Köszönjük feliratkozását!

Hamarosan megkapja heti webáruházas tippjeit.

A témával foglalkozó frissített tartalmat ezen a linken éred el.

 

ac_hogyan-vlasszunk_2.0.jpg

Webáruházat indítani ma már sokkal könnyebb, mint 10-20 évvel ezelőtt. Míg korábban csak egyedi fejlesztés alapján lehetett létrehozni egy webshopot, addig mára már számos megoldás elérhető a piacon, így mindenki megtalálja a számára legmegfelelőbb webshop motort. 

De hogyan tudod kiválasztani az igényeidnek legmegfelelőbb webáruház rendszert? Ebben szeretnénk segíteni neked ezzel a cikkünkkel.

Bemutatjuk neked, hogy milyen lehetőségek közül válogathatsz, melyiknek milyen előnyei és hátrányai vannak, melyek a legnépszerűbb szolgáltatók és hogy milyen szempontokat kell figyelembe venni a mérlegelésnél.
 

Saját fejlesztésű webáruház

Korábban ez volt az egyetlen opció ha valaki webáruházat szeretett volna nyitni. KKV-k körében már nem igazán elterjedt ez a megoldás, legfeljebb nagyobb cégek tudják ezt megengedni magunknak.

Saját fejlesztésű webshopok általában egy külön szerveren, saját tárhelyen futnak és bármikor bele lehet nyúlni a kódba. Ennek köszönhetően az egyedi igények megvalósításának nem sok minden szab gátat, viszont pont ezért borsos árat kell fizetni.

Előnyök: 
  • szinte bármilyen egyedi igény megvalósítható, aminek nincsenek technikai gátjai
  • nagymértékben testreszabható, szinte csak a kreativitás szabhat gátat
Hátrányok:
  • rendkívül költséges indulás (több millió forint is lehet)
  • a webáruház elkészítése időben is hosszadalmas lehet
  • karbantartás és fejlesztés is extra költséget jelent
  • állandó support nem biztosított

Hagyományos webáruház motorok

Hagyományos webáruház motoroknak nevezzük az olyan open-source (nyílt-forráskódú) szoftvereket, amelyek webáruház indításra és üzemeltetésre lettek létrehozva. Találunk köztük olyanokat, amelyekkel az indulás ingyenes, viszont fontos megjegyezni, hogy az extra bővítményekért és funkciókért külön-külön kell fizetni ebben az esetben is.

Majdnem annyira testreszabhatóak, mint az egyedi fejlesztésű webáruházak, viszont sokkal megfizethetőbbek. Széleskörű funkcionalitásának köszönhetően viszont fejlesztő segítségre lesz szükségünk a webáruház elkészítéséhez.

Előnyök:
  • olcsó indulási költség
  • viszonylag nagy mértékben testreszabható, majdnem annyira, mint a saját fejlesztésű webáruház esetében
Hátrányok:
  • általában fejlesztői tudást igényel
  • nincs garancia és dedikált szakmai támogatás
  • rosszul optimalizált rendszer esetén a webáruház könnyedén belassulhat
  • könnyen meghackelhetőek, így nem a legbiztonságosabb rendszerek
  • népszerű webshop modulokért külön fizetni kell
  • összeakadhatnak a bővítmények
  • nincs automatikus frissítés

Legnépszerűbb hagyományos webshop motorok

  • WooCommerce
woocommerce.png
A WordPress a legelterjedtebb CMS (content management system) a világon, amelynek népszerűsége a könnyű kezelhetőségének köszönhető. A WooCommerce a WordPress “webshopja”. Néhány beállítás elvégzése után egy működő webáruházunk van pár perc alatt.

De ahogy a hagyományos webáruház motoroknál említettük, itt nagy jelentősége van technikai hozzáértésnek, hiszen egy helytelenül beállított WooCommerce webáruház nagyon könnyedén belassulhat, ha széles termékkínálattal rendelkezünk.

