő is egyben, ezért nagyon sok a hacker támadás ezen a rendszeren. A tárhelyszolgáltatók pedig nem fordítanak túl sok figyelmet a védelemre. Külön szolgáltatásokat kell megvenni és telepíteni a megfelelő védelem érdekében.

Amit csak a felhasználói értenek: 

woocommerce-shopify-shoprenter-osszehasonlitas2.png.jpg

Shopify

A Shopify a legnagyobb bérlős webshop rendszer. Egy havidíjért cserébe ad egy webshopot, amit aztán testre kell testreszabni. Tárhelyért külön nem kell fizetni és nem kell semmit telepíteni vagy állítgatni a szervereken. Itthon nem túlságosan elterjedt, mert csak angol nyelven elérhető és viszonylag drága.

Kik használják?

Magyarok közül tipikusan olyanok választják, akik jól tudnak angolul, mellék biznisznek tekintik a webshopot, és inkább marketingben, mint üzletvezetésben erősek. A választásuk azért esik a Shopify-ra, mert nagyon szép és egyértelmű az admin felülete és rengeteg marketing szoftverrel integrálódik.

Előnyök:  

  • Sok külsős cég fejleszt hozzá bővítményeket (többnyire fizetősek), amikkel könnyen és gyorsan lehet új funkciókkal gazdagítani a webshopot.
  • Nagy teherbírás szerver optimalizálás nélkül: egy 10X-es látogatószámú Black Friday kampányt is elbír.
  • Könnyen kezelhető admin felület.

Hátrányok: 

  • Az alaprendszer nagyon keveset tud.
  • Magas havidíj és tranzakciós díj.
  • A bővítmények többsége havidíjas, ezért nagyon könnyű elszállni az árral.
  • Alig lehet valakitől magyarul kérdezni (az ügyfélszolgálat angol).

ShopRenter

A piacvezető, bérlős webshop rendszer itthon. Ugyanúgy egy havidíjért kap egy webshopot, amit testreszabhatunk a Shopify-hoz hasonlóan. Tárhelyért külön nem kell fizetni és nem kell semmit telepíteni vagy állítgatni a szervereken.

Kik használják?
  1. Offline bolt tulajdonosok (biobolt, ruha butik stb.), akiknek fontos, hogy magyar nyelvű legyen a szoftver, hogy a 40 éves Terike, a bolti eladó is gyorsan megtanulja használni a webshopot és a rendszer együttműködjön a készletkezelővel.
  2. Nagy márkák, divat ipari cégek (pl.: Saxoo London) rendszerint azért választják, mert kiszámítható a rendszer (tehát Black Friday-kor is bírja a terhelést) és az árazás, ezek mellett egyedi, szép webshopot akarnak.
  3. E-kereskedelmi tapasztalat nélküli mikro vállalkozások: kozmetikusok, fodrászok, körmösök, akik egy fajta “online katalógust” szeretnének, ahová csak feltöltik a termékeket és a vendégek tudnak vásárolni. A rendelések feldolgozása pedig minimális időt vesz igénybe.
  4. Kezdő vállalkozók (tipikusan alkalmazottak, kismamák, egyetemisták), akiknek a webshop lesz az első vállalkozásuk. Ők rengeteg tréning, konzultáció, tananyag és a kiváló ügyfélszolgálat miatt választják.
  5. Csalódott webshop tulajdonosok, akik már próbáltak egy másik rendszert, de nem volt stabil.

Előnyök: 
  • Kiváló beépített marketing funkciók.
  • Ügyféltámogatás: rendszer- és marketing tréningek, illetve konzultációk, több mint 2000 fős Facebook csoport, kiváló értékeléssel rendelkező magyar nyelvű ügyfélszolgálat.
  • Nagy teherbírás szerver optimalizálás nélkül: egy 10X-es látogatószámú Black Friday kampányt is elbír.
  • Saját bővítményekkel (Shoprenter alkalmazások) rendelkezik.
  • Válogatott magyar szakember lista, akiknek ki lehet szervezni a feladatokat.

