Köszönjük feliratkozását!

Hamarosan megkapja heti webáruházas tippjeit.

A kérdés triviálisnak tűnhet, pedig közel sem az. Hiába van egy jó termékünk vagy szolgáltatásunk, ha azt a nem megfelelő módon áruljuk a neten, könnyen kudarcba fulladhat kísérletünk.

Hogyan árulhatunk online, webáruház nélkül?

Már gyakran az első lépés is kérdéses lehet: hogyan adjuk el termékünket vagy szolgáltatásunkat. Ha több száz vagy ezer termékünk van, a kérdés megválaszolása viszonylag egyszerű: vegyünk vagy béreljünk egy webáruházat.

Viszont ha csak egy vagy pár darab termékünk van (például egy ebook), arra nem célszerű egy egész webáruházat felhúzni. A következő esetekben például tipikusan nem a webáruház az optimális megoldás:

  • ebookokhoz,
  • rendezvényekhez,
  • szoftverekhez,
  • szolgáltatásokhoz,
  • stb.

Ennek oka legfőképpen az, hogy az ilyen termékeket a vásárlók alapvetően nem „kosárba rakásos” módszerrel szokták megrendelni, és logikailag is furcsa mondjuk egy szemináriumot „kosárba rakni”.

Ezen túl egy webáruház számos olyan navigációs lehetőséggel bír (kategóriák, információs menük, modulok, stb.) amelyek sok száz vagy ezer termék esetén hasznosak (segítik a vevő számára a tájékozódást az áruházban), egy termék értékesítése esetén viszont kifejezetten károsak és zavaróak (feleslegesen növelik a zajt).

Nézzük meg, milyen lehetőségeink vannak arra, ha webáruház nélkül szeretnénk eladni.

1. Sales oldal + webáruház

Viszonylag egyszerű, de nem túl elegáns megoldás, ha valaki egy önálló weboldalt használ a „meggyőzéshez”, majd egy külön webshop motort a megrendeléshez.

Ilyenkor megvalósul az a fontos szempont, hogy minél meggyőzőbb weboldala legyen az adott terméknek, az oldalról elnavigáló elemek nélkül.

Jó példa erre Piroska Gyula weboldala.

Piroska Gyula tréning

A könyvrendelés gombra nyomva a PiroskaGyula.shoprenter.hu/egyhajobanevezunk oldalra jutunk - ami már egy ShopRenteres webáruház.

Egy hajóban evezünk

Itt Kosárba tudjuk rakni az adott terméket, majd a Pénztár gombra kattintva jutunk el a ShopRenteres áruház pénztár oldalára.

Pénztároldal

Ennek a megoldásnak a hátránya, hogy több – nem feltétlenül értékteremtő – lépés is van benne, és jóval több a kattintás, mint amennyire alapvetően szükség lenne.

Bár technikailag szépen működik a dolog, érdemes lenne egyszerűsíteni a folyamaton, kihagyni a ShopRenteres áruház termék oldalát, és a sales oldal „Könyvrendelés” gombja lehetne egyszerű „Megrendelem”, ami egyből vihetne a pénztár oldalra.

2. Weboldal megrendelő űrlappal

Az előbbinél gyakrabban alkalmazott megoldás, amikor a vásárló egy megrendelő űrlapot tölt ki. Ennek a megoldásnak nagy előnye, hogy így a teljes vásárlási folyamat a weboldalon belül zajlik, plusz magába a weboldalba beilleszteni egy űrlapot sem túl bonyolult feladat.

Viszont az űrlap kitöltésekor általában nem történik semmi, csupán megy egy email az eladónak a megrendelés tényével. Ilyenkor gyakran kézzel kell kiküldeni a díjbekérőt, manuálisan kell az ügyfelet noszogatni, ha nem fizetett, és manuálisan kell kiállítani a számlát, ha fizetett.

De ami még nagyobb probléma, hogy ilyen esetben nem tudunk bankkártyás fizetési lehetőséget sem biztosítani, ezért ilyenkor általában csak a banki átutalás és – jobb esetben – az utánvét használható.

Tapasztalatunk szerint az emberek nem szeretik a banki utalást. Ez többnyire a 24 jegyből álló számlaszám nehezen kezelhetőségének köszönhető (nehéz megjegyezni, félelmek az iránt, hogy netán rosszul adták meg a számot stb.) A hosszabb átfutási idő, a banki átutalás bonyolultsága, ezek mind olyan tényezők, amelyek elvehetik a vevők kedvét az azonnali vásárlástól.

Vegyük például a Győzd le a dadogásod! értékesítő oldalát, amely a megszokott elemeket tartalmazza: egy világos értékajánlat főcímmel, szöveges magyarázattokkal, vásárlói ajánlásokkal és természetesen a garanciával.

Győzd le a dadogásod!

Majd az oldal alján küldhetjük el a megrendelésünket egy űrlap segítségével.

