Köszönjük feliratkozását!

Hamarosan megkapja heti webáruházas tippjeit.

Hogyan maradjunk hatékonyak Facebookon?

Az elmúlt időszakban rengeteg változás történt a Facebook háza táján. Kezdve a Facebook Zeroval, aminek köszönhetően elindult az új News Feed algoritmus, majd a Cambridge Analytica-botrányt követő lépések is bevezetésre kerültek, és itt van még a GDPR-nak való megfeleltetés is.

Aktuális bejegyzésünkben bemutatjuk, hogy oldalkezelőként és hirdetőként hogyan boldoguljunk, hogyan maradjunk hatékonyak a Facebookon organikusan és fizetett módon egyaránt.

„Azért hoztuk létre a Facebookot, hogy közelebb kerüljünk azokhoz az emberekhez, akik sokat jelentenek számunkra… Mostanában azonban sok olyan visszajelzés érkezett a felhasználóktól, hogy a hirdetések és az egyéb üzleti célú posztok vannak túlsúlyban, hátráltatva ezzel a személyes bejegyzések megjelenését.”

Jelentette ki Mark Zuckerberg, Facebook CEO 2018. január 12-én. A bejelentést követően a Facebook Hírfolyama (News feed) változásnak indult és arányaiban kevesebb tartalmat kezdett el megjeleníteni Facebook oldalaktól és előtérbe helyezte az ismerősök képeit, bejegyzéseit.

Ezt követően, március közepén pedig fény derült a Cambridge Analytica adatelemző cég és a 2016-os amerikai választási kampány kapcsolatára, amit azóta is Cambridge Analytica-botrányként emlegetünk.

Az eset a Facebook vezetőségének mulasztása miatt lett akkora, amekkora. A tárgyalások jelenleg is zajlanak és folyamatos intézkedések kerülnek bevezetésre a közösségi oldalon.

Hogyan alkalmazkodjunk mindehhez, hogy hatékonyak is maradjunk?

Mindenekelőtt legyünk naprakészek! Kövessük a híreket, Mark Zuckerberg Facebook oldalát, kövessük a Facebook Marketing Developers profilt és böngésszük a Facebook Developer News blogot, hiszen ezekre a csatornákra kerülnek ki először a legújabb bejelentések, így elsőkézből fogjuk tudni, hogy mit kell tennünk.

Kerüljük az online pletykákat, ne ijesztgessük magunkat és kollégáinkat feleslegesen. :)

Tippek az organikus elérések szinten tartására, növelésére

1.      Facebook csoportok

Ha naprakészek vagyunk, akkor már bizonyára hallottuk, hogy a „komment az új like”. Mark Zuckerberg többször kijelentette, hogy a Facebook visszatér a gyökereihez, az eredeti céljához, ami a közösségépítés és a kapcsolattartás.

Mint oldalkezelő, annyit tehetünk a közösségépítés érdekében, hogy megpróbálunk a saját közösségünk számára értékes szereplővé válni, azonban erre egyre kevesebb lehetőségünk van, hiszen egy sima bejegyzés organikus elérési aránya mindössze 2%. Azaz, 1000 követőből csupán 20 ember fogja látni a posztunkat.

Hozzunk létre egy zárt Facebook csoportot a követőink számára!

Ha már van egy legalább 3 számjegyes ügyféllistánk, akkor hozzunk létre számukra egy „privát klubbot” és hívjuk meg őket e-mail-ben!

Néhány brand speciális ajánlatokkal szolgál a Facebook csoport tagjai számára, amivel emelik a csoport exkluzivitását. Tegyünk Mi is így! A tagok minden egyes posztról értesítést fognak kapni, ami egy remek lehetőség a célcsoportunk felé történő kommunikációra és a közösség építésére.

2.      Tartalmak lebontása, mérése

Navigáljunk az Elemzések menüpontra és vizsgáljuk meg a tartalmainkat! A Bejegyzések almenüre kattintva megtekinthetjük az előző bejegyzéseink eredményességét, azok típusa szerint.

Tartalmak lebontása, mérése

Tudta, hogy sokkal nagyobb elérés és interakció produkálható, ha videót töltünk fel?
Tudta, hogy ha képet posztolunk és csatolunk mellé egy hivatkozást, akkor az sokkal jobb eredményeket hoz, mint egy sima hivatkozás alapú poszt?
Tudta, hogy a követői értesítést kapnak arról, ha Élő videót streamelünk?

Kísérletezzünk új tartalomtípusokkal, vizsgáljuk meg az eredményeket és használjuk a számunkra leghasznosabb tartalomtípust, hogy az organikus elérésünk és az elköteleződés magas és hatékony legyen!

Bejegyzés típusok

3.       Használjunk hírfolyamcélzást!

Ha már hoztunk létre Facebook kampányt, akkor bizonyára tisztában vagyunk vele, hogy a kampány célzásán múlhat annak eredményessége. Tudta, hogy ugyanúgy tudjuk célozni az organikus bejegyzéseket is?

