Köszönjük feliratkozását!

Hamarosan megkapja heti webáruházas tippjeit.

Az internetretailer.com információi szerint a tavalyi évben a világ 500 legnagyobb online kereskedőjének éves árbevétele 17.1 százalékkal nőtt.

Most induló sorozatunkban bemutatjuk a top 500-as lista három leggyorsabban növekvő online kereskedőjét, elsősorban webáruházukra koncentrálva. Megpróbálunk mögé látni annak, hogy mi volt kimagasló sikerük titka.

Nomorerack.com

Elsőként a sorban harmadikat, a NoMoreRack.com webáruházat vesszük szemügyre, mely a 2013-as évben 250 százalékkal haladta meg előző évi árbevételét.

A New York-i központú céget 2010-ben alapították. Kínálatában ruháktól és különböző kiegészítőktől kezdve ékszereken át egészen az elektronikai cikkekig rengeteg minden megtalálható. Termékeit rövid határidős akciókkal értékesíti. Több mint 14 millió regisztrált felhasználóval büszkélkedhet, akik folyamatosan kapják az e-mail értesítéseket. A tavalyi évben 3 millió vásárlójuk volt.

Az áruház növekedése rendkívül dinamikus. A nyitó évet még 357 ezer dolláros árbevétellel zárta. Majd 2011-ben 8,9, 2012-ben 100, a tavalyi évben már 350 millió dollárt könyvelhetett el. A számok igen beszédesek, most nézzük meg, mi van mögöttük?

1. Egyedi értékesítési ajánlat

Az oldal sikerességét egyrészt árainak köszönheti. Minőségi gyártóktól származó termékeit 50-80 százalék kedvezménnyel adja a piaci árhoz képest. Ezt egyből a tudtunkra is adja egy felugró ablak segítségével, mikor az oldalra lépünk. Az ablak másik funkciója, hogy az oldalon való regisztrációra ösztönözzön. Ezért cserébe ingyenes házhozszállítást kapunk, ráadásul ez a művelet itt csak egy e-mail és egy jelszó megadásából áll.

Egyedi értékesítési ajánlat

Egyből felmerülhet bennünk a gyanú, hogy ez „túl szép, hogy igaz legyen”. Hogy képes valaki arra, hogy ennyire a piaci ár alá menjen?

A kérdés jogos, és a Nomorerack gondolva erre a „How it works” pont alatt egy infografika segítésével választ is ad kérdésünkre.

Vásárlói csapatuk úgymond vadászik az akciós termékekre. Gyártókkal, designerekkel, márkákkal állapodnak meg abban, hogy kiárusítás alatt álló, kifutó, „overstock”-ból és törölt rendelésekből származó termékeiket értékesítik.

A cég jelenleg 400 gyártóval működik együtt.

Egyedi értékesítési ajánlat

Persze nem akarunk naivak lenni, nyilván ez még nem lenne elég a sikerhez, hiszen a kiemelten akciós (vagy csak annak mondott) termékek a web sajátjai, ráadásul az úgynevezett „flash seller”-ek mindig a „magas minőség a legjobb áron” taktikával operálnak.

A Nomorerack igazi versenyelőnye költségeinek alacsony szintjében keresendő. A legfontosabb tényező itt a termékek szállítási módja.

Ugyanis termékeiket a gyártók juttatják el a vásárlóig (angolul "dropshipping"-nek hívják ezt a technikát), így a cégnek nem kell raktározásra és a rendelések teljesítésére költenie. Az élőmunkaerőt próbálja minimálisra szorítani, így fordulhat az elő, hogy mindössze 65 alkalmazottal működnek, miközben az egyik közvetlen versenytársa, a Zulily 950 főt foglalkoztat (2012-es árbevétele 400 millió dollár).

A „dropshipping”-nek köszönhetően több idő és pénz jut új ügyfelek szerzésére, amely a cég kiadásainak a legnagyobb részét jelenti.

