2020. október. 21. |
Miközben az emberek közel fele kattint az első találatra és a kattintások 75 százalékát zsebeli be az első öt honlap. A Google toronymagasan a legismertebb kulcsszavas kereső. Piaci részesedése Európában és az USÁ-ban 92 százalékra tehető.
Népszerűsége hazánkban töretlen: több mint 4 millióan használják legalább heti rendszerességgel. A vásárlás előtti tájékozódás elsődleges eszköze a Google kereső.
Hazánkban közvetlenül a vásárlás előtt tájékozódásra több mint 4 millióan használják a Google keresőt
A rangsorolási algoritmus több mint 200 paraméter alapján határozza meg az oldalak sorrendjét. A legmagasabb minőségi besorolást kapó oldal nyeri el a Google milliókat érő első helyét. A rangsorolás alapja a relevancia. Ez azt jelenti, hogy egy oldal szövege mennyire szorosan kapcsolódik a keresett kulcsszóhoz. A Google mindig is azt hangsúlyozta, hogy a tartalom a király. Ez így is van: ha a látogatók azt kapják a weboldalon, amire kerestek, szívesen töltik ott az idejüket. Hiszen egy jó cikket élmény olvasni. Információban gazdag tanulmány, blog, tudás, tipp az, amire szomjaznak az emberek. Ezek nyújtanak felhasználói élményt. Ellenkező esetben a látogatók 90 százaléka 30 másodpercen belül kilép a weboldalról.
A vásárlás előtti tájékoztatás kulcsfontosságú az eladásban és a Google helyezés javításban is
A Google keresőoptimalizálás alapja a jó minőségű tartalom készítése, ami a felhasználóknak élményt nyújt. Ezt nevezik tartalomépítésnek. A tartalomépítés lényege, hogy a fókusz kulcsszó megfelelő környezetbe kerüljön és az oldal lényeges elemeibe legyen beépítve. Az oldalon belül eltér az egyes elemek fontossága. A fő tartalom elsődleges prioritást kap, míg a másodlagos tartalom (lábléc, hasábok, hirdetések) kevésbé értékes.
Az elmúlt években a Google rangsorolási algoritmus új irányba indult el. Minden témának megvannak a maga sajátos kifejezései. Olyan szavak, amely a csak az adott témára jellemző - de más vagy általános témában nem szoktuk használni. Ezeket nevezzük szemantikus kulcsszónak. Nélkülözhetetlen, hogy egy jó cikkben a kulcsszó mellett ne szerepeljen legalább 5-10 szemantikus kulcsszó.
Bizalmi tőke linkeken keresztül
A Google rangsorolási algoritmusnak valamilyen módon különbséget kell tenni a népszerű, megbízható és az ismeretlen szerzők írásai között. Erre van egy nagyon jól működő rendszere: mégpedig a linkek hálózata. Mindenki tudja, hogy a link általában kék színű és aláhúzással van megkülönböztetve a szöveg többi részétől. A weboldalak közötti navigálás linkeken keresztül történik. A kattintás pedig azon múlik, hogy mi a horgonyszöveg és mennyire csalogató a link közvetlen környezete. A linkeken keresztül információ és látogató áramlik egyik weboldalról a másikra. Fontos bizalmi tőke, amit még a kezdet kezdetén felismert és szabadalmazott a Google. Az internetes társadalom véleményét, tehát egy weboldal megbízhatóságát tükrözi, ha releváns weboldalak hivatkoznak rá.
A linképítés célja, hogy a lehető legmagasabb minőségű linkeket szerezzük meg. A linkek értéke nem egyforma. A linkerő kiszámítása rendkívül bonyolult, mivel önmagába visszaforduló és ismétlődő lépésekből áll. Az oldal linkerő kiszámításához szükség van az oldalra hivatkozó linkek erejének ismeretére is.
A linképítés hatékonyságát fokozza, ha növeljük a hivatkozó linkek erejét. Ezt a módszert nevezik többszintű linképítésnek. Briliáns SEO technika, mert exponenciálisan növelhető a linkerő. A weboldalra közvetlenül hivatkozó linket helyezhetjük az első szintre. Ezek a legértékesebb linkek: jól ismert weboldalakról, szakszerűen megfogalmazott PR cikkekből vagy vendégblogokból származnak. Majd jön a második szint: linkek gyűjtése az első szinten lévő cikkekre.
A többszintű linképítés másik fantasztikus tulajdonsága, hogy védőpajzsot alkot a weboldala körül. Ha a jövőben bármilyen büntetést kapna, nem a fő weboldalát érinti a bírság, hanem az első szinten levő linkeket. Az első szintű linkek egyfajta védőpajzsot alkotnak. Csökkentik a büntetés kockázatát és a rizikósabb linképítési technikákat a többi szinten használhatja. Egy új algoritmus frissítés vagy túlzott linképítés miatt nem a fő weboldala, hanem az első szintű linkek kapnak büntetést. Nem kell attól rettegni, hogy egyik napról a másikra lenullázódik a látogatottság.
Tartalmi hiányosságok javításában és szemantikus kulcsszavak megtalálásában segít a SEOzseni
A SEOzseni az ország egyetlen egyetlen profi SEO szoftvere. A küldetése, hogy a linképítés és keresőoptimalizálás bonyodalmaitól mindenki megszabaduljon. Egyetlen kávészünet alatt, néhány kattintással elvégezhető a SEO komoly szaktudást igénylő feladatai. Ezzel a szoftverrel már élmény a keresőoptimalizálás, mert az időnket hasznosan tölthetjük és csak az eredményekre koncentrálhatunk - ahelyett, hogy napokat szenvednénk az adatok összegyűjtésével, elemzésével és feldolgozásával.
|