Hírfolyamcélzás

Ehhez először az oldal beállításai során aktiválni kell a hírfolyambeli célközönség és a bejegyzések láthatóságát. Második lépésként, a bejegyzés létrehozása során kattintsunk a célkereszt ikonra és azt követően állítsuk be a hírfolyam célzási beállításait vagy állítsuk be a közönségre vonatkozó feltételeket.

Hírfolyam célzási beállítások

Ha van egy szabad óránk, akkor mindenképpen fussuk végig a további oldalbeállítási lehetőségeket is, hiszen rengeteg apró korlátozást oldhatunk fel, így elősegítve az organikus hatékonyságunkat.

4.      Közösség bevonása

A közösség bevonása rendkívül fontos a közösségi oldalak esetében. Néhány évvel ezelőtt elég volt egy figyelemfelkeltő, aktuális kérdést feltenni a közösség számára, ha aktivitásra vágytunk, azonban most, ahogy már említettük, rendkívül alacsony organikus eléréssel tudunk számolni.

Félreértés ne essék, továbbra is ajánlott az aktualitások alapján bevonni a közösséget egy ügyes bejegyzéssel, de adunk egy tippet ahhoz, hogy ez még hatékonyabban menjen!

Megjelenítés elsőként

Hozzunk létre egy posztot, amelyben arra buzdítjuk követőinket, hogy állítsák be, hogy a jövőben a Facebook elsőként jelenítse meg bejegyzéseinket a hírfolyamukban.

Ezt akár rögzíthetjük is, hogy az új oldalkedvelőink is láthassák ezt a beállítási lehetőséget. Ha pedig beállítják, akkor a későbbiekben biztosan megjelenik számukra a bejegyzésünk.

Tipp: Mivel „plusz munkát” kérünk tőlük, így érdemes a poszt szövegét úgy megírni, hogy érdemes legyen azt a 3-4 további kattintást részükről megtenni.

5.      Oldaltípus kiválasztása, módosítása

Azoknak, akik még csak most indítják el a vállalati Facebook oldalukat, van egy jó hírünk!

Az oldal létrehozása során különböző típusú oldalakból választhatunk. Lényegében, ez a Facebook oldal bal oldalon található almenü-struktúráját és az oldaltartalom felépítését jelenti, de ezen kívül még hatással lehet a jövőbeli elérésekre is.

Oldal létrehozása

Ha nem a profilunkhoz igazodóan választjuk ki oldalunk típusát, akkor előbb-utóbb a Facebook megkérdőjelezi az oldal relevanciáját és csökkenteni fogja az amúgy is alacsony elérését.

Erről hivatalos bejelentés még nem érkezett, arról viszont igen, hogy megszűrik az álhíreket és az azt kommunikáló lájk-vadász oldalakat, így már csak idő kérdése, hogy melyik oldaltípus kerül idővel fókuszba.

Amennyiben már meglévő oldallal rendelkezünk és szeretnénk megváltoztatni az oldalunk felépítését, sablonját, akkor az oldalbeállításokon belül, az „Oldal módosítása” almenüben tudjuk ezt megtenni. Figyelem, a két beállítás nem ugyanaz, azonban érdemes a profilunkhoz leginkább igazodó beállításokat alkalmaznunk, hogy eredményesek maradjunk!

Tippek a fizetett elérések szinten tartására, növelésére

A pixelkód elhelyezését írhatnánk akár nulladik pontnak (a Facebook Business-be történő regisztrációt pedig elsőnek), azonban bízunk benne, hogy ez az alapvető fontosságú követőkód már minden olvasónak el van helyezve a webáruházában, hiszen óriási hátrányba kerülnének, ha ezt a kódot nem telepítenék a weboldaluk vagy webáruházuk forráskódjába. :)

1.      Mérés és elemzés! Ismerjük meg a célközönségünket!

A folyamatos mérés minden kampány esetében kulcsfontosságú. Mérés hiányában nem tudnánk eldönteni, hogy az adott kampány hatékony-e vagy sem és azt sem tudnánk megmondani, hogy mennyibe került egy vásárló adott kampány esetében.

A Facebook hirdetéskezelője az elmúlt évek során rengeteget fejlődött. Időszakosan, szűrők és oszlopok szerinti bontás segítségével mélyrehatóan elemezni tudjuk a kampányainkat, illetve amióta a Power Editor is „beolvadt” a hirdetéskezelőbe, azóta a csoportos másolási, szerkesztési beállítások is rendelkezésünkre állnak.

Viszont kevés szó esett eddig a Célközönség elemzési adatai menüpontról.

A menüpontra kattintva az oldalkedvelőinkre és a célközönségeinkre jellemző elemzési adatokat tekinthetjük meg és olyan összefüggéseket vonhatunk le, amelyek nagyban segítik a kampányaink célzását.