  • Magento
magento.png
A piac legjobb keretrendszerével rendelkező hagyományos webáruház motorja. Erőssége leginkább a jól skálázhatóságában, személyreszabhatóságában és rendszerintegrációjában rejlik.

A magasszintű funkcionalitásából fakad, hogy igencsak bonyolult a kezelhetősége, így itt is fejlesztői segítségre lesz szükség a webáruház beüzemeléséhez és üzemeltetéséhez. Emiatt a Magento célközönsége nem a KKV, hanem a nagyvállalati szegmens.

Ha mi magunk nem rendelkezünk a szükséges technikai tudással, akkor a külső segítségért valószínűleg elég sokat kell majd fizetnünk.

  • OpenCart
opencart.png
Ha online üzletünk nagymértékű testreszabhatóságot és egyediséget igényel, akkor a nyílt forráskódú e-kereskedelmi platformok közül az OpenCart lehet a legjobb megoldás. Rengeteg szép sablonnal rendelkezik és könnyen használható a széleskörű pluginoknak köszönhetően.

  • PrestaShop
prestashop.png
Egyre elterjedtebb a magyar piacon is és igen aktív közösséggel rendelkezik. Funkcionalitását tekintve nagyon hasonlít a Magentohoz, ebből fakadóan ennek a kezelhetősége is bonyodalmas.

Bár a kiegészítők elég drágák hozzá, cserébe egy gyors és jó funkciókkal rendelkező motort fogunk kapni.

Bérelhető webáruház motorok

Manapság egyre nagyobb teret nyernek a bérelhető webáruház rendszerek, amelyeknek sikerét a könnyű kezelhetőségükben kell keresni. Igen kedvező árért egy kész webáruház rendszert kapunk, melynek segítségével pár kattintás alatt elindíthatjuk webshopunkat. Mivel az informatikai háttér el van rejtve, csak a végeredménnyel, a működő webáruházzal kell foglalkozni.

Ne gondoljuk azt, hogy egyszerűsége miatt csupán kezdő vállalkozók számára ideális megoldás a bérelt webáruház. Olyan nagy cégek, mint a Cafe Frei, a Xiaomi és a BioTech USA is bérelt webáruház rendszerrel üzemelteti webshopját.

Előnyök:
  • költséghatékony
  • alacsony, hosszútávú karbantartási költség
  • átlátható és kedvező, kiszámítható díjak, amelyek magába foglalják a fejlesztést, a hosztingot, a karbantartást és az integrációt a különféle e-commerce szolgáltatásokhoz (számlázó, logisztika, stb)
  • széleskörű beépített funkciók (marketing, analitika, stb)
  • egyszerű használat, nem igényel technikai tudást
  • support biztosítva
  • automatikus frissítés
  • garancia
  • funkciói 99%-ban lefedik a piac igényeit
Hátrányok:
  • egyedi igények korlátozottan valósíthatóak meg
  • kevésbé testreszabható
  • korlátozott design lehetőségek

Legnépszerűbb bérelhető webáruház rendszerek

  • Shopify
shopify.png
Nemzetközi szinten a legnépszerűbb bérelhető webáruház rendszer a Shopify. Hátránya, hogy a tranzakciók után 2-3%-os jutalékot von le, így egy többmillió forgalmú webshop számára már eléggé zsebbenyúlós megoldás.

A Shopify nem biztosít magyar nyelvű ügyféltámogatást sem, így ezt is célszerű figyelembe venni a webshop motor kiválasztása során. Továbbá a magyar e-kereskedők által használt szoftverek és szolgáltatások (például Okos Ügyvitel, Billingo, MPL, stb) közül nem mindegyikkel integrálható.

  • Shoprenter
shoprenter.png
Magyarország piacvezető bérelhető webshop motorja, mely funkciókat tekintve szinte ugyanolyan erős, mint a Shopify, viszont sokkal pénztárcabarátabb. A magyar piacon használt e-kereskedelmi szoftverek közül szinte mindegyikkel könnyedén integrálható és sok rendkívül modern design téma közül választhatunk, de akár egyedi design igényével is fordulhatunk hozzájuk.

