Keresőmarketing elégedettségi statisztika
3,271 marketing szakember véleménye a keresőmarketinghez kapcsolódó kiadásokokról, valamint az egyes módszerek eredményességéről. Összefoglalás:A MarketingSherpa 2005 őszén folytatta 3,271 marketinges szakember megkérdezésével eme felmérést, melyben elsősorban a keresőmarketinggel való elégedettségről, a legeredményesebb és legkevésbé eredményes módszerekről kérdezték őket. Ez tekinthető valószínüleg a valaha készült legnagyobb SEM (Search Engine Marketing – keresőmarketing) tanulmánynak. Többek között olvashatnak majd:
- Statisztikák az átkattintásokról, a SEM költségekről és konverziókról Valós adatok arról, hogy marketinges szakemberek 2006-ban mennyit költenek SEM-re. (B2B és B2C összevetése):
Az emelkedő költségek, a növekvő verseny és a hamis rákattintási statisztikák (click fraud) ellenére, a marketingesek sokkal elégedettebbek a fizetett keresőhírdetések (PPC – Pay per click) eredményeivel, mint egy évvel ezelőtt voltak. A keresőoptimalizáció (SEO – Search Engine Optimization) kampány elégedettsége már közel sem alakult ilyen jól. Tavaly a felmérésben szereplők 31%-a mondta, hogy a SEO eredmények jók voltak. Idén 33% szerint a SEO nagyon eredményes. Igen ez is elmelkedés, de csak 2 pontnyi. (Arra gyanakszunk, hogy az embereknek már elege van a soha véget nem érő Google menetelésből.) Még így is a SEO magasan megelőzte az egyéb nem kereső alapú technikákat, mint például az email marketinget (25%-os elégedettségi mutató ) vagy az affiliate marketinget (22%-os elégedettség). Hogyan is érdemes a 2006-os online marketing költségvetést alakítani, mire érdemes leginkább költeni? És azok a marketingesek érnek el jobb eredményt, akik a kereső optimalizálást erre specializálódott cégekre bízzák, vagy akik házon belül végzik? Hogyan változnak 2006 folyamán a keresőmarketingre fordított összegek?A felmérésben megkérdezettek elmondása szerint a teljes on-line marketing a költségvetésük hatalmas részét emészti fel. Az összköltségek 56%-a volt a B2C marketing és 40%-a B2B marketing. Ez utóbbi teljesen normális. Azonban az olvasóink között található e-kereskedelemmel/több-csatornás kiskereskedelemmel, utazással/vendéglátással és pénzügyi szolgáltatásokkal foglalkozó szakemberek nagy száma a B2C adatokat elferdítették. Az elkövetkező 12 hónapban a következő módon szándékoznak SEM-re költeni:
Mindkét tábor körülbelül 30%-a azt válaszolta, hogy a kiadásokat fixen akarja tartani, és mindössze 4-5% mondta, hogy csökkenteni akarja a keresőoptimalizációra fordított költségeket. A fizetett keresések már közel sem állnak ilyen jól. B2B marketingesek 12%-a, míg B2C-nél pedig 8% tervezi a PPC-re fordított kiadások csökkentését. A MarketingSherpa adatai szerint, összeségében az Egyesült Államokban a keresőoptimalizációra fordított kiadások mennyisége 177%-al nőtt az elmúlt 12 hónapban. Hasonló növekedést várhatunk a közel jövőben is, bár valószínűleg nem ilyen mértékűt. A megkérdezettek mindössze 21%-a állítja azt, hogy semmilyen SEO tevékenységet nem folytat. Egy évvel korábban ez az adat még 32% volt. Összehasonlítás képpen, a fizetett keresőmarketingre költött összeg mindössze 67%-al nőtt. (Viszont ez a mennyiség már így is milliárdos nagyságrendű, míg a SEO-ra fordított összeg várhatóan nem fogja átlépni a milliárdos határt 2007 elejéig.) Adatok a kattintásokról, ezek költségeiről és a konverziókról Íme az összesített felmérési adatok:
* konverzió: annak az aránya, hogy a látogatók hány százaléka hajtott végre érdemleges cselekvést az oldalon (tehát pl. vásárolt, feliratkozott hirlevélre, stb.) Egyik legérdekes adat a fizetett keresőhirdetés kampányokban használt kulcsszavak mennyiségének a növekedése. A megkérdezett szakemberek által a PPC kampányokban használt kulcsszavak mennyisége havonta a következő képpen változott:
2004 Szeptember 9,100 kulcsszó Ez 90%-os növekedés 12 hónap leforgása alatt. Ez azt jelenti, hogy a marketinges szakemberek sokkal szélesebb körben hasznosítják a rendelkezésre álló költségvetési keretet mint korábban. Nincs mit csodálkozni a kereső kampány kezelését és az érkezési oldal (landing page) tartalom-menedzsmentet segítő eszközök áradatán. A keresések kezelése ezek nélkül szinte már kivitelezhetetlen feladattá vált. Mi a legjobb módja új keresési kulcsszavak kitalálásának? A vállalatok 48%-a szerint a weboldal log fájljainak a szegmentálása és a hatásos kulcsszavak keresése igen magas ROI-t produkál. Az olyan programok melyek ezt lehetővé teszik fényes jövő előtt állnak. Tesztek amik működnek, tesztek amik nem és olyanok amikkel idáig senki sem probálkozottA temérdek kulcsszó kipróbálásán túl milyen tesztekkel probálkoznak még a marketingesek?
