Köszönjük feliratkozását!

Hamarosan megkapja heti webáruházas tippjeit.

Kuponok, árkedvezmények és különféle akciók stb.  Nemcsak számos módja, de számos kifejezés is van azokra a kedvező ajánlatokra, amikkel a hozzánk betérő látogatókat vásárlásra szeretnénk bírni, vagy szebben fogalmazva ösztönözni.

Amit a promóciókról tudni érdemes

A legtöbb webáruháznak előbb vagy utóbb szembe kell néznie azzal a döntéssel, hogy nyújtson-e kedvezményeket. Ha igen mikor nyújtsa azokat, és mennyit érdemes kínálnia, ami még kifizetődő számára?

Tény, hogy az árkedvezmény egy erős fegyvere a webáruházak konverziós fegyvertárának, ugyanakkor azt sokszor rendszertelenül használják, emellett akár jelentős károkat okozhat a márkának, vagy ami még ennél is rosszabb, veszteséget termel a cég számára.

Cikkünkben először átveszünk néhány érvet az akciók mellett és ellene, majd megnézzük azokat a legnépszerűbb módszereket, amiket alkalmazhatunk, hogy ösztönözzük a vásárlásokat. Emellett foglalkozunk azzal is, hogyan használhatjuk leghatékonyabban a különféle kedvezményeket.

(Megjegyzés: az egyszerűség kedvéért a következőkben az „promóció” kifejezés alatt kuponokra, árkedvezményekre és minden egyéb akcióra gondolunk, ami a vásárlónak valami pluszt nyújt.)

Pro és kontra

Mielőtt belevetnénk magunkat a különböző promóciós módszerekbe, amiket hatékonyan alkalmazhatunk, hogy segítsenek növelni vásárlóink számát és hűséget, először nézzünk meg néhány érvet és ellenérvet azok használatával kapcsolatban.

Pro
- könnyen és gyorsan implementálható,
- könnyű követni,
- több vevő,
- több konverzió,
- nagyobb vásárlói hűség.

Kontra
- kisebb árrés és a jövedelmezőség,
- lehetséges márkahírnév romlás,
- kevesebb konverzió az akciós időszakokon kívül, ha arra szoktatjuk a látogatókat, hogy várjanak az ajánlatokra,
- esély a nem hűséges (árvezérelt) vásárlók növekedésére,
- esély a kisebb átlagos rendelésértékre.

A promóciók bevezetésnek mérlegelése

Mint előzőleg már említettük, a különféle ajánlatok hatékony eszközök lehetnek nem csak a vevőszerzésben, de a vásárlói hűség növelésében is. Ugyanakkor mielőtt bevezetnénk az árkedvezményeket, fontos átgondolni a teljes márkastratégiánkat.

Ha úgy szeretnénk pozícionálni magunkat, mint egy felsőkategóriás márka, vagy ha csak kicsi árréssel dolgozunk, akkor lehet, kétszer is meggondoljuk, mielőtt árkedvezményekkel élünk, és ragaszkodni fogunk a vásárlói hűségprogram típusú ajánlatokhoz. Másrészt, ha van egy egészséges árrés termékeinken, úgy már lehet, hogy a napi/heti akciók is  jobban fognak működni.

Mindig érdemes jól átgondolni, hogy az éppen futó promóciók a megfelelő stratégiát jelentik-e márkánknak/webáruházunknak.

Általánosságban azt mondhatjuk, hogy válasszunk minden kampányunknak és ajánlatunknak egy könnyen megfogalmazható és mérhető célt, kezdjük kicsiben, és mérjük az eredményeket, majd finomítsuk amit kell.
 

(Megjegyzés: ha többet szeretne kihozni promócióiból, töltse le ingyenes tanulmányunkat!)