Hátrányok: 
  • Termékvariációk készítése bonyolult és időigényes.

Amit csak a felhasználói értenek:
  • Szülő-gyerek viszony.

Funkciók összehasonlítása

woo-shopify-shoprenter_tblzat_2.jpg

Mit lehet kihozni a 3 webshop rendszerből pár hónap alatt?

WordPress + WooCommerce

A WordPress és WooCommerce bemutatására a Neo Nature Cosmetics webshopot fogom használni.

woocommerce-shopify-shoprenter-osszehasonlitas2.jpg

Mennyibe került ez a webshop?

Ehhez a FunnelProjekt tulajdonosát, Török Ádámot hívtam segítségül, aki részletesen, árakkal és munkaórával együtt leírta, hogy milyen szoftvereket használt a Neo Nature Cosmetics webshop elkészítéséhez.

Szoftverek, árak: 

  • Tárhely: 17.653 Ft/év
  • Domain beállítás: Benne van a tárhely árában + az alapbeállítások elvégzése 2-3 óra.
  • Sablon: AstraPro - 17.066 Ft/év + kiegészítők: 
  • Webshop testreszabása: Elementor Pro - 10.500 Ft / év.
  • Magyarosítás: Loco translate bővítmény. A bővítmény maga ingyenes, azonban kb. 1 munkanapot kell számolni a magyarosításra.
  • WooCommerce tranzakciós email szerkesztő bővítmény: A WooCommerce alapból nem szép e-maileket küld ki, emiatt egy úgynevezett „e-mail customizer” bővítményt használok. Így át tudom alakítani a teljes e-mail tranzakciós automatikát. Ára: 4.500 Ft.
  • Fizetési bővítmény díja: A fizetési bővítményeknek alapból nincs díja, és könnyű integrálni a WooCommerce-hez. Általában kétfajta fizetési mód ajánlott.
  • Az egyik az utánvétes fizetés, ezt érdemes „háttérbe” szorítani, úgy, hogy plusz díjjal jár. A másik pedig a bankkártyás fizetés. Ezt Barionnal vagy OTP Simple-lel oldjuk meg.  A Barion bővítmény ingyenes. Simple Pay - bővítmény díja: 30-40.000 Ft+áfa. (Ennél a webshopnál nem használtuk, de népszerű fizetési mód.)
  • Számlázási bővítmény díja: A számlázási bővítményeknek alapból nincs díja, és könnyű integrálni a WooCommerce-hez. Általában a Billingo-t ajánlom, a díja 1.000 Ft / hónap.
  • Weboldal gyorsító bővítmény és beállítás költsége: A WP-Rocket bővítményt szoktam használni, magasan a legjobb bővítmény. Az ára: 14.000 Ft. Továbbá használom a shortpixel kép tömörítő bővítményt is, mivel a médiaelemek nagyban hozzájárulnak a webshop lassúságához. Az ára: 1.500 Ft.
  • Vevő regisztráció, feliratkoztatás és beléptetés: Alapból nem szoktam ajánlani, hogy regisztrációhoz kötött legyen a vásárlás, viszont az e-mail szoftverek (például: MailChimp) tudják kezelni, hogy vásárláskor automatikusan bekerüljenek egy listába a vásárlók. Ehhez ugyebár a pénztárban el kell fogadniuk az ÁSZF-et és az Adatvédelmi Nyilatkozatot. Ennek a beállítása, hogy minden rendben legyen körülbelül 5-6 óra.
  • GDPR bővítmény: A Ginger bővítményt szoktam használni, ez egy kiváló GDPR bővítmény, nagyszerűen használható. Ez a bővítmény ingyenesen hozzáférhető.
  • DDOS támadások kivédése elleni bővítmény: Elég sok támadást kap havi szinten egy weboldal, legyen az egy bemutatkozó oldal, vagy legyen az egy webshop. Én az iTheme Security bővítményt szoktam használni. Ez egy kiváló biztonsági megoldás webshopok számára. Az ára: 14.500 Ft.
  • Menü és navigáció kezelő bővítmény: Ezt az ElementorPro nagyon jól megoldja, így ehhez nem kell külön bővítményt használni.
  • Elhagyott kosár emlékeztető: WooCommerce Recover Abandoned Cart. Ennek a bővítménynek az a lényege, hogy ha valaki jár az oldalon, berakja a kosárba a termékét, viszont mégsem vásárolja meg a terméket, akkor ezeket a kosárelhagyásokat tudjuk vele kezelni. A kosárelhagyó e-mail automatikák nagy mértékben vissza tudják csábítani a leendő vásárlókat. Ára: 15.000 Ft.
  • Szállítási módok kezelése bővítmény: Ez a bővítmény azért szükséges, mert néha, különleges esetben nem tudja kezelni a WooCommerce, hogy például utánvétes fizetés esetén plusz díjat számoljon fel. Ez a bővítmény nem kerül pénzbe.
  • Szállítási módok díjainak módosítása: WooCommerce Table Rate Shipping. Ez egy nagyon hasznos bővítmény, azt tudja, hogy bizonyos paraméterek alapján más és más szállítási díjakat számoljon fel. Például: 1.000 Ft alatt 400 Ft legyen a szállítás, vagy 12 kg felett 2.500 Ft legyen a szállítás. A bővítmény ára: 7.000 Ft.
  • Pénztár módosítása: Checkout Field Editor for WooCommerce. Ezzel lehet a pénztár oldalon szerkeszteni a mezőket. Például jelszót elkérni vásárláskor, vagy eltüntetni a felesleges mezőket (pl.: ország). Ez egy nélkülözhetetlen bővítmény, mert a WooCommerce alapértelmezett pénztárfolyamata nem túl jó, viszont a segítségével sokkal barátságosabb pénztár oldalt tudunk varázsolni a webshopunknak. A bővítmény ingyenes.
  • PixelYourSite: Ez a bővítmény ugyebár a webshopunkra telepíti a Facebook pixelt. Az ingyenes verziója teljesen elegendő lehet, viszont van fizetős verziója is, ami plusz, extra funkciókat tartalmaz.
  • Egyedi köszönő oldal: WooCommerce Custom Thank You Page. Egyéni vásárlást követő köszönőoldalakat adhatunk hozzá a webshopunkhoz. Az ingyenes verziója egy bizonyos köszönőoldalt állít be mindegyik termékhez. A fizetős verziója pedig biztosítja, hogy minden termékhez egyéni köszönő oldalt hozzunk létre. A fizetős verziója nélkülözhető.

