Köszönjük feliratkozását!

Hamarosan megkapja heti webáruházas tippjeit.

Webkettőpontnullás? Minimál? Grándzs? A dizájn, mint olyan, elég szubjektív: nem tetszhet mindenkinek ugyanaz. A látványvilág egyaránt lehet taszító, vagy vonzó, és éppen annyira meghatározó egy áruház esetében, mint az, hogy ne legyenek fotó nélküli termékek. Ha ezen alapvető gondolat mentén indulunk el, akkor könnyen beláthatjuk, hogy egy jól átgondolt és felépített design nagy segítségünkre lehet az eladás során. De mitől lesz jó egy e-commerce látványvilág?

banner_aruhazdesignok_1.png

Rengeteg dolog függvénye, kezdve a termékkör nagyságától, a célcsoporton át magáig akár az adott termékig; nagyjából mindent figyelembe kell venni… méghozzá jó alaposan.

1. Ebay kontra Amazon

amazon_ebay.png
Nem túl szépek, nem túl látványosak...Mondhatni csúnyák!(ebay.com - amazon.com)

Az ősök ősei, muszáj górcső alá venni őket. Érzéketlenül és látványtalanul teszik a dolgukat: eladnak, mégpedig - immár mondhatjuk - gyakorlatilag bármit. Borzasztóan ingerszegények, grafikailag még annak a megcsókolandó állatnak a fenekét is alulmúlják. Valószínűleg ez is igen erősen közrejátszik abban, hogy mennyire sikeresek, bár természetesen nem CSAK ez. Gyakorlatilag a termékképeken kívül semmilyen más díszítő – vagy „webszlengesen” öncélú – elem nem tarkítja a két oldalt. Egy dolog biztos, a professzionalizmus minden puritánság ellenére azonnal érződik az oldalon. Soha, egy pillanat erejéig sem fordult meg a fejemben, hogy bármi bajom lehet, ha ezekről az oldalakról vásárolok, pedig megtettem már nem egyszer. A kulcsszó a bizalom; a vásárlás ezekben a rendszerekben biztonságos, és ezt éreztetik is a látogatóval, ami egy áruház – és egy üzlet – életében nemcsak, hogy meghatározó, de a sikeresség szempontjából elengedhetetlen.

Hátránynak azt lehetne felróni esetükben, hogy – nincs ezen mit szépíteni – unalmasak. Éppen ezért ha az ember eltölt itt 1-2 órát, mert nagyon könnyű órákig csak lapozgatni a termékek közt, azt érzi, hogy azonnal levegőre kell mennie és a monitortól jó távol, mert a szeme már ég attól a rengeteg fehértől.

2. AZ alma – Apple
Nem szeretek személyi kultuszokat állítani, sem ápolni. (Még akkor sem, ha esetünkben egy cégről van szó.) Viszont a nyilvánvalót megtagadni majdnem egyenlő az irigységgel: az Apple ott van a szeren, rendületlenül.

apple_1.png
Most épp a 4-es iPhone az aktuális trendi mütyür, ezt kell megvennem eladniuk. (apple.com)

Az ő elképzelésük a jó webdesign-t illetően nagyon egyszerű lehetett: alkossunk olyat, hogy a fél világ minket másoljon, és a mi stíluselemeinkből építkezzen. Ők annyira komolyan veszik a megjelenést, hogy elég egy termékükre távolról ránézni, és már azonnal kiszúrjuk, hogy ez biza’ Apple. Éppen így van ez az oldalukkal is, és az Apple Store-ral is.

apple_2.png
Egyszerűen, szépen... Egyszerűen szép! (apple.com)

Minimalista, de mégis annyira jó, annyira egyszerű és mindezeken felül olyan látványosan kelti a modern luxus érzetét, hogy az embert azonnal elkapja a birtoklási vágy. Kitaláltak egy koncepciót, amit nagyon profin hoz a site-juk, a boltjuk, a termékeik. Nem mondható túl színpompásnak egyik sem, de ez megbocsátható.