Hogyan sokszorozd meg online bevételeidet a távozó látogatók megmentésével

Promóciók típusai

Számos ajánlattípus áll rendelkezésünkre, vegyük először szemügyre a leggyakoribbakat:

  • Százalékalapú árkedvezmény: A legnépszerűbb módszer. A kedvezmény mértéke lehet pusztán minimális ösztönzést nyújtó, mint például egy 5 vagy 10 százalék. Ám a százalékos kedvezménynél általában az ennél nagyobb mérték tud igazán ösztönzően hatni az eladásokra úgy, mint a 20 és 25 vagy akár az 50 százalék. Ez utóbbit olyan termékeknél alkalmazzuk, amiket pénzzé szeretnénk tenni, mert azokra nincs kereslet vagy már régiek.
  • Fix összegű árkedvezmény: olyan ajánlatok, amik egy meghatározott forintértéken alapulnak, és jóváíródnak a vásárló számláján. Az ilyen típusú kedvezmények azt éreztetik az emberekkel, mintha pénzt pazarolnának, mikor nem élnek a lehetőséggel. Legtöbbször egy minimum vásárlási értéket el kell érni, hogy a kedvezményt igénybe vehessük.

Ajánlatok típusai

  • „Egyet fizet, kettőt kap” típusú akciók: ezek tulajdonképpen a százalékos engedmények másképpen megfogalmazva. A termékek, amikre vonatkoznak, gyakran egy árban vannak, vagy csak nagyon kis árkülönbség van köztük. Néhány példa:

Kettőt fizet, hármat kap.

Ajánlatok típusai

Egyet fizet, a másodikat megkapja 10 dollárért.

Ajánlatok típusai

Másik megközelítés: 2 db 20 dollárért.

Ajánlatok típusai


  • Ingyenes házhozszállítás: A legtöbb felmérés szerint a vásárlási folyamat végén hirtelen megjelenő plusz szállítási költség az elsőszámú felelős azért, ha valaki nem fejezi be a már megkezdett vásárlási folyamatot. Éppen ezért nagyon fontos, hogy a szállítási díjakat megfelelően kommunikáljuk.

    Az ingyenes szállítás egy remek lehetőség arra, hogy növeljük tranzakcióink számát. Költségszempontokat figyelembe véve a legtöbbször egy minimum rendelési értékkel együtt alkalmazzák a webáruházak, aminek további előnye, hogy segít növelni az átlagos tranzakciós értéket.
  • Ingyenes ajándék: a vásárláshoz járó ajándékkal további értéket nyújthatunk a vásárlóinknak. Emellett ezt is használhatjuk arra, hogy növeljük vele az átlagos rendelések értékét és/vagy megszabaduljunk a nem keresett termékeinktől. Néhány példa:

Ingyenes ajándék 175 dollár feletti vásárlás esetén.

Ajánlatok típusai

Ingyenes ajándék bizonyos termékek vásárlása esetén.

Ajánlatok típusai


Ingyenes ajándék a pénztárban. Az Ulta oldalán termékmintákat kérhetünk rendelésünk mellé.

Ajánlatok típusai

Példák különféle promóciókra:

Számos módja van annak, ahogyan ösztönözhetjük a vásárlást és növelhetjük vásárlóink hűségét. Nézzük most meg a legnépszerűbb megoldásokat.

1. A nap vagy a hét ajánlata

Minden nap, vagy minden héten van egy vagy több, kiemelten akciós termék, amit általában már a főoldalon feltüntethetünk és/vagy esetenként egy külön menüpontot szentelhetünk neki. Ezért az ajánlatért sokszor minden nap vagy héten érdemes lesz oldalunkat meglátogatni. Vagy ha a látogató ezt nem akarja, úgy megkaphatja ezeket e-mailekben is, ha feliratkozik hírlevelünkre. A Bestbuy ezt hirdeti is. Ezen kívül elhelyezett egy számlálót, hogy növelje a sürgősség érzetet.