Hazai piacon a leghatékonyabb marketing funkciókkal ellátott webshop rendszer, így a vevőszerzés és a konverziónövelés gyerekjáték vele.

A csapat 2010-ben döntött úgy, hogy az egyedi webáruház fejlesztésekről áttér a bérelhető webáruház rendszerek fejlesztésére és azóta is ez a fő fókusz náluk.

Kiemelkedő színvonalú ügyfélkapcsolatuk hétvégén is elérhető, ami hazai viszonylatban nem szokványos.

14 napig minden funkciót ingyenesen letesztelhetsz próbaboltodban. 

  • Unas
unas.png
Az Unas a hazai piac másik népszerű bérelhető webshop motorja. Olcsóbb mint a Shoprenter, de funkcióit tekintve picit korlátozottabb.

Viszont itt is többféle előre elkészített sablon közül válogathatunk és kezelőfelülete is egyszerűen használható.

Webáruház megoldásaik mellett még domain regisztrációval és tárhely szolgáltatással is foglalkoznak.

Online piacterek

Online értékesíteni akár új, akár használt termékeket rendkívül egyszerűvé vált bárki számára. Köszönhetően az online piactereknek ma már webáruház sem szükséges ha el szeretnénk adni egy terméket.

Bár igencsak kedvező áron (vagy akár ingyen) értékesíthetőek így a termékek, viszont azok számára, akik hosszútávon profitálni akarnak az e-kereskedelemből, nem elegendő csupán az online piacterek használata! Ebben az esetben egy meglévő webáruház mellé természetesen újabb értékesítési csatornát jelenthetnek ezek a platformok.

Akik csak hobbiként foglalkoznak kereskedelemmel, azok számára viszont egy rendkívül alacsony belépési korlátot biztosítanak ezek a felületek.

Előnyök:
  • új, fellendülő értékesítési csatorna
  • nagy vásárlói potenciál 
  • “hobbi” kereskedőknek ideális
  • a termékfeltöltés általában ingyenes
Hátrányok:
  • brandépítés korlátozottan valósítható csak meg
  • más kezében van az irányítás
  • eltérő marketing stratégiát kell kialakítani rajta
  • általában jutalékot kell fizetni a sikeres értékesítés után
  • önmagában nem elég a hosszútávú sikerhez

Legnépszerűbb piacterek

  • eMag Marketplace
emag.png
A magyar piacon az eMag Marketplace a legnagyobb online piactér, amelyen belül már több ezer magyar kereskedő értékesíti termékeit. 

  • Vatera
vatera.png
A Vatera 2000 óta működik azzal a céllal, hogy összekösse a vevőket és az eladókat egy új kereskedelmi platformon. Ma már közel 2,7 milliós felhasználói tábora van, és havonta körülbelül 350.000 termék talál gazdára a Vatera által.

  • Meska
meska.png
A Meska a hazai kézműves-design termékek alkotóit szeretné összefogni. Már több mint 110.000 egyedi termék érhető el az oldalukon, amelyek között nemcsak késztermékeket, de alapanyagokat is találhatunk. Felhasználói száma már átlépte a 400.000-et és több mint 2 millió látogatója van évente ennek a piactérnek.

  • Etsy
etsy.png
Az Etsy egy globális online piactér, ahol már nem csak a hazai piac vevőit érheted el. Működésében nagyon hasonló az előző piacterekhez, viszont itt már a termékfeltöltésért is elkérnek egy kisebb összeget (kb. 60 Ft) a jutalék mellett.