Hátrány: annyit emlegetik már, hogy az ember könyökén jön ki.

3. Bestbuy
Egyből a hátránnyal kezdem: kapásból egy belépő oldallal indul.

bestbuy_1.png
Inglés, por favor! (bestbuy.com)

Nekem régebben ez azzal volt egyenlő, hogy Alt+F4, tehát azonnal zártam a böngészőt. A kíváncsiság azóta erősebb lett bennem, és hevesen keresni szoktam a skip-et, vagy valamilyen tovább engedő lehetőséget. Megérteném ezt a belépő oldalt, ha mondjuk az óarámi, a mandarin vagy az angol nyelv között kellene döntenem, hogy kiválasszam a szememnek legmegfelelőbb karakterkódolást. De így csak plusz kattintás, hiszen a 21.században már létezik a nyelvválasztó modul.

Lássuk azonban az érem másik oldalát. Ez az az oldal, amitől mindig olyan érzésem van, mintha egy irdatlan nagy multi kellős közepén állnék, nem tudnám, hogy merre induljak, közben a bejáratnál alig férnék be az akciós termékek mellett. Teszik mindezt olyan fondorlatos módon, hogy nincs meg az a hátsó gondolatom, hogy azért akar mindent árulni és mindennel foglalkozni, mert haldoklik az üzlet.

bestbuy_2.png
Kérem, én a legjobb vételt kérem! (bestbuy.com)

Okos modulokkal és okos elrendezéssel megvalósított áruház. A design elég időtállónak mutatkozik, ugyanis legalább 3 éve nézegetem az áruházat és látogatom kisebb-nagyobb rendszerességgel, de a bannereken és termékképen kívül nem túl sok minden változott. Személy szerint óvakodom a sárga színtől, mint fogalomtól is, mivel valahogy nem érzem biztosnak a vele való kapcsolatomat, de itt a kékhez egy elég jó kis árnyalatot sikerült választaniuk a kivitelezőknek.

4. Footlocker
Bevallom, kicsit elfogult vagyok ezzel az áruházzal. Nem csak azért, mert pazar az ügyfélszolgálatuk, és nagyon készségesen válaszoltak minden kínlódásomra, hanem azért is, mert volt szerencsém a hollandiai boltjukban vásárolni. Ami egyből arcon vágott: nagyon jól kitalált branding. Az összes eladó ugyanolyan egyenruhában van, mint amilyet a logójukban visel az emberke. Hatalmas ötlet, el se lehet téveszteni az üzletet, belépünk és máris tudjuk, hogy jó helyen járunk. Ráadásul én némi párhuzamot is vélek felfedezni az online és az offline store között. Belépve ott is egy hatalmas polcozott asztal fogad geometriai pontossággal középre helyezve, ahol vagy az újdonságok, vagy az épp akciós cuccok vannak – katonás rendben! Nem a nálunk látható ilyen-olyan boltokban középre orientált igénytelen asztal, egymás hegyére-hátára hajigált ruhamaradványokkal.

A bolt kinézetét is imádom: mindig kicsit ilyen urban style-os, kicsit grunge-os.

footlockr_1.png
Ez az a bolt, ami nekem való. Biztosan megtalálom azt is, amire nincs szükségem. Akkor is rendezett, ha nem úgy tűnik. (footlocker.com)

Ez nagyon közel áll hozzám, és szerintem magához a célközönséghez is. Biztos vagyok benne, hogy bár sport ruházatról lévén szó nem csak fiatalok vásárolnak itt, de javarészt mégis ők vannak többségben, a design tehát kiválóan megszólítja a célcsoportot. Maga a kinézet többször ’változott’ már, illetve pofozgatták, de csak imitt-amott; alapvetően mindig ilyen inverz oldal volt, - fehérrel és vörössel kombinálva - ami bár magában rejt bizonyos nehézségeket és hátulütőket, de ha jól át van gondolva, szépen kivitelezve, akkor gond nélkül alkalmazható. Lám-lám, ez nemcsak jól tud működni, de kiállja az idő vasfogát is.