Első éves költség: 

  • Szoftverek, bővítmények ára: 151.819 Ft
  • Munkadíj: 230.000 Ft

Shopify

A Shopify bemutatására a LindaLime webshopot választottam.

woocommerce-shopify-shoprenter-osszehasonlitas1.png

Szoftverek, árak:

Ennek bemutatására a LindaLime tulajdonosát kértem fel, aki készséggel leírta, hogy mire költött az első évben.

  • Shopify Basic csomag: 8.400 Ft/hó
  • Tartalmazza: tárhely, tárhely védelem hacker támadások ellen, design sablon, angol nyelvű ügyfélszolgálat, weboldal gyorsítás (pl.: képek tömörítése), konverzió optimalizált pénztárfolyamat
  • “Also Bought” termékajánló app: 2.860 Ft/hó
  • OptiMonk feliratkozó gyűjtő app: ingyenes verziót használ
  • Free Shipping bar app (felül a zöld csík): ingyenes
  • Sales Pop by Beeketing app (upsell): ingyenes verzió (egyelőre)
  • Sms Marketing and Automation app: ~ 2.000 Ft/hó
  • MassFulfill app (rendelés feldolgozás): ingyenes
  • Oberlo app (dropshipping termékek): 50 rendelésig ingyenes
  • Loox app (vevővélemények gyűjtése): 2.860 Ft/hó
  • Billingo számlázó: 1.000 Ft/hó
  • Online bankkártyás fizetés: Simple Pay app: 20.000 Ft (Megjegyzés: bármilyen fizetési szolgáltatót is választasz, a tranzakciós költségére minden esetben hozzáadódik a Shopify tranzakciós díja (2,9% + 87 Ft) rendelésenként, ezért könnyen felcsúszhat a tranzakciós díj akár 5% fölé is)

