Hogyan szerezzünk álom-vevőket? (5 tipp)
Mindenki szeretne jobb vevőket, akik imádják amit csinálunk, akik hajlandók fizetni, nem alkudoznak, nem mennek át a konkurenciához, és nincs velük baj (nem telefonálnak be napi tízszer valamilyen egyszerű kérdéssel, amire a weboldalon is megtalálhatnák a választ). A rossz hír az, hogy nem lehet mindenki álom vevő – igenis vannak rossz vevők. Viszont a jó hír, hogy a mostani vevőink közül sokkal több a „potenciális álom vevő”, mint gondolnánk – csak valószínűleg nem a megfelelő módon kezeljük őket. Nem a megfelelő üzeneteket kommunikáljuk feléjük, nem a megfelelő időben, vagy nem a megfelelő módon. Mi tud ezen segíteni? Elsősorban vevőismeret – ismernünk kell a vevőinket! Visszajelzésekre van szükségünk tőlük, és ezen visszajelzések alapján folyamatosan csiszolnunk kell a kommunikációnkon (és valószínűleg a működésünkön is). A következőkben mutatunk 5 módszert, melyekkel drasztikusan javíthatjuk az „álom vevő arányunkat”! 1. Tanítsuk a vevőket, hogy jobb döntéseket hozhassanakA legegyszerűbb módszer a vevők oktatása: pontosan mit és hogyan várjanak el a termékünktől vagy szolgáltatásunktól. Amikor a vevő azt mondja valamire, hogy „drága”, akkor igazából nem azt mondja, hogy nincs annyi pénze, hanem, hogy az ő szemében nem ér annyit a termék, mint amennyibe kerül. Oktatással tudunk a legjobban segíteni ezen: tanítsuk meg értékelni a termékeinket. Mutassuk meg neki, hogy miért annyi az annyi. Erre számos lehetőség van, íme egy pár lehetőség a sok közül:
2. Biztosítsunk egy egyértelmű és kényelmes vásárlási folyamatotA felhasználóbarátság mindig nagy előnyt jelent, és számos problémát meg tud előzni. Egy usability (használhatóság) szempontból gyenge webáruházban is feladja a rendelését valaki, ha muszáj (mert épp ott a legolcsóbb a termék), de jó eséllyel nem lesz belőle törzsvásárló, és az elégedettsége is elmarad a kívánatos szinttől. A usability problémák kiderítésére számos eszköz létezik, íme egy pár közülük:
3. Használjunk online chat-etAz online chat-ek legfőbb előnye szerintünk nem is az azonnali segítség nyújtás (habár ebben is nagyon jók), hanem a rendkívül sok visszajelzés a vevőktől. Nem nagyon ismerünk gyorsabb módszert a vevői igények és problémák kiderítésére, mint egy online chat beüzemelését a webáruházunkba. A következő chat-eket tudjuk ajánlani:
Továbbá bátran ajánljuk az Ingyenhívót (https://www.ingyenhivo.hu/) is. 4. Kérdezzük meg rendszeresen a véleményüketHogyan tudhatjuk meg, hogy a vevők mit szeretnek és főleg mit nem szeretnek bennünk? Mi sem egyszerűbb, kérdezzük meg! A tapasztalatunk az, hogy a legtöbb webáruház tulajdonos fél a visszajelzésektől (senki sem szeret negatív visszajelzéseket hallani), pedig ez a leggyorsabb és legbiztosabb módja a gyenge pontok kiszűrésének. A véleménykérésre a legjobb módszer természetesen a személyes megkérdezés – ez viszont drága dolog. Költséghatékony alternatívát jelentenek az online kérdőívek, melyeket hírlevélben is ki tudunk küldeni a vevőinknek. Ehhez használhatjuk a következő szoftverek valamelyikét:
5. Nézzük meg mire keresnek az áruházbanHogyan szerezhetünk olyan vevőkről is információt, akik nem regisztrálnak/vásárolnak? Nézzük meg mire keresnek az oldalunkon! Ha jól be van állítva, akkor a Google Analytics-ban nyomon követhetjük, hogy az oldalunkon milyen szavakra keresnek a vevők.
Érdemes megnézni, mert gyakran kiderül, hogy "... jéé, a vevőink nem is azokat a szavakat és kifejezéseket használják, amiket mi..". Ami két okból is rossz: egyrészt a vevő nem találja meg amit keres, és nem vásárol, másrészt még ha meg is találja nagy nehezen, jelentősen romlik a vásárlói élmény. Reméljük tetszett a cikk! Amennyiben kérdése, észrevétele van bátran írja meg a hozzászólások között! |