footlockr_2.png
Az egyik legjobb funkciója az oldalnak: a picit zsúfolt termékoldalt ellensúlyozandó, nem kell termékoldalra cammogni, egyből vásárolhatok browse-ról is, mini termékoldalon keresztül. (footlocker.com)

Hátrány: nagyon nehezemre esik bármibe is belekötni, de talán azt tudnám kiemelni, hogy ez a ’maszatos’ háttér kicsit szezonális jellegű, éppen olyan, amilyet az aktuális trend megkövetel, tehát ezt mindig változtatni kell. Bár a tendencia az egyre növekedő keresődobozt preferálja, én itt egy picit már túlzásnak érzem, ráadásul kicsit a kosár rovására is ment. A kategória oldalt is kicsit zsúfoltnak érzem.

5. A látvány ami megtámadja a bimbóinkat - Famouscookies
Mármint az ízlelőbimbóinkat! Bár nem hagyhatom figyelmen kívül ha már itt járunk, hogy minden bannerben megjelenő süti meg akarja ’mászni’ a másik sütit :) Remélem, érezhető a finom párhuzam :)

famouscookies_1.png
Íme a molesztáló sütemények. Egyszerre támadnak egymásra és az nyelvünknek finomságos bimbajaira. (famouscookies.com)

Egy biztos: ők a termékképeikkel adnak el. Messzemenően professzionális képekkel van dolgunk, beindul a nyálelválasztásom ahogy nézem az előttem forgolódó sütiket. Nemcsak a designer, de a fotós is külön dicséretet érdemel, remek termékképek. Esetükben tökéletes választás volt a nagy és rendkívül részletes termékképek sorozatával csalogatni a látogatókat. Szinte kötelezőnek érzi az ember, hogy valamire rábökjön, vagy rendeljen, mindegy csak tovább-tovább-tovább. A háttér színe ráadásul remekül támogatja az édesség vonalat.

Nagyon tetszetős a kategória oldal, minden termékről fotó segít minket a terelgetésben, hogy mi felé haladjunk tovább.

famouscookies_2.png
Íme a gusztusos kis kategória oldal. (famouscookies.com)

Nagyon látványos, ahogy felvillan rajtuk a tovább nyíl, és nem féltek a termékoldali selectek pofásításától sem. Piros pont. Ráadásul az elrendezés még a termékoldalon is jól sikerült. A munka mennyisége majdnem a végtelenhez konvergál ahogy érzem, és nem kevés pénz állhat emögött az áruház mögött.

Hátrány: bizony a sok csicsa a használhatóság és a gyorsaság hátrányára is mehet. A főoldal középen a flash banner például baromi jól néz ki, de mi van ha alapból tiltom a flash tartalmakat?! Sok-sok javascript-es megoldás… ezek is tilthatóak (bár ez manapság már nem jellemző)! Megfontolandó és mérlegelendő az efféle eszközök túlzott használata.

6. 1947 – Nineteen47
Az ilyen áruházak mellett nem lehet elmenni csak úgy. Még akkor sem, ha számomra nem túl hasznos portékát árusít. Illetőleg nem a hasznosságával van a gondom, csak már van jégkorongos pólóm indiánföldről, a többi dolog pedig nem hoz lázba. Maga a bolt a végtelenségig látványos.

nineteen47_1.png
Jegyet tessék, sapkát tessék, pólót tessék kéremszépen! Price is nice, quality is good! (nineteen47.com)

Kedvelem amikor ilyen megkapó – egyébként szerintem már kicsit klisés – dolgokat kombinálnak, mint a hajópadló alapra tépett papír jellegű menü elemek, és alattuk még valami más mintázat, jelen esetben téglafal jellegű dolog. Áll leesik, nyelv kigurul hosszan előre, csaholva liheg; nem tudom megunni.

nineteen47_2.png
Édesapám mondja ezt a csinos negyvenesekre: hát, úgy egész jól egybe'van! (nineteen47.com)

Mindezek ellenére az egész jól tagolt, átlátható, pedig szokott ezeknek egy nagy közös problémájuk lenni: előfordul ugyanis, hogy olyannyira elmélázik az alkotó, hogy a végén az egész design olyan hatást ér el, mintha felrobbant volna egy papírkosár. Itt erről szó sincs: ügyesen meg lett valósítva az egész, nagyon szép a betűtípus is amit alkalmaztak, tökéletesen passzol a design-ba. Színválasztás is csillagos ötös.

