Köszönjük feliratkozását!

Hamarosan megkapja heti webáruházas tippjeit.

Hányszor volt már, hogy azért nem vettél meg valamit, mert nem bíztál valamiben? Vagy végül a drágább helyről / a drágább terméket vásároltad meg, mert (akár tudat alatt is) azt kevésbé tartottad kockázatosnak? Képesek vagyunk sokkal több pénzt is kiadni valamiért, ha az megbízható – ezzel gyakorlatilag a „nyugalmunkat” vásároljuk meg és a lehetséges kockázatokat csökkentjük. A webáruházaknál a bizalom kérdése különösen nagy jelentőségű, hiszen itt még csak nem is látjuk az eladót, nem tudjuk megfogni a termékeket, és a webáruház minősége és tartalma alapján vagyunk kénytelenek megítélni az eladót.

banner_bizalomepites_4.jpg

A következőkben 8 olyan rendkívül egyszerű módszert mutatunk be, amivel rendkívüli mértékben megnövelhetjük vevőinkben a bizalmat, és amit mégis oly kevés webáruház használ – legyen a Te áruházad a kivétel!

Remélhetőleg nem újdonság előtted, hogy a bizalmat 3 szinten kell felépíteni:
  • a cég felé
  • a szolgáltatás felé és
  • a termékek felé.
Ha esetleg fel szeretnéd frissíteni az ezzel kapcsolatos információidat, akkor a Vevőközpontú webáruház szisztémában találhatsz részletes információkat ezzel kapcsolatosan. A mostani 8 tipp a cég és a szolgáltatás iránti bizalom kiépítését szolgálja, a termékeink iránti bizalom kiépítése egy másik cikk témája lesz.

Vajon mennyire korrekt ez az eladó?

Ez a kérdés tuti biztosan megfogalmazódik minden internetes vásárlód fejében – még ha nem is gondolja tudatosan végig. Ha nem vagy abban a szerencsés helyzetben, hogy a cégneved, a „márkaneved” már önmagában sugallja, hogy megbízható vagy (a T-Mobile webshopjában valószínűleg sokkal kevésbé merül fel, hogy átvernek-e, mint egy „noname” mobilos webshopban).

A KKV-k világában azonban ritkán adatik meg ez a luxus – hogy országosan elismert, híres márkanevünk legyen, a márkaépítés ugyanis egy igen hosszú és drága dolog. Ez nem jelenti azonban azt, hogy ne lehetne mit tennünk az irántunk tanusított bizalom kiépítésében.
1. módszer: Adj arcot a cégnek!
Az egyik legegyszerűbb, legkézenfekvőbb dolog, hogy nem bújsz el egy cégnév mögé, de akár a saját arcodat, akár a kollégák arcát adod a webáruházhoz. Furcsa, hogy milyen sokan vannak, akik az iwiw-en vagy Facebookon fent vannak, és felraknak magukról több tucat fotót, de a cégükhöz, a webáruházukhoz már nem merik adni (vajon szégyellik?). Ha korrekt a terméked, korrekt módon szolgálod ki a vevőket, és nincs miért bujkálnod, akkor igenis tedd ki minél több helyre az arcképed és neved – igen jelentősen meg fogja emelni a bizalmat a céged felé!

crutchfield_1.jpg
A crutchfield.com híres arról, hogy mindenki, akivel a vevő csak kapcsolatba léphet az arcával és nevével is szerepel a webáruházban - mennyivel jobb „Adam”-al vagy „Chip”-el így beszélgetni, mint simán „egy ügyfélszolgálatossal”.

bestbuy_2.jpg
a Bestbuy ugyanezt csak a „Rólunk” résznél alkalmazza, de ott igen szépen és hatásosan.

pangeaveg_2.jpg
A pangeaveg.com már továbbmegy ezen – nem csak, hogy a főoldalon látszódik a teljes teamről készített fotó, de konkrét termék ajánlásokkal is kiegészítik ezt – melyek a csapattagok kedvenc ételei?

zebs.jpg
A zebs.com egy igen kreatív megoldást választott – a kategóriák fotóit a csapattagok fotóival közösen készítette el, és konkrétan a boltban. Mennyivel bizalomgerjesztőbb ez, mint egy-két sematikus ábra? (Persze azért itt megjegyezném, hogy ennek a módszernek némi hátránya is van: így az egyes fotók már kevésbé beszédesek, szükség van a képaláírásra is – ami ront az oldal használhatóságán.)