2. Mobileszközökre adott válasz

A webáruház jelentős figyelmet fordít a mobileszközökről érkező felhasználókra. Rendelkezik mobilra optimalizált weboldallal, továbbá tölthetünk le alkalmazást Android-ra, iPhone-ra, és iPad-ra is.

Mobileszközökre adott válasz

A technológia adta kihívásokra adott gyors válasz azt eredményezte, hogy jelenleg a megrendelések 30 százaléka mobileszközökről érkezik, és további 40-50 százalékos növekedést prognosztizálnak, így a webboltnak ez egy igen fontos területe.

3. Közösségi média lehetőségeinek kihasználása

Ha mobileszközök, akkor nem felejtkezhetünk el arról sem, hogy mire használják az okostelefonokat a felhasználók?

Arra, hogy közösségi életet éljenek a virtuális térben. A cég kiemelten kezeli a közösségi hálózatokat is, azokon belül is különösen a Facebook-ra koncentrál. Reklámköltségeinek 30 százalékát költi el itt különféle hirdetési módokra.

Természetesen ez a költekezés nem is múlt el nyomtalanul. 2013-ban egy tipikus hónapban az oldal forgalmának 35 százaléka érkezett közvetlenül valamelyik közösségi oldalról, 2012-ben ez a szám még csak 15 százalék volt. Ez jelenleg a harmadik legnagyobb százalékérték a világon.

Közösségi média lehetőségeinek kihasználása

A Nomorerack nemcsak hirdetéseiben figyel a közösségi oldalakra, de ezeket megfelelően integrálta is a webáruházába. Például lehetőségünk van Facebook-os bejelentkezésre.

Közösségi média lehetőségeinek kihasználása

Lájkolhatjuk az oldalt a fejlécben és a láblécben is (3,9 millió lájk), ugyanitt megoszthatjuk azt Twitter-en és Pinterest-en is.

Közösségi média lehetőségeinek kihasználása

A termékoldalon a „BUY NOW” gomb alatt találjuk az ikonokat a megszokottól nagyobb méretű kivitelezésben. Itt nemcsak lájkolhatjuk a termékeket, de megoszthatjuk őket email-ben és Pinterest-en is.

Közösségi média lehetőségeinek kihasználása

4. Rövid lejáratú napi akciók, események

Az áruház termékeit hét kategóriába sorolta: női, férfi, elektronika, otthon, életstílus, ékszerek, gyerekek. Ezek a kategóriák mindig láthatóak az oldalon. Mikor lefele görgetünk, akkor a főmenü követ minket, ez megkönnyíti az oldalon való navigációt.

Rövid lejáratú napi akciók, események

A Nomorerack kommunikációja szerint minden nap 12-kor indulnak az új „deal”-ek, amelyek rövid lejáratú új termékeket takarnak a megszokott kedvezménnyel. A főmenü fölött ezt minden oldalon kommunikálja is a webáruház.

Rövid lejáratú napi akciók, események

Mindegyik termék lejárati ideje 24 óra e hét kategórián belül. Ugyanakkor van egy eddig nem említett nyolcadik kategória is, amely eltér a többitől.

Az „Events” elnevezésű kategória.

Események alatt az oldal által kreált olyan alkategóriák csoportját értjük, amely alkategóriákban a termékek amellett, hogy egy bizonyos attribútum mentén azonosak (például csak ékszer), a lejárati idejük is azonos. Egy lenyíló ablakban megtekinthetjük az új és a nemsokára lejáró eseményeket, plusz egy napi ajánlott termék is el van helyezve benne.

Rövid lejáratú napi akciók, események

Ezek az események általában hosszabb lejáratúak, mint a naponta induló "deal"-ek, akár több hetesek is, és nemcsak az adott esemény kategóriaoldalán, de a termékoldalon is látványosan kommunikálva van az esemény lejárati ideje.

