Lead generation - érkezési oldalak tesztje
Hogyan sokszorozzuk meg az oldalunkra érkező látogatók közül a ténylegesen vásárlók arányát? Melyek a leggyakoribb hibák és hogyan kerüljük el őket? Az új termékek megjelenésekor indított lead generation (potenciális vevők gyűjtésére szolgáló) kampányokhoz szeretnénk pár tanácsot adni. Egy ilyen kampánynak szerves része kell, hogy legyen az érkezési oldalak (landing pages) tesztelése, melynek célja, hogy a keresőkön, illetve reklámokon keresztül érkező látogatók minél nagyobb százaléka maradjon az oldalukon. Röviden felsoroljuk a tapasztalataink alapján leggyakoribb érkezési oldal hibákat: 1. hiba: A reklámokat a főoldalra irányítani. Miért szükségesek az egyedi érkezési oldalak? És miért nem jó, ha a látogatók az oldalunk főoldalára érkeznek? Egy reklám kampány egyedi érkezési oldalak nélkül szinte pénkidobás, a lehetséges vásárlóknak az elvesztegetése. A hirdetések célja, hogy látogatókat vonzzanak az oldalra, míg az érkezési oldalak célja a reklámtól az általunk megcélzott oldalig „elkalauzolni” az ezen reklámokból érkező látogatókat. A hirdetéseinkben általában van egy üzenet, amely érdekli az embereket. Ha utána az ígért tartalom helyett egy információval ömlesztett oldalon találják magukat, nem biztos, hogy rászánják az időt a számukra szükséges információ megtalálására. Ha nem látják egyből azt, ami miatt érkeztek, egy klikk, és már itt sincsenek. Ezzel szemben egy jól kidolgozott, egyedi érkezési oldalon a látogatók egyből azzal találkoznak, amire számítottak. Innentől a mi feladatunk, hogy a látogatásukat olyan irányba tereljük, amely számunkra kívánatos. 2. hiba: A képre nem lehet kattintani A weben szörfözők egy része gyakran oda is kattint, ahova nem lehetne. Annak reményében teszik ezt, hogy majd valami új helyre juthatnak el. Ha kattintás után nem történik semmi, azt is hihetik, hogy az oldal hibás vagy rossz. Ezzel értékes vevőket szalaszthatunk el. 3. hiba: Nincs a kép alatt felirat Felmérések mutatják, hogy a képek alatt megjelenő kiírásokat a látogatók igen nagy arányban elolvassák. Logikusan átgondolva ez nem is csoda, az írott média mindannyiunkat arra tanított, hogy egy kép alatt mindig képaláírást keressünk. Ha tehát olyan képünk van, aminek nincsen felirata, ismét lehetőségeket szalasztunk el. 4. Hiba: Alapértelmezett „check boxok” Ha egy interaktív űrlapon rádió gombokat vagy check boxokat használunk, akkor azoknak gyakran van egy alapértelmezett értékük. Az ilyen check boxok alapértelmezetten IGEN-re állítva azt sugallják a látogatónak, hogy már választottak helyettük. Ha NEM-re alapértelmezzük, akkor meg lehet, hogy értékes vásárlókat veszítünk, mert esetleg figyelmetlenségből nem vették észre a választási lehetőséget. A legjobb megoldás az lehet, ha a látogatóra bízzuk a választást egy IGEN és egy NEM üres check boxal. |