Megrendelő űrlap

Láthatjuk, hogy az űrlap kitöltése után a vásárlói folyamat elég hosszadalmas. Hiszen nem mindenkinek van netbankja, hogy azonnal el tudja utalni a pénzt, de még ha ez meg is történik, a banki számlavezetési rendszer nyitvatartási ideje miatt ez is eltarthat egy ideig.

Lefejleszteni házon belül?

Esetleg megoldást jelenthetne, ha magába a weboldalba építenénk be egy pénztár folyamatot (fizetési és szállítási módokkal) - amit sokan próbálnak megvalósítani. Azonban be kell látni, hogy nulláról leprogramozni például egy bankkártyás fizetést nem egyszerű dolog, plusz jelentős költséggel is járhat. 

Ez pedig korántsem biztos, hogy megéri. Például egy szezonális termék, egy egyszeri rendezvény, vagy egy alacsony árrésű termék esetén lehet, hogy az összes profitunkat felemésztené, ha belefognánk ennek a megvalósításába. 

Tehát mind a sales oldal + webáruház, mind a megrendelő űrlapos megoldásnál vannak olyan tényezők, amelyek az „inkább később még visszajövök” gondolatra sarkalja a vevőt, és ez az, amit egy kereskedő nem szeretne hallani.

Hiszen tudjuk jól, hogy aki elmegy, csak ritkán tér vissza hozzánk.

3. Beépíthető megrendelő gombok

Külföldön egyre szaporodnak azok a megoldások, melyek e problémára adnak megoldást, és egy meglévő weboldalba engednek egy megrendelés gombot beépíteni. Vagy egyszerű, sales oldalak létrehozását teszik lehetővé, melyek mögött egy webáruház-szerű rendszer áll, annak minden előnyével.

Miért jók ezek a megoldások?

Ha röviden akarnánk írni, akkor azt mondhatnánk, hogy az előző két megoldás keverékei. Kiküszöbölik az előbbiek hibáit, miközben megtartják azok előnyeit.

Eladhatunk velük úgy, hogy a vevőnek nem kell külön egy webáruházba átmennie, de közben mégis modern fizetési eszközöket használhat.

Sajnos ezek a megoldások Magyarországon több szempontból sem működnek: nem támogatják sem a magyar fizetési- és szállítási módokat, sem a magyar jogszabályokat, sem a magyar számlázást, és még magyar nyelvű támogatás sincs hozzájuk.

Szerencsére most már Magyarországon is elérhető egy ilyen komplex megoldás.

A ShopRenter megoldása segítségével megrendelő gombokat szúrhatunk be akárhova a weboldalunkra.

Példaként itt van a Vevőmágnes Hírlevél oldala, amelyhez a ShopRenter szolgáltatja a rendelési lehetőséget:

Vevőmágnes Hírlevél

Miután a látogató rákattint a megrendelő gombra, egyből a megrendelő oldalra jut, ahol pár egyszerű lépés után gyorsan és könnyen fizethet.

Mindeközben végig a Vevőmágnes oldalán maradunk, ráadásul a pénztár oldala megfelel korunk legfontosabb követelményeinek.

Vevőmágnes Hírlevél pénztároldal

 

Az ShopRenter weboldalán lehetőség van ingyenes próbaidőszakot is igényelni a rendszerhez.

ShopRenter próbaidőszak

Összefoglaló

Látható, hogy nem egyszerű a helyzete annak, aki online értékesítene, de nem webáruházra van szüksége.

Vagy létrehoz egy egyszerű, hatékony sales oldalt egy megrendelő űrlappal, és nem ad lehetőséget az online fizetésre (amivel a saját életét is nehezíti), vagy beüzemel egy webáruházat az értékesítő oldal mögé, amivel egy nyögvenyelőseb rendelési folyamatot biztosít.

A beépíthető megrendelés gomb az előzőekhez képest egy sokkal szofisztikáltabb megoldás, amely a ShopRenternek köszönhetően mostantól már Magyarországon is elérhető.

 

Kérdése vagy véleménye van a cikkel kapcsolatban? Ne habozzon, kérem írja meg nekünk!

#
Peti
Az biztos, hogy a 3 példa közül a Vevőmágnesnek a legjobb az oldala, de itt sok múlik az eladón is, hogy milyen oldalt készít magának.

Egy próbát mindenesetre megér.
#
Laci
Kedves Csaba,
többszöri próbálkozásra sem elérhető az easycart. Tudna segíteni, hogy miért és esetleg mi a megoldás? Köszönöm
#
Tóth Balázs
Kedves Laci,

A www.easycart.hu címre gondol? Nálunk elérhető az oldal. Mit tapasztal?
Kérjük írd be a képen látható kódot
Biztonsági kód Új kódot kérek
Szeretnék e-mail értesítést kapni az új hozzászólásokról!
Ha szeretnél további webáruházas tippeket, iratkozz fel heti értesítőnkre!
Van már webáruházad?