Hátrány: 2 dolog nem tetszik picit. Az egyik – és ha ez tudatos volt, akkor sorry – hogy amikor a termékképre a ’termékoldalon’ ránagyítok, akkor olyan, mintha a kép hanyagul lenne körbevágva és maradt volna a szélén egy 1px-es stroke. Elég valószínű, hogy direkt volt, de én ezt elhagytam volna. A másik dolog ami nem tetszik, hogy a főoldalon még örülünk, hurrá, végre ebben nincs flash. Aztán hoppá, tévedtünk, mégiscsak van, bocsánat. Onnantól kezdve, hogy ráklattyantottunk egy termékre, jön, és folyamatosan az arcunkba mászik.

7. Sony
Még nem döntöttem el egyértelműen, hogy a Sony hajaz az Apple-re, vagy az Apple-nek van kicsit Sony szaga. Egy biztos: valószínűleg azon ritka – kihalásban lévő – emberek közé tartozom, akik Mac-re való ’switch’ után fogták magukat, és PC-re, méghozzá Sony-ra váltottak vissza.

sony_1.png
Van még valakinek kétsége, hogy a Sony nem a top kategória ?! Főoldal, szép nagy bannerrel, csinos lehullóval... ami nem a hó! (sony.com)

És nem bántam meg, SŐT! Bármilyen Sony termékem volt ezidáig, tökéletesen elégedett voltam vele. Talán ezért is áll hozzám közel ez a design… is! Annyira profi….annyira Sony. Ezért nem sikerült még döntenem, hogy vajon ki majmol kit Apple vs. Sony ügyben.

Az egyszer biztos, hogy itt is a termék van a középpontban.

sony_2.png
Ez egy profi termékoldal. Nincs mit ragozni.Ezért éri meg szöszölni a termékképekkel, mert ilyen szintű oldalt lehet utána belőle kreálni. (sony.com)

Gyönyörű színek, kontrasztos, éles és jó megvilágítású termékképek. Tipikusan a jelenlegi – hasonló témájú – trendet követő kialakítás. Komoly, professzionális érzést kelt, és bár inverz az oldal, de nem igazán okoz nehézséget az olvasása, amely a jól megválasztott szövegárnyalatnak köszönhető.

8. WineStore - A szokatlan borház
Ki gondolná, hogy annak a bizonyos nagy T betűvel kezdődő mobilszolgáltatónak a domináló színével egy webáruházban borokat fognak nekünk kínálni. Annyira szokatlanul furcsa, hogy azonnal beleég a tudatunkba. Nagyon szép a kivitelezés, csak egyszerűen furcsa és meghökkentő dolog: pink színnel bort kínálni.

winestore_1.png
Most akkor telefon vagy bor ?! Bár a szín nem 'eredeti', de felettébb hatásos. (winestore.com)

Persze értem én a koncepció lényegét, de összességében az, hogy ennyire élénk a szín, ennyire ízléses a tipográfia, azt az ingert váltja ki belőlünk, hogy körülbelül 5 másodperc elteltével már vásárolni akarunk valamit. Másik nagyon kedves dolog: ilyen szívhez szóló üzenettel fogadni a betérőt, hogy „You’re the expert”, szerintem zseniális húzás. A piktogramok nagyon ötletesek, nem túlságosan, de elégségesen kidolgozottak, ráadásul elég egyedinek is tűnnek. Ritkán látni ilyet, mint itt: Add to shopping cart esetén kis folyamatábrára emlékeztető csíkok animálódnak, ezzel is jelezvén, hogy bizony történnek dolgok a háttérben, 2 másodpercre legyünk még türelemmel, aztán visszajelzésül kiírja nekünk, hogy In Shopping Cart. Kiváló.