Fontos, hogy a „stock” fotók, vagyis a képgyűjtő oldalakról pénzért vett sematikus képek (szép, mosolygó emberek, kézfogás, csinos nők) nem képesek betölteni ezt a szerepet – ha a fotó már „túl szép, hogy igaz legyen”, azt az emberek nem is hiszik el. Nem baj, ha nem a legjobban sikerült fotókat használod, legalább messziről látszódik rajtuk, hogy valódiak – sokkal jobban elérik így a céljukat.
2. módszer: Ne titkold, hogy ki vagy és honnan jöttél!
A másik igen egyszerű módszer a bizalomépítésre, ha felfedsz minél többet a múltadból – ezzel is mutatva, hogy nincs titkolni valód. Ha van a múltadban olyasmi, amire büszke vagy, akkor itt a lehetőség azt megmutatni, azzal elbüszkélkedni – nyilván nem a „nagyhangú hőzöngés” a lényeg, hanem hogy a vevők lássák, hogy már tettél le valamit az asztalra – kiemelkedő eredmények, díjak, sajtómegjelenés, stb.

edigital_1.jpg
Az Edigital ezt jól csinálja, a kronologikus történetén túl a főbb díjaikat, sikereiket is megemlítik itt. Még hatékonyabb lehetne, ha a díjakról készített fotókat is feltennék.

enterieur_1.jpg Az enterieur.hu még egy relatíve új webáruház, de már jelent meg róla cikk a sajtóban, amit nem is szégyell megmutatni.

drfostersmith_1.jpg
A drfostersmith.com díjak egész arzenálját vonultatja fel, és mindeközben még a tulajdonosok fotóit sem titkolják – úgyhogy ez az előző pontra is jó példa.

tulli_2.jpg Ha komolyabb múlt van mögötted, és sok vevőt kiszolgáltál már, akkor egy egyszerű bizalomépítő megoldás ezzel elbüszkélkedni - a tulli.hu a 25 000 kiszállított csomagot kommunikálja szépen minden oldalon.


Ha esetleg a cég és maga a webáruház még nem nyúlik vissza túl hosszú múltra, akkor egész nyugodtan „mesélj” a saját múltadról – miért kezdtél el ezzel foglalkozni, miért szeretsz ezzel foglalkozni, stb.
3. módszer: Adj betekintést a mindennapokba!
Ha nem egy fantomcéget üzemeltetsz, akkor vélhetően zajlik is benne a munka – és egy pár erről készült fotó nagyon pozitív üzenetet sugároz a vevők felé. Persze lehetőleg ne az esetleges „káoszt” mutasd be, hanem egy vállalható formáját a hétköznapi munkának – de akárcsak a fotóknál, itt sem baj, ha „életszagú” a dolog, tehát egy kis rendetlenség az íróasztalon nem fog ártani :)

notebook_1.jpg Ha van offline boltod, akkor könnyű a helyzet, hiszen a vevőket amúgy is fogadnod kell valahol – az a legkevesebb, hogy tegyél fel a boltról és az eladókról pár fényképet, akárcsak a notebook.hu

lewisbamboo.jpg
Nehezebb a helyzet egy kicsit akkor, ha nincs offline bolt, de ilyenkor magáról a csomagküldésről, az ügyfélszolgálatról, a feladandó dobozokról is csinálhatsz fényképet – a lewisbamboo.com is ezt a módszert alkalmazza (plusz megemlítik mellesleg, hogy már mennyi városba szállítottak csomagot – lásd a 2. módszer).
4. módszer: Mutasd be az elégedett ügyfeleket
Az elégedett ügyfelekkel való „büszkélkedés” nem egy új keletű dolog, de soha nem volt még ennyi lehetőséged mindezt megtenni. Egy pár mondatos szöveg egy névvel önmagában már igen elavult módszer, nem is igen veszik észre, vagy veszik komolyan az emberek. Az a minimum, hogy kérj egy fotót az elégedett vevőkről, de ha videós referenciát tudsz vele készíttetni, az építi csak igazán a bizalmat.