  • Facebook Marketplace és Facebook Shops
fb_marketplace.jpg
A Facebook több milliárd felhasználóval rendelkezik, így igencsak nagy potenciál van abban, hogy ezen a platformon próbáljunk meg értékesíteni. Viszont ne felejtsük el, hogy az ide feltöltött termékek és adatok a Facebook kezében vannak és nincs ráhatásunk arra, hogy milyen módosításokat eszközölnek.
fb_shops.png

Több különbség is van a Facebook Marketplace és a Facebook Shops között, de a leglényegesebb, hogy csak a Facebook Shops által lehet közvetlenül megvásárolni a terméket. A Marketplace funkció inkább csak termékek kilistázására alkalmas, tranzakciót nem engedélyez.

  • Instagram Shopping
ig_shopping.png
Az Instagram egyre nagyobb elterjedésése miatt szinte magától értetődővé vált, hogy ezt a felületet is e-kereskedelmi célok felé is irányítsák. Az Instagram Shopping által könnyedén megjelölhetjük termékeinket egy képen és azonnal megvásárolható a platformról az adott termék.

Mérlegelési szempontok

Szerencsére ma már bőven akad lehetőségünk arra, hogy ha webáruház üzemeltetésbe szeretnénk belevágni. Sokféle megoldás elérhető, de pont ezért mindenki megtalálhatja közte azt, amelyik leginkább megfelel az elvárásainak és igényeinek.

Fentebb bemutattuk milyen opciók közül válogathatsz és hogy melyek a legnépszerűbb webshop motorok. Most nézzük meg, hogy milyen tényezőket célszerű átgondolnod, amikor webáruház indítás előtt állsz:

Költségek

  • Mennyit tudunk webshop készítésre szánni?
    – Ha korlátozottak a pénzügyi keretek, akkor egy saját fejlesztésű webshop nem jó opció. 
  • Fontos számunkra az egységes, kiszámítható havidíj?
    – Ha igen, akkor a bérelhető webáruház lesz a jó megoldás.
  • Kell-e extra összeget fizetni az egyes folyamatokért (fejlesztés, termékfeltöltés, domain regisztráció, tárhely bérlés, karbantartás)?
    – Ha nem okoz gondot az időnként felmerülő extra kiadás, akkor a hagyományos webshop motor is megfelelhet.
kltsg.jpg

Egyedi igények

  • Milyen funkciókra lesz szükségünk?
    – Jó ha erről írunk egy listát.
  • Van már rá megoldás a piacon, vagy le kell fejleszteni?
    – Nézzük meg, hogy a listánkra összeírt funkciókat lefedi egy-egy webshop motor.
  • Mennyire fontosak számunkra az adott funkciók?
    – A számunkra legfontosabb funkciók elérhetőek-e a kiválasztott rendszerben? Mik azok a kevésbé fontos funkciók, amikről hajlandóak vagyunk lemondani a kedvezőbb árért cserébe?

Termékkínálat

  • Körülbelül mennyi terméket szeretnénk értékesíteni?
    – Ha több ezer terméket szeretnénk értékesíteni, akkor a piactér semmiképp nem lesz járható út. De még a hagyományos webshop motor is kérdéses, hiszen például egy WooCommerce webshop nagyon könnyen belassulhat nagyobb termékszámnál.
  • Milyen termékkörről van szó?
    – Prémium kategóriás termékeket árulunk? Azoknál a megjelenés is nagyon fontos, így piactér itt is sem a legmegfelelőbb választás.

Gyorsaság

  • Milyen gyorsan tölt be a webshop?
    – Ma már tudjuk, hogy 2-3 másodpercnél tovább nem szeretnek a látogatók várni az oldalbetöltésre. A hagyományos webshop motorral készült oldal ha nincs megfelelően optimalizálva, akkor hamar belassulhat.
  • Milyen tárhelyet válasszunk?
    – Ha hagyományos webshop motorral akarunk elindulni, akkor ott nincs biztosítva a tárhely, arról magunknak kell gondoskodni. A tárhely kiválasztásánál mindenképp egy megbízható és profi szolgáltatót válasszunk, hogy a webshopunk gyors betöltése biztosítva legyen. A magas minőségű tárhely szolgáltató egyértelműen költségesebb is.