Első éves költség: 225.440 Ft

ShopRenter

A ShopRenter bemutatására szintén egy frissen indult webshopot, a VikingShop.hu -t választottam.
woocommerce-shopify-shoprenter-osszehasonlitas3.png

Szoftverek, árak:
  • ShopRenter Silver előfizetés - 12.594 Ft/hó (éves csomag)
  • Tartalmazza: tárhely, tárhely védelem hacker támadások ellen, ingyenes design sablonok, termékajánló modul, upsell és cross-sell modul, GDPR funkciók, vevővélemény gyűjtés, magyar nyelvű ügyfélszolgálat, üzleti és rendszer oktatások, Webáruház Jogi Csomag (ÁSZF, Adatvédelmi nyilatkozat stb.), weboldal gyorsítás (pl.: képek tömörítése), konverzió optimalizált pénztárfolyamat
  • Számlázás: Billingo - ingyenes ShopRenter előfizetőknek 1 évig
  • Fizetés: Barion integráció

Első éves költség: 151.130 Ft

 

Mi a következő lépés?

Mi a következő lépés, amit még meg kell tennie a webshop indítása előtt?

Töltse le az E-kereskedelem a gyakorlatban című kiadványt, amiből kiderül, hogy

  • Mi szükséges egy webáruház üzemeltetéséhez a gyakorlatban?
  • Hogyan szerezzünk vevőket egy webáruházba?
  • Mitől lesz sikeres egy webáruház?
e-kergyak.jpg

 

A szerzőről:

Szabó László - Webshop Suli mentorként és gyakorló webshop tulajdonosként jó rálátásom van a webshop rendszerek előnyeire és hátrányaira. Van gyakorlati tapasztalatom WooCommerce, Shopify és ShopRenteres webshopokat illetően is.