A napi ajánlatok kapcsán érdemes hosszú távra tervezni, ugyanis rövid távon (amíg a folyamatunk be nem áll teljesen) nagyon időigényes lehet a menedzselése.

Mikor és hogyan használjuk az ajánlatokat

A hét ajánlata általában már több terméket szokott tartalmazni, mint például a Beautyencounter webáruházban.

Mikor és hogyan használjuk az ajánlatokat

2. Heti/havi ajánlatok

Ezeket a klasszikus akciókat sokszor a hónap vagy a negyedév végén vetik be a webáruházak, hogy növeljék a bevételeket, eleget téve az előzetes céloknak és előrejelzéseknek. A Memebox áruháznak minden hónapban vannak promóciós kódjai, amiket a pénztárnál válthatunk be.

Mikor és hogyan használjuk az ajánlatokat

3. Bevezetés előtti ajánlatok

Ha webáruházunk még nem indult el, vagy esetleg egy új terméket akarunk bevezetni, akkor használhatunk indítás előtti ajánlatokat, hogy segítsük növelni a forgalmat és megemeljük az érdeklődést az adott termék iránt.

Ha a termék várhatóan nagy népszerűségnek örvend majd, úgy küldhetünk egy értesítést az előrendelési lehetőségről. A Bestbuy kiemeli, hogy milyen előnyökkel jár az előrendelt verzió megvásárlása.

Mikor és hogyan használjuk az ajánlatokat

4. „Happy Hour” akció

A nap egy előre megadott időszakában a termékeket olcsóbban vehetjük meg.

Mikor és hogyan használjuk az ajánlatokat

5. Nyereményjátékok

Nyereményjátékok és versenyek megrendezésével egyrészt hírlevél feliratkozókat gyűjthetünk, másrészt növelhetjük weboldalunk forgalmát is. Itt viszont először járjunk utána a jogszabályi feltételeknek.

Mikor és hogyan használjuk az ajánlatokat

6. Ünnepi ajánlatok

A legtöbb webáruháznál a karácsony nyilván mindent visz, ám egész évben találhattunk olyan eseményeket, amik remek alkalmak bevételeink növelésére. A Target például az apák napjára kínál 40 százalékos kedvezményt. Vagy ugyanitt megemlíthetjük az éppen a napokban aktuális "Black Friday" akciókat is.

Mikor és hogyan használjuk az ajánlatokat

7. Kosárelhagyási értesítők

A kosárelhagyás problematikájával már korábban foglalkoztunk. A kosárelhagyási értesítő egy sikeres eszköz ahhoz, hogy látogatóinkat visszahozzuk oldalunkra, ezzel megmentve a már-már elúszott vásárlások egy részét. Bár a lenti példában a Dyson ezt nem teszi, de érdemes egy ajánlatot is elhelyezni az üzenetben arra az esetre, ha a látogató visszatér és befejezi a vásárlást.

Mikor és hogyan használjuk az ajánlatokat

8. Hírlevél feliratkozás kapcsolódó ajánlat

Amint azt már valószínűleg minden e-kereskedő tudja, az ügyfél adatbázis építése különösen fontos egy webáruház esetében. Ha a látogató e-mail címéért cserébe adunk valamit, akkor nemcsak a listánk bővül, de az ajánlat révén megnő a vásárlás esélye is.

Mikor és hogyan használjuk az ajánlatokat

9. Közösségi aktivitás ösztönzése

Egy új webáruház felfuttatásának egyik legnehezebb része, hogy a márkát bevezessük a köztudatba. Ebben sokat segíthetnek a közösségi oldalalak.

Adjunk valamilyen ösztönzőt arra, hogy látogatóink és vásárlóink megosszák webáruházunkat ismerőseik körében. A Bombayhair felugró ablakában 5 százalék kedvezményt ajánl, ha lájkoljuk Facebookon, vagy követjük Twitteren, Instagramon.