Rövid lejáratú napi akciók, események

Rövid lejáratú napi akciók, események

5. A szavak ereje

A Nomorerack nagy hangsúlyt fektet szövegeinek vágykeltő, hatásvadász megfogalmazására. Szlogenje passzol a webáruházhoz: „Minden, amit szeretsz, kevesebbért”.

Ez szerepel a logójában.

A szavak ereje

 

A Gyakran ismételt kérdéseknél a "Ki az a Nomorerack?" kérdésre a következő választ adja:

A szavak ereje

Minden „Events” oldalán vágykeltő módon leírja az esemény (kategória) lényegét.

A szavak ereje

A szavak ereje

 

A termékleírásokban is sokat ad a tartalommarketingre.

A szavak ereje

6. Kedvezmények, és azok kommunikálása

A termékek árán felül további kedvezményeket is szerezhetünk az oldalon. Az egyik ilyen a barátok meghívásáért jár. Ezt megtehetjük a Facebook-on vagy e-mailben is. Barátunk 10 dollár kedvezményt kap, míg mi 10 dollárt barátonként egészen 1000 dollárig. Meghívottunk azonnal megkapja a 10 dollárt, amelyet 7 napon belül használhat fel. Mi a meghívottunk első vásárlása után kapjuk meg kedvezményünket attól függetlenül, hogy barátunk mikor teszi meg első vásárlását.

Kedvezmények, és azok kommunikálása

A „Share & Earn” elnevezésű programot igen erőteljesen promótálja az oldal. Feltűnik a fejlécben és láblécben is. Továbbá nemcsak az oldalt van lehetőségünk megosztani, hanem az eseményeket, és a termékeket is egyaránt. Ezek megosztásáért természetesen ugyanúgy jár a 10 dollár, mintha csak az oldalt osztanánk meg.

Kedvezmények, és azok kommunikálása

Kedvezmények, és azok kommunikálása

Az árkedvezmény kommunikálásáról sem feledkezik meg az oldal. A kategória- és termékoldalon is szerepel a termék eredeti (áthúzva) és a jelenlegi ára, továbbá a megtakarítás mértéke is.

Kedvezmények, és azok kommunikálása

Igaz csak az első házhozszállítás ingyenes, de a további termékenkénti 2 dolláros szállítás se számít soknak, és ezt a Nomorerack tudja is, ezért a főmenü fölött mindig látható ennek kommunikálása.

Kedvezmények, és azok kommunikálása

 

Ünnepek apropóján időnként kínál még ingyenes házhozszállítási lehetőséget is.

Kedvezmények, és azok kommunikálása

 

A vásárlásra ösztönzésnek egy remek példája, hogy pár nappal a regisztráció után kapunk egy e-mailt a webáruháztól, amelyben megajándékoznak 10 dollárral, amit 48 órán belül használhatunk fel.

Kedvezmények, és azok kommunikálása

7. Sürgősség érzet keltése

A Nomorerack-nek és úgy általában a „flash seller”-eknek a fő erejük a sürgősség érzetének hatékony felkeltésében van. Ez a webáruház is szinte mindent bevet ezen a téren. Rögtön üdvözlő e-mailjében szembesít minket azzal, hogy 24 óránk van arra, hogy éljünk az ingyenes házhozszállítás lehetőségével.

Sürgősség érzet keltése

A következő „fegyverrel” a kategóriaoldalon találkozhatunk. Ha egy termékből kevés van készleten, azt egy címke formájában jelzi nekünk.

Sürgősség érzet keltése

Ha már nem kapható a boltban szintúgy.

Sürgősség érzet keltése

Ez utóbbinak nyilván ez az üzenete: „már késő, siess, nehogy lemaradj a következőről is”. Ez bizony könnyen előfordulhat, ugyanis a kosárba rakott termékeket nem foglalják le nekünk, hanem az „aki kapja, marja” logika alapján, aki először csekkol ki a termékkel, azé.

Ezt természeten a kosárba rakáskor tudatja velünk az oldal, hisz csak így tud sürgősség érzetet kelteni a vevőben.