Sziasztok!
Jó látni, hogy magyar viszonylatban is készült már egy ilyen cikk. (Az UNAS rendszerét is belevenném) Azonban néhány dolgot hozzátennék.
Magyarországon nagyon kedvező és egyszerű választás a shoprenter ajánlata. Sok mindennel nem kell foglalkoznia a bolt vezetőjének, ahogy ez a cikkben is olvasható. Kész helyzet elé vagyunk állítva, jól kialakult folyamatok segítségével egyszerűen beállíthatjuk a boltot. Tényleg, aki a legkönnyebb módot keresi egy webshop elkészítéséhez az megtalálta.
Viszont.
Ahogy haladunk előre, évről évre azt veszem észre, hogy ez kezd egyre kevesebb lenni. Manapság már körülbelül naponta nyílik egy webshop.
Főleg, ha ráérzünk a beállítások és a módosítások ízére, könnyen elérhetjük a rendszer adta lehetőségeket és muszáj lesz egy csomaggal nagyobbra váltanunk, vagy lehet egyes esetekben nem lesz megtalálható az a megoldás ami számunkra kell, és akkor még nem is beszéltünk az adat vezérelt dolgokról.
Ki lett hangsúlyozva a cikkben, hogy a "40 éves Terike" is tudja használni a boltot. Ezt úgy gondolom a woocommerce esetében is megoldható, ha az elkészítő figyelmes és készít egy gyorstalpaló dokumentumot, leírást. Nem mellesleg, manapság már aki ezen a területen szeretne mozogni az angol tudás elengedhetetlen . Ebben az esetben pedig a woocommerce is megérdemli a három csillagos tudásbázis-support-rendszer és üzleti oktatás-rendezvény kombót. A világ több tájáról is több százezren használják a rendszert a legkülönfélébb megoldásokkal.
A woocommerce rendszernél egy pontban lett csak kiemelve a rugalmasság, mint "lehet akár pizza rendelésre is használni". Ez tényleg egy jó tulajdonsága, de ez tényleg csak egy alap példa volt. Széles körben tudjuk a rendszert konfigurálni, és ha belevesszük az előbb leírt angol tudást is, akkor máris ott tartunk, hogy több százezer segítség áll rendelkezésünkr e, még akár telefonos applikáció is készíthető a webshopunkból.
A wordpresshez sok funkciót bővítmények segítségével érhetünk el, ahogy ez a keresőoptimaliz álás esetében is így van. Ne essünk pánikba, ez mindössze két kattintást jelent (telepítjük - bekapcsoljuk), az utána következő egyszeri varázslót pedig pofon egyszerű kitölteni, amit a másik két rendszer esetében is szükséges kitöltenünk.
A cikkben említett Elementor Pro egy nagyon jó választás visual builder terén. Amivel egyszerűen kiválaszthatóak az egyes elemek, szöveg, kép, videó, stb. és vizuálisan elkészíthető az oldal egyes elemei. A bővítményben több ezer beépített sablon közül válogathatunk, amelyeket a fent említett módon könnyen testre szabhatunk.
Végső soron az árra is kitérve a shoprenter a legolcsóbb, viszont tisztázzuk, hogy a "bolt" ténylegesen soha nem lesz a miénk. Ha nem fizetjük a havidíjat, akkor a webshopunk leáll és nem működik tovább, ugyanez igaz az UNAS és a shopify esetében is. A woocommerce-re rátérve első pillantásra meghökkentő lehet az ár, de ha azt figyelembe vesszük, hogy egy jól elkészített bolt, több évig is megállja a helyét, akkor máris eloszlik ez az összeg minimum 2-3 évre.
Mindhárom megoldás esetében megvannak az előnyök a hátrányok, mégis szükséges megismernünk, belelátnunk a rendszerek hátterébe, hogy megfelelően kötelezzük el magunkat az elkövetkező évekre.
Szia Sándor,

Köszi a hozzászólást! Értem is az érveid. Viszont azt látni kell, hogy a csomagváltás (vagy a WP esetében a funkcióbővítés) mind három esetében elkerülhetetlen , ha nőni kezd a cég. De ezt örömmel fizeti ki minden webshop tulajdonos, mert ez a "probléma" akkor merül fel, amikor már beindult a cég. Akkor pedig már nem igazán számít, hogy most ez a díj mennyi, mert a profitnak csak egy nagyon kis százaléka lesz ez a költség.

40 éves Terike: Visszakérdeznék ; mikor olvastál el utoljára használati utasítást? Ugyanez a helyzet a szoftver dokumentációkka l is. Senki sem olvassa. Pláne nem angolul. Hidd el, hogy nem véletlenül vannak ShopRenteres oktatások, konzultációk és ügyfélszolgálat . Enélkül kutya nehéz a webshop szoftver bevezetése. Értem, hogy egy angolul jól tudó szakinak ez pikk pakk megy, de azért 1 kezemen meg tudom számolni, hogy hány részletes magyar dokumentációt kaptam az elmúlt években WP-re fejlesztő cégektől. Angolul tudó Terikét pedig nagyon nehéz manapság találni. De tegyük fel, hogy sikerül. Mi van, ha pár hónap múlva elmegy? Egy magyar vagy egy angol nyelven beszélő kollégát könnyebb ma találni? Ezért nem kapott a WooCommerce 3 csillagot :)

Rugalmasság: értem én, hogy mindenre is jó. Ez tényleg így van, azonban ennek van egy stabilitásbeli hátránya. Persze, tudom, hogy van sok nagy cég, akinek Wordpress alapú a webshopja, de ezek mögött komplett tech csapat vagy webfejlesztő ügynökség áll, akik skálázzák a szervereket Black Friday-kor, kijavítják a hibákat és frissítik a pluginokat, témákat stb. Konkrétan 1 hónapja volt egy olyan esetem az egyik woocommerce-es oldalamon, hogy egy sima frissítés után blokkolódott az összes JS alapú szoftver (pl.: google analytics). 3 hétbe került míg megoldottuk úgy, hogy van fejlesztő is a csapatban.