Mikor és hogyan használjuk az ajánlatokat


10. Barát meghívása

Az ismerős általi ajánlás a mai napig az egyik legjobb bizalomnövelő eszköz. Sokkal valószínűbb, hogy valaki vásárol tőlünk, ha egy barát vagy egy családtag ajánlott bennünket. Használjuk ezt ki, és bátorítsuk az ajánlást.

Választhatunk, hogy csak a meghívónak, csak a meghívottnak, vagy akár mindkettőjüknek adunk kedvezményt. A Petflow ez utóbbit választotta annak érdekében, hogy a meghívott is ösztönözve legyen a vásárlásra.

Mikor és hogyan használjuk az ajánlatokat

11. Első vásárlás után járó kedvezmény

Egy új látogató esetén megadhatjuk vele a kezdőlökést, hogy az illető visszatérő vásárlóvá váljon. A Coastal ingyenes szállítást és 10 százalék kedvezményt kínál első vásárlóinak.

Mikor és hogyan használjuk az ajánlatokat

12. Mennyiségi / Kosárméreten alapuló ajánlatok

A kosár teljes értékén alapuló promóció egy hatékony upselling technika. Ezzel bátorítjuk a vásárlókat, hogy többet költsenek, így megnövelve az átlagos tranzakciós értéket.

Egy jó módszer lehet a kedvezmény eléréséhez szükséges értékhatár meghatározására, ha kiszámoljuk az előző hónap átlagos rendelési értékét, és az árkedvezményt (vagy ingyenes szállítást) 10-20 százalékkal efölött határozzuk meg. A Discountofficegear 49 dollár vagy nagyobb értékű rendelés esetén ingyenes házhozszállítást vállal.

 

Mikor és hogyan használjuk az ajánlatokat

 

A Diapers még azt is megmutatja, mennyire vagyunk attól, hogy megkapjuk a kedvezményt.

Mikor és hogyan használjuk az ajánlatokat

A Buildasign oldalán pedig minél többet rendelünk, annál olcsóbb lesz egységáron a termék.

Mikor és hogyan használjuk az ajánlatokat


Mikor és hogyan használjuk az ajánlatokat

„Vedd együtt és olcsóbb” típusú csomagajánlat az Alevalegs-nél.

Mikor és hogyan használjuk az ajánlatokat

13. Exkluzív közösségi ajánlatok

Közösségi oldalaink követőinek is kínálhatunk ajánlatokat. Ez egyrészt egy nagyszerű lehetőség arra, hogy egy erős kapcsolatot építsünk velük. Másrészt egy remek ok arra, hogy új emberek kövessenek és iratkozzanak fel közösségi csatornáinkra. A Sephora Facebook oldalán köszönetet mondva a 6 millió követőért egy ajándék rúzst ad azoknak, akik a kuponkódot beírva 25 dollár felett vásárolnak.

Mikor és hogyan használjuk az ajánlatokat

14. Hűségpont rendszerek

Van egy statisztika, amit nem győzünk elégszer ismételni a webáruház tulajdonosoknak:

Egy új vásárló megszerzése mindig drágább, mint a meglévő vásárlókat újbóli vásárlásra ösztönözni.

A legsikeresebb webáruházakban a forgalom 60-70%-át a visszatérő vásárlók generálják. Éppen ezért nem mindegy, hogy mit teszünk annak érdekében, hogy egy vásárló később ismét nálunk vásároljon.

Erre nagyon jó megoldást nyújt például egy hűségpont rendszer bevezetése. Ennek egy alap változata, ha árkedvezményt biztosítunk azoknak, akik nálunk költötték el pénzüket. Küldhetünk legjobb vásárlóinknak egy személyes üzenetet egy árkedvezmény vagy fix összegű engedmény kíséretében. Ehhez használhatunk olyan automatizált hírlevél küldő programokat, ami kiküldi az ajánlatokat, mikor valaki egy bizonyos számú vásárlást végrehajtott webáruházunkban, vagy egy adott összeg felett vásárolt nálunk.