crutchfield_2.jpg Pár elégedett vevő idézettel és fotóval – a Crutchfield.com ezt a módszert már a kezdetek kezdetétől alkalmazza.

seaeagle_2.jpg A seaeagle.com mindezt egy magasabb szintre emeli, a „A nap ügyfél-videója” címen kiemelten kommunikálja az elégedett vevőkkel készített videókat – a gyenge minőség itt sem biztos, hogy hátrány.

Oké, hogy korrektek, de mennyit fogok „szívni”, ha ezt most megrendelem?

Ha nem is ebben a formában (és szófordulattal), de ez a következő kérdés, ami ösztönösen felmerül a vásárlókban. Vajon időben megkapom? Vajon szállítanak nekem? Mi van, ha mégsem jó? Mennyire macerás itt visszaküldeni?

A szolgáltatás iránti bizalom kiépítése gyakran legalább olyan fontos, mint a cég iránti bizalomé – ha a cégben bízok ugyan, de félek, hogy rengeteg macerával fog járni mondjuk a garancia érvényesítése, akkor az igen komoly visszatartó erő tud lenni.
5. módszer: Mondd meg pontosan, hogy mikor kapja meg a vevő a rendelt terméket!
Tudnod kell, hogy a vevő mindig vállal egy kockázatot azzal, hogy az interneten rendel: ha bemenne valamelyik helyi boltba, akkor ott és akkor már kézbe is foghatná a kiválasztott terméket. Persze a webáruházad mellett is szól néhány érv, pl. egyszerűbb (nem kell utazni), meg esetleg még olcsóbb is. De ha a vevő úgy látja, hogy a kockázat nagyobb, mint az az időbeli vagy pénzbeli megtakarítás, amit a Nálad történő vásárlással elér, akkor a mérleg nyelve sajnos nem feléd fog elbillenni. Úgyhogy az a legkevesebb, hogy tedd minél egyértelműbbé: mikor és hogyan fogja kézhez kapni a rendelt termékeket!

vagyaim_szallitasi_hatarido.jpg Amennyiben fix határidővel vagy képes dolgozni, akkor mondd meg napra pontosan, hogy ha most megrendeli a vevő a terméket, akkor mikor fogja kézhez kapni - a vagyaim.hu ezt remekül megvalósította, nem csak a dátumot írja ki, de még a napot is, hogy „hétfő” - ennyivel is kevesebbet kell „számolnia” a vevőnek.

bestbuy_1.jpg
Ha ennyire nem egyértelmű Nálad a helyzet, akkor is próbáld legalább intervallum szerűen meghatározni. A bestbuy.com-n minden terméknél van egy „szállítási idő kalkulátor”, ahol szállítási módtól függően meghatározza a rendszer, hogy kb. mettől meddig fog megérkezni a csomag.
6. módszer: Szállítasz-e adott címre?
Ha külföldre is árulsz a webáruházban, esetleg Magyarországon belül nem mindenhova szállítasz (pl. élelmiszert szállítasz házhoz), vagy egyszerűen csak felmerülhet az a potenciális vevőkben, hogy esetleg nem szállítasz az ő címükre, akkor különösen fontos, hogy előre, hangsúlyosan, és minél egyszerűbben kommunikáld a vevő felé, hogy igen, szállítok a címedre (vagy nem, sajnos nem szállítok a címedre – ezt is érdemes kommunikálni, egy nagyobb csalódástól kíméljük így meg).