Ilyen például a célközönségünk által kedvelt kategóriák és egyéb oldalak, amelyek a hirdetéssorozatok szintjén szintén beállíthatók célzási kritériumként.

2.      Hozzunk létre új célközönségeket és teszteljünk!

Az előző ponthoz szorosan kapcsolódik ez a témakör is, hiszen itt is célközönségről és célzásról van szó.

A Facebook hirdetések legnagyobb ereje azok célzásában rejlik, sok esetben ez választja el a hatékony és a nem hatékony kampányokat egymástól. Ha több releváns célközönséggel rendelkezünk, akkor nagy előnyre tehetünk szert a versenytársainkkal szemben!

Az alapvető, oldallátogatásokon alapuló szegmentáláson kívül próbáljunk ki új megoldásokat és teszteljük le azok működését!

Miért ne céloznánk meg olyan embereket is, akik aktivitást mutattak a Facebook oldalunk bármelyik bejegyzésével kapcsolatban? A Facebook a szegmentálások garmadájával várja a lelkes online marketingeseket és vállalkozáskezelőket.

Célközönség szegmentálás

3.      Hirdetési típusok

Mint hirdető, biztosan elgondolkodott már, hogy mi értelme van a különböző hirdetés típusoknak. Vajon előnyben van a galéria alapú hirdetés a sima, kép alapú hirdetésekkel szemben? Mi a helyzet a vászonnal? Van értelme az Instagram Story-nak?

Íratlan szabály, hogy minden új, friss megoldást tesztel a Facebook, amelynek egyik csatornája Mi, hirdetők vagyunk. Logikus, hogy a teszt során minél nagyobb célközönséget szeretnének elérni, hogy relevánsabb adatokkal tudjanak dolgozni. Használjuk hát ki az új hirdetési lehetőségeket, illetve azok nagyobb megjelenési és elérési arányát!

Instagram fiókot regisztrálni pedig kötelező, hiszen már a regisztrációval megnyílik számunkra egy új közösségi hirdetési felület, többféle hirdetéstípussal, telítettlen piaccal és közel 1,7 millió aktív magyar felhasználóval.

Hirdetés típusok

4.      Vonjuk be a közösséget!

Ki mondta, hogy nem ültethetjük át az organikus elérésre vonatkozó technikákat a fizetett hirdetésekre? Ha már létrehoztuk az oldalkedvelőkből álló célközönségünket, akkor készítsünk számukra egy vonzó hirdetést, hogy az oldalunk bejegyzéseit elsőként jelenítsük meg számukra (Organikus elérés növelése – 4. pont).

Hozzunk létre szavazást, ajánlatot, közérdekű információval kapcsolatos bejegyzést és használjuk a jól bevált kiemelést, majd állítsuk be a hirdetéskezelőben a hirdetéssorozat szintjén annak célzását. Ne feledje, a Post Boost - Bejegyzés kiemelés - még mindig (tud) menő (lenni)!

5.      Ellenőrzés, értékelés, döntés!

Végül, de nem utolsósorban pedig ellenőrizzük és értékeljük ki az eredményeket!

Ne akarjunk hirtelen mindent megváltoztatni, haladjunk szépen sorban. Adjunk minden egyes újdonságnak 1-2 hetet, hogy tényleges és releváns adatokkal szolgáljanak, majd a számok alapján döntsünk, hogy mely célközönség, milyen hirdetéstípussal és kampánybeállítással működik számunkra a legjobban.

Ha így teszünk, akkor nem kell attól tartanunk, hogy „drágábbak lesznek a Facebook hirdetések”!

Mindezt hogyan érinti a GDPR? Mit változtassunk 2018. május 25-től?

Először is nyugodjunk meg! :) Egyrészt, a Facebook hivatalos közleménye szerint; „azok a vállalkozások, akik a Facebook-vállalatok segítségével hirdetnek, továbbra is úgy használhatják a Facebook platformjait és megoldásait, ahogyan jelenleg is. Minden vállalat saját maga felelős gondoskodni a GDPR előírásainak betartásáról – ugyanúgy, ahogyan a jelenleg rájuk vonatkozó egyéb jogszabályok betartásáról is.”

Másrészt viszont, a tervek szerint minden felhasználónak felteszik a kérdést, hogy hozzájárulnak-e ahhoz, hogy a Facebook használata során generált adatok üzleti célú felhasználásra kerüljenek (remarketing), illetve hozzájárulnak-e ahhoz, hogy a profiladatok alapján hirdetéseket jelenítsenek meg a felhasználó számára.

Ha többet szeretne olvasni a GDPR és a Facebook hirdetések viszonyáról, akkor látogassa meg a Facebook Business GDPR specifikus oldalát IDE KATTINTVA és tájékozódjon a továbbiakról.

Kérjük írd be a képen látható kódot
Biztonsági kód Új kódot kérek
Szeretnék e-mail értesítést kapni az új hozzászólásokról!
Ha szeretnél további webáruházas tippeket, iratkozz fel heti értesítőnkre!
Van már webáruházad?