winestore_2.png
Mit viszel a fonott kosaradban Piroska ?! Még semmit, mert most kerül bele - mint látható - a nagyi kedvenc bora. (winestore.com)

Hátrány: hoppá, letiltottam a flash-t – mert miért is ne tenném meg ha valami furcsa szaga van az oldalnak – és mi történt ?! Nem az, amit én személy szerint vártam volna. Úgy éreztem, hogy túlságosan is szép a tipográfia, túl szép, hogy igaz legyen. Volt egy olyan hátsó gondolatom, hogy ez bizony valamiféle trükközés eredménye, konkrétan flash-es text replacement. Kíváncsi voltam, mi történik, ha letiltom a flash-t, vajon hogy fognak kinézni a terméknevek. A következő történt: a kategória oldalról eltűntek a termékek. A képek, terméknevek. Továbbá ha visszamegyek a főoldalra tiltott flash tartalom megjelenítéssel, akkor még megdöbbentőbb dolog fogad: mint amikor a CSS nem töltődik be. Teljesen más: lehet, hogy csak nekem tűnik úgy, de mintha bizonyos termékek fotói kicsit hanyagul lettek volna körbevágva. Kifejezetten a borospalack alja környékén látom már most a második ilyen képet.

9. True Religion Brand Jeans - Farmer a javából
Elrendezést illetően azt lehet mondani, hogy semmi különös. Semmi extra. A szokásos ’minimál’. Középen hatalmas banner, ami jól reprezentálja a brand-et. Felül 1 vagy 2 sávos navigáció, ami általában valamennyire átlátszó, és többynire lehulló menünek ad otthont. Piros-szürke kombináció sem ritka. Ha nem tudnánk olvasni, akkor is tudnánk, hogy valami farmerrel kapcsolatos oldalon járunk. Viszont kiváló fotók teszik ilyen egységessé, egyedivé és széppé ezt az áruházat. Másik nagy erőssége a design-nak, hogy volt pénzük és lehetőségük 2 „arcot” vásárolni az áruháznak.

truereligion_1.png
Nagy banner, mindenhol visszaköszön A lány, és A fiú. (truereligionbrandjeans.com)

Az egész oldal desing-ját végigkíséri a főoldalon látható dekoratív lány és fiú. Szeretem az ilyet, kicsit otthonosabbá teszik az oldalt. Nem féltek használni hatalmas felbontású fényképeket a háttérben, amely attól függően váltakozik, hogy férfi vagy női alkategóriában járunk. A gyors előnézet itt is megjelenik, rendkívül jó és hasznos funkció. Az is rendkívül dicséretes dolog, hogy nem sikerült olyan termékbe futnom, ahol ne lett volna meg mind a 4 további termékkép.

truereligion_2.png
Gyönyörű termékoldal. Szép az elrendezése, mindennek megvan a maga helye, és lám-lám, minden nézetről van egy termékkép. (truereligionbrandjeans.com)

Hátrány: ami nem túl szimpatikus – bár egyébként egyre terjedő trend – a termékkép fölé vitt egérkurzor hatására megjelenő nagyobb méretű termékkép oldalt jelenik meg, eltakarva ezzel minden egyéb olyan információt, amit sokkal célszerűbb lenne látni.

10. Custom T-Shirts - Póló, póló hátán
Annyira jó és ötletes, hogy bánom, hogy nem én találtam ki. Még túlzásba sem kellett vinniük az úgymond öncélú grafikai elemek használatát.

custom_tshirts_1.png
A póló amely pólókat árul. (custom-tshirts.eu)

Vásárlás szempontjából nem tudom mennyire jó ötlet, – szerintem remek – hogy gyakorlatilag nincs főoldal…vagy kategória. Illetve olyan, mintha! Mindenki döntse el maga. Nincs felesleges navigálgatás a millió alkategória között. Nincsenek összezavaró szűrők mindenfelé. Remekül lehet koncentrálni magukra a termékekre. Kiváló termékképek egységes háttér előtt. Ahol színválasztásra is van lehetőségünk, ott esik csak le az áll, így kellene működnie minden színválasztónak.

custom_tshirts_2.png
Tessék megnézni, ez a színválasztó etalon. Rengeteg szín közül választhatok. Kattintok, látom is egyből a választásom. (custom-tshirts.eu)

Persze ehhez az is kell, hogy profi – és rengeteg – termékkép álljon rendelkezésünkre.

