A 8 leggyakoribb webdesign hiba
Hiába a megfelelő tartalom, ha nem tudjuk azt megfelelően prezentálni. Íme a 8 leggyakrabban elkövetett hiba egy értékesítő oldal esetében. Bár a tartalom a kulcs egy sikeres és hatékony webshopnál, ezen tartalom bemutatása is egy komoly tényező mind az ügyfelek figyelmének felkeltésében, mind az eladások lebonyolitásában. Az oldal kinézete azért fontos, mivel önmagában is mond valamit a tartalomról, az üzletről, s gyakran annak megbízhatóságáról, professzionalizmusáról. Ám a webfejlesztők igen gyakran aláássák az Ön munkájának eredményeit a tartalom bemutatásánál elkövetett hibák által. Ime egy lista a 8 leggyakrabban előforduló hibáról, s néhány tanács hogy miképp kerülhetjük el azokat. 1. Animált grafika és Flash intro. A legtöbb webfejlesztő ugyan tudja hogy a vendégek a tartalomhoz vezető legrövidebb utat keresik, mégis vannak sokan olyanok, akik bemutatkozó oldalakon és villogó grafikákon keresztül vezetik át a felhasználót a célhoz. A felmérések kimutatták, legyenek bármennyire is jószándékúak ezek a felvezető képek, a legfőbb hatásuk az oldal forgalmának csökkenésében mutatkozik meg. 2. Gátlástalan hírdetések. A szokásos pop-up hírdetések idegesítőek, a teljes-képernyős reklám pedig egyszerűen elfogadhatatlan. A vendégek ki nem állhatják ezeket, és a legtöbbjük inkább elhagyja az oldalt mintsem kivárja míg eltünik a reklám. 3. Navigációs rémálmok. Ha a látogatók nem tudják elérni a kívánt oldalt két kattintás alatt, akkor általában nem hatékony a navigáció . A túl sok válaszút, az oldaltérkép hiánya, egy ”vissza” gomb, ami nem visz vissza az előző oldalra, s más efféle navigációs hibák sok ügyfelet riaszthatnak el. 4. Nincs lehetőség a visszajelzésekre, hozzászolásokra, kérdésekre. Az ügyfelei szeretik látni hogy számit a véleményük. Egy visszajelzési részleg kialakítása jó módszer a vevőkkel való jó kapcsolat létesítésére. Továbbá egy remek lehetőség arra, hogy megtudjuk az ügyfelek kívánságait és ötleteit, melyek az oldal további fejlesztésében lehetnek hasznosak. 5. Sűrített és tömött oldalak. Legyen bármilyen jó is a tartalom, ha elvész a grafikai rengetegben az emberek nem veszik észre. Egy kis üres hely az oldalon többet tehet bármilyen grafikánál. Segíti a felhasználót a tájékozódásban, a kívánt tartalom elérésében, és egy profibb kinézetet kölcsönöz az oldalnak. 6. Csúnya grafika és unalmas képek. A csúnya, amatőr, illetve nem odaillő, egymással nem harmonizáló grafikai elemek az oldalnak könnyen komolytalan kínézetet kölcsönözhetnek. Ne használjon túl sok színt, mert az már nem figyelemfelhívó, hanem kaotikus lesz. Győzödjön meg arról hogy a színek és a szöveg amit felhasznál tisztán látszik (és elfér) a legtöbb képernyőn, és böngészőn. Ha képeket válogat az oldalához, olyan érdekes képek mellett döntsön melyek kifejeznek valamit az üzletéről, és ne semmitmondó, közhelyes képeket (pl. kezetfogó, mosolygó emberek). 7. Kínlódás az adatlapok kitöltésénél. Ha a felhasználó kitölt egy adatlapot és valamin változtatnia kell, legyen meg a lehetősége arra, hogy visszamehessen és megtegye azt, ne kelljen újrakezdenie az egészet. Sokan inkább otthagyják az oldalt, mintsem újra kitöltsék a teljes űrlapot.
8. A termékek és szolgáltatások korlátozott bemutatása. A vevőnek meg kell hogy legyen az a lehetősége, hogy egy terméket vagy szolgáltatást több különböző kritérium alapján is kiválaszthassa. Hibás az a feltételezés, miszerint mindenki egyféleképpen keresi a kívánt terméket, főképp mivel a különböző keresési lehetőségek felkínálása nem képez különösebb nehézséget. Egy adott termékre lehessen rákeresni a típusa, a mérete, gyártója, célközönsége, vagy a vevők által megkívánt bármilyen más kritérium alapján. |