Mint kiderült a keresők sikeressége olyan ódivatú dolgokkal van összefüggésben mint például a másolás és grafikus tesztelés. A megkérdezettek szerint a következő három taktika jól beválik: Mi az amit nem éri meg tesztelni? A megkérdezettek 14%-a szerint a helyi kereső reklámok működnek ugyan, de nem érik meg a beléjük fektetett munkát. A szakemberek 26%-a szerint a kampány számára legmegfelelőbb időszak (a nap mely időszakában és a hét mely napján) megállapítása sem éri meg a beléfektetett munkát. Ez elsőre eléggé meglepő, mivel mindannyian hallottunk már sok adatról, ami azt hivatott alátámasztani, hogy a konverziós módszerek mennyire máshogy működnek a nap különböző óráiban, a hét különböző napjain. Másreszről ezt tekinthetjük a szakértelem jeleként, amennyiben azt nézzük, hogy a marketingesek nem az azonnali konverziós sikereket figyelik, nem kizárólag azokra támaszkodnak. Most már tudjuk, hogy létezik késleltetés, előfordul, hogy napokkal, esetleg hetekkel később lesz hatása a vásárlóknál az adott technikának. A szakemberek meglepően nagy száma nem próbálkozik másodrangú PPC kereső kampányokkal – gyakorlatilag Google AdWords-én és Yahoo Overture-én kivűl semmivel. Az adott keresőtől függően (12 másodrangú kereső motort és 5 vásárló motort ajánlott a MarketingSherpa), a megkérdezettek 50-83%-a meg sem próbálta az adott keresőt tesztelni. Azok akik próbálták, azon a véleményen vannak, hogy ezek a keresők csak "bizonyos szinten hatásosak". Azonban olcsóságuknak köszönhetően egy másodrangú kereső "hullám" elindulása nem elképzelhetetlen. Ennek egyik alapfeltétele, hogy a marketingesek egyszerű kampánykezelő segédeszközökkel rendelkezzenek, melyek segítségével kezelni tudnak több párhuzamos kampányt is. Milyen hatékonyságbeli eltérések vannak a házon belül elvégzett keresőoptimalizálás és az ezzel foglalkozó cégek munkája között?A megbízott cégek sok tényezőt vesznek figyelembe a tesztelésüknél, többet mint a házon belül alkalmazott marketingesek tudnak. Egyrészről több idejük van a keresők tesztelésére, valamint törekedniük is kell rá, hogy saját bérükért a megfelelő minőséget nyújtsák. SEO kampányoknál az ilyen specializálódott cégek sokkal jobban teljesítettek, mint azok a marketingesek, akik házon belül futtatott optimalizálásokra hagyatkoztak. Akár figyelmen kívül is hagyhatnánk ezeket az adatokat, de mivel a felmérésben több száz cég és több ezer belsős marketinges vett részt, az eredmények reprezentatívnak vehetők. Mindenki körülbelül azonos szinten kezdett. A cégeket alkalmazó ügyfelek honlapjainak forgalma a SEO előtt átlagosan havi 74,000 látogató körül mozgott, ugyan ez a szám a belsős marketingest alkalmazóknál 71,000 volt. Azonban az optimalizálást követő hatodik hónapban a következő képpen alakultak a forgalmak:
Cégek álltal optimalizált: 110%-os emelkedés PPC oldalon is jobb eredményekről számoltak be a cégek által optimalizált kampányok esetében. Az eredmény egyik oka az lehet, hogy a cégek sokkal erőteljesebben támaszkodtak a mért eredményekre, adatokra és ez alapján változtatták a kampányukat. Például a marketingesek 30%-a kísérte figyelemmel a késleltetett on-line konverziólat, míg a cégek 50%-a tette ugyanezt. |