Sok kicsi sokra megy - avagy a long tail-marketing ereje webáruházaknál
Biztosan mindenki hallotta már a következő szólást: "Sok kicsi sokra megy!" Ez pláne igaz online értékesítés esetében is. Cikkünkből megtudhatjuk, hogy hogyan is érvényesül ez a szinergia hatás a long tail marketingben. Lehetséges vajon csekély ráfordítással gyors növekedést elérni webáruházunk árbevételében? Mindezt úgy, hogy ez csak havi egy-két óránkba kerül? A válasz: igen. Hogy ehhez mit is kell pontosan tennünk? A cikk végére érve választ kapunk majd a kérdésre és meglátjuk, hogy milyen egyszerűen és gyorsan többszörözhetjük meg webáruházunk forgalmát. Még mielőtt rátérnénk a lényegre, az üzleti életben gyakran előforduló problémát mutatok be, amely segítségével könnyebben megérhetünk egy nálunk még kevésbé alkalmazott marketing módszer – a long tail marketing – lényegét, amely a kulcsa lesz a további sikereinknek. 1. Offline versus online boltok költséghatékonyságaA kis- és nagykereskedők gyakran szembesülnek azzal a problémával, hogy bizonyos termékeik kereslete nagyon alacsony, mondhatni majdnem nullával egyenlő. Ez esetben arra kényszerülnek, hogy az adott termék forgalmazását megszüntessék, mivel nem éri meg számukra fenntartani a csekély forgalom miatt. Sok költségük merül fel ezzel kapcsolatosan, ami elviszi a profitot, sőt ezen kívül veszteséget is jelent számukra. Ilyenek például a raktározási költségek, polcköltségek, beruházott tőke. Offline boltok esetében tehát csak olyan termékeket érdemes árulni, amelyek iránt nagy a kereslet, megfelelő mennyiségű igény van rá. Tisztán online webáruházak esetében ez a probléma teljesen megszüntethető, pontosabban fogalmazva nem is létezik. Mivel a boltok többsége nem rendelkezik raktárkészlettel a termékekből (vagy jó részéből), ezért neki nem merül fel plusz költsége ezzel kapcsolatosan. Nekik ugyanannyiba kerül 1000 terméket forgalmazni, mint 2000-et, 5000-et, 10000-et vagy akár még ennél is többet, függetlenül a termékek forgalmától. 2. Hogyan profitálhatunk a long tail kulcsszavakból?
De hogyan is kapcsolódik ez a long tail marketinghez? A válasz egyszerű. Ez teszi lehetővé a webshopnak, hogy ne csak a legkeresettebb termékeket értékesítésével növeljük a profitunkat, hanem a csekély forgalommal rendelkező termékekből is kihozzuk a maximumot. De hogy is lehetséges ez? 3. Miért is éri ez meg nekünk?
Nézzünk erre egy példát. Tegyük fel, hogy számítógép forgalmazásával foglalkozik a webáruházunk. Ez esetben a monitor, LCD monitor szavak a gyakran keresett kulcsszavak közé tartoznak. Erre valószínűleg nehezen tudunk jó helyezést elérni a nagy verseny miatt. A következő ritkábban keresett kulcsszavakat tekintve, azonban egy olyan résre lyukadhatunk ki, ahol már kicsi a verseny, vagy nincs is: 19" Samsung 943NW, 19" Fujitsu-Siemens L19W 5ms LCD monitor. Ez esetben nagy a valószínűsége annak, hogy a mi webáruházunkkal találkozik először a potenciális vásárló, valamit célirányos keresése jelzi azt, hogy konkrét vásárlási szándékkal keresett fel minket.
|