Sürgősség érzet keltése

Korábbi cikkeinkben már sokat foglalkoztunk a leghatékonyabb módnak számító visszaszámláló alkalmazásáról. Mivel a legtöbb terméknek 24 órás lejárati ideje van, bolond lenne az oldal, ha ezt nem jelezné a „kosárhoz adás” gomb környékén.

Sürgősség érzet keltése

 

Valamilyen szinten ezt a célt szolgálja a „Trending Now” kategória is, ahol azt nézhetjük meg, hogy mostanában kik vettek és mit az oldalon. Láthatjuk, hogy kis túlzással szinte minden másodpercben vásárolnak valamit, így bármelyik percben elvihetik azt is, amit a látogató nézett ki magának. Persze az éppen vásárolt termékek oldalának elsősorban azért van értelme, hogy a felhasználók lássák, hogy mit vásárol jelenleg a közösség többi tagja, és ebből lehetőleg ötleteket merítsenek.

Ha egy cella fölé visszük az egeret, akkor lehetőségünk van lájkolni, kipintelni (kitenni a Pinterest-re), és akár kommentálni is az adott vételt.

Sürgősség érzet keltése

 

8. Kategóriaoldal erősségei

A kategóriaoldal a készletinformáció mellett számos egyéb hasznos funkcióval rendelkezik. A Nomorerack az oldal számos pontján hangsúlyozza, hogy kínálatában a magas minőséget többek között azért tudja garantálni, mert jól ismert márkák termékeit forgalmazza. Ezeknek a márkáknak a logóit oda is helyezi a termékképre a kategória- és termékoldalon is.

Kategóriaoldal erősségei
Kategóriaoldal erősségei

 

A terméklistákat sorba rendezhetjük ár, kedvezmény mértéke, listához adás ideje és legjobban fogyó termékek szerint.

Kategóriaoldal erősségei

 

Az ún. „best seller” termékeknek is adnak egy címkét.

Kategóriaoldal erősségei

 

Továbbá a termék egy-két fontos jellemzőjét is megjelenítik. Például a színt vagy, hogy hány darabból áll egy szett.

Kategóriaoldal erősségei
Kategóriaoldal erősségei

9. Kosár és pénztár

A kosárhoz adás után egy felugró ablak jelenik meg, amely így nem navigálja el az oldalról a felhasználót, azaz a látogató böngészhet tovább, ha akar. Ugyanakkor ez nem csak egy kosár előnézet, hanem maga a kosár, ami azt a célt szolgálja, hogy a vevő innen egyből a pénztárba ugorhasson, így téve lehetővé a gyorsabb fizetést.

Kosár és pénztár

Már itt is beírhatjuk kupon kódunkat csakúgy, mint a pénztárban, amely egyoldalas, követve az „express checkout” elvét. Ha nem fejezzük be a vásárlást, akkor emlékeztető e-mailt küldenek nekünk, megjelenítve kosarunk tartalmát.

A levélben hangsúlyos szerepet kap a spórolás mértékének összegszerű kiírása.

Kosár és pénztár

10. Összegzés

A fentiekben megpróbáltunk mögé látni a siker titkának, hogy ez mennyire sikerült az döntse el az olvasó. Nem állítjuk, hogy a Nomorerack tökéletes, mert azért szerintünk van némi hiányossága. Csak hogy két példát említsünk. Az oldal több helyen is utal arra, hogy a házhozszállítás gyorsan zajlik. Ehhez képest a gyakori kérdések között 10-14 nap szerepel, ami mindennek nevezhető csak gyorsnak nem.

Az ügyfélszolgálatuk nagy hiányossága, hogy nincs telefonszámuk. Nyilván ez azzal van összefüggésben, hogy nagy forgalmú oldalról lévén szó egy telefonos ügyfélszolgálat üzemeltetése rengeteg többletmunkával járna, márpedig a cég törekszik az alkalmazotti létszámot a minimumon tartani.

