Mit lát meg áruházunkon a vevő?
Az áruházunk oldalai tele vannak információval, hogyan érhetjük el, hogy azokat el is olvassa valaki, avagy hogyan tudjuk tudatosan befolyásolni a látogatók viselkedését? A MarketingSherpa Ecommerce Benchmark Guide 2006 c. kiadványának egyik legmegkapóbb része a 23 teljesen színes eyetracking hőtérkép, ami azt mutatja, hogy egy átlagos látogató tekintete hova vándorol egy tipikus kereskedelmi weblap vagy webáruház képernyőjén. Ami különösen érdekes az az, hogy a megfelelően elhelyezett főcímek és képek hogyan befolyásolják a vásárlók tetteit a weblapon. Három eredmény különösen megkapó:
Ezen a képen jól látható, hogy elsősorban a főcímre, illetve a jobb oldalon található férfit ábrázoló képre esett a látogatók pillantása.. A másik kép talán még jobb, hiszen ez már konkrétan a BestBuy webáruház egyik kategória oldalát mutatja be (notebook-ok kategória https://www.bestbuy.com/site/olspage.jsp?type=category&id=cat00000). Itt mint látható a vásárlók tekintete elég tudatosan van befolyásolva, mindenki pont oda néz ahova a készítők szeretnék. Az oldal konkrétan egy notebook választó. Mint látható, a notebook-kategóriákat ábrázoló képek alatti szövegek (a tényleges menü) igen-igen sok figyelmet kaptak, és ez is volt a készítők célja. |