Hátrány: nincs elég hangsúly fektetve a közösségi médiában való részvételre, és csúnya a select a termékoldalon a méretválasztásban.

11. Dripping In Fat - Csöpögő fölső
Egy régebbi személyes kedvenc. Annyira kézenfekvő ugye az ötlet maga, hogy pólók jöjjenek-menjenek jobbról-balra, balról-jobbra, vállfán. Majdnem minden amit az oldalon látunk animál, ha fölé visszük az egeret. Azt hiszem, régebben a most csak statikusan álló olvadt tócsák folyamatosan csöpögtek. Nagyon szellemes. (A design-hoz semmi köze, de megjegyezném: https kapcsolatot használ az oldal, ami miatt mondjuk úgy, hogy nem indokolt a flash letiltása, így itt ezt nem fogom felhozni hátrányként!)

dripping_in_fat_1.png
Jönnek-mennek a pólók. Ez egy főoldal, ami viszonylag nehezen "áll meg". Megéri betérni. (drippinginfat.com)

Az összevisszaság, a kuszaság itt tudatos, ilyen szép „rendetlenséget” ritkán látni. Nagy segítséget nyújtanak a nyilakkal jelzett feliratok. Termékoldalon nagyon okosan kitalálták, hogy egy „Start here!” felirat segítségével elinduljunk a vásárlás felé. Választástól függően tűnik elő a színválasztó.

dripping_in_fat_2.png
Íme a tudatos katyvasz. (drippinginfat.com)

Nagyon illik a design-ba a fontkészlet. A kategória oldal egyáltalán nincs túlbonyolítva, és telitalálat a hover effect a termékek körül. Kedvencem jobb felül a bejelentkezés. Egyszerűen nincs semmi, amit máshogy csinálnék ezzel a látvánnyal. De mégis keresni kell valamit hátránynak...

Hátrány: logóhoz talán más betűtípust használtam volna.

12. Ten Little Monkeys - 10 kismajom
Érdekes oldal, ha azt nézzük, hogy végeredményben ez egy gyerekáruház. Mondjuk az igazat megvallva ezzel mindig bajban vagyok. Nyilván nem ezek a forma korú gyerekek fognak vásárolni az áruházból, akiket például itt a képen látunk, – ami szerintem ritka jó kép – hanem szülők/óvónők/pedagógusok, illetve az egyéb kategóriába tartozó idősebbek. E szerint gondolkodva talán nem is kellene egyáltalán őket megcélzó design-t készíteni. Nem valami infantilis izgő-mozgó rózsaszín, babakék esetleg halványzöld design-t kell erőltetni mindenáron, nyugodtan el is lehet ettől jócskán rugaszkodni.

ten_monkeys_1.png
Bár én csak amatőr (hobbi) fotós vagyok, de szeretnék tudni ilyen minőségű fotókat készíteni, mint ami a bannerben látható. (tenlittlemonkeys.co.uk)

Így tettek ezen áruház alkotói is. (Megjegyzés: persze gondolni kell azokra az anyukákra is, akiket meg az ilyen dolgokkal lehet megfogni, akik szeretnek azonosulni a gyermeki bájjal miközben vásárolnak.)