Mobil applikáció: értem, hogy nyitott a lehetőség, de ez nem azt jelenti, hogy érdemes is belevágni. Ha megnézed, pár nagy cégtől eltekintve alig akad EU-ban is pár olyan cég, aki app-en keresztüli értékesít (Pl.: Wish, About You). Miért? A mobil app-en keresztüli értékesítés jóval nehezebb dió, mert ott még le kell töltetni az app-et mielőtt egyáltalán a termékeket megnézhetné a vevő, ezért sokkal nagyobb marketing büdzsét igényel az indulás, mint egy "sima" webshop esetén. Ez a nagyobb cégek játszótere. A PWA az más kérdés, de amúgy úgy tudom, hogy ez hamarosan lesz majd a ShopRenterhez is. Csak szerintem bőven van még kiaknázatlan lehetőség itthon social-ben, ppc-ben, automatizálásba n és email marketingben is. Szóval feleslegesnek tartom egy új csatornára fókuszálni.

Az mondod, hogy a "bolt soha nem lesz a miénk". Próbáld ki, hogy nem fizeted a tárhely díját :)

Összességében én azt gondolom, hogy az indulásnál nincs értelme több évre gondolkodni, hanem bőven elég az első éves költségeket figyelembe venni a döntésnél, még akkor is, ha csak az ár számít. Miért? Egész egyszerűen 9/10 webshop nem éli meg az első évet. Ennek természetesen sok oka van, azonban ezt a tényt fontos figyelembe venni és egy "tesztelő" hozzáállást felvenni ha webshop indításban gondolkodunk. Azért mondom ezt, mert a legtöbb esetben már az üzleti koncepció sem stimmel. Ezen pedig egyik webshop rendszer sem fog segíteni. Tehát minél hamarabb és minél olcsóbban kiderül, hogy működőképes-e a koncepció, annál jobb. Ha ügyes az ember, akkor ShopRenterrel 1-3 havi díjból ezt meg tudja oldani.
Szia Laci!

Köszönöm a válaszodat és teljesen megértem az érveidet.

Persze nem a WordPresshez és bővítményeihez járó alapvető dokumentációra gondolok. Személy szerint én mindig készítek, funkcionalitásh oz alkalmazkodva egy mondhatni "használati utasítást", dokumentációt amelyhez sok esetben személyes oktatás is jár. (Nem mellesleg, ez a legnagyobb hiány amit látok a fejlesztők körében. Az a 3 perces gépelés, mint dokumentáció, egy év múlva 30 perces kutató munka válthatja fel.)

A mobil applikációt, mint csak egy lehetőség hoztam fel nyitottság szempontjából. Igen a tendencia a webes applikációk felé, így 2020-ban csak nőni fog.

Számomra is fontosabb, hogy az alapok (seo, content, social, ppc) legyenek biztosak, mielőtt az automatizálás és a személyre szabott megjelenítés jönne szóba.

Igen ebben egyetértek. Nagyon szépnek és egyszerűnek tűnik, hogy azonnal pár ezer forintból lehet egy webshopom. Nem kell semmit csinálnom, sőt még egyes nagyobb beszállítóktól azonnal lehetnek termékeim is. Csak aztán jön a koppanás. Nulla üzleti és marketing tervvel. Semmilyen kidolgozottságg al. Ez egy egyéni webshop fejlesztés során, már az első konzultáció alatt kibukik és a legtöbb esetben meg is oldódik.
#
Kiezasrác
Sziasztok!