Mikor és hogyan használjuk az ajánlatokat

Másik megoldásként létrehozhatunk egy hűségprogramot, mint ahogy a Pureformulas tette. Itt nemcsak a vásárlásért kapunk jutalompontokat, de a csatlakozásért, a barátmeghívásért és a termékértékelésekért is.

Mikor és hogyan használjuk az ajánlatokat

15. Kilépési szándékra felugró ajánlatok

Egy átlagos webáruházban csupán a látogatók 1-2%-a vásárol (ez a már sokszor emlegetett konverziós ráta). A maradék 98% sajnos úgy fogja elhagyni az oldalunkat, hogy ott semmilyen érdemi tevékenységet nem hajtott végre (például ajánlatot kért, vagy feliratkozott a hírlevélre).

Ebből a 98%-ból még jó pár vásárlót szerezhetünk azáltal, ha egy utolsó ajánlatot teszünk nekik, mielőtt távoznának az oldalunkról. Mindezt úgy, hogy a kilépési szándékra egy felugró ablak jelenik meg, amint a látogató elhagyja a böngészősávot a kurzorral.

Az itt megjelenő ajánlat sokféle lehet. Megkérhetjük a vásárlás befejezésére egy fix összegű vagy százalékos kedvezményt felajánlva, vagy megpróbálhatjuk megszerezni az e-mail címét is, hogy később aktívan hírlevelezhessünk neki.

A Vágyaim.hu webáruház az OptiMonk rendszerét használva egy 1000 forintos kupont ad nekünk, mikor el akarjuk hagyni az oldalt.

 Kilépési szándékra felugró ajánlatok

16. Remarketing ajánlatok

A felsorolásunkban mindenképpen meg kell említenünk a remarketinget is (vagy más néven retargeting), ami az utóbbi idők legnagyobb marketingfogása, legfőképpen a hatékonysága miatt. Ezek az ajánlatok elsősorban azoknak az embereknek jelennek meg, akik korábban már jártak az oldalunkon.

A remarketing hirdetések egyfajta emlékeztetőül szolgálnak a felhasználóknak, hogy térjenek vissza webáruházunkba. Az ilyen hirdetésekkel ösztönözhetjük például az elhagyott kosarak tulajdonosait, hogy fejezzék be a vásárlást, vagy ösztönözhetjük korábbi vásárlóinkat az újbóli vásárlásra.

A remarketingben óriási potenciál van egy webáruház esetében, így aki még nem ismeri, annak mindenképpen azt javasoljuk, hogy járjon utána a témának.

17. Befolyásos/véleményformáló emberek ajánlatai

Azaz együttműködés olyan emberekkel (bloggerekkel, hírességekkel stb.), akiknek nagy hallgatósága van. Segítségükkel könnyen növelhetjük márkánk ismertségét. Emellett ha egy exkluzív ajánlatot nyújtunk a véleményformálók hálózatának, megnöveljük az esélyét annak, hogy az ő rajongóik vásárlóinkká váljanak.

A Terrain például együttműködődött népszerű bloggerekkel, amikor új webáruházát indította. Hogy bátorítsa a bloggerek olvasóit a posztokból való átkattintásra, és növelje a konverziót, a Terrain egy egyedi kuponkódot nyújtott a bloggereknek, hogy osszák meg azt olvasóközönségükkel. 

Mikor és hogyan használjuk az ajánlatokat

18. Ajánlatok közvetlenül a vásárlás után

Ösztönzik vásárlóink újbóli vásárlását, mikor a rendelést visszaigazoló oldalon, vagy a köszönő e-mail-ben kedvezményt nyújtunk a következő vásárláshoz. A GoDaddy 25 százalékos engedményt kínál a következő rendeléshez.

Mikor és hogyan használjuk az ajánlatokat

Mitől lesz egy promóció nagyszerű?

