Van-e élet a köszönő oldalak után? – avagy 6 tipp az optimalizálásra
A köszönő oldalakra legtöbben csak úgy tekintenek, mint egy oldalra ahol visszaigazolást kell adni a megrendelésről és listázni a megrendelés adatait. A valóság azonban az, hogy a vásárlást megerősítő oldalak rengeteg egyéb célt is szolgálhatnak. Leginkább azt, hogy a vásárló újból nálunk vásároljon. Van ugyanis a marketingben egy íratlan szabály: „Egy új vevő megszerzése mindig drágább, mint egy meglévő vásárlót újbóli vásárlásra késztetni.” Köztudott például, hogy a világ legnagyobb webáruházánál, az Amazonnál a vásárlások 75%-át a visszatérő vásárlók jelentik, akiket könnyebben és olcsóbban lehet vásárlásra ösztönözni. Az alábbiakban mutatunk pár példát, hogy mire is lehet használni a köszönő oldalakat: 1) A bizalom építése Azt nyilván nem kell sokat magyarázni, hogy a felhasználói bizalom elnyerése milyen fontos egy webáruháznál. Erre minden oldalunkon törekedni kell, nem kivétel ez alól a köszönő oldal sem. Aki rendelt már webáruházból tudja, hogy még a rendelés feladását követően is lehetnek kétségei (főleg ha olyan oldalról rendelt ahonnan korábban még nem). Ezeket pedig minél előbb el kell oszlatni, ha szeretnénk, hogy legközelebb is nálunk vásároljanak. Egyrészt teljesítsük amit vállaltunk, méghozzá a lehető legprofibb módon, másrészt már a köszönő oldalon válaszoljuk meg a felhasználókban felmerülő tipikus kérdéseket:
2) Regisztráció Még ha lehetővé is tesszük webáruházunkban a regisztráció nélküli vásárlást, akkor sem kell lemondanunk arról, hogy a felhasználók regisztráljanak oldalunkon. Erre a köszönő oldalon is fel lehet hívni a figyelmet. Az Action Envelope például a vásárlás nyomon követését, mint opciót és hűségpontok gyűjtését ajánlja fel azért cserébe, hogy beregisztráljunk az oldalára. 3) Ösztönözzük a vásárlás folytatására! Sokszor hiába ajánlunk kiegészítő és hasonló termékeket a vásárlási folyamat megrendelés előtti szakaszában, azok nem járnak eredménnyel. Viszont hol van az megírva, hogy ezt nem folytathatjuk a vásárlást követően? Ez az amiben az Amazon nagyon jó. Érdemes alaposabban is megnézni az ő köszönő oldalukat (főleg a címsorokat).
4) Kérdezzünk tőlük, gyűjtsünk véleményeket! A vásárlók visszajelzése mindig nagyon hasznos, ha növelni szeretnénk a felhasználói élményt vásárlás közben. Az Apple Store ezt egy kérdőív segítségével valósítja meg, amit a köszönő oldalon helyezett el. Esetleg ezt még meg lehet fejelni valamilyen ösztönzővel, hogy minél többen kitöltsék.
5) Mutassuk meg neki katalógusunkat! Az, hogy egy adott felhasználó vásárolt tőlünk egy terméket még nem jelenti azt, hogy az összes kategóriánkat végignézte. Lehet, hogy van még olyan termékünk, amely érdekelheti. Hogy ezt megmutassuk neki jó megoldás a katalógus, mely lehet letölthető online, vagy mondjuk a választott termékéhez csomagolt nyomtatott offline változat. 6) Menjünk a közösségi oldalakra! A közösségi oldalak világában kézenfekvő megoldás, hogy a felhasználók megoszthassák vásárlásaikat másokkal. Ahogyan a többi esetben ezt is ösztönözhetjük valamilyen kedvezménnyel, bónusszal. Íme pár példa:
A megosztásánál felajánlhatunk egyszerre több közösségi oldalt is (lásd Amazon), vagy akár speciálisan egyetlen médiumot. Utóbbi esetben a Sephora.com a nyugaton népszerű Pinterest-re helyezi a hangsúlyt. +1) Remarketing Ha már a köszönő oldalak utáni praktikákról beszélünk nem mehetünk el a Remarketing mellett. Amennyiben például használjuk a Google Adwords rendszerét, rendkívül egyszerűen hirdethetünk a tartalmi hálózaton azoknak a felhasználóknak, akik vásároltak nálunk. Ez különösen hasznos például ha ismerjük termékünk „elhasználódási idejét”. Nem mellesleg ez a téma szintén megérne egy cikket ... Reméljük tetsztett a cikk! Amennyiben kérdése, észrevétele van kérjük írja meg a hozzászólások között!
|