Az oldal kedvesen „kreatív”, nem túlontúl hivalkodó, és a papírszélek sem túl élesek. Színekkel is bár csínján bánnak, mégis van belőle elég. A felső menü külön említést érdemel: ahogyan a menü elemei éppen mintha a vége felé már csúsznának lefelé, és rajta a ragasztócsík… nagyon ötletes, és a hover effektek is szinte magukért beszélnek. Amiért kezet ráznék a grafikussal és a megrendelővel: a maximálisan egyszerű termékoldal. Semmi túlzás, üres hely nincs, az információs nem túl sok, de nem is túl kevés. Nincs egy hivalkodó színnel az arcomba erőltetve a termék ára, hogy márpedig vegyem már észre. Ennek ellenére sem mondom egyhangúnak, vagy hangsúlytalannak.

ten_monkeys_2.png
Egyszerű, ízléses, csak a legszükségesebbek. Deszeretem. (tenlittlemonkeys.co.uk)

Látom a termék nevét és az árát jó nagyban, egyből ezt, plusz a „Buy now” gombot veszem észre.

Hátrány: kicsit már-már túlontúl kevés benne a szín, és kicsit komor. Kicsit sötét. Egy idő után, ha jól megfigyeljük, elegünk lesz a tépett papírszélekre hajazó megoldásokból.
A csöpögős nagyon ki van találva
#
Gábor
Meglepődtem volna, ha magyar példákat hoztok fel. Pedig remek alkalom lenne a referenciák villogtatására.
#
Váradi István
Nagyon tetszenek a példák, bár egy részük nem egyszerű webshop, hanem sok minden más is egyben. Azt mindenesetre látom, hogy az egyszerűség és átláthatóság felé törekszik a legtöbb webbolt.
Gábor: nem érezzük azt, hogy designban bármit szégyellnünk kellene, szerintem igen szép webáruházakat készítünk, de egy "12+1 kiemelkedő webáruház design" cikkben mégiscsak visszás lett volna saját magunk által készített designokkal büszkélkedni :)
#
Nagy Ádám
Idézet - Zajdó Csaba:
Gábor: nem érezzük azt, hogy designban bármit szégyellnünk kellene, szerintem igen szép webáruházakat készítünk, de egy "12+1 kiemelkedő webáruház design" cikkben mégiscsak visszás lett volna saját magunk által készített designokkal büszkélkedni :)


Ugyanezt akartam mondani :)
Szuperjók voltak a minták, de tényleg jó lett volna, ha magyar példákat is feldobtatok volna, mert azért igencsak eltérőek a vásárlási szokások határon innen és túl ;)
#
Nagy Ádám
Köszönjük, örülök, hogy tetszettek :) A vásárlási szokásoknak azonban nem sok köze van - ami egyébként tényleg helyileg eltérő - ahhoz, hogy milyen áruház designokat veszünk górcső alá :) De megígérem, hogy a legközelebbi ilyen gyűjtésben ami a látványvilággal fog foglalkozni - és én csinálom - abban lesznek magyar példák is.
#
Pap Lajos
Gábor:
Nekem is hasonló a véleményem az előttem le írtakkal,---öröm ,hogy ezt a bemutatót el készítetted.Nekem még nincs Web áruházam --de szeretnék :figyelembe fogom venni a design ki alakításánál a megtapasztaltak at
Köszönöm!
A vásárlási szokások lehet, hogy eltérőek idehaza és odakint, de ettől még nem működik másként a user: ami ott működik, az (zömmel) működik itt is.
Csakhogy nálunk még sokan a design-t inkább valami klassz körítésnek tekintik, mintsem hatékony értékesítésöszt önző eszköznek. Addig amíg idehaza egy weboldal kúl, és a grafikai elemek nagy része inkább öncélú -ahelyett hogy az értékesítést támogatná-, addig nehéz hazai példákat előcitálni.
Arról már nem is beszélve, hogy ezeket elemezni, több ok miatt is, felér a bortovaélen táncolással
Kérjük írd be a képen látható kódot
Biztonsági kód Új kódot kérek
Szeretnék e-mail értesítést kapni az új hozzászólásokról!
Ha szeretnél további webáruházas tippeket, iratkozz fel heti értesítőnkre!
Van már webáruházad?