A következő egyszerű tippek segíthetnek olyan ajánlatokat készíteni, amik növelni fogják vevőink és a konverziók számát:

  • Az ajánlat és annak szövege legyen egyszerű.
  • Ha kuponkódot használunk, amit a pénztárnál meg kell adni, az legyen rövid és könnyen megjegyezhető. Emellett legyen egyedi (vagy tűnjön annak).
Mitől lesz egy ajánlat nagyszerű

  • Egy jó ajánlat igazi értéket nyújt a vásárlóknak, nekünk pedig segít elérni egy kitűzött célt.
  • Készítsünk egyedi landoló oldalt ajánlatunknak, amely csak az elérendő célra fókuszál, és nem tartalmaz egyéb zavaró (az ajánlathoz nem kapcsolódó) elemeket.

    Ha a kedvezmény csak egy bizonyos számú termékre érvényes, hozzunk létre egy külön kategóriát, hogy könnyűvé tegyük annak megtalálását.
  • Tegyük világossá, hogyan élhetnek az ajánlattal. Automatikusan működik? Már megjelenik az árban? Szükséges a kuponkódot beírni a pénztárban?
  • Legyenek világosak feltételek, ugyanakkor próbáljuk azokat egy minimum szinten tartani.
  • Mindig adjunk meg lejárati dátumot! Ez nemcsak könnyebbé fogja tenni a kampányeredmények követését, de felkelti a sürgősség érzetét is. Egy olyan akció, aminek nincs határideje igazából nem is akció.
Az egyik leghatásosabb mód a sürgősség érzet növelésére, amikor egy számlálót helyezzünk el oldalainkon jelezve azt, hogy mennyi idő van még hátra az akcióból.

Mitől lesz egy ajánlat nagyszerű
Összefoglalva a leírtakat azt mondhatjuk, hogy az itt felsorolt promóciók nem minden webáruháznak javasoltak. Mindazonáltal egy világos céllal a fejünkben, a márkánk határozott megértésével és némi kísérletezéssel, képesek leszünk a leghatékonyabban alkalmazni őket, hogy elérjük céljainkat.
 

(Megjegyzés: ha többet szeretne kihozni promócióiból, töltse le ingyenes tanulmányunkat!)

Hogyan sokszorozd meg online bevételeidet a távozó látogatók megmentésével


Végezetül pedig kérjük, mondja el egy rövid hozzászólás keretében, hogy Önnek mi működött leginkább, és mit talál a legjobb csatornának, hogy reklámozza ajánlatait.
Mi is alkalmazunk pár dolgott az ítt felsoroltak közzül és állithatom hohy müködik.Bár a kedvezmény hozza a legtöbb viszetérő vevöt
#
Székely Tamás
Hasznos összefoglalás. Köszi.

Személy szerint én a köszönő emailben kiküldött, következő vásárlásra vonatkozó kedvezményben hiszek. Sajnos csak ritkán találkozok vele vásárlásaim során.
#
P.GY.
Egy műszaki cikkes kollága mondta. Ha nincs legalább az Árgép első oldalán, nem is érdemes léteznie. Egyszóval a jó ár, mint marketing fogás szinte mindent visz.
#
Szávai Norbert
Igen, de sajnos a jó ár még nem elég, ha a webdizájnunk amatőrségről árulkodik, és ha a vásárlói értékelések (mind oldalunkon mind az árgépen rosszak). Emellett ha nem tudjuk a legalacsonyabb árat nyújtani, akkor sem kell feltett kézzel várni cégünk végét, vannak még eszközök, amivel megfoghatjuk a vásárlókat, de ez már egy másik történet (és egy másik cikk)...
Kérjük írd be a képen látható kódot
Biztonsági kód Új kódot kérek
Szeretnék e-mail értesítést kapni az új hozzászólásokról!
Ha szeretnél további webáruházas tippeket, iratkozz fel heti értesítőnkre!
Van már webáruházad?