2010. október. 29. |
|||
Örömmel jelentjük, hogy idén a ZöldPolc.hu nyerte a GoldenBolt webáruházak közötti versenyt - ami a whiskynet.hu 2008-as győzelme után egy újabb általunk készített webáruház győzelmét jelenti. Ezúton gratulálunk Rakonczay Tamásnak, a ZöldPolc.hu tulajdonosának!
A meglepő dolog az, hogy a ZoldPolc.hu alig pár hónapja indult, de igen rohamos fejlődésen ment át ezen rövid idő alatt is, és persze az eredmények sem maradtak el. Ha érdekli, hogy mi volt a siker titka, milyen nehézségekkel szembesültek és hogyan oldották meg ezeket, úgy olvassa el a Rakonczay Tamással készült interjúnkat, és mondja el Ön is bátran a véleményét! 1.) Honnan jött az ötlet, és hogyan készültél elő erre a projektre?
Az ötlet mondhatni pár nap alatt született meg. Csak az volt biztos, hogy 7 munkavállalóként eltöltött év után saját vállalkozást szeretnék indítani. Magánemberként mindig is fontos szempont volt vásárlásaim során, hogy lehetőleg magyar és környezetbarát terméket válasszak. Az otthon használt termékek nagy részét viszont úgy kellett 5-6 üzletből összevadásznia a családnak, ami sok utazásba, benzinköltségbe és nem utolsó sorban rengeteg időbe került. A webáruház alapötlete tehát innen származott. Egy olyan boltot vizionáltam, mely széles termékkínálattal rendelkezik, és ahol egy helyről elérhetők a zöld háztartás vezetéséhez szükséges termékek.
2.) Mik voltak azok a dolgok, amelyek kiemelt hangsúlyt kaptak az előkészületek és a kivitelezés során?
A webáruház csak a vállalkozás kereteit adja, illetve potenciális vásárlóink részére prezentálja az általunk kínált termékeket. Ennek megfelelően a webáruház csak egy fontos munkafázisa volt a vállalkozás elindításának. 3.) Szerinted miért sikeres, miért válik egyre sikeresebbé a Zoldpolc.hu?
Az emberek szívesebben vásárolnak olyan cégtől, ahol adnak az ügyfelek várakozáson felüli kiszolgálására és a megjelenésre is hangsúlyt fektetnek. Webáruházunk több más szempontból is kitűnik a hasonló áruházak sorából. Ilyen például a termékkínálat, a versenyképes árak, a termék oldalakon található információk, a termékképek minősége, a szállítási határidők, a szállítási opciók és az ügyfélszolgálatunk minősége. Kiemelt figyelmet fordítunk a promóciók kidolgozására, az akciók megszervezésére, valamint ökoteszt rovatunkkal is segítjük vásárlóinkat döntéseik meghozatalában. 4.) Valóban előny egy színvonalas, egyedi áruház, vagy hasonló sikereket akár egy ingyenes megoldással is el lehet érni? Ha az ember távlatokban gondolkodik, és nem csak 10-20 féle terméket szeretne árulni az interneten, akkor véleményem szerint senki sem engedheti meg magának, hogy ne egyedi áruházat „csináltasson”. Igaz, Magyarországon mindig is döntő kérdés - pláne kisvállalkozások esetében - a fejlesztés költsége. Vannak olyanok, akik számára nem opció az egyedi webáruház, és kényszerből választják az ingyenes megoldásokat. Ilyen esetben én azt tanácsolnám, hogy amint a vállalkozás kitermeli a fejlesztés költségét, érdemes egy egyedi webáruházra rászánni a pénzt. Ez egy befektetés, ami később megtérül, ha a kínált termékekre van kereslet, és azok megfelelő minőségűek. Igaz, ez egyfajta csapda is lehet, mivel elképzelhető, hogy az ötlet alapjában véve jó, csak pont a „tucat” feeling miatt nem produkálja a várt forgalmat. Összefoglalva tehát én csak egy kezdeti ugródeszkaként tudnék egy ingyenes webáruházat elképzelni. Az ingyenes megoldások kevesebb lehetőséget nyújtanak a kereső optimalizálásra. Egy webáruháznál pedig kis túlzással, de ezen múlhat a siker. 5.) Szerinted mennyire fontos a jó termék, és ez mennyiben határozza meg az áruház sikerét? Lehet-e egyáltalán sikeres egy áruház kevésbé jó termékekkel is? Rövidtávon a vásárlókat be lehet csapni különböző marketing trükkökkel. Sokan azért nyúlnak ehhez az eszközhöz, mert gyorsan akarnak meggazdagodni, és nem gondolkodnak távlatokban. Egy igazán sikeres vállalkozáshoz türelem, idő, kemény és egyre több munka szükséges. Ennek pedig egy jó termékkínálat az alapja. Ha nincs hozzá egy jó alap, akkor hiába vakoljuk be a házunkat, helyezünk ki neon reklámokat, rendezzük be szépen a szobákat, a ház előbb vagy utóbb össze fog dőlni. 6.) Mennyire fontos a jó stáb, hányan vagytok? Szükséges-e szerinted bővülni? Én, mint ügyvezető koordinálom és végzem a feladatok nagy részét, ketten pedig időnként besegítenek. Nem titkolt célunk, hogy 1-2 éven belül 4 állandó munkatárs alkossa a Green Living Hungary Kft-t. A dinamikus fejlődés alapfeltétele véleményem szerint, hogy a vállalkozás vezetőjének legyen ideje stratégiai fontosságú ügyekkel foglalkoznia, és idejének nagy részét ne operatív intézni valók vigyék el. Úgy látom, hogy ez az idő már nincs is olyan messze.
7.) Szerinted mely szolgáltatásaid járultak hozzá a Goldenbolt 2010 díj és a vásárlók elnyeréséhez?
Ha az összképből néhányat ki kellene emelni, akkor azt mondanám, hogy a webáruházunk egyedisége, az ügyfélszolgálatunk minősége/elérhetősége és a vásárlók információval való ellátása. A Zöldpolc webáruház ugyanis nem csak egy termékeket bemutató egyszerű webáruház, hanem egyben egy információs portál is, mely ellátja zöld hírekkel a vásárlókat, illetve hozzásegíti az embereket ahhoz, hogy a környezetbarát termékeket objektív szempontok alapján is meg tudják ítélni. Sok hasznos információval látjuk el azokat az embereket is, akik csak most kóstolgatják ezt a világot. 8.) Milyen irányba tart szerinted az elektronikus kereskedelem Magyarországon?
A GKIeNET legfrissebb előrejelzése szerint az online kiskereskedelem várható forgalma 30-35 %-kal fogja meghaladni a 2009. év szintjét. Én kicsit pesszimistább vagyok. Ennél valamivel alacsonyabb növekedést várok, mivel szerintem az idei év forgalmi adatain fog a leginkább meglátszani a válság hatása. 9.) Mit javasolsz azoknak, akik most gondolkodnak azon, hogy belevágjanak-e egy webáruház indításába?
Azoknak tudnék igazán tanácsot adni, akik hozzánk hasonlóan a nulláról kezdenék. Teljesen más dolog úgy webáruházat nyitni, ha van már egy befutott, nyereséget produkáló bolt, ahol a webáruház csak egy újabb csatorna a vásárlók eléréséhez.
|