Design

  • Milyen design megoldásokat kínál az adott megoldás?
    – Biztosítanak-e előre készített design sablonokat? Bérelhető webáruházaknál általában már a csomagárba vannak foglalva a sablonok, míg hagyományos webshop motor esetén gyakori, hogy külön-külön kell ezeket megvásárolni, időnként elég drágán.
  • Mennyire esztétikusan a témák?
    – Mennyire felelnek meg a mai UI/UX trendeknek a sablon témák? 
webshop_design.jpg

Fejlesztői tudás

  • Szükség van technikai tudásra a webáruház elkészítéséhez/üzemeltetéséhez?
    – Ha mi magunk is értünk a programozáshoz és szeretnénk ezzel külön foglalkozni, vagy van rá pénzünk, hogy megbízzunk ezzel valakit, akkor egy hagyományos webshop motor is jó választás lehet. De ne felejtsük el, hogy itt akár egy sabloncserénél is szükség van fejlesztői tudásra.
  • Milyen támogatást nyújt az adott rendszer?
    – Ha úgy döntünk, hogy nem másra bízzuk a webáruház elkészítését és üzemeltetését, akkor szükség esetén milyen tudásanyagot biztosít az adott szolgáltató? 

Kezelhetőség

  • Mennyire felhasználóbarát a szoftver használata?
    – Napi szinten mennyi időnket veszi el a webáruház beállítások módosítása? Mennyire könnyedén érhetőek el a fontos információk? Egyáltalán minden értékes adat és beállítási lehetőség hozzáférhető?

Marketingfunkciók

  • Mennyire segíti a marketinget (főleg a SEO-t)?
    – Hogyan támogatja majd a marketing tevékenységünket az adott rendszer? Vannak beépített funkciók? Mennyire SEO-barát? A Shoprenter ilyen szempontból kiemelkedő hazai piacon és a legszéleskörűbb és leghatékonyabb marketing funkciókat biztosítja.
  • A marketing szoftvereket mennyire könnyen tudjuk összekötni webshopunkkal?
    – Használunk egyéb marketing szoftvereket? Ezek kompatibilisek a webáruház rendszerünkkel? Mennyire könnyen beépíthetőek ezek a folyamatokba?
marketing_shoprenter.jpg

Technikai háttér

  • Mennyire korszerű egy adott webáruház rendszer?
    – Egy saját fejlesztésű webáruház “megszületése” pillanatában valószínűleg a legújabb technológiát használja, viszont idővel ez elavul és újbóli költségért cserébe tudjuk frissíttetni. 
  • Milyen gyakran frissítik a rendszert?
    – Ha fontos számodra, hogy a webshopod folyamatosan naprakész legyen és a legújabb trendeknek megfelelő technikai háttérrel rendelkezzen, akkor a bérelt webáruházakat vagy a hagyományos webshop motorokat ajánljuk, ahol folyamatos fejlesztés van és havi szinten általában több frissítés is történik.
  • A frissítések automatikusan történnek?
    – Ha azt szeretnéd, hogy rendszered automatikusan frissüljön a legújabb funkciókkal, akkor a bérelt webáruházat javasoljuk. Hagyományos webshop motorok esetén a frissítést manuálisan kell végrehajtanod, ami időnként gondot is okozhat a rendszerben (pl. összeakadnak a bővítmények).
  • A rendszer mögött álló csapat mennyire profi?
    – Mióta elérhető a piacon az adott cég? Célzottan a webáruház rendszerre helyezik a fókuszt, vagy szétaprózódik a figyelem több tevékenység közt? Milyen az ügyfélszolgálat minősége? A hagyományos webshop motorok általában nincs dedikált support, míg a Shoprenternél kiemelkedő magyar nyelvű segítségnyújtás érhető el.
  • Biztosítanak integrációkat?
    – E-kereskedőként valószínűleg több különféle szoftvert (például számlázó, készletnyilvántartó, analitikai, marketing, stb) is használunk a mindennapi munka során. Ezeket mennyire kompatibilisek a webshop rendszerünkkel? A Shoprenter a magyar kereskedők által használt szoftverek nagy százaléka elérhető Shoprenter Alkalmazás vagy integráció által, míg Shopify esetében adódhatnak problémák.
  • Mennyire biztonságos a rendszer?
    – Védve lesz az oldalunk a különféle hacker támadások ellen, vagy saját magunknak kell gondoskodni arról, hogy ne szivárogjanak ki adatok és ne álljon le a teljes oldal egy esetleges támadás során? Tipikusan a nyílt-forráskódú (hagyományos webshop motorok) esetében okozhatnak gyakran fejtörést a hacker támadások.