Valamelyest ellensúlyozza ezt a hiányosságot a reggel 9 és délután 5 között működő élő chat, illetve, hogy minden levélre 24 órán belül válaszolnak.

A GYIK rész is elég jól átlátható, és kereshetünk is a kérdések között. Emellett kiemelik a 10 leggyakoribb kérdést is.

GYIK

Ettől a pár hiányosságtól eltekintve viszont mi is igen szép jövőt jósolunk a Nomorerack-nek, mert a jó áron jó minőséget nyújtó oldalak soha nem mennek ki a divatból. Ezt a cikk elején leírt bevételi adatok is jól bizonyítják.

Ha drop shippingel szállít a weboldal közvetlenül a gyártótól, attól még a nomorerack.com-tól veszem az árut? Tehát ténylegesen velük kerülök - úgymond - szerződéses kapcsolatba, tehát nekik tudom visszaküldeni az árut ha pl. garanciális problémám van, vagy a megadott időn belül el szeretnék állni a vásárlástól?
#
Szávai Norbert
Úgy van, ahogy írtad. Csak velük kerülsz kapcsolatba, és az árut is nekik küldöd vissza.
#
Levi
Azon gondolkodom, hogy ezt magyarba hogyan lehet átültetni:
- mi van akkor, ha két külön gyártótól kell szállítani a terméket? Az első ingyen szállításnál ez már jó kör. 2db okostelefon tok, és egy hajcsavaró esetén kíváncsi lennék, hogy miből lehetne kihozni.
- Aztán ott van a minimál haszon. Ez Magyarországon már trendi.

Szóval bármi tipp, amiben MO-ivá válhat a shopötletük?
#
Eva
Kedves Levi!

Az hogy ez Magyarban is működjön ahhoz egy 180 -as fordulat kellene és egy pár fokkal jobb hozzáállás. Amit itt látjuk, hogy mindent megtesznek a vevő hozzájuk menjen. Igaz ez New York és nagyon nagy, hatalmas a vevőkör és teljesen mások az igények, gondok, bajok, stb és ahogy említeném a hozzáállás. A saját webshopom angliában üzemeltetem és a dropshipping itt igen bevált módszer, mindenhol alkalmazzák. Számtalan olyan helyen jártam, ahol hatalmas online forgalom megy és zajlik, ahol az otthoni ember el sem hiszi mekkora a vásárlóerő, ami Magyarban elég jól műküdne,ha

1. Nem mindenki 500 ft-ból akarna rögtön 500000-et teremteni
2. Oda figyelnének a vásárlókra
3. ingyenes kiszállítás vagy olcsóbb kiszállítás, (Belekalkulálni az árba)
4. Igéretek kilőve....ha 14 nap a szállítás akkor 14 és nem hogy odaért másnapra vagy a héten...
és még sorolhatnám, hogy itt minden máshogy működik, Magyarországon sajnos még nem...
Az megy hogy a vállalkozásokna k is könnyítenek az meg inkább nem is merem mondani, mert el sem hinnétek...

további szép napot!
#
Levi
Szia Éva!

Köszönöm a választ!

Jelenleg olyan webáruházban, ahol 20%-os árrés van, nehéz azért a postaköltséggel variálni.
Kis reklámként meg lehet tudni, hogy mi a webáruházad címe?
Létezik olyan, hogy "1. Nem mindenki 500 ft-ból akarna rögtön 500000-et teremteni" MOon nem mindenki olcsóbban akarná megvenni, hanem arra is gondolna, hogy a kiskereskedő nem multi és megérdemli a fizetését, amiért dolgozik?

Akinek még magyar tippje van, szívesen fogadom!
#
VBernadett
Nagyon jó ez a cikk!

Éva webáruházára én is kíváncsi lennék..
Kérjük írd be a képen látható kódot
Biztonsági kód Új kódot kérek
Szeretnék e-mail értesítést kapni az új hozzászólásokról!
Ha szeretnél további webáruházas tippeket, iratkozz fel heti értesítőnkre!
Van már webáruházad?