seaeagle_1.jpg
A seaeagle.com ezt rendkívül jól csinálja – a rendszer automatikusan (!) felismeri, hogy milyen országból érkeztem, és kiírja a fejlécbe, jól látható helyre, hogy igen, szállítanak hozzánk is!
7. módszer: Kommunikáld jobban a garanciát, ha már úgyis törvényileg kötelező!
Egy-két apróbb kivételtől eltekintve minden e-kereskedőre érvényes, hogy 8 napon belül köteles a külön indoklás nélkül is visszavenni a terméket a vevőtől, ha ő úgy dönt. (Ha ez eddig új információ, akkor javaslom olvasd el a jogi útmutatónkat). Ha már van ez a kötelező garancia, akkor miért ne kommunikáld hatásosabban? Számos bizonyíték van arra nézve, hogy ettől még nem fogják lényegesen többen igénybe venni, viszont sokkal többen fognak miatta vásárolni – a mérleg gyakorlatilag mindig pozitív!

drfostersmith_2.jpg
A drfostersmith.com nagyon szépen kommunikálja a garanciát, arcot és nevet is adva hozzá, sőt még az aláírásukat is odatették – tankönyvbe illő példa!

vitacost_bizalom_3.png
A vitacost.com szintén hatékonyan kommunikálja a garanciát, nem csak odalök egy mondatot, de kifejti, hogy mi mindent foglal ez magában.

tulli_1.jpg
Egy szép magyar példa a garancia kommunikálására – a tulli.hu gyakorlatilag minden oldalon feltűnően kommunikálja a 8 napos garanciát.


Persze mondanom sem kell, hogy még szebb és „ütősebb” a dolog, ha emelsz ezen a garancián – és nem csak a törvényi minimum 8 napot vállalod, de annál jóval többet, bizonyítva, hogy nem félsz az elégedetlen vevőktől.

8. módszer: Tedd egyszerűvé a visszaküldést!
És végül egy tanács, ami lehet, hogy kevésbé lesz egyszerű: ne csak mondd, hogy garanciát vállalsz, de add is bizonyítékát, hogy komolyan gondolod – pl. a lehető legegyszerűbbé teszed a megrendelt csomagok visszaküldését.

llbean_1.jpg
Az llbean.com remek példa erre – ők nem csak, hogy leírják hogyan történik mindez, és mit kell csinálni, de még letölthető PDF formokat is biztosítanak a vevők számára, hogy annak kitöltésével is egyszerűsítsék számukra a csomagok visszaküldését. Van ennél jobb bizonyíték arra, hogy komolyan gondolják a garanciát?

A fenti tanácsok többsége igen egyszerűen megvalósítható, csupán a szándék szükséges hozzá – kérdés, hogy megvan-e Benned? Ne felejtsd: nincs bizalom = nincs vásárlás!
#
Nagy Éva
Ha beindul a webáruházam én is kapok ilyen jó kis reklámot mint a Tulli?
:)
Nagyon hasznos bejegyzés, de sajnos elég sok helyen nem működik a link!
#
Visk Róbert
Remek példák, nagyszerű ötletek, hasznos gyűjtemény! Kösz WSE
#
Zalai Antal
Nagyon tetszik.
Tisztelt Címzett !

Nagyon hasznosnak tartom az információkat amit megosztottak velünk. Hamarosan megpróbálom megvalósítani a hasznos tanácsaikat.

Köszönettel Korfanti Gábor
www.gardenawebaruhaz.hu
Kép a feladandó dobozokról..Nálunk kicsit kaotikus kép lenne, de nem rossz ötlet. :)
Tisztelt Team!

Ismételten nagyon hasznos információkat és ötleteket kaptunk.
Biztosan hasznosítani fogok a tanácsok közül párat.

Köszönettel: Tamási Rezső
Nekem tetszett! Van még mit tenni. :-(
Köszönöm a tanácsokat, máris volt egy pici előrelépése a boltomnak.
Kérjük írd be a képen látható kódot
Biztonsági kód Új kódot kérek
Szeretnék e-mail értesítést kapni az új hozzászólásokról!
Ha szeretnél további webáruházas tippeket, iratkozz fel heti értesítőnkre!
Van már webáruházad?