Célpiac

  • Nemzetközi vagy csak hazai piacra értékesítünk?
    – Bizonyos funkciók meglétének fontosságát az erre adott válasz fogja meghatározni.
  • Szükség van többnyelvűsítésre?
    – Ha külföldre is célzunk, akkor mennyire könnyedén oldható meg a webshopunk többnyelvűsítése? 
  • Milyen pénznemeket és fizetési módokat preferál a célpiacunk?
    – Ha nemzetközi szinten értékesítünk, akkor bizony a különféle országok más és más pénznemeket és fizetési módokat fognak preferálni. Döntés előtt mindig nézzük meg, hogy ez megvalósítható-e a rendszerben, hogy ha külföldön is szeretnénk sikeresen értékesíteni.

Brandépítés

  • Szeretnénk hangsúlyt fektetni a brandépítésre?
    – Ha fontos számunkra a márkaépítés, akkor felejtsük el a piactereket!
  • Mennyire tudjuk a márkánkhoz igazítani a webáruház sablont?
    – Ha céged modern megjelenést kíván magának, akkor a Shoprenter a legjobb megoldás, ahol a legújabb trendeknek megfelelő sablonok közül válogathatsz extra felár nélkül.

Összefoglalás

Ha webáruház indítás előtt állsz, vagy úgy érzed, hogy jelenlegi webshopodat ideje egy új és jobb rendszerbe átültetni, akkor érdemes a fentebb említett szempontokat mind mérlegelned a választás előtt.

Bízunk benne, hogy cikkünk segítségével sikerül megtalálnod az igényeidnek legmegfelelőbb webshop motort. Útravalóként egy rendkívül zanzásított összefoglaló:

  • Egyedi fejlesztésű webshop: Ha sok pénzed van és a piactól eltérő nagyon egyedi igényeid vannak
  • Hagyományos webshop motor: Fontos a nagymértékű testreszabhatóság és rendelkezel a szükséges fejlesztői ismeretekkel (vagy van rá pénzed, hogy fizess egy fejlesztőnek ezért).
  • Bérelhető webshop motor: Nincsenek a piac döntő többségétől eltérő egyedi igényeid, és kedvező árakért egy könnyen kezelhető webáruház rendszert szeretnél kapni maximális támogatással.
  • Online piacterek: Ha csak hobbiként foglalkozol értékesítéssel és nincsenek hosszútávú céljaid vele, vagy meglévő webáruházadnak szeretnél egy új értékesítési csatornát szerezni.
Ha sikerült meggyőznünk arról, hogy miért is olyan sikeresek és népszerűek a bérelhető webáruház rendszerek, akkor gyere és próbáld ki teljesen ingyen 14 napig, kockázat nélkül a Shoprentert, Magyarország vezető webáruház rendszerét!

Kérjük írd be a képen látható kódot
Biztonsági kód Új kódot kérek
Szeretnék e-mail értesítést kapni az új hozzászólásokról!
Ha szeretnél további webáruházas tippeket, iratkozz fel heti értesítőnkre!
Van már webáruházad?