Az egyedi fejlesztésű webshopokról egy szó sem esett.

Pedig ha nem is egy év alatt, de 2-3 év alatt simán megtérül a befektetett pénz. Én általában nem induló cégeknek, hanem olyanoknak fejlesztek egyedi webáruházat, akik vagy rendelkeztek webáruházzal korábban és csalódtak a fenti rendszerek egyikében (vagy szerettek volna bele egy egyedi riportot vagy funkciót és olyan árat kértek érte, amiért egy egyedi webáruházat le lehet fejleszteni), vagy több éve értékesítenek hagyományosan.

A külső integrációk (készletvezetés , számlázás) pedig elég nagyvonalúan van kezelve a cikkben, azt sejteti hogy a Shoprenter mindennel együttműködik, de ez nem igaz. Főleg nem közép és nagyobb cégeknél. (ahol már kevés a Kulcs-soft vagy a Revolution vagy a Számlázz.hu) Amúgy is ezeket az integrációkat egy szinten már csak egyedileg lehet megtervezni az értékesítési folyamattól függően.

Az egyedi fejlesztés esetében a design teljesen egyedi, nincsenek szerkezetben korlátozások, a kód nem nyílt forráskódú, nincs az egésznek olyan tucat szaga mint a fentieknek. Ha úgy akarják teljesen egyszerű lehet a kezelő felület, nincs benne funkcionális felesleg, ami nagyon zavaró tud lenni, és bármilyen ötletet, logikát bele lehet építeni. Nem találkoztam még olyan ügyféllel, akinek ne lett volna ilyen igénye. (amit a többi rendszerben nem vagy irreálisan magas áron oldottak volna meg)

Hátrány lehet (ha a fejlesztő nem készített már sok tíz webáruházat) a hozzá nem értés, és a magasabb induló költség. És igenis van különbség, hogy tied-e a webáruház vagy béreled. Tárhelyet bármikor tudsz váltani, bérelt rendszernél megvan a kockázat hogy megváltozik a bérlés feltétele vagy a csomag vagy akár megszűnik a cég. Nem hiába a nagyobb forgalmú webshopok mind egyedi megoldások.

Tudom hogy a cikk tulajdonképpen egy támogatói tartalom és egy "reklám", de attól még szerintem korrekt lett volna teljes körűen megvizsgálni a témát.
#
Szávai Norbert
Szia,

Megértem az álláspontod, de az egyedi vs. bérelt témáról számos cikk szól már a neten. Szerintem adjuk meg a szerzőnek azt a szabadságot, hogyha ő a webshop motorokat akarja összehasonlítan i, azok közül is azokat, amelyekben van tapasztalata, azt megtehesse.

Ha pedig valaki inkább a másik témáról szeretne olvasni, akkor azt egy Google kereséssel bármikor megteheti. Ez a cikk azoknak szólna, akik ezekben a webshop motorokban gondolkodnak. Nekik nyújt segítséget, de tök jó, hogy felhívtad a figyelmüket arra, hogy ezeken kívül is van élet.
Sziasztok Joomla már smafu ???? ez vicc volt de a joomla kínálatában is vannak nagyon jó webshop motor pl a virtuemart szenzációs én azt használom , nem fogok fizettetni havi díjat meg ilyeneket .. Viszont kiváncsi lennék mit használnak a nagyok Wish , AliExpress , EBay .
#
Szávai Norbert
Szia Zsolt!

Ha van fejlesztőd, vagy te magad értesz hozzá, a Virtumart is lehet opció. Egyéb esetben szerintem csak a bérelhető a járható út.
Kérjük írd be a képen látható kódot
Biztonsági kód Új kódot kérek
Szeretnék e-mail értesítést kapni az új hozzászólásokról!
Ha szeretnél további webáruházas tippeket, iratkozz fel heti értesítőnkre!
Van már webáruházad?