Növelje az eladások értékét - az upsale művészete
Hogyan lehet egyszerűen megnövelni az átlagos vásárlás értékét? És hogyan érvényesítsünk magasabb profitot árainkban anélkül, hogy ez a forgalom csökkenéséhez vezetne? Az emberek imádnak vásárolni, és imádnak „nézelődni”. Kérdezze meg egy ruhaüzletben dolgozó ismerősét, hányszor hallja a „csak nézelődök” kifejezést egy nap. Ezen nézelődők egy része végül vásárol, egy nagyobb része viszont feltehetően nem. Ez a jelenség még inkább igaz az Internet világában. Az emberek szeretnek céltalanul böngészni, és ilyenkor könnyű megragadni az érdeklődésüket, könnyű rávenni őket egy úgynevezett „impulzus vásárlásra”. Ez alatt a profibb webáruházak főoldalán megtalálható kiemelt termékeket értjük, vagy egyéb csábító ajánlatokat, melyeknek legfőbb feladata vásárlásra bírni az embereket. Sajnos ritkán adatik meg a luxus, hogy a termék „teljes áron” is csábító legyen, gyakran kénytelenek vagyunk az ilyen húzó termékek profittartalmát a minimumra csökkenteni (vagy néha még az alá is). És itt lép képbe az internetes csodafegyverünk, az upsale, melynek segítségével „felturbózhatjuk” a tranzakciók értékét, magas profittartalmú termékekkel egészíthetjük ki a vevő vásárlását. Mi az az upsale?Az upsale röviden a vásárlás (tranzakció) értékének a növelését szolgáló módszer (kiegészítő termékek segítségével), igazi nagymesterei a gyorsétkezdék és a szupermarketek. Tekintsünk egy tipikus látogatást egy helyi McDonalds-ban, ahol kérünk egy BigMac-et. A pultos első kérdése, hogy adhatja-e menüben. Már itt is sokan rábólintanak (egyszer élünk!), de talán még hatékonyabb az „adhatom-e Super Size-ban” kérdés, statisztikák szerint az emberek igen nagy százaléka beadja a derekát. Habár feltehetően senkinek nincs szüksége annyi kólára és sült krumplira, valahogy könnyebb igent mondani, mint nemet. Vagy tekintsünk meg egy átlagos boltot. A kassza közelében mindig találhatunk olcsóbb, kisebb értékű dolgokat, melyek szorosan kapcsolódnak a bolt kínálatához. Egy élelmiszer boltban édességek és rágó, egy cipőboltban cipőkrém és cipőkanál, elemek és villanykörték egy lámpaboltban. Még a helyi autómosómban is árulnak légfrissítőket és ablaktisztítót a kasszánál! Ezen kasszaközeli termékek közös jellemzője, hogy értékük relatíve alacsony, de rendkívül magas profittartalommal bírnak. Lehet, hogy értékük csak negyede a fő „vásárfiának”, de közben megduplázzák a bolt hasznát! És közben a vevőnek is csak nő az elégedettsége! Webáruház-upsaleEgy webáruház komolyabb upsale értékkel bír, mint a legtökéletesebb eladó vagy berendezés. A nap 24 órájában fáradthatatlanul tudja ajánlgatni a jobbnál jobb kiegészítő termékeket, sőt akár minden termékhez más és más, hozzá leginkább illő kiegészítő terméket ajánlva. Adott a kérdés, hogy miért használja olyan kevés webáruház ezt a kivételes lehetőséget. Erre a válasz nem egyértelmű, de véleményem szerint azért, mert a többség nem is igen tud róla, vagy, ha ismeri is, mint lehetőséget, a webáruház szoftvere nem támogatja ezt az értékesítés növelő funkciót. 5 upsale tippVégezetül álljanak itt az én személyes tanácsaim a sikeres upsale-hez:
Kapcsolódó modul: |