Miért kulcsfontosságú a cégének a keresőmarketing?
Avagy miért ne dobjon ki feleslegesen százezreket bannerekre és hozzá hasonló online marketing megoldásokra. Akár non-profit, akár üzleti jellegű internetes oldalt készítünk, az egyik legfontosabb feladatunk annak biztosítása, hogy arra minél többen ráleljenek. Hogyan találják meg az emberek az oldalunkat? 1. Begépelik a böngészőbe az oldalunk címét. 2. Valamely más oldalon rákattintanak a linkünkre, hirdetésünkre 3. A keresőkön keresztül A keresőmarketing a keresőrendszerekben a legjobb pozícióra való törekvést jelenti. Miért akarhat valaki a keresőkben jól szerepelni? A Nielsen és Netrating felmérése alapján 2005-ben az internetezők 77 százaléka használt rendszeresen valamilyen keresőprogramot, és közel 60 százalékuk először a keresőkhöz fordul, ha információra van szüksége valamilyen témakörben. Ez azt jelenti, hogy, ha teszem fel valaki virágcsokrot szeretne küldeni, és beírja a keresőbe, hogy „virágküldő szolgálat”, akkor megjelenik neki az első 10 oldal, ami virágküldéssel foglalkozik. Ekkor az első oldalon való szereplés egy virágküldő szolgálatnak hatalmas előnyt jelent a versenytársakkal szemben. Hogy ez konkrétan milyen „kézzel fogható” előnyöket jelent, azt a következő felmérés szemlélteti a legjobban. A Oneupweb keresőmarketingre szakosodott cég felméréséből egészen nyilvánvaló módon lehet a Google első találati oldalán való szereplés pozitívumait leszűrni: Ezen eredmény rendkívül jól illusztrálja, hogy a keresőkben való jó szereplés rendkívül hasznos tud lenni egy cég számára. Ugyanakkor rengeteg kisebb-nagyobb kereső létezik a világon, még Magyarországon is akad belőlük szép számmal. Felmerül a kérdés, hogy a számos kereső közül melyikben érdemes leginkább szerepelni, melyikre kell elsősorban az oldalunkat optimalizálni. A keresők népszerűségét több szemszögből is érdemes megvizsgálni. Világviszonylatban a legnépszerűbb internetes keresők 2005 júliusában a következők voltak: A Google-nak a dominanciája már itt is szembeszökő, azonban az igazi jelentősége akkor mutatkozik meg, ha az üzleti szereplők keresőhasználatát tekintjük meg. A MarketingSherpa által 60 üzleti döntéshozó részvételével 2004-ben lefolytatott kutatás számos rendkívül érdekes adatra derített fényt. Egyik ilyen rendkívül fontos megállapítása, hogy a megkérdezettek 93,4 százaléka állította, hogy használja információgyűjtésre az Internetet egy-egy komolyabb vásárlási döntés meghozatala előtt. És ezen üzleti döntéshozók 63,9 százaléka a keresőkhoz fordul első lépésben: Még érdekesebb talán az az adat, mely ezen üzleti felhasználók keresőhasználati szokásait részletezi. Arra a kérdésre, hogy mely kereső segítségét veszi igénybe ilyenkor, az eredmények a Google abszolút dominanciáját mutatják: Természetesen a keresők sem alkalmasak minden célra egyformán. Arra a kérdésre, hogy a vásárlási folyamat mely szakaszában alkalmazták elsősorban a keresőket a fenti üzleti döntéshozók, a legtöbbet a kezdeti fázist jelölték meg. Tehát a keresőket leginkább a témakörrel való ismerkedés szakaszában alkalmazták, mondhatni gyors, felületes információ gyűjtésére a későbbi